abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20040386
Loopt alleen niet echt storm.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 20 juni 2004 @ 15:10:45 #127
79749 Vlugge-Japie
HIhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pi_20040419
Het Hart van Oranje zijn de vleugels

Gisteravond de match waar het om moest draaien. De match van naar huis of nog een ronde verder. Het Nederlands elftal liet het beste spel van de afgelopen jaren zien, aanvallend met veel lef. Maar ook gisteren kwam het weer naar voren "we kunnen niet verdedigen". Goed, achteraf weten we het allemaal weer beter, maar bij deze wedstrijd werd pijnlijk duidelijk dat de verdediging geen gogme beschikt. We missen Frank de Boer, niet de snelste verdediger maar wel uitgekookt. Johnny Heitinga is ook een voorbeeld van hoe het niet moet. Opnieuw strooide hij weer met verkeerde passes en zijn tegenstander liep hem aan alle kanten voorbij. Heitinga is te vroeg gebracht en kan naar mijn mening beter als invaller in de ploeg komen. Na 60 minuten werden we 'vleugellam' gemaakt door Advocaat. Dikkie wou weer eens voor zekerheden gaan, voor verdedigend spel waarbij de voorsprong behouden moest blijven. Uit angst voor B-middenvelder Galasek nota bene! De gevaarlijkste man van het veld werd gewisseld, een ongelooflijk domme fout van Dick Advocaat die zelfs een amateurtrainer van een armetierig provincieclubje niet had gemaakt. Ons spel is gericht op een driespitsen systeem, dat had je ten alle tijd moeten vasthouden. Waarom Bosvelt brengen in plaats van Overmars ?? Ik kan er niet over uit.

Nu Advocaat geen steekpenningen meer aanneemt van Kluivert en hem (gelukkig) niet meer opstelt gaat hij andere fouten maken. Totaal onbegrepen wissels warvan iedere boer weet dat ze niet goed gaan uitpakken. Nederland kan trots zijn op het elftal maar teleurgesteld in de coach.
Kijkerdekijk..... daar is dat clowntje met dat acrobaatje weer !
pi_20041217
Japie, dit is veel te kort voor een column hoor... Kan je beter in de Oranje-topics mikken.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 20 juni 2004 @ 18:03:03 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_20044868
Leuk stukje MM.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20069513
Dank je wel tong.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 21 juni 2004 @ 17:22:46 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_20069624
Goeie topickick mm

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20072586
Deze column is uit mijn hart gegrepen, ik heb er verdomme 1, 15 euro voor moeten betallen dus ik eis dat jullie hem lezen!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wissel!

Bert Wagendorp - volkskrant

Het intrigerende aan de wissel was, dat je onmiddellijk kon vaststellen dat hier in één moment een trainersloopbaan werd samengevat in termen van angst, paniek, aanpassing en verkramping. Arjen Robben had Dick Advocaat nog kunnen redden door een hinkende beweging te maken of uitputting te simuleren, maar hij deed dat niet; Robben was nog zo fit als een hoentje en woedend dat de coach hem naar de kant haalde.

Het definitieve oordeel over de wissel moet nog even worden uitgesteld tot woensdag. Bereikt Oranje alsnog de kwartfinale dan is een vlaag van verstandsverbijstering ons nét niet noodlottig geworden en moet Dick worden ontslagen. Liggen we eruit, dan komt dat zuiver door de wissel en moet Dick ook worden ontslagen. Ontslag vanwege één wissel, ik vind het wel wat hebben.

Directe bewijzen dat uitgerekend de wissel het Nederlands elftal zaterdag fataal werd ontbreken, maar toch was het, toen ik zondagochtend de stemming peilde op de velden van Alcmaria Victrix, voor iedereen een voldongen feit: Oranje verloor door kortsluiting in het hoofd van Dick Advocaat. Zaterdagavond rond half elf leek ook bij mezelf al elke neiging tot nuancering te smelten. Ik begon tenminste uit volle borst naar het scherm te schelden. De wereld is al ingewikkeld genoeg, je kunt nog maar zelden iemand ergens onbekommerd de schuld van geven, maar hier was dan eindelijk weer eens zo'n gelukzalige gelegenheid. Leve de sport.

