abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:36:22 #1
89891 missDemeanor
Captured by the game
pi_18327330
Als ik tegen mijn vriendinnen vertel dat ik er niks aan vind, aan kids, dan ben ik weer een egoïst, want kinderen zijn toch leuk? Hoe kan ik nou niet blij worden van en kirrende schat van een baby in een wandelwagen? Het doet me gewoon niks en ik wil nooit die verantwoording...
Waarom is het zo standaard: samenwonen, trouwen, kinderen? Niet eens alleen mn vriendinnen; ook jongens die ik ken willen vroeg of laat allemaal een keer aan kinderen beginnen. Ben ik hier nu echt de enige die geen kinderen wil hebben?
OK en nu ben ik het zat!!!
▒­ ­
Ik heb van je gedroomd vannacht
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:38:53 #2
6766 logray
Catch you on the flip side
pi_18327401
Ik sluit me bij de TS aan qua mening over kinderen
Meso-ICT. Computerhulp, -installatie en onderhoud in Hoorn e.o.
Bezoek http://www.meso-ict.nl voor meer informatie.
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:41:23 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_18327461
Aan kinderen beginnen is volgens mij nog egoïstischer, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen...
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:41:36 #4
52899 Od
Yeah, Whatever
pi_18327470
idd, gelukkig heb ik een vriendin die er net zo over denkt
Volgens mij ben ik dit al eens eerder vergeten....
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:41:40 #5
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_18327474
kinderen.... kotsen, krijsen, kakken.... klote....
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_18327792
quote:
Waarom is het zo standaard: samenwonen, trouwen, kinderen?
Dat is burgerlijk, dus lekker normaal. Val je tenminste niet op, onopvallend je leventje leiden (of moet ik lijden zeggen?) en dan onopvallend dood gaan. Niet mijn manier van leven in ieder geval...
quote:
Niet eens alleen mn vriendinnen; ook jongens die ik ken willen vroeg of laat allemaal een keer aan kinderen beginnen. Ben ik hier nu echt de enige die geen kinderen wil hebben?
Nee hoor, ik ook niet.

Ik ben nu bijna klaar met mijn studie, ben nu begonnen met het organiseren van houseparties, heb zat vrienden, vermaak me dus best. Waarom zou ik dan in een klap die hele vrijheid wegnemen door kinderen te willen? Je hoeft niet altijd te doen wat de maatschappij je opdraagt hoor, je kan ook anders kiezen dan al die RTL4-stelletjes.
pi_18327814
Het lijkt ook wel of er momenteel weer een soort baby-boom bezig is! Bij mij op het werk kan het soms nergens anders over gaan, dan over de kinderen. Hoewel ze allemaal weten dat ik en mijn vrouw geen kinderen kunnen krijgen (3 jaar bezig geweest met IVF. etc.. zie ook het topic van mijn vrouw: Zwanger en meteen mis) vertellen ze doodleuk hoe geweldig hun kinderen wel niet zijn. Meestal praat ik maar een beetje mee, maar vaak voel ik me klote! Kinderen zijn zeker niet het enige in de wereld maar je ziet vaak stellen die echt 180 graden omdraaien als ze kinderen hebben en het nergens anders meer over gaat. Hoewel ik ze wel nog zou willen vindt ik het ergens ook heerlijk dat mijn vrouw en ik zo vrij zijn! Noem dat egoistisch maar volgens mij een goede vorm!
Het is altijd een feest, als zij zijn langs geweest!
pi_18328421
Als je echt heel graag kinderen wilt, dan kun je toch ook adopteren? Of een draagmoeder?
Zelf wil ik zeker de weten geen kinderen, maar ik kan me goed voorstellen dat je ze wel wilt.

Over je collega's: tsja, je kunt niet overal rekening mee houden. Als die mensen over hun kinderen willen praten dan moet dat gewoon kunnen vind ik.
  zaterdag 10 april 2004 @ 20:16:14 #9
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_18328438
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 19:38 schreef logray het volgende:
Ik sluit me bij de TS aan qua mening over kinderen
pi_18328448
ik wil ook(nog) geen kinderen,, heb het er met mijn moeder over gehad, die zei dat ze voor haar 29ste ook nog niet aan kinderen moest denken.. ik denk dat het heel normaal is om het niet te willen.. alleen nieuw om die gedachte ook uit te spreken.
Like any young kid, I dreamed of world domination.
pi_18331157
Ik ben nu 43 jaar en heb geen kinderen. Had er nooit zo'n behoefte aan, heb ook niet echt een hekel aan kids. Maar het is er gewoon nooit van gekomen. Heb een heel leuk nichtje en dat vind ik echt leuk. Maar ben verder gek op mijn vrije leventje.Maar....de buitenwacht accepteert het niet!! Ik moet altijd verantwoording afleggen waarom ik geen kinderen heb. Mensen die ze wel hebben hoeven dat helemaal nooit!! En dat vind ik wel irritant.
geniet nooit met mate
  zaterdag 10 april 2004 @ 21:58:49 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_18331532
Heb zelf wel kinderen heb daar ook voor gekozen, maar snap niet waarom iedereen het zelfde zou moeten doen. Als iemand ze niet heeft/wil moet ze dat toch zelf weten.
Ben er misschien soms wel jaloers op iedere ouder kent vast wel die momenten dat je denkt " OMG waar bèn ik aan begonnen ? "
Gewoon bij je standpunt blijven hoor nix mis mee .
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 10 april 2004 @ 22:04:08 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18331729
Ik vind het helemaal niet ongewoon hoor als een stel geen kinderen heeft. Mijn oom en tante hebben ze bv. nooit gekregen, ik weet niet waarom en het boeit me niet, maar mensen hebben zo vaak gevraagd waarom er geen kinderen waren. Terwijl mensen aan mensen die wel kinderen krijgen nooit gevraagd wordt naar het waarom van hun keuze. Dat vind ik raar.
Dat ik er zo over denk komt denk ik omdat ik mezelf ook heb losgeworsteld van het traditionele leven. Ik kom uit een dorp waar iedereen op 18-jarige leeftijd 'verkering' krijgt, vanaf dan gaat sparen voor de uitzet en de bruiloft, vervolgens een huisje koopt en dan...tja. Wat moet je dan? Dan moet je toch de volgende fase in om je oersaaie burgerleventje wat meer glans te geven. Volgens mij wil het gros van die mensen niet eens 100% bewust een kind, maar is het gewoon de volgende fase.
Ik wil zelf denk ik wel kinderen overigens. Ik ben gek op kinderen en het lijkt me fantastisch om moeder te worden...En meer reden dan dat kan ik niet eens geven, het is een gevoel.
Maar het niet willen van kinderen is dat ook en dat is prima vind ik.
pi_18331789
Helemaal mee eens!!
geniet nooit met mate
pi_18332008
mja, kinderen zijn gewoon belangrijk, het hoort bij het mens zijn vind ik...

Zodra je kinderen krijgt ga je heel anders over het leven nadenken, her veranderd je gewoon.
Als je ouder bent en je bent nog kinderloos dan kan het te laat zijn, en krijg je misschien spijt
pi_18332474
BMWM3 wilt ook geen kind/eren
Misschien wel als het moet
pi_18342761
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 22:12 schreef maertz het volgende:

Als je ouder bent en je bent nog kinderloos dan kan het te laat zijn, en krijg je misschien spijt
Maar moet je dan als je jonger bent maar gewoon aan kinderen beginnen zonder erachter te staan??? Stel dat je dan later spijt hebt... die kinderen kan je niet zomaar meer terugstoppen hoor!
Ik denk dat je er volledig achter moet staan wil je aan kinderen beginnen...
Ik vind kinderen hardstikke leuk, maar moet er op het moment (ben 25) absoluut niet aan denken om ze zelf te hebben (afgezien natuurlijk van of het zou lukken als we wel willen).
En ik weet niet of ik het later wel wil proberen... zolang ik twijfel blijf houden, maar niet.
Fake it till you make it...
  zondag 11 april 2004 @ 13:27:49 #18
16715 Mylene
*schatje*
pi_18343429
Ik wil ook nog geen kinderen en mijn vent gelukkig ook niet. Wij wachten nog een paar jaartjes .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')