abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2003 @ 20:15:34 #151
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_14258524
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:02 schreef Ed_win het volgende:
spookhuis alphen verhaal
Hmm nog nooit van gehoord hier.. zal es informeren
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_14262150
Zaterdag komt er kennelijk niemand Dan maar een andere voorbereidende meet? Ik ga iig wel, foto's nemen etc.
pi_14262256
Hij zit daar heel alleen kerstfeest te vieren....
Out of my mind, back in five minutes
  donderdag 30 oktober 2003 @ 22:33:38 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14262411
Ik ben wel benieuwd naar de foto's. Wat een spannend verhaal zeg!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_14338022
Zaterdag even gestopt bij De Hoop en een piccie gemaakt, ik zie dat hij een beetje vaag is dus maak binnenkort nog wel wat meer (als het niet regent) Hij is vanaf de zijkant gemaakt. Het leek erop dat er mensen wonen, er brandde licht en aan de voorkant hingen slingers voor de ramen met: HOERA EEN ZOON en blauwe ballontjes enz.

Groetjes, Mike Zwetsloot

Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_14348897
quote:
Op maandag 3 november 2003 09:52 schreef mikezwet het volgende:
Zaterdag even gestopt bij De Hoop en een piccie gemaakt, ik zie dat hij een beetje vaag is dus maak binnenkort nog wel wat meer (als het niet regent) Hij is vanaf de zijkant gemaakt. Het leek erop dat er mensen wonen, er brandde licht en aan de voorkant hingen slingers voor de ramen met: HOERA EEN ZOON en blauwe ballontjes enz.

[afbeelding]

Groetjes, Mike Zwetsloot

Gave foto, vreemd sfeertje.
Het lijkt zo uit een film van David Lynch geknipt
100% Funk
pi_14550351
Ik ben overigens ook wel geinteresseerd maar is bovenstaande foto nou het huis waar we het de hele tijd al over hebben?

Ik woon overigens ook in Alphen a/d Rijn.

fleks fleks fleks fleks fleks , The Reflex!
pi_14663168
Dit forum is echt grappig ! gisternacht ben ik hier terecht gekomen.
Ik ging zoeken omdat wij (8 man),naar "het huis"zijn gegaan.en ik meer wou weten over een ander huis.
We zagen trouwens bij "de hoop" ook licht branden, (linkerraam boven),dus konden we niet naar binnen.
We zijn ook in die arbeidershuisjes geweest. het rechterhuisje heeft geen dak meer, en in de andere liggen allerlei spullen,waaronder; een vreemde metalen drukketel,(?), een pallet met plastic balen en er ligt een boot opgeslagen,(die ligt daar dus vanaf2001), aan de rijn-kant ligt ook een sleepboot aangemeerd.Er komen schijnbaar wel eens mensen want in een van die huisjes lag een stapel nieuwe houten balken met glimmende spijkers erin.
Voor de rest niet echt interressant dus.
Maar wat trouwens ook toevallig is, iemand had het over die grote huizen op de Nuovaweg, ( bij de 's-molenaarsbrug), in alphen.
Nou ken ik deze regio zeer goed, ik heb lang gewoond in kouderkerk,Alphen en Leiden, (nu nog).En kwam 15 jaar dagelijks langs de molenaarsbrug.Van die twee grote huizen is, bij mij, helaas niets bekend van spoken. Maar,...
Op de hoek Churchilllaan en de Nuovaweg, tussen het hoekhuis en het grote huis, (degeen die het verst van de Rijn), is een vermeend spookhuis ! Ik kwam zoals gezegd dagelijks langs en ik vond het al een vreemd huis, want er woonde vrijwel nooit iemand. En als er weer eens iemand was duurde dat nooit lang. Totdat ik een keer toevallig iemand, op mijn toenmalig werk, hoorde praten over dat huis,en dat het er spookte.
pi_14663476
We waren daar dus ook heen gegaan,maar er brandde ook licht ! Binnen bij de deur.Best wel vreemd want het huis is vervallen en beneden zijn de ramen dichtgetimmerd. Er stond ook een oude rode volkswagen golf naast het huis,hier is ook de ingang, maar die was ook gebarricadeerd..heel vreemd dat daar iemand in zit..We hebben nog tussen kieren naar binnen gekeken, maar we zagen niets.Er staan ook van die bouwhekken in de "voortuin", die trouwens helemaal overwoekerd is.Hierdoor is het huis moeilijk te zien vanaf de weg.
Het is een vrij lang pand, met aan de achterzijde een ruimte wat een schuur geweest kan zijn, dit grensde aan de oude steenfabriek, ("Van Oordt"),Dit kan je vanaf de Churchilllaan zien. Het dak is gedeeltelijk ingezakt.Aangezien er boven de voordeur van het huis, een stenen paardenhoofd hangt, kan het goed zijn dat er een manege zat. Maar goed we konden in ieder geval niet naar binnen..willen we wel, want dit huis lijkt zo uit een scene van een horrorfilm te zijn,("Chainsaw Massacre" ? )
Weet iemand meer hiervan...?
pi_14663644
Hee wat grappig, een vriendin van mij woont daar vlakbij, je hebt een of ander restaurant daar en dan een kerk en daar woont zij precies weer naast, ik zal er eens op letten als ik volgende keer bij hun op bezoek ga!!!
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_14664200
Ja doe dat, kijk even of er licht brandt.
Misschien is dat alleen om eventuele krakers tegen te houden.Weet trouwens iemand het huisnummer ?Gisteren vergeten
pi_14668627
De eigenaar van dit pand is er inmiddels achter gekomen dat er intresse is om dit pand te kraken, en wekt nu de indruk door verlichting te plaatsen dat dit pand bewoont is, werkt goed!!!
pi_14678555
Ja misschien wel ja, Ik ga dat is verder uitzoeken.
pi_14679978
En hoe komen de mensen er dan bij dat hier spoken zitten..? ok. continue game now.. send me message when you are ready with shower.
froggy (02:53 PM) :

pi_14681227
Ik woon ook in Alphen A/D Rijn(vanaf 1994)en kan die grote huisen bij die brug wel.
Ben er wel eens 's avonds langgeweest met 3 vrienden en ik kan je vertellen dat je je dan niet zo lekker voelt als je langs dat huis loopt. :|
Die huisen stralen gewoon wat raars uit,soms branden er een tijdje lichten en de andere tijd weer niet.
Ik woon BTW in Groene dorp bij de albertsweitserbrug,dus het is niet zo ver weg.
pi_14682181
Ja die grote huizen zijn inderdaad ook wel "spooky" .
Maar het is dat vervallen huis daarnaast.
Weet jij het nummer van "het huis"?
Ik wil er meer van weten, zeker nadat ik zo dichtbij was afgel. vrijdag.
Ik ken het nou al 25 jaar en nu wil ik het hele verhaal weten.
Als er een verhaal is..Feit is wel dat sinds ik het ken, het bijna altijd onbewoond, (door stervelingen), is. En als er weer eens iemand woonde, duurde dat nooit lang.
Ik heb ooit iemand er over praten, maar dat was vrij summier, alleen dat het er spookt, verder niets.
in ieder geval genoeg voedingsbodem voor onderzoek.
pi_14683134
Aan welke zijde is het..? Het hoerenhuis of hotel groenendijk?
pi_14691048
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:21 schreef Omkron het volgende:
Aan welke zijde is het..? Het hoerenhuis of hotel groenendijk?
huh ?...nee, niet in Hazerswoude, maar in alphen a/d rijn.
aan de "lage zij", (gnephoek}, bij de 's-molenaarsbrug. Dit is bij Avifauna, aan de overzijde van de rijn.
De weg heet Nuovaweg, het nummer weet ik niet.
Zie ook : verhaal op 15 november.
  donderdag 20 november 2003 @ 17:09:14 #169
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_14792923
quote:
Op zondag 16 november 2003 17:01 schreef Streamer het volgende:
Ja misschien wel ja, Ik ga dat is verder uitzoeken.
Ha streamer,
heb je nog wat ontdekt? Ik heb rondgevraagd naar het precieze verhaal achter 'de Hoop', maar ben tot nu toe nog helemaal niemand tegengekomen die me er wat meer over kon vertellen, heb het dan ook een beetje opgegeven inmiddels..
maar ik blijf het prachtig vinden, spookverhalen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_14793018
Leuk voor de mensen die er wonen, spooktoeristen die zich zelfs toegang zouden willen verschaffen als er geen licht zou branden.

Ik kan me trouwens ook voorstellen waar vreemde geluiden vandaan komen op dat 'verlaten' terrein als er meerdere groepjes spokenjagers onafhankelijk van elkaar aan het rondsnuffelen zijn.

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_14794244
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:09 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ha streamer,
heb je nog wat ontdekt?

Hoi Marietje_34;
Nee , maar we zijn het wel aan het uitzoeken.
Ik denk dat ik dit weekend een foto maak, (van het huis in Alphen). tenminste als ik tijd heb, eerst uitgaan, dan daarheen..
  donderdag 20 november 2003 @ 18:48:03 #172
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_14795156
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:08 schreef Streamer het volgende:

[..]
Ik denk dat ik dit weekend een foto maak, (van het huis in Alphen). tenminste als ik tijd heb, eerst uitgaan, dan daarheen..

Uiteraard, een mens moet natuurlijk wel z'n prioriteiten stellen
First things first !
pi_14885377
Nou,ik ben langs het spookhuis geweest,(alphen a/d rijn), en overdag ziet het er ook vaag uit.Het huisnummer is 172.
Ik was door het hek geglipt en ben er helemaal omheen gelopen.
Er zijn wel dingen veranderd sinds de vorige keer, (14nov'03), allereerst hebben "ze" het hek wat bij de voorgevel loopt, doorgetrokken tot de oprit links van het huis., en met een ketting afgesloten.Ook is de auto verdwenen, en ik heb in de groene vuilcontainer gekeken, leeg.., en daar heeft volgens mij nooit iets ingezeten.
Het is volgens mij echt onbewoonbaar en onbewoond. Het is een grote puinhoop in de tuin en van wat ik kon zien, bij de ingang binnen ook.
Volgens mij is de toekomst van het huis onzeker want er staat een oranje,(12voets), zeecontainer naast het huis. Misschien gaan ze het renoveren, of slopen?
Aan de achterzijde van het huis is inderdaad een stal, het dak is er slechter aan toe dan ik eerst dacht. Het is best wel groot en aan de opritzijde v/h huis is een soort van stal-voorgevel, met een stenen paardenhoofd die naar beneden kijkt, (zie foto's,als ik ze kan d-loaden).
  maandag 24 november 2003 @ 18:05:55 #174
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_14893566
Kon je in het huis zelf komen? Als dat kan, lukt dat zonder al te veel op te vallen denk je, of kijken de buren van de overkant vanachter hun gordijntjes stiekem mee?

Wat ik wel jammer vind is dat het zo moeilijk is om te achterhalen waarom het dan spookt in zo'n huis. Ik heb over de Hoop bv zelfs op allerlei fora oproepjes gezet, maar helaas, niemand die me wat meer kon vertellen..m3nsen die er wonen niet, zelfs mijn ouwe overbuurvrouw van bijna 80 die een 'echte Leidse' is heeft hier nog nooit over gehoord.
Ik ga ook nog eens op Internet zoeken over dit huis in Alphen.

pi_14899922
quote:
Op maandag 24 november 2003 18:05 schreef Marietje_34 het volgende:
Kon je in het huis zelf komen? Als dat kan, lukt dat zonder al te veel op te vallen denk je, of kijken de buren van de overkant vanachter hun gordijntjes stiekem mee ?
Ja dat kan op zich wel,maar inderdaad moet je oppassen dat de buren niets horen of zien.
Ik heb trouwens foto's maar mijn outlook doet raar, kan alleen via hotmail geloof ik en dan kan ik ze niet allemaal tegelijkertijd sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')