abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14900181
quote:
Op maandag 24 november 2003 18:05 schreef Marietje_34 het volgende:
mensen die er wonen niet, zelfs mijn ouwe overbuurvrouw van bijna 80 die een 'echte Leidse' is heeft hier nog nooit over gehoord.
Ik ga ook nog eens op Internet zoeken over dit huis in Alphen.
vraag#1 : Ben je langs "de hoop" geweest ? En heb je de bewoners gesproken?
#2 Woon jij in Leiden? Ikwel nl.
pi_15022306
Even over het huis in monster..

Ik weet welk huis er hier bedoeld word, ik woon in sgravenzande, een dorpje naast monster.
Het is een heel mooi huis van buiten, naar mijn eigen mening dan, een mooi rieten dak, een vijver geloof ik, van alles, heel mooi.
Alleen de verhalen die er over rondgaan zouden mij ook dag en nacht wakker houden, het verhaal gaat, naar mijn weten, dat er vroeger een naaikelder onder het huis was. Echter, een gedeelte van deze kelder is dichtgemaakt, waarom weet ik niet, maar het schijnt in ieder geval in de kelder flink te spoken, koude luchtstromen, terwijl er geen ramen zijn. Het gebruikelijke.
Verder hebben er in een korte tijd veel gezinnen gewoond, ze zijn allemaal weggegaan door redenen die ik niet weet, maar het gaat in ieder geval over meer dan 6 gezinnen in een aantal jaar, volgens mijn familie dan die in monster wonen.
Mijn zus werkt bij de politie in het dorpje, en ze moest een keer naar het huis toe toen het onbewoond was maar er wel boven licht brandde, ze belden aan en niemand deed open, krakers? Ze dachten het wel, ze liepen een rondje om het huis heen maar aan deze kant van het huis was geen raam van hetzelfde kamertje als van de andere kant. Toen ze weer aan de andere kant kwamen was het licht uit, en besloten ze maar om weg te gaan. Wel vertelde mn zus me toen we het erover hadden dat ze toen ze wegreden, een witte schim boven de weg zag hangen, voor het huis. Het was geen rook, geen mist, ze wist niet wat het was, maar het hing laag over de weg, en was dun. Meer wou ze me maar niet vertellen, ik denk omdat ik nog jong was.

Mijn vader heeft er ook nog een tijdje voor iemand in het huis geschilderd,maar hij zei dat hij nooit wat vreemds heeft gezien. Ik hoop zelf dat ik op een dag rijk zal zijn, en dat ik het huis kan kopen.

hoei
  maandag 1 december 2003 @ 09:23:22 #178
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_15053515
quote:
Op maandag 24 november 2003 21:31 schreef Streamer het volgende:

[..]

vraag#1 : Ben je langs "de hoop" geweest ? En heb je de bewoners gesproken?
#2 Woon jij in Leiden? Ikwel nl.

Sorry, beetje laat antwoord:

#1 Ik ben er vaak langsgefietst, dus ik ken het huis, maar nee, ik heb nog nooit met bewoners gesproken ofzo..ben wel naar aanleiding van dit topic es een beetje na gaan vragen hier en daar, maar dat heeft nog nix opgeleverd dus helaas..
#2 Yep, ik woon ook in Leiden!

Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_15070592
Afgelopen Zaterdag zijn wij met zun 4en bij het huis gaan kijken!Het zag er inderdaad eng uit.Er hingen slingers voor het raam met welkom sinterklaas.Toen we aan de zijkant stonden te kijken kwam er een wit autootje aan gereden,en die stopte voor de deur.We hebben die mensen aangesproken en gevraagt of ze wisten dat hun huis (het waren de bewoners) op internet stond.Ze wisten van niets en vroegen wat er aan de hand was.We hebben ze het verhaal van het Fok forum verteld!!Ze wisten niet wat ze hoorden...ze hadden een klein babytje.De man vertelde dat hij wel eens wat hoorde,maar dat ze dat toeschreven aan de oudheid van het huis!Ze wonen er nu 2 maanden..en ze vertelden dat de vorige bewoners er 1 jaar hebben gewoond.We hebben een aantal pics gemaakt..en zijn toen vertrokken...we voelden ons best wel een beetje schuldig,omdat we die mensen misschien wel angstig hebben gemaakt.De man zou in ieder geval als hij bij zijn moeder was eens op dit forum kijken aangezien ze zelf geen internet hebben.Misschien reageren ze wel.In ieder geval willen we zoveel mogelijk huizen gaan zoeken in Nederland...wie gaat er mee op pad met ons????Wel als het donker is want dat is spannender!!!
pi_15070886
we willen de pics plaatsen maar wetn niet hoe dat moet..help!!!
pi_15070945
hoe kunnen we een foto plaatsen op dit forum...we hebben behoorlijk wat pics van de hoop in hazerswoude
wie helpt ons
pi_15074686
quote:
Op maandag 1 december 2003 21:03 schreef paranormalesite het volgende:
hoe kunnen we een foto plaatsen op dit forum...we hebben behoorlijk wat pics van de hoop in hazerswoude
wie helpt ons
Je moet de foto's eerst op eens server zetten en dan de url van de foto's tussen de volgende tags plaatsen: [img]plaats hier de url vb http: //www.pipodeclown.nl/spookhuis.jpg [/img]

als je er niet uit komt mail dan de foto's ff naar mij dan zet ik ze online op het forum hier mzwetsloot@yahoo.com

[Dit bericht is gewijzigd door mikezwet op 01-12-2003 22:41]

Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_15122383
Hier de foto's van bovenstaande poster(s)

Groetjes, Mike

pi_15160153
bedankt mike voor het plaatsen van de foto's....
wat vind je zelf van de foto's?
pi_15258698
Goed dat jullie foto's hebben, maar ik was eerder nee hoor zottegeit.

Ik reed trouwens zondagmorgen voorbij en toen stond er een stel omarmt voor het huis, of het nou de bewoners waren die uit het huis gevlucht waren.

Of waren het mensen van FOK! ?

pi_15292741
Ga weg zeg.. ik kom hier toch al langer dan vandaag.. maar dit topic had ik nog niet gezien..

Kom zelf uit leiderdorp.. en heb een klein idee waar dat huis nou staat.

Denk dat ik er nog wel ff een keer ga kijken.. Wist alleen niks van dat spookhuis.

Weet er wel een in Driehuis te staan.. Wil ik ook nog een keer heen.. Het stond te koop en mijn schoonouders zijn er gaan kijken.. Toen ze de kelder in liepen, vertelde mijn vriendin, was het net alsof ze loodzwaar werden.. En zo nog wel meer dingen.

Het huis staat ook naast een kerkhof..

Wil daar echt wel een keer gaan kijken.. Wie weet er meer van dat huis ??

pi_15309103
laten we nu is met zun allen gaan kijken joh!!cam mee en fototoestel...wij hebben nightshot!!
pi_15317259
Waarom bel je niet gewoon eens aan als je het licht savonds ziet branden... weet je meteen of er iemand woont. Als ze niet open doen, ken je ook expres een bal door het raam schoppen "we waren aant voetballen, sorrie" mocht er iemand open doen.
Lambo of Rekt
pi_15318721
ga even offtopic wij in woerden hebben ook zoon pand waar het spookt echt freaky shit daar.

ik ken dit huis buy the way ook.
ik weet zeker dat jullie allemaal binnen 1 dag weer buiten staan en niet meer terug gaan. is echt een freaky place to be

Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_15322635
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:54 schreef EggsTC het volgende:
Waarom bel je niet gewoon eens aan als je het licht savonds ziet branden... weet je meteen of er iemand woont. Als ze niet open doen, ken je ook expres een bal door het raam schoppen "we waren aant voetballen, sorrie" mocht er iemand open doen.
Er wonen mensen...kijk maar eens aantal topics terug...wij hebben ze gesproken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 28 april 2005 @ 22:26:26 #191
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_26582825
om maar even oude -en uit de sloot te halen...

