abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18345939
Het is al langer bekend dat AEL een onfrisse partij is die tegen het nazisme aanhangt, ik zelf ben altijd van mening geweest dat elke partij mag zeggen wat hij wil zolang het onder vrijheid van meningsuiting valt, dit om te voorkomen dat een dialoog uit de weg wordt gegaan en partijen radicaliseren.

Maar de laatste tijd lijkt AEL alle schaamte voorbij en roepen ze openlijk op tot terrorisme en geweld, niet alleen is dit erg strafbaar, ze zorgen hiermee ook dat grote groepen moslims worden opgehits tegen het westen.

Naar mijn idee is het tijd geworden om de AEL te verbieden en een aantal mensen te vervolgen.
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  zondag 11 april 2004 @ 15:09:40 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18345974
Elke partij die de vrijheden, levens en menselijke waarden van een individu of groep niet respecteerd dient verboden te worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Frontpage zondag 11 april 2004 @ 15:11:00 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_18346001
dus: ja
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_18346005
Verbieden die partij.

Een partij die de sjaria wil invoeren is net zo erg als een nazi-partij.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18346012
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:09 schreef Megumi het volgende:
Elke partij die de vrijheden, levens en menselijke waarden van een individu of groep niet respecteerd dient verboden te worden.
Ze mogen van mij best van mening zijn dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden of dat Binladen een goeie kerel is, voor mij ligt de grens bij het oproepen/aanzetten tot geweld
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_18346035
Nee, net zo min als die andere kneuzen van Nieuw Rechts.
pi_18346073
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nee, net zo min als die andere kneuzen van Nieuw Rechts.
wat is er mis met NieuwRechts? die zijn net zo 'extreem' als de SP, ik heb ze nog niet op wetsovertredingen kunnen betrappen
pi_18346124
verbeiden die handel
don't be said don't be glue Einstein was ugly to!!
  zondag 11 april 2004 @ 15:20:08 #9
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_18346162
Ja. Dan mogen ze Nieuwrechts en de NCPN gelijk erbij uitbannen.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_18346165
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:14 schreef Hayek het volgende:

[..]

wat is er mis met NieuwRechts? die zijn net zo 'extreem' als de SP, ik heb ze nog niet op wetsovertredingen kunnen betrappen
Laat de SP aub hier buiten.

Nieuw Rechts is ook een partij die mensen uitsluit net zoals de AEL. Nieuw Rechts heeft ook bewezen dat ze alleen populistisch kunnen blaten en schuwen daar het haatzaaien ook niet bij. Sorry, maar ik kan echt niet kiezen tussen de AEL en Nieuw Rechts. Maar ik ben te progressief om dit soort clubjes te laten verbieden. Ik acht de Nederlandse burger te intelligent om in die flauwekul van deze 'partijen' te trappen.
pi_18346190
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nieuw Rechts is ook een partij die mensen uitsluit net zoals de AEL.
Oh? Wie wordt er dan door Nieuw Rechts uitgesloten?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 11 april 2004 @ 15:21:46 #12
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_18346192
quote:

[..]

Nieuw Rechts is ook een partij die mensen uitsluit net zoals de AEL. Nieuw Rechts heeft ook bewezen dat ze alleen populistisch kunnen blaten en schuwen daar het haatzaaien ook niet bij. Sorry, maar ik kan echt niet kiezen tussen de AEL en Nieuw Rechts. Maar ik ben te progressief om dit soort clubjes te laten verbieden. Ik acht de Nederlandse burger te intelligent om in die flauwekul van deze 'partijen' te trappen.
Daar heb je het probleem al, bij de AEL.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  zondag 11 april 2004 @ 15:22:41 #13
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_18346205
Nou, eigenlijk mogen ze er wel zijn. Maar men mag niet zo doen als nu. Dus allerlei terroristen verheerlijken enzo. Dus ik zou de partij aan banden leggen (strenge afspraken) of als ze dan toch doorgaan, dan vind ik het gerechtvaardigd om de partij wel te verbannen.
  zondag 11 april 2004 @ 15:26:08 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18346280
Wanneer een partij strafbare dingen doet, dan kan een verbod volgen. De AEL is zeker niet positief voor Nederland, maar ik vraag me af wat voor strafbare feiten ze hebben gpleegd?

Zorg eerst voor een veroordeling voordat je gaat praten over een verbod van de hele partij. Zo'n verbod zie ik ook niets helpen, aangezien andere leden ondergronds door zouden kunnen gaan.

Wat vooral van belang is dat niet alleen individuele leden strafbare feiten plegen, maar de partij. Bij individuele overtredingen kan je niet de partij verbieden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_18346286
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Oh? Wie wordt er dan door Nieuw Rechts uitgesloten?
Nieuw Rechts is niet een partij die nou bekend staat om op te komen voor minderheden. En sowieso, een partij die flirt met Filip de Winter (het bekende busreisje) en internetnazi's. Dat je daar nog over moet twijfelen? Of ben je zo slecht geinformeerd?

Idem voor de AEL natuurlijk.
pi_18346290
quote:

Hoezo?
quote:
Nieuw Rechts is ook een partij die mensen uitsluit net zoals de AEL.
Als je lid wil worden moet je een DNA test ondergaan of je volledig arisch bent? Of bedoel je iets anders?
quote:
Nieuw Rechts heeft ook bewezen dat ze alleen populistisch kunnen blaten en schuwen daar het haatzaaien ook niet bij.
Dat mag elke partij van mij, het probleem is dat AEL een paar stappen verder gaat.
quote:
Maar ik ben te progressief om dit soort clubjes te laten verbieden.
Dus progressief betekend dat alles maar toegestaan moet worden? Zullen we dan gelijk het hele wetboek van strafrecht maar verbranden?
quote:
Ik acht de Nederlandse burger te intelligent om in die flauwekul van deze 'partijen' te trappen.
quote:
De informant zegt verder: ''Nederland kent zijn eigen 'Bin Laden-bende': een groep Marokkaanse jongens uit Amsterdam is 'serieus' bezig met voorbereidingen voor de gewelddadige strijd tegen het Westen. Zij worden in moskeeën, buurthuizen en in privé-woningen geïndoctrineerd om hun geboorteland – Nederland – te haten.''

Het verhaal van de informant wordt bevestigd door een 33-jarige Marokkaanse buurtwerker in Amsterdam-West. ''Meedoen aan de jihad speelt momenteel heel erg. Ik zie het om mij heen gebeuren: jongens die opeens naar de moskee gaan, baardjes laten groeien en de koran citeren. Ze worden gehersenspoeld door gekken die de islam misbruiken. Die jongens krijgen hele rare ideeën in hun hoofd, op een gegeven moment weten ze niet beter.''

De informant vervolgt: ''Op straat in Amsterdam, in de moslimbuurten, is de strijd tegen het terrorisme het gesprek van de dag. Maar wat je steeds vaker hoort, vooral onder radicale jongens, is dat Amerika en zijn bondgenoten de echte terroristen zijn. Dat wordt erin gepompt door allerlei moslimgroepen, zoals de Arabisch Europese Liga (AEL) van Abou Jahjah. Zij proberen jongeren te werven met grote scheldpartijen tegen het Westen.''

Vogens de informant wordt het lot van de Palestijnen, ''onze broeders'', altijd ingezet om steun te krijgen voor de jihad. Jonge jongens zijn daar heel gevoelig voor. Ook wordt telkens gezegd dat de moslims onderdrukt worden, in Europa, maar ook in hun land van herkomst Marokko, waar veel jongeren nog vaak met vakantie gaan. Jongeren van 16, 17 jaar zouden met behulp van video's, waarop geweld tegen moslims is te zien, klaar gestoomd worden voor de jihad.
pi_18346296
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:20 schreef N_I_ het volgende:
Ja. Dan mogen ze Nieuwrechts en de NCPN gelijk erbij uitbannen.
Pleur de SGP daar dan ook maar bij.
Zolang een partij zich niet bezondigd aan ernstige strafbare zaken, hebben ze wat mij betreft recht op bestaan. Ook als de standpunten van een dergelijke partij vrij extreem zijn. Ik vraag me ook af of justitie hier een zaak heeft, maar wellicht kunnen ze proberen om aan de hand van de uitspraken een proefproces te starten.

Ik denk ook dat in dit geval een verbod misschien alleen maar averechts werkt. Ik heb nog niet de indruk dat de AEL veel aanhang heeft, ook niet in België waar ze in tegenstelling tot Nederland een charismatisch figuur als voor man hebben. Indien je ze verbiedt kunnen ze mogelijk de martelaarsrol uitspelen en ondergronds verdergaan. Ik denk dat ze dan veel gevaarlijker zijn dan nu.
  zondag 11 april 2004 @ 15:29:18 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18346341
Ultra rechts of links is een pot nat. Uit de gescheidenis van de vorige eeuw kunnen wel leren dat de gevolgen hetzelfde zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18346348
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:26 schreef Sidekick het volgende:
Wanneer een partij strafbare dingen doet, dan kan een verbod volgen. De AEL is zeker niet positief voor Nederland, maar ik vraag me af wat voor strafbare feiten ze hebben gpleegd?
Ik ben geen expert op juridisch gebied dus dit is waarschijnlijk maar het topje van de ijsberg

Art. 131. Wetboek van strafrecht

Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag opruit, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.

Art. 132. Wetboek van strafrecht

1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag wordt opgeruid, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige opruiing voorkomt, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie.

2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.

Art. 137c. Wetboek van strafrecht

Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hetero- of homosexuele gerichtheid, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of een geldboete van de derde categorie.

Art. 137d. Wetboek van strafrecht

Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homosexuele gerichtheid, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of een geldboete van de derde categorie.

Art. 137f. Wetboek van strafrecht

Hij die deelneemt of geldelijke of andere stoffelijke steun verleent aan activiteiten gericht op discriminatie van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homosexuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden of geldboete van de tweede categorie.

Art. 137g. Wetboek van strafrecht

Hij die, in de uitoefening van een ambt, beroep of bedrijf personen opzettelijk discrimineert wegens hun ras, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste 6 maanden of geldboete van de derde categorie.
  zondag 11 april 2004 @ 15:30:15 #21
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_18346361
Alleen als een partij strafbare feiten pleegt

SGP breekt de hele eerste grondwet. Vrouwen mogen niet stemmen. Weg ermee dus. Ik weet niet of de AEL al strafbare feiten heeft gepleegd...
  zondag 11 april 2004 @ 15:30:50 #22
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_18346375
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:27 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Pleur de SGP daar dan ook maar bij.
христианский солдат
pi_18346394
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:30 schreef Silmarwen het volgende:

SGP breekt de hele eerste grondwet.
je kan niet verwoordeeld worden op basis van grondwet dat weet je zelf ook wel lijkt me.. bovendien geldt dit niet voor verenigingen
  zondag 11 april 2004 @ 15:31:51 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18346402
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:30 schreef Silmarwen het volgende:

SGP breekt de hele eerste grondwet. Vrouwen mogen niet stemmen. Weg ermee dus. Ik weet niet of de AEL al strafbare feiten heeft gepleegd...
Dat is eigenlijk dus in grote lijnen ook mijn mening.
  zondag 11 april 2004 @ 15:31:53 #25
272 R@b
No-nonsens
pi_18346403
Een partij moet je alleen verbieden als die aanzet tot geweld of er criminele praktijken op na houdt.

Dat aanzetten tot geweld moet danwel direct zijn, of heel opzichtig indirect.

Een verbod is trouwens meestal een paardenmiddel, omdat men dan ondergronds verder gaat. Veel beter om toe te staan, zodat je de radicale hufters in alle openbaarheid in de gaten kunt houden.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')