Weet ik niet. Een landelijk onderzoek heeft uitgewezen dat vooral veel jongeren zich helemaal niet meer prettig voelen in deze geindividualiseerde samenleving. Men weet zich geen houding meer te geven. Ik voorspel over een poos een terugkeer van de ordelijke samenleving met betere richtlijnen.quote:Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef u2petre het volgende:
als die door de overgrote meerderheid wordt gesteunt, warom niet? maar nederland is te liberaal om dat nog terug te draaien
Dat is waar.quote:Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef u2petre het volgende:
btw vertel mij eens waarom er zoveel kroegen bij de kerk in de buurt zitten? juist ja: vroeger OP ZONDAG, gelijk na de kerk de kroeg in! en maar consumeren!!!
ga lekker naar israel, daar respecteren de israelies en de palestijnen elkaar ook niet.. misschien voel je je daar thuis! of anders in irak, met heel veel respect tussen iraki's en amerikanen...quote:Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef FuifDuif het volgende:
Ik wacht met smart op het antwoord op de vraag:
Waarom is het respecteren van je medemens zo vanzelfsprekend? Dat bepaal ik toch zelf? Net zoals ik kennelijk alles zelf moet bepalen?
Ja, wie kiest die? Ik bepaald toch zelf wel welke normen ik kies? Ja hallo, als je liberaal wilt zijn, moet je liberaal zijn.quote:Op maandag 12 april 2004 00:13 schreef Ymke het volgende:
[..]
Omdat dat de sociale omgansvorm is die we hebben gekozen
Dat hebben wij als samenleving gedaan , en jij mag daar best van afwijken , allen wordt je daar niet echt geliefd door.quote:Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, wie kiest die? Ik bepaald toch zelf wel welke normen ik kies? Ja hallo, als je liberaal wilt zijn, moet je liberaal zijn.
Wat nou ALLES zelf bepalen? Je bepaalt alleen wanneer je winkelt, om je tijd makkelijker in te delen, en dat je niet meer altijd rekening hoeft te houden op zaterdag dat je zondags niets meer kan kopen (vandaar dat het op zaterdags ook altijd ramdruk is in alle supermarkten).quote:Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef FuifDuif het volgende:
Ik wacht met smart op het antwoord op de vraag:
Waarom is het respecteren van je medemens zo vanzelfsprekend? Dat bepaal ik toch zelf? Net zoals ik kennelijk alles zelf moet bepalen?
dus als het over een geïndividualiseerde samenleving gaat is het gelijk ook een teken van tegen het "koopzondag of open op zondag gebeuren" zijn??quote:Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Weet ik niet. Een landelijk onderzoek heeft uitgewezen dat vooral veel jongeren zich helemaal niet meer prettig voelen in deze geindividualiseerde samenleving. Men weet zich geen houding meer te geven. Ik voorspel over een poos een terugkeer van de ordelijke samenleving met betere richtlijnen.
[..]
Dat is waar..
Dat is geen argument. Als je liberaal wilt zijn, zul je moeten accepteren dat ik zeg: ik bepaal voor mijzelf dat ik geen respect heb voor mijn medemens. Waarom moet ik respect hebben? Geef er een argument voor.quote:Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef u2petre het volgende:
ga lekker naar israel, daar respecteren de israelies en de palestijnen elkaar ook niet.. misschien voel je je daar thuis! of anders in irak, met heel veel respect tussen iraki's en amerikanen...
Prima, dus als ik morgen zelf wil weten om mijn buurman eens in elkaar te slaan, is dat goed?quote:Op maandag 12 april 2004 00:17 schreef sebaz het volgende:
Wat jij doet moet je zelf weten.
Als jij die gedachte nou ook eens overneemt zijn we er uit
nee dat is tegen de wet , moeilijk he?quote:Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Prima, dus als ik morgen zelf wil weten om mijn buurman eens in elkaar te slaan, is dat goed?
Oh nee, dan opeens weer niet.
Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nog steeds geen argument voor het respecteren van de medemens. Het is ook wel moeilijk of niet?quote:Op maandag 12 april 2004 00:16 schreef nein het volgende:
[..]
Wat nou ALLES zelf bepalen? Je bepaalt alleen wanneer je winkelt, om je tijd makkelijker in te delen, en dat je niet meer altijd rekening hoeft te houden op zaterdag dat je zondags niets meer kan kopen (vandaar dat het op zaterdags ook altijd ramdruk is in alle supermarkten).
Hoe kom je er bij dat je daarmee alles zelf moet bepalen?
En het respecteren van je medemens wordt als vanzelfsprekend aangenomen in onze westerse wereld. De meeste ouders proberen je dat te leren tijdens je opvoeding, nogal een essentieel onderdeel lijkt me, als je op een fijne manier deel wilt uit blijven maken van deze maatschapij. De meesten van ons hebben een geweten, dat scheelt ook al een stuk he.
Jij rijdt nooit te hard?quote:Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef Ymke het volgende:
nee dat is tegen de wet , moeilijk he?
Volgens mij heb ik je het argument al gegeven hoorquote:Op maandag 12 april 2004 00:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nog steeds geen argument voor het respecteren van de medemens. Het is ook wel moeilijk of niet?
zoals de waard is behandeld hij zijn gasten.............quote:Op maandag 12 april 2004 00:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Als je liberaal wilt zijn, zul je moeten accepteren dat ik zeg: ik bepaal voor mijzelf dat ik geen respect heb voor mijn medemens. Waarom moet ik respect hebben? Geef er een argument voor.
jawel, en dat mag ook nietquote:Op maandag 12 april 2004 00:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jij rijdt nooit te hard?
Alles wat jou van je toetsenbord kan houden vind ik helemaal prima!quote:Prima, dus als ik morgen zelf wil weten om mijn buurman eens in elkaar te slaan, is dat goed?
Oh nee, dan opeens weer niet.
Ik probeer jullie alleen maar in te laten zien, hoe beperkt jullie visie is. Je geeft een argument voor het ene, maar weigert datzelfde argument voor het andere aan te nemen. Omdat je dan in het nauw gedreven wordt. Wel liberaal willen denken, maar als ik dan met iets extreems aankom, wordt ik gewezen op iets vaags als vanzelfsprekenheid of ander wordt de wet erbij gehaald. De wet die nota bene wordt opgesteld door een institutie, die tegelijkertijd wordt verguisd door dat liberale denken: de overheid. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.quote:Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef sebaz het volgende:
De TS moet zich even berperken tot 1 discussie, dit wordt chaotisch.
Kijk es verder dan je neus lang is:quote:Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Weet ik niet. Een landelijk onderzoek heeft uitgewezen dat vooral veel jongeren zich helemaal niet meer prettig voelen in deze geindividualiseerde samenleving. Men weet zich geen houding meer te geven. Ik voorspel over een poos een terugkeer van de ordelijke samenleving met betere richtlijnen.
Waarom begin je hem dan?quote:Op maandag 12 april 2004 00:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.
Jawel, maar ik hoef een ander niet te behandelen, zoals ik zelf behandeld wens te worden. Dat bepaal ik zelf immers. Of een ander mij ook met respect behandelt is een tweede, dat ligt aan die ander.quote:Op maandag 12 april 2004 00:20 schreef u2petre het volgende:
zoals de waard is behandeld hij zijn gasten.............
dus jij wil niet met respect behandeld worden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |