quote:Hmm nog nooit van gehoord hier.. zal es informeren
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:02 schreef Ed_win het volgende:
spookhuis alphen verhaal
Groetjes, Mike Zwetsloot
quote:Gave foto, vreemd sfeertje.
Op maandag 3 november 2003 09:52 schreef mikezwet het volgende:
Zaterdag even gestopt bij De Hoop en een piccie gemaakt, ik zie dat hij een beetje vaag is dus maak binnenkort nog wel wat meer (als het niet regent) Hij is vanaf de zijkant gemaakt. Het leek erop dat er mensen wonen, er brandde licht en aan de voorkant hingen slingers voor de ramen met: HOERA EEN ZOON en blauwe ballontjes enz.Groetjes, Mike Zwetsloot
Ik woon overigens ook in Alphen a/d Rijn.
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:21 schreef Omkron het volgende:
Aan welke zijde is het..? Het hoerenhuis of hotel groenendijk?
quote:Ha streamer,
Op zondag 16 november 2003 17:01 schreef Streamer het volgende:
Ja misschien wel ja, Ik ga dat is verder uitzoeken.
Ik kan me trouwens ook voorstellen waar vreemde geluiden vandaan komen op dat 'verlaten' terrein als er meerdere groepjes spokenjagers onafhankelijk van elkaar aan het rondsnuffelen zijn.
quote:Hoi Marietje_34;
Op donderdag 20 november 2003 17:09 schreef Marietje_34 het volgende:[..]
Ha streamer,
heb je nog wat ontdekt?
quote:Uiteraard, een mens moet natuurlijk wel z'n prioriteiten stellen
Op donderdag 20 november 2003 18:08 schreef Streamer het volgende:[..]
Ik denk dat ik dit weekend een foto maak, (van het huis in Alphen). tenminste als ik tijd heb, eerst uitgaan, dan daarheen..
Wat ik wel jammer vind is dat het zo moeilijk is om te achterhalen waarom het dan spookt in zo'n huis. Ik heb over de Hoop bv zelfs op allerlei fora oproepjes gezet, maar helaas, niemand die me wat meer kon vertellen..m3nsen die er wonen niet, zelfs mijn ouwe overbuurvrouw van bijna 80 die een 'echte Leidse