Tsjah, wat moeten we hier nu weer van zeggen? Volgens mij is het puur sensatie nieuws, iets wordt weer voor de 1000ste keer herhaald en hetgeen we gedeeltelijk al wisten wordt door de Telegraaf gewoon weer tot een olifant gemaakt. Volgens mij denken de mensen uit Friesland echt dat het hier in Amsterdam 1 groot bolwerk is van buitenlanders, moslims, haat en geweld.quote:Jonge A'damse moslims aangezet tot haat
Gepost door Rob (R@b) () - zaterdag 10 april 2004 @ 18:49 - Bron: Telegraaf (restricted editie)
De Telegraaf wijdt vandaag een paginagroot artikel over rigoureuse radicalisering onder jonge moslims in Amsterdam. Marokkaanse jongens die hier geboren zijn, uiten steeds vaker intense haat voor hun eigen land – Nederland. Enkelen zouden zelfs bereid zijn om tot actie over te gaan, zo heeft een informant de krant verteld.
De informant, waarvan de Telegraaf de naam geheim houdt, is zelf een moslim en kent de groeperingen die zich tegen het westen afzetten. Volgens hem worden met name jonge Marokkanen rijp gemaakt voor geweld door gewiekste ronselaars. Ze gebruiken daarbij onder meer een onlangs in Amsterdam opgedoken videoband. ''De Marokkaanse moslimstrijders van het bloedbad in Madrid zitten overal. Ook hier'', zo waarschuwt de informant.
De informant zegt verder: ''Nederland kent zijn eigen 'Bin Laden-bende': een groep Marokkaanse jongens uit Amsterdam is 'serieus' bezig met voorbereidingen voor de gewelddadige strijd tegen het Westen. Zij worden in moskeeën, buurthuizen en in privé-woningen geïndoctrineerd om hun geboorteland – Nederland – te haten.''
Het verhaal van de informant wordt bevestigd door een 33-jarige Marokkaanse buurtwerker in Amsterdam-West. ''Meedoen aan de jihad speelt momenteel heel erg. Ik zie het om mij heen gebeuren: jongens die opeens naar de moskee gaan, baardjes laten groeien en de koran citeren. Ze worden gehersenspoeld door gekken die de islam misbruiken. Die jongens krijgen hele rare ideeën in hun hoofd, op een gegeven moment weten ze niet beter.''
De informant vervolgt: ''Op straat in Amsterdam, in de moslimbuurten, is de strijd tegen het terrorisme het gesprek van de dag. Maar wat je steeds vaker hoort, vooral onder radicale jongens, is dat Amerika en zijn bondgenoten de echte terroristen zijn. Dat wordt erin gepompt door allerlei moslimgroepen, zoals de Arabisch Europese Liga (AEL) van Abou Jahjah. Zij proberen jongeren te werven met grote scheldpartijen tegen het Westen.''
Vogens de informant wordt het lot van de Palestijnen, ''onze broeders'', altijd ingezet om steun te krijgen voor de jihad. Jonge jongens zijn daar heel gevoelig voor. Ook wordt telkens gezegd dat de moslims onderdrukt worden, in Europa, maar ook in hun land van herkomst Marokko, waar veel jongeren nog vaak met vakantie gaan. Jongeren van 16, 17 jaar zouden met behulp van video's, waarop geweld tegen moslims is te zien, klaar gestoomd worden voor de jihad.
Voor Friezen is alles buiten friesjelandje buitenland.quote:Op zaterdag 10 april 2004 18:57 schreef Youssef het volgende:
Nou, voor een ander het doet![]()
Volgens mij denken de mensen uit Friesland echt dat het hier in Amsterdam 1 groot bolwerk is van buitenlanders
Dat vraag ik me dus ook af....quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:07 schreef Ludwig het volgende:
Wat heeft dit verhaal in godsnaam met Friesland te maken?
Nou, dat valt reuze mee hoor. Ze zijn hier over het algemeen wat nuchterder en realistischer en wat minder gevoelig voor sensatie.quote:Op zaterdag 10 april 2004 18:57 schreef Youssef het volgende:
Nou, voor een ander het doet![]()
Volgens mij denken de mensen uit Friesland echt dat het hier in Amsterdam 1 groot bolwerk is van buitenlanders, moslims, haat en geweld.
Nou ja, wij voelens ons toch ook verbonden met de VS ? Zo gek vind ik het niet.quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat die jongeren de Palestijnen zien als hun moslimbroeders. Je moet wel een hele sterke band hebben met de Islam om hun te zien als broeders. Een land dat duizenden kilometers verderop ligt.
De conclusie dat die jongeren extremisten zijn is dus geen verkeerde lijkt mij. Zo'n sterke groei van extremisten moet dan ook snel bestreden worden.
oh ja?quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, wij voelens ons toch ook verbonden met de VS ? Zo gek vind ik het niet.
Ik iig zeker niet en ik betwijfel of anderen er ook zo over denken. Verbonden zijn omdat de VS ook Westers is vind ik niet echt van dezelfde orde als de verbondenheid van de moslims. Dat laatste gaat vele malen dieper.quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
[..]
ikke niet hoorquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
[..]
De moslims zijn als een gecementeerde muur, elke steen apart is een onderdeel van deze muur, bij het wegvallen van een willekeurige steen is de muur verworden tot een waardeloos object van gemanifesteerde eenheid, zo is het ook met de moslims, zij zijn broeders ONGEACHT huidskleur, afkomst, merk fiets, achtergrond etc. Dit maakt de Islam zo uniek, zie bv. de bedevaart die elk jaar wordt uitgevoerd naar Mekka, hier komen miljoenen moslims samen, zoveel eenheid, pluriformiteit en vreedzame broederschap wordt door geen enkele andere ideologie gepredikt...quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat die jongeren de Palestijnen zien als hun moslimbroeders. Je moet wel een hele sterke band hebben met de Islam om hun te zien als broeders. Een land dat duizenden kilometers verderop ligt.
De conclusie dat die jongeren extremisten zijn is dus geen verkeerde lijkt mij. Zo'n sterke groei van extremisten moet dan ook snel bestreden worden.
probeer je nu expres weer een flame-war op poten te zetten ofzo?quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:50 schreef Chadi het volgende:
Ze hebben wat terrorisme betreft gelijk . Amerikanen zijn de grootste moordenaars en terroristen bende van het nieuwe tijdperk.
Het wezelijke verschil is dat wij voor ons voortbestaan afhankelijk zijn van de amerikanen. De marokkanen die hier leven kun rustig zonder hun palestijnse vriendenquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
Het is alleen erg jammer dat er een paar gekken bestaan die stenen lopen los te wrikken om richting het westen te gooien.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De moslims zijn als een gecementeerde muur, elke steen apart is een onderdeel van deze muur, bij het wegvallen van een willekeurige steen is de muur verworden tot een waardeloos object van gemanifesteerde eenheid, zo is het ook met de moslims, zij zijn broeders ONGEACHT huidskleur, afkomst, merk fiets, achtergrond etc. Dit maakt de Islam zo uniek, zie bv. de bedevaart die elk jaar wordt uitgevoerd naar Mekka, hier komen miljoenen moslims samen, zoveel eenheid, pluriformiteit en vreedzame broederschap wordt door geen enkele andere ideologie gepredikt...
nee ik geef hier mijn mening en als je dat niet zo ziet mag je gerust uitleggen waarom niet. Flame zou het alleen zijn als je je beledigt zou voelen door mijnuitspraken.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:52 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
probeer je nu expres weer een flame-war op poten te zetten ofzo?
Eigenlijk naar alles wat niet-moslim is. China bijvoorbeeld heeft ook binnenlandse problemen met moslims. Het verschil daar is dat moslims daar echt onderdrukt worden. Hier kunnen ze -binnen de wet- hun gang gaan.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:55 schreef Dagonet het volgende:
Het is alleen erg jammer dat er een paar gekken bestaan die stenen lopen los te wrikken om richting het westen te gooien.
Ik voel me niet beledigd, maar als je ".... == terroristen" vergelijkingen gaat maken gooi je een sneeuwbal die niet onbeantwoord gaat blijven.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
nee ik geef hier mijn mening en als je dat niet zo ziet mag je gerust uitleggen waarom niet. Flame zou het alleen zijn als je je beledigt zou voelen door mijnuitspraken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |