En toch gebruikt iedereen die tekens nog.quote:Op zaterdag 10 april 2004 14:20 schreef Byte_Me het volgende:
bestaat niet meer, is dubbel s geworden. net als dat je geen umlaut meer hoeft te gebruiken, maar een e erachter mag plaatsen.
ik weet wel waarom het afgeschaft wordt. omdat iedereen die geen duits toetsenbord heeft moet gaan kloten met codes enzo om de juiste tekens op het scherm te toveren. misschien krijgen ze twee spellingen. eentje voor digitaal, en eentje voor geschreven tekst. maar drie essen achter elkaar? heb je daar een voorbeeld van?quote:Op zaterdag 10 april 2004 14:23 schreef rique het volgende:
[..]
En toch gebruikt iedereen die tekens nog.
Waarom?
Omdat het nergens op slaat om ze af te schaffen, je krijgt nu allemaal rare woorden met 3 s-sen achter elkaar. Het zal nog wel jaaaaaren duren voordat deze mooie duitse tekens uit de spelling verdwenen zijn.
En ik denk zelf dat ze helemaal niet weg gaan.
Ja hoor. De Duitsers passen zich ff aan het buitenland aan omdat de rest van de wereld geen Duits toetsenbord heeft.quote:Op zaterdag 10 april 2004 14:29 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik weet wel waarom het afgeschaft wordt. omdat iedereen die geen duits toetsenbord heeft moet gaan kloten met codes enzo om de juiste tekens op het scherm te toveren. misschien krijgen ze twee spellingen. eentje voor digitaal, en eentje voor geschreven tekst. maar drie essen achter elkaar? heb je daar een voorbeeld van?
overigens weet ik dat duitsers het niet erg vinden (de meesten dan). die worden er zelf ook gek van.
Een voorbeeld?quote:Op zaterdag 10 april 2004 14:29 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik weet wel waarom het afgeschaft wordt. omdat iedereen die geen duits toetsenbord heeft moet gaan kloten met codes enzo om de juiste tekens op het scherm te toveren. misschien krijgen ze twee spellingen. eentje voor digitaal, en eentje voor geschreven tekst. maar drie essen achter elkaar? heb je daar een voorbeeld van?
overigens weet ik dat duitsers het niet erg vinden (de meesten dan). die worden er zelf ook gek van.
ze hebben ook pas sinds kort/binnenkort domeinnamen met die tekens, dus ze moesten wel.quote:Op zaterdag 10 april 2004 14:41 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Ja hoor. De Duitsers passen zich ff aan het buitenland aan omdat de rest van de wereld geen Duits toetsenbord heeft.![]()
m.a.w. vooral vervelend bij straatnamen (Flußstrasse)quote:Op zaterdag 10 april 2004 14:47 schreef rique het volgende:
[..]
Naja neem een willekeurig woord dat eindigt op een ss (bijv Fluss) en combineer dat met een woord dat begint met een s.
Of [ALT]+0223 (in geval van Unicode)quote:Op zaterdag 10 april 2004 13:07 schreef E_Motion het volgende:
ß (Alt+225)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |