abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18358064
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:01 schreef nein het volgende:

[..]

wow

zoals de waard is vertrouwt hij z'n gasten zeker?

Als jij DAT met elkaar durft te vergelijken ben je wel ERG ziek in je hoofd.
Nog nooit van respect voor je medemens gehoord?
Ik wel, jij? De vergelijking is zeer terecht. In dat opzicht is zelf bepalen om een moord te plegen zelfs een goede vergelijking.
pi_18358078
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:57 schreef FuifDuif het volgende:
En ik word ook zo moe van dat gezeik over argumentatie. Niet alles behoeft argumentatie. Het kan je ook sieren om gewoon traditie in ere te houden. Als je alleen maar nut nastreeft ben je wat mij betreft weer een primitieve mens zoals miljoenen jaren geleden. Nou, lekker dan.
*las dit berichtje later*

1+1=4
neem je dat ook zomaar maar aan van je leraar?
Zonder beargumentatie?

*stuurt je door naar psychiater*
(:
pi_18358087
Oké, winkelen is niet voor de wet verboden en iemand molesteren wel....nu goed?
pi_18358091
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:01 schreef Ache-T het volgende:

[..]

Nee, je hoeft niets te geven, maar jij wilt bij de rest van de kerk toch een goede reputatie hebben Dat weet ik zeker
Dat is waar, maar dan nog kun je daar de kerk de schuld niet van geven. Je hebt de mogelijkheid om van de opbrengsten te genieten, zonder er zelf aan bij te dragen. Dat is waar het om gaat.
  maandag 12 april 2004 @ 00:04:42 #130
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358094
open uw ogen en zie het licht!!
hij is oostindisch blind denk ik..

(p.s. offtopic: op discovery nu: programma met als aankondiging: dit programma is een medisch experiment en word gedaan onder deskundige begeleiding, probeer dit thuis niet na te doen! gaat over alcohol....)
pi_18358124
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:04 schreef sebaz het volgende:
Oké, winkelen is niet voor de wet verboden en iemand molesteren wel....nu goed?
Ah, kijk, hier zat ik al op te wachten. Onzinnig argument dit. Doe jij alles wat de wet je voorschrijft? Hoe denk jij over een snelheidslimiet van 120km/u? Is wettelijk geregeld.
  maandag 12 april 2004 @ 00:06:04 #132
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358136
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En als ik nu zelf wil bepalen om iemand te kwetsen?
en als ik nu zin heb om jou te kwetsen? hoe zou jij dat vinden???
en hoe vind een winkel het om op zondag open te zijn??
erg goede vergelijking he!???
  maandag 12 april 2004 @ 00:06:33 #133
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358159
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dan nog kun je daar de kerk de schuld niet van geven. Je hebt de mogelijkheid om van de opbrengsten te genieten, zonder er zelf aan bij te dragen. Dat is waar het om gaat.
ben je dan geen profiteur?
pi_18358168
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:04 schreef nein het volgende:

[..]

*las dit berichtje later*

1+1=4
neem je dat ook zomaar maar aan van je leraar?
Zonder beargumentatie?

*stuurt je door naar psychiater*
En jij durft mij te betichten van valse vergelijkingen? Hahahahahahaha. Er is namelijk wel een groot verschil tussen feiten en ethiek.
pi_18358189
En als we dan allemaal zo geil zijn op argumentatie. Waarom mag je een medemens niet zonder respect behandelen? Geef daar eens een argument voor.
pi_18358195
quote:
Ah, kijk, hier zat ik al op te wachten. Onzinnig argument dit. Doe jij alles wat de wet je voorschrijft? Hoe denk jij over een snelheidslimiet van 120km/u? Is wettelijk geregeld.
Als het om mensen gaat wel ja, als het om mezelf gaat vind ik het weer anders.

Maar dat is ook maar mijn referentie kader....
  maandag 12 april 2004 @ 00:07:56 #137
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358210
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

de wet om te voorkomen dat jij iemand molesteerd zonder gevolgen is er om iemand te beschermen! de snelheidslimiet ook!
pi_18358213
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:06 schreef u2petre het volgende:
ben je dan geen profiteur?
Ja, in feite wel. Maar dat doet niets af, aan het principe.
pi_18358215
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik wel, jij? De vergelijking is zeer terecht. In dat opzicht is zelf bepalen om een moord te plegen zelfs een goede vergelijking.
Hmm, dus jij hebt echt geen respect voor je medemens. Lekker is dat

Ja sorry hoor, maar zelf denk ik dus totaal niet zo, dus ik bekijk de mensen niet zo. Ik denk niet dat mensen met een koopzondag vervolgens iedereen met een hakmes lopen af te slachten.
(:
pi_18358234
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:07 schreef FuifDuif het volgende:
En als we dan allemaal zo geil zijn op argumentatie. Waarom mag je een medemens niet zonder respect behandelen? Geef daar eens een argument voor.
Open daar maar een ander topic over ofzo...dit is alleen maar vanzelfsprekend
pi_18358242
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:07 schreef u2petre het volgende:

[..]

de wet om te voorkomen dat jij iemand molesteerd zonder gevolgen is er om iemand te beschermen! de snelheidslimiet ook!
Dus als er weer een wet zou komen die winkels verplicht op zondag gesloten te zijn, dan zou je daar geen problemen mee hebben?
pi_18358263
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:08 schreef sebaz het volgende:

[..]

Open daar maar een ander topic over ofzo...dit is alleen maar vanzelfsprekend
Kijk eens aan. Daar komt het 'argument'. Waarom is het vanzelfsprekend? Leg maar eens uit dan.
  maandag 12 april 2004 @ 00:09:34 #143
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358271
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:08 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, in feite wel. Maar dat doet niets af, aan het principe.
dus als we allemaal gaan profiteren komt alles goed en doen we niks fout???!
pi_18358316
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:09 schreef u2petre het volgende:
dus als we allemaal gaan profiteren komt alles goed en doen we niks fout???!
Ik snap niet wat dat te maken heeft met koopzondagen hoor. Je hoort bij een gemeenschap en je doneert aan die gemeenschap.
  maandag 12 april 2004 @ 00:11:04 #145
79550 Ymke
your ghost
pi_18358329
je moet het aan de mens zelf overlaten of hij winkelt op zondag en ook of je je winkel openstelt op zondag , leven en laten leven
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  maandag 12 april 2004 @ 00:12:13 #146
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358370
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:08 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dus als er weer een wet zou komen die winkels verplicht op zondag gesloten te zijn, dan zou je daar geen problemen mee hebben?
als die door de overgrote meerderheid wordt gesteunt, warom niet? maar nederland is te liberaal om dat nog terug te draaien
btw vertel mij eens waarom er zoveel kroegen bij de kerk in de buurt zitten? juist ja: vroeger OP ZONDAG, gelijk na de kerk de kroeg in! en maar consumeren!!!
pi_18358375
Ik wacht met smart op het antwoord op de vraag:

Waarom is het respecteren van je medemens zo vanzelfsprekend? Dat bepaal ik toch zelf? Net zoals ik kennelijk alles zelf moet bepalen?
pi_18358394
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:06 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En jij durft mij te betichten van valse vergelijkingen? Hahahahahahaha. Er is namelijk wel een groot verschil tussen feiten en ethiek.
Je had t over argumenten, bijdehandje. Niet over feiten en ethiek.
En het is toch ronduit belachelijk om te zeggen dat niet alles argumentatie nodig heeft.
Wat vind jij dan van de traditie om meisjes te besnijden? Of de traditie dat vrouwen een burqua dragen? Offee...(ja sorry, ik kan op dit moment alleen maar ff islamitische gebruiken verzinnen...er zijn er meer op de wereld..ik weet t) het ritueel slachten van beesten door ze de nek door te snijden?

Dat zijn ook dingen die zomaar van generatie op generatie lijken te worden overgenomen. Achter een koopzondag zitten logische redenen, de voordelen die ik zie heb ik hierboven al opgenoemd, en er zullen vast wel meer voordelen aanzitten (werkgelegenheid), maar goed. Je staat gewoon helemaal nergens als je zegt dat we zomaar maar tradities moeten voortzetten zonder argumenten.
(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:13:03 #149
79550 Ymke
your ghost
pi_18358402
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef FuifDuif het volgende:
Ik wacht met smart op het antwoord op de vraag:

Waarom is het respecteren van je medemens zo vanzelfsprekend? Dat bepaal ik toch zelf? Net zoals ik kennelijk alles zelf moet bepalen?
Omdat dat de sociale omgansvorm is die we hebben gekozen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_18358417
quote:
Kijk eens aan. Daar komt het 'argument'. Waarom is het vanzelfsprekend? Leg maar eens uit dan.
Als ik het zou moeten uitleggen, is het niet meer vanzelfsprekend hé?

Om terug te komen op deze geweldige discussie die geen discussie is...

Winkelen moet kunnen op zondag omdat mensen zelf de keus moeten kunnen maken. Of dat voor primaire of secundaire levensbehoeften zijn zal mij persoonlijk een worst wezen.

Ik kan niet anders concluderen dat de TS een ERRGG bekrompen persoon is die niet kan inzien waarom de overgrote meerderheid zelf de keuze wil kunnen maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')