abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18358427
Neem the Sims
cheat money en je bent zo van je ''in real life'' koopverslaving af..
zaligggg
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_18358434
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef u2petre het volgende:
als die door de overgrote meerderheid wordt gesteunt, warom niet? maar nederland is te liberaal om dat nog terug te draaien
Weet ik niet. Een landelijk onderzoek heeft uitgewezen dat vooral veel jongeren zich helemaal niet meer prettig voelen in deze geindividualiseerde samenleving. Men weet zich geen houding meer te geven. Ik voorspel over een poos een terugkeer van de ordelijke samenleving met betere richtlijnen.
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef u2petre het volgende:
btw vertel mij eens waarom er zoveel kroegen bij de kerk in de buurt zitten? juist ja: vroeger OP ZONDAG, gelijk na de kerk de kroeg in! en maar consumeren!!!
Dat is waar. .
  maandag 12 april 2004 @ 00:14:34 #153
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358447
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef FuifDuif het volgende:
Ik wacht met smart op het antwoord op de vraag:

Waarom is het respecteren van je medemens zo vanzelfsprekend? Dat bepaal ik toch zelf? Net zoals ik kennelijk alles zelf moet bepalen?
ga lekker naar israel, daar respecteren de israelies en de palestijnen elkaar ook niet.. misschien voel je je daar thuis! of anders in irak, met heel veel respect tussen iraki's en amerikanen...
pi_18358462
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:13 schreef Ymke het volgende:

[..]

Omdat dat de sociale omgansvorm is die we hebben gekozen
Ja, wie kiest die? Ik bepaald toch zelf wel welke normen ik kies? Ja hallo, als je liberaal wilt zijn, moet je liberaal zijn.
pi_18358510
Men kan nog geen fatsoenlijk argument voor de vanzelfsprekendheid van respect voor de medemens geven. In dat opzicht staan jullie dus op gelijke voet met mij aangaande koopzondagen (waar ik geen gegronde argumenten voor kan geven). Verschil is alleen dat jullie weigeren aan te nemen, dat er uiteindelijk dus een overeenkomst is.
  maandag 12 april 2004 @ 00:16:29 #156
79550 Ymke
your ghost
pi_18358512
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, wie kiest die? Ik bepaald toch zelf wel welke normen ik kies? Ja hallo, als je liberaal wilt zijn, moet je liberaal zijn.
Dat hebben wij als samenleving gedaan , en jij mag daar best van afwijken , allen wordt je daar niet echt geliefd door.
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_18358524
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef FuifDuif het volgende:
Ik wacht met smart op het antwoord op de vraag:

Waarom is het respecteren van je medemens zo vanzelfsprekend? Dat bepaal ik toch zelf? Net zoals ik kennelijk alles zelf moet bepalen?
Wat nou ALLES zelf bepalen? Je bepaalt alleen wanneer je winkelt, om je tijd makkelijker in te delen, en dat je niet meer altijd rekening hoeft te houden op zaterdag dat je zondags niets meer kan kopen (vandaar dat het op zaterdags ook altijd ramdruk is in alle supermarkten).
Hoe kom je er bij dat je daarmee alles zelf moet bepalen?

En het respecteren van je medemens wordt als vanzelfsprekend aangenomen in onze westerse wereld. De meeste ouders proberen je dat te leren tijdens je opvoeding, nogal een essentieel onderdeel lijkt me, als je op een fijne manier deel wilt uit blijven maken van deze maatschapij. De meesten van ons hebben een geweten, dat scheelt ook al een stuk he.
(:
pi_18358534
Wat jij doet moet je zelf weten.
Als jij die gedachte nou ook eens overneemt zijn we er uit
  maandag 12 april 2004 @ 00:17:18 #159
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358536
quote:

[..]

Weet ik niet. Een landelijk onderzoek heeft uitgewezen dat vooral veel jongeren zich helemaal niet meer prettig voelen in deze geindividualiseerde samenleving. Men weet zich geen houding meer te geven. Ik voorspel over een poos een terugkeer van de ordelijke samenleving met betere richtlijnen.
[..]

Dat is waar. .
dus als het over een geïndividualiseerde samenleving gaat is het gelijk ook een teken van tegen het "koopzondag of open op zondag gebeuren" zijn??
pi_18358538
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef u2petre het volgende:
ga lekker naar israel, daar respecteren de israelies en de palestijnen elkaar ook niet.. misschien voel je je daar thuis! of anders in irak, met heel veel respect tussen iraki's en amerikanen...
Dat is geen argument. Als je liberaal wilt zijn, zul je moeten accepteren dat ik zeg: ik bepaal voor mijzelf dat ik geen respect heb voor mijn medemens. Waarom moet ik respect hebben? Geef er een argument voor.
pi_18358560
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:17 schreef sebaz het volgende:
Wat jij doet moet je zelf weten.
Als jij die gedachte nou ook eens overneemt zijn we er uit
Prima, dus als ik morgen zelf wil weten om mijn buurman eens in elkaar te slaan, is dat goed?
Oh nee, dan opeens weer niet.
pi_18358569
De TS moet zich even berperken tot 1 discussie, dit wordt chaotisch.
  maandag 12 april 2004 @ 00:18:56 #163
79550 Ymke
your ghost
pi_18358578
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Prima, dus als ik morgen zelf wil weten om mijn buurman eens in elkaar te slaan, is dat goed?
nee dat is tegen de wet , moeilijk he?
pi_18358588
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:16 schreef nein het volgende:

[..]

Wat nou ALLES zelf bepalen? Je bepaalt alleen wanneer je winkelt, om je tijd makkelijker in te delen, en dat je niet meer altijd rekening hoeft te houden op zaterdag dat je zondags niets meer kan kopen (vandaar dat het op zaterdags ook altijd ramdruk is in alle supermarkten).
Hoe kom je er bij dat je daarmee alles zelf moet bepalen?

En het respecteren van je medemens wordt als vanzelfsprekend aangenomen in onze westerse wereld. De meeste ouders proberen je dat te leren tijdens je opvoeding, nogal een essentieel onderdeel lijkt me, als je op een fijne manier deel wilt uit blijven maken van deze maatschapij. De meesten van ons hebben een geweten, dat scheelt ook al een stuk he.
Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nog steeds geen argument voor het respecteren van de medemens. Het is ook wel moeilijk of niet?
pi_18358595
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef Ymke het volgende:
nee dat is tegen de wet , moeilijk he?
Jij rijdt nooit te hard?
  maandag 12 april 2004 @ 00:19:58 #166
79550 Ymke
your ghost
pi_18358599
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:19 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nog steeds geen argument voor het respecteren van de medemens. Het is ook wel moeilijk of niet?
Volgens mij heb ik je het argument al gegeven hoor
  maandag 12 april 2004 @ 00:20:20 #167
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358608
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:17 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is geen argument. Als je liberaal wilt zijn, zul je moeten accepteren dat ik zeg: ik bepaal voor mijzelf dat ik geen respect heb voor mijn medemens. Waarom moet ik respect hebben? Geef er een argument voor.
zoals de waard is behandeld hij zijn gasten.............
dus jij wil niet met respect behandeld worden?
  maandag 12 april 2004 @ 00:20:32 #168
79550 Ymke
your ghost
pi_18358616
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:19 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Jij rijdt nooit te hard?
jawel, en dat mag ook niet
pi_18358627
quote:
Alles wat jou van je toetsenbord kan houden vind ik helemaal prima!

Ik vind je stront irritand omdat je iedereen 1 mening wilt opdringen. namelijk consumeren op zondag moet niet kunnen. Ik kots op zulke mensen, die andere mensen iets opdringen

Mja, ik ga wel een filmpje kijken
pi_18358650
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef sebaz het volgende:
De TS moet zich even berperken tot 1 discussie, dit wordt chaotisch.
Ik probeer jullie alleen maar in te laten zien, hoe beperkt jullie visie is. Je geeft een argument voor het ene, maar weigert datzelfde argument voor het andere aan te nemen. Omdat je dan in het nauw gedreven wordt. Wel liberaal willen denken, maar als ik dan met iets extreems aankom, wordt ik gewezen op iets vaags als vanzelfsprekenheid of ander wordt de wet erbij gehaald. De wet die nota bene wordt opgesteld door een institutie, die tegelijkertijd wordt verguisd door dat liberale denken: de overheid. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.
  maandag 12 april 2004 @ 00:22:13 #171
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358660
jij kunt je ook helemaal niet inbeelden wat anderen denken he?
pi_18358673
TS is uit een gesticht onsnapt
pi_18358677
quote:

[..]

Kijk es verder dan je neus lang is:
Doordat winkels langer geopend zijn, kunnen mensen makkelijker meer tijd vrijmaken voor sociale zaken. Aangezien ze dan niet meer PERSE op zaterdag moeten winkelen om de rest van de week door te komen. Het maakt het leven juist alleen maar aangenamer.
Volgens mij heb jij het alleen maar over dat hele kleine percentage ECHTE shopaholics die zich helemaal in de schulden winkelen en elke dag in het winkelcentrum rondhangen. Nou, rustig maar hoor, dat zijn er maar een handje vol.
(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:22:53 #174
79550 Ymke
your ghost
pi_18358680
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:21 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.
Waarom begin je hem dan?
pi_18358682
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:20 schreef u2petre het volgende:
zoals de waard is behandeld hij zijn gasten.............
dus jij wil niet met respect behandeld worden?
Jawel, maar ik hoef een ander niet te behandelen, zoals ik zelf behandeld wens te worden. Dat bepaal ik zelf immers. Of een ander mij ook met respect behandelt is een tweede, dat ligt aan die ander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')