ik kon me dit topic nog herinneren van dat ik dat eens gelezen had in 2003
ook nog met die mooie foto's en verhalen eromheen, ik vond het wel erg interessant...

maar...
nu ik vandaag in de trein van Utrecht naar Leiden zat, (ikke nietwetend waar Hazerswoude Rijndijk liggende ) zie me ineens een groot bedrijf onder de naam Thijssen, ik denk nog zo... zou dat het bedrijf zijn, waar er toen over gesproken werd in dat topic?
Toch maar eens goed opletten of je daar dat spookhuis ziet liggen
Ik zag wel een heel oud pand..... maar is dat ook daadwerkelijk 'het spookhuis' ?

In iedergeval zag ik even verder de Heineken liggen en het plaatsnaambordje Hazerswoude Rijndijk

Wie o wie gaat me vertellen of dat huis idd vanuit de trein van Utrecht naar Leiden te zien is???
en zijn er nog mensen daar geweest, of zijn er nog ergens foto's online van te vinden?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 29 april 2005 @ 15:28:42 #192
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_26598834
helemaal niemand
Today is life -

Dale Carnegie
pi_26616271
Aangezien ik het topic "spookhuiSen" niet kan vinden, hier het linkje naar Haunted Castles in Nederland..... misschien kennen jullie hem nog niet

http://www.enctype.de/castles/castles.htm
pi_26660072

Foto van hoe Villa Nuova er nu uitziet..

Villa Nuova vroeger..

Weet je of dit het huis is dat jullie bedoelen.

Ik woon trouwens ook in alphen a/d rijn.
  maandag 2 mei 2005 @ 17:30:16 #195
22636 MUUS
Kiwi.
pi_26670435
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:35 schreef Helioz het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Villa Nuova vroeger..

Het huis waar het om ging heet toch De Hoop?

Mooi huis dit btw. . Weet jij er iets van?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  Admin maandag 2 mei 2005 @ 23:38:21 #196
2222 crew  iteejer
pi_26682373
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:35 schreef Helioz het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Villa Nuova vroeger..

Nee, dit is het niet.
Het spookhuis wat wij bedoelen ligt aan het water.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 mei 2005 @ 09:19:15 #197
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_26687110
maar dat huis (de hoop, geloof ik) is dat ook zichtbaar vanuit de trein (aangezien het naast een bedrijf onder de naam Thijssen ligt) of is dat dat huis van de foto's hierboven?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_26687181
Het huis is vanuit de trein te zien, vanaf het huis zie je ook het spoor liggen. Logisch

Btw dat is niet het spookhuis Helioz, volgens mij is dat in kouderkerk, daar staan op twee hoeken richting alphen 2 van dit soort panden. De een is al (helemaal) opgeknapt. Er staan ook van die hele grote oude bomen die kouderkerk toen wilde weghalen, erg zonde. Alles bijelkaar lijken het echte spookhuizen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 mei 2005 @ 09:27:12 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_26687249
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 09:23 schreef mikezwet het volgende:
Het huis is vanuit de trein te zien, vanaf het huis zie je ook het spoor liggen. Logisch
geweldig had ik het toch goed ingeschat

maar dat huis, heet wel de hoop toch?

ergens is het wel zonde dat de gemeenten van deze spookhuizen begint op te knappen...
ik snap wel dat je huizen niet helemaal kunt laten vervallen, maar ze stralen toch nog altijd een heel speciale sfeer uit
Today is life -

Dale Carnegie
pi_26688206
Het is idd de hoop, en het is niet door de gemeente opgeknapt maar door de eigenaar. Ten minste van buiten ziet het er nog niet echt opgeknapt uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')