Dick verving onze beste speler door een versleten reserve van Manchester City en daardoor verloren we. En dat was dus Dicks schuld. Verdomde Dick!

Wat er verder ook nog gebeurt, alle jaren van Dick Advocaats lange loopbaan in het voetbal zullen uiteindelijk hun brandpunt vinden in de zestigste minuut van de wedstrijd Nederland-Tsjechië, Euro 2004. Zelfs een gouden wissel in de finale van dat EK zal dat niet meer kunnen wegpoetsen. Dick is gedoemd Dick-van-Robbens-wissel te blijven.

Dat is tragisch, maar altijd nog beter dan de vergetelheid. Politici leven soms voort in de herinnering door één uitspraak, muzikanten door één solo en natuurkundigen door één formule.Dus wat zou het als Dick Advocaat onsterfelijk wordt door één bezopen wissel? Hij verving ook nog Van der Meyde door Reiziger, ook niet briljant, maar met Van der Meyde was het tenminste nog zoals Johan Cruijff zei:

'Die heeft vijf kansen nodig om er geeneen te maken.'

Dick Advocaat maakte er tot dusver een gewoonte van duels te beginnnen met de verkeerde opstelling, wat hij dan tijdens de wedstrijd weer ijverig probeerde recht te breien. Zaterdag had hij besloten het eens anders te doen: beginnen met de juiste opstelling en dan de boel in de soep laten lopen met de wissels. Die opzet slaagde voortreffelijk.

Zelfs Jack van Gelder vond dat het Dicks schuld was. Dick zelf was de enige die nog twijfels had, maar uiteindelijk was hij, na lang aandringen van Jack, bereid de zwarte piet op zich te nemen, zij het niet van harte. Een groots en meeslepend mea culpa, mea maxima culpa, direct gevolgd door de aankondiging van vertrek op staande voet, bleef helaas uit. Jammer, want het zou de unieke climax van een bijzondere avond zijn geweest.

Onvergetelijke wedstrijden zijn nu eenmaal niet de wedstrijden waarin alles perfect verloopt, maar wedstrijden die je in wilde slingerbewegingen van blijdschap naar droefheid voeren, van instemming naar verontwaardiging, van verrassing via verbazing naar verbijstering. Het zijn wedstrijden waarin je uitbundig kunt prijzen en vervloeken, haten en liefhebben, lachen en huilen. Onvergetelijke wedstrijden laten je na negentig minuten uitgeput achter met het gevoel dat er een stoomwals over je heen is gereden.

Zo'n zeldzame vertoning was Tsjechië-Nederland. Het verlies, de corrupte Spaanse scheidsrechter én het bizarre handelen van Advocaat droegen daaraan in ruime mate bij. Winst was zoeter geweest, maar bitter blijft langer hangen en loutert de ziel.

Daarvoor mogen we Dick Advocaat ook wel een beetje erkentelijk zijn. Dankzij het echec tegen de Tsjechen staat ons woensdag bovendien nóg een thriller te wachten.

Wie zal Dick dán weer gaan wisselen?

Dick, sucker, bedankt.
  maandag 21 juni 2004 @ 19:25:59 #133
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20072709
Briljant stukje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 juni 2004 @ 19:36:24 #134
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
  Trouwste user 2022 maandag 21 juni 2004 @ 19:44:30 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_20073188
Ik had hem al gelezen maar wist niet dat het geld zou kosten hem hier te posten.

Bedankt SCH, man met het geld.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 juni 2004 @ 21:50:19 #136
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_20077148
SCH, bedankt

Leuk stukkie.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_20077245
Heel erg sterk ja, dit soort verplichtingen zijn oké
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_20077965
Haha het lijkt erop dat Bert Wagendorp enigszins teleurgesteld was toen hij de column schreef!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:15:03 #139
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_20092407
bert wagendorp schrijft toch ook over wielrennen ???

dacht dat ik een boekje van hem heb over "de Proloog", ook leuk om te lezen !!!
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  dinsdag 22 juni 2004 @ 15:54:19 #140
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 juni 2004 @ 16:28:45 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_20096421
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:15 schreef Bjoro het volgende:
bert wagendorp schrijft toch ook over wielrennen ???

dacht dat ik een boekje van hem heb over "de Proloog", ook leuk om te lezen !!!
Hij schrijft idd voornamelijk over wielrennen. Als ik het goed heb komt er eerdaags een wielerboek uit dat ie samen met Smeets heeft geschreven.

pi_20099654
Niet echt een column, maar het is van Cruyff zelf:
quote:
Het gaat me te ver om Dick Advocaat alle schuld te geven voor de nederlaag tegen Tsjechië. Natuurlijk is de coach verantwoordelijk, maar er stonden ook spelers in het veld die al een paar jaar op dit niveau meelopen.

Zo heb ik de keeper en de aanvoerder niet één keer aan zien geven, dat Wilfred Bouma in balbezit naar de linkerbuitenkant moest om aanspeelbaar te zijn en van daar uit de opbouw te beginnen. Jaap Stam en Phillip Cocu hadden dan de dekking van Jan Koller en Milan Baros voor hun rekening moeten nemen, terwijl Giovanni van Bronckhorst door was geschoven naar het middenveld. Maar niemand zei iets, waardoor er maar een hijs richting Ruud van Nistelrooy werd gegeven.

De Tsjechen deden dat juist wel goed. Die gingen bij balbezit heel wijd staan, waardoor hun opbouw steeds beter liep en ze steeds meer de bal hadden.

Daarom vind ik het te makkelijk om met z'n allen in één richting te wijzen. Ook omdat tegen Tsjechië de rekening gepresenteerd werd van elementaire fouten die we zo'n tien jaar geleden zijn gaan maken. Toen onze specialiteit, het positiespel, werd vervangen door het achterin rondspelen van de bal. Het breed spelen, terwijl niemand doorschuift. Wat je in Aveiro zag was daarom een weerspiegeling van het technisch beleid van de afgelopen jaren.

Verder pakten bepaalde dingen totaal verkeerd uit. Zo kunnen vijf linksbenige spelers nooit in één team functioneren. Ook omdat er onderling onvoldoende werd gecoacht, zag je Van Bronckhorst, Bouma, Cocu, Davids en Robben regelmatig in één lijn ten opzichte van elkaar spelen. Alleen bij de tweede goal ging het goed, toen de cyclus binnenkant, buitenkant, binnenkant wel perfect werkte.

Hoewel de eindcijfers over het balbezit bijna gelijk zijn (51% voor Tsjechië en 49% voor Nederland), hadden de Tsjechen in de tweede helft wel veel meer de bal. Dat maakt duidelijk, dat je de boel niet beheerst en dan kom je onherroepelijk in de problemen. Als combinatie- en positiespel ook nog heel zwak zijn, dan wordt het tegen een sterke ploeg als Tsjechië gewoon moeilijk.

Verder vielen bepaalde keuzes me op. Vooropgesteld, de drie middenvelders speelden alle drie redelijk goed, alleen zijn ze allemaal wel antigoal. Dat gold voorin ook voor Andy van der Meyde, die het wel prima deed, maar van wie je ook weet dat hij niet makkelijk scoort. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat een opstelling niet altijd een kwestie is van iemand die goed of slecht speelt, maar over welke basiskwaliteiten iemand beschikt.

Voortbordurend op wat ik hierboven heb aangegeven, heb je dus drie middenvelders van wie er twee (Davids en Seedorf) af en toe uit de tweede lijn moesten schieten. Het spel van de buitenspelers was daar ook op gericht. Maar als je weet, dat Davids op die manier één keer per seizoen scoort en Seedorf twee keer, waarom zet je niet de man in (Wesley Sneijder) die dat tien keer per jaar zo doet?

Hetzelfde geldt voor de wissel van Arjen Robben, waardoor het Nederlands elftal met twee aanvallers ging spelen. Als je dan toch zekerheid wil inbouwen, waarom haal je niet de aanvaller eruit die het minste scoort (Van der Meyde) en laat je twee man (Robben en Van Nistelrooy) met meer scorend vermogen staan?

Maar goed, we moeten nu verder. En het klinkt misschien gek, maar ik heb nog steeds goede hoop dat Nederland de kwartfinales haalt. Was me vorige week gevraagd naar m'n mening over één punt uit twee wedstrijden, dan had ik iedereen geadviseerd z'n koffers te pakken. Nu niet. Duitsland loopt niet over van vertrouwen, terwijl de Tsjechen indruk op me hebben gemaakt. Ook door de invallers die ze tegen Nederland in het veld brachten.

Wat je vaker met goede teams ziet, is dat er weinig niveauverschil is tussen het basiselftal en wat daar achter zit. Bovendien is Tsjechië een ploeg die niet gemakkelijk verliest. Daar is de mentaliteit niet naar. Daarom zie ik het toch optimistischer in dan de stand in de groep doet vermoeden.
www.cruyff.com
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_20101336
Morgen al weer EK dagboek deel 4. Zal over de jonkies gaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_20121736
quote:
DE JEUGD HEEFT HET HEDEN

Het is vandaag woensdag 23 juni. Een dag waarop voor Nederland de beslissing zal vallen over de toekomst op het EK. Van de acht kwartfinalisten zijn er inmiddels zeven bekend. De grootste verrassing is de uitschakeling van de Spanjaarden en de Italianen. Gastland Portugal, matig begonnen, wist de Spanjaarden in een rechtstreeks duel te verslaan. Voormalig hartenbreker Nuno Gomes brak de Spaanse harten. De verrassing uit de poule, Griekenland, kon zelfs verliezen van de reeds uitgeschakelde Russen. Italië schreeuwde vooraf moord en brand: Denemarken en Zweden zouden met een 2-2 gelijkspel beiden door gaan en uiteraard zouden die onderling afspraken gemaakt hebben. Zie daar, het duel eindigde in 2-2. Men moet echter wel heel achterdochtig zijn om te veronderstellen dat het hier om een akkoordje ging. Bovendien won Italië pas laat van de Bulgaren, diep in blessuretijd.

Deze drie beslissende dagen, plus de zaterdag ervoor, leverden een zelfde beeld op: dat van florerende jonkies. Allereerst was daar op zaterdag onze eigen Arjen Robben. Op de linkervleugel flitste hij continu voorbij zijn tegenstanders, die vertwijfeld slechts de windvlagen voelden, die de voorbijsnellende Robben veroorzaakte. Het ging fantastisch. De man die na de zomer voor Chelsea gaat spelen, gaf een visitekaartje af aan de internationale voetbalwereld. Hij legde een vrije trap op het hoofd van Wilfred Bouma en gaf Ruud van Nistelrooij de 2-0 op een presenteerblaadje. Robben koppelt een prima techniek aan een indrukwekkende snelheid en heeft voor een speler van zijn leeftijd een verbazend sterk inzicht. Zoals gezegd, het ging fantastisch. Tot aan de veelbesproken wissel… De afloop is bekend.

Een dag later floreerde Cristiano Ronaldo. Deze Portugees werd afgelopen zomer voor veel geld gecontracteerd door Manchester United en werd langzaam gebracht. Desondanks speelde hij een zeer respectabel aantal wedstrijden voor United. Cristiano Ronaldo, net als Robben een vleugelspits, is zo’n voetballer die alles op intuïtie doet. Als invaller liet hij al wat trucjes zien tegen de Grieken en Russen, nu begon hij in de basis. Het maakte hem niet uit welke Spanjaard hij tegenkwam, hij vloog er langs. Terughalen, een schaar, een nonchalant tikje opzij, een kapbeweging, het zit allemaal in zijn pakket. Voor de voetballiefhebber ziet het er adembenemend uit, terwijl ook de jonge meisjes allemaal terstond smelten als ze hem zien. Toch is Cristiano Ronaldo nog niet zo ver als Arjen Robben. Te vaak gaat de truc voor het rendement en te vaak is de voorzet matig. Desondanks maakt Cristiano Ronaldo op dit toernooi in razendsnel tempo naam.

Zo ook Wayne Rooney. Tegen de Fransen versierde deze bonkige aanvaller een strafschop, tegen de Zwitsers scoorde hij twee maal. Rooney is sterk en kan hard schieten. In de zomer van 2002 werd hij als 16-jarige toegevoegd aan de selectie van Everton en hij brak al snel record na record. Rooney werd de jongst scorende speler in de Premier League ooit, de jongste Engelse international, de jongst scorende Engelse international en tegen Zwitserland de jongst scorende speler op een EK. Zowel het eerste als het tweede record is hij inmiddels kwijt, maar het staat toch mooi op je conduitestaat. De licht ontvlambare Rooney werd overigens ook de jongste speler die ooit rood kreeg in de Premier League. Na het duel met de Zwitsers werd zijn transferwaarde tot duizelingwekkende hoogte opgekrikt door zijn club en met de druk van dat prijskaartje speelde Rooney tegen Kroatië. Engeland begon zwak, maar Rooney zette zichzelf nog nadrukkelijker in de etalage. Een assist en een goal voor rust, de tweede goal en de 3-1 in de wedstrijd na rust. Knappe goals. Rooney is nu topscorer van het EK en is volgens de Engelsen de nieuwe Pelé. Zijn populariteit is ongekend. Het leuke is dat, in tegenstelling tot de sierlijker Cristiano Ronaldo en Robben, eigenlijk iedereen Rooney had kunnen zijn. Hij ziet er uit als een willekeurige hooligan die een shirt van de nationale ploeg om heeft gedaan. Dat spreekt de mensen aan.

In de schaduw van Rooney maakte Antonio Cassano twee goals voor Italië, al is hij al een wat meer gevestigde naam, en brak Johan Vonlanthen namens Zwitserland het verse record van Rooney als jongste speler ooit die een doelpunt maakte op een EK. Het zijn nog twee opvallende wapenfeiten van jonge voetballers.

Inmiddels kunnen we stellen dat de jonge spelers schitteren waar de wat oudere, gedachte sterren toch wat verbleken. Ook deze jonkies hebben grotendeels een lang en zwaar seizoen gehad en hebben minder ervaring met toernooivoetbal en het doseren van je krachten. Daar kan het dus niet aan liggen. Het lijkt er meer op dat ze allemaal wat ongecompliceerder spelen. Robben, Ronaldo, Rooney, alle drie deden ze telkens iets als ze de bal kregen. Niet altijd goed, maar er gebeurde iets. Geen risicoloos terugschuiven, geen flauwe breedtepassjes, maar een doelgerichte actie. Misschien kun je wel zeggen dat ze nog niet verpest zijn door de wetten van het topvoetbal, waarin zekerheid vaak voor frivoliteit gaat. Dick Advocaat zal zijn les na de Robben-wissel wel geleerd hebben en zal hopelijk ook met Sneijder durven te beginnen en wellicht ook met van der Vaart. Jong bloed doet het elftal zichtbaar goed, dat bleek al tegen de Schotten, en dat bewijzen vele jonkies op dit toernooi tot nu toe. De jeugd heeft dus niet de toekomst, maar het heden. Zo lang ze dat blijven invullen als in de afgelopen vier dagen, moet elke voetballiefhebber daar blij mee zijn.
www.thuisuiteten.nl
pi_20122009
Eigenlijk maakte Cassano er 3, ware het niet voor die kut Ivanov hoeren scheids.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_20122969
Okee, maar er tellen er maar 2.
www.thuisuiteten.nl
pi_20123544
Weet ik maar ik moest even wat frustraties kwijt.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Trouwste user 2022 woensdag 23 juni 2004 @ 15:27:57 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_20124549
Hij's weer goed hoor.

pi_20124691
Dank u meneer tong. Kim Holland ook gelezen?
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:51:21 #150
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_20125357
doe je onze PSV-"vrienden" niet een beetje te kort om Johan Vonlanthen niet te noemen ???

verder leuk stukje MM !!!!!!

[ Bericht 24% gewijzigd door Bjoro op 23-06-2004 16:05:49 ]
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')