Klopt, maar bepaalde aspecten van volledige marktwerking in andere landen (Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld) hebben al aangetoond, dat het soms zeer nadelig kan werken en dus altijd overheidsingrijpen vereist.quote:Op zondag 11 april 2004 20:26 schreef Omkron het volgende:
In Nederland is nog nooit volledige marktwerking geweest toch..?![]()
quote:Op zondag 11 april 2004 20:04 schreef FuifDuif het volgende:
Natuurlijk bepaal je niet alles zelf. De arrogantie alleen al.
quote:De arrogantie alleen al
Toch zie ik het er ooit nog wel eens van komenquote:Op zondag 11 april 2004 20:16 schreef Omkron het volgende:
[..]
Dikke lul.. 24 uurs economie in Nederland..Nederland is een dorp waar never nooit iets plaatsvind..
Geef mij maar HongKong of een stad zoals Bangkok.... dat is pas 24 uur doorknallen met de economie..
![]()
Wat jij aan voert is natuurlijk helemaal oliedom!Kinder arbeid is in alle landen verboden!quote:Op zondag 11 april 2004 20:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja dus? Omdat de omringende landen het doen, moeten wij het ook doen? Als ze in Duitsland kinderarbeid legaliseren, moet dat hier ook gebeuren? Wat een dom argument man.
Niets aan toe te voegen..quote:Op zondag 11 april 2004 20:46 schreef nein het volgende:
Ik vind het erg bekrompen allemaal wat fuifduif zegt, ik wil inderdaad zelf bepalen wanneer ik mn boodschapjes wil doen. Heeft niets met arrogantie te maken. Alleen maar met tijdsindeling en stressreductie. Al ging het alleen maar om supermarkten, maar andere winkels die open zijn kan ik ook wel waarderen. En dan ook nog t liefst 24 uur per dag, zo heb je geen stress meer om je boodschappen te moeten doen voor 1800, je lost misschien zelfs een beetje het fileprobleem op![]()
Vroeger zat moeder de vrouw thuis, en deed overdag dan de boodschappen, en vader hoefde verder niets te doen in een winkelcentrum. Maar tegenwoordig werken veel meer vrouwen en mannen erbij, dan hou je veel minder tijd over om op je werkdagen nog boodschappen te halen. Daar kan je dan je vrije zondag onder andere voor gebruiken.
Zolang ik niet een eigen moestuin heb met verse groenten en een kip of koe of varken ofzo om zelf te slachten dan tenminste. Zodra ik dat heb zal je me natuurlijk nooit meer in een winkel zien
Het gaat om de pathetische instelling, dat je per se zondags ook wilt winkelen. Je bent naar mijn idee gewoon verslaafd.quote:Op zondag 11 april 2004 20:33 schreef saban het volgende:
[..]
![]()
Jammer voor jou, maar ik bepaal dus wel zelf wanneer ik winkel, op welke dag.
[..]
Doe me een lol zeg.
Als er arbeiders zijn die zijn winkel zondag willen openen en er zijn arbeiders die willen werken op een zondag, waar is het probleem.
Jij mag van mij thuis blijven zitten en luieren.![]()
Ja dus? Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zondag 11 april 2004 20:36 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Wat jij aan voert is natuurlijk helemaal oliedom!Kinder arbeid is in alle landen verboden!
Nou, dat is dan direct een tweede argument tegen koopzondag: bescherming van de ondernemer. Uiteraard is niet iedere ondernemer in staat zijn diensten op zondag ter beschikking te stellen, waardoor hij dus in een slechtere positie terecht zal komen ten opzichte van de concurrent.quote:Op zondag 11 april 2004 20:37 schreef AltamirA het volgende:
Ik zie het probleem niet, sterker nog ik zou t geweldig vinden als 7 dagen per week de winkels open waren. Al denk ik wel dat je winkeliers zelf zult moeten laten kiezen of ze zondag openen, anders wordt het moeilijk haalbaar voor sommige ondernemers.
Ja, je hebt voor de rest ook helemaal geen tijd he... Wat moesten we toch zonder die zondag anders.quote:Op zondag 11 april 2004 20:37 schreef AltamirA het volgende:
Toch de mensen die de hele week werken en op zaterdag wat te doen hebben zouden dan voortaan op zondag terecht kunnen en das ook wat waard vind ik!
Nee, dit topic gaat over winkelverslaving in het algemeen. Heeft niets met pasen in het bijzonder te maken.quote:Op zondag 11 april 2004 20:45 schreef detulp050 het volgende:
Je kon je vorige topic niet goed beargumenteren, dus probeer je het nog een keer met dooddoeners: Commercie met Pasen
Wat hangt men weer een overdreven waarde aan boodschappen doen. Het zou je sieren om je eens niet zo toe te leggen op consumeren. Misschien kunnen de winkels wel tot na 18:00 open, dat ben ik met je eens, maar dan alleen op maandag tot en met zaterdag. Zondag blijven ze gesloten als het aan mij ligt.quote:Op zondag 11 april 2004 20:46 schreef nein het volgende:
Ik vind het erg bekrompen allemaal wat fuifduif zegt, ik wil inderdaad zelf bepalen wanneer ik mn boodschapjes wil doen. Heeft niets met arrogantie te maken. Alleen maar met tijdsindeling en stressreductie. Al ging het alleen maar om supermarkten, maar andere winkels die open zijn kan ik ook wel waarderen. En dan ook nog t liefst 24 uur per dag, zo heb je geen stress meer om je boodschappen te moeten doen voor 1800, je lost misschien zelfs een beetje het fileprobleem op![]()
Misschien dat het idee van vrouwen aan het werk dan niet zo goed idee is? En overigens is er een trend dat steeds meer vrouwen sowieso kiezen voor minder werken (part-time) en mannen zelfs ook. Misschien kunnen we zaterdag ook wel een kooploze dag maken.quote:Op zondag 11 april 2004 20:46 schreef nein het volgende:
Vroeger zat moeder de vrouw thuis, en deed overdag dan de boodschappen, en vader hoefde verder niets te doen in een winkelcentrum. Maar tegenwoordig werken veel meer vrouwen en mannen erbij, dan hou je veel minder tijd over om op je werkdagen nog boodschappen te halen. Daar kan je dan je vrije zondag onder andere voor gebruiken.
Nee, op zondag wil ik genieten van rust op straat en dergelijke. Daar gaat het nu net om: een rustdag voor iedereen.quote:Op zondag 11 april 2004 23:09 schreef detulp050 het volgende:
Prima, doe alle winkels dan maar dicht op woensdag. Dan kan iedereen in het weekend in zijn vrije tijd lekker wel winkelen als ze daar behoefte aan hebben.
In de lijn van traditie zie ik niet in waarom we nu opeens die dag om moeten switchen naar woensdag. Wat een onzin.quote:Op zondag 11 april 2004 23:13 schreef sebaz het volgende:
Heb je er wel eens over nagedacht, dat niet eidereen behoefte heeft aan rust op zondag? Dat het leven gewoon doorgaat, netzoals op andere dagen, dat zondat helemaal niet 'speciaal' is.
Op zondag winkelen is niet anders dan op woensdag bijvoorbeeld.
Nee, jij valt mij lastig tijdens mijn rust met je geconsumeer.quote:Op zondag 11 april 2004 23:13 schreef sebaz het volgende:
Als JIJ een rust dag wilt hebben, ga je gang, en val andere mensen er niet mee lastig.
Ja, als jij niet één dag zonder consumeren kunt ben je wat mij betreft verslaafd. Net als een roker die niet één dag zonder sigaret kan.quote:Op zondag 11 april 2004 23:13 schreef sebaz het volgende:
Maar waar ik mij het meeste aan stoor, is dat jij iemand koopverlaafd noemt als hij/zij op zondag in een winkel staat. Behoorlijke onzin.
Zondag is voor mij niet anders dan andere dagen in de week.
Weer dat flutargument: "laat mensen zelf bepalen".quote:Op zondag 11 april 2004 23:16 schreef DarkElf het volgende:
laat mensen het lekker zelf bepalen en als jij er iets tegen hebt dan ga je dus gewoon niet winkelen op zondag
Doe niet zo naief man. Tjemig zeg, denk eens wat verder. In een puur economische wereld werkt dat zo, maar in ons land is dat natuurlijk niet gegarandeerd. Hier heeft de economie geen vrij spel. Dwaas.quote:Op zondag 11 april 2004 23:21 schreef DarkElf het volgende:
het werkt toch ook niet zo dat omdat jij het niet wilt...
er is vraag en dus komt er aanbod, welkom in de economische wereld.....
Ik zeg niet dat we moeten switchen oen! Ik geef een voorbeeld!!quote:In de lijn van traditie zie ik niet in waarom we nu opeens die dag om moeten switchen naar woensdag. Wat een onzin.
Val ik JOU lastig als IK in een winkel iets koop?!quote:Nee, jij valt mij lastig tijdens mijn rust met je geconsumeer.
En daar ga je wéér fout. Stel ik winkel alleen op maandag, en niet op andere dagen en ik wissel dat af naar alleen zondag en niet meer andere dagen. Dan ben ik alsnog 1 keer per week in een winkel geweest. Dan kan je mij moeilijk een 'koopverlaafde' noemen die elke dag per se iets moet kopenquote:Ja, als jij niet één dag zonder consumeren kunt ben je wat mij betreft verslaafd. Net als een roker die niet één dag zonder sigaret kan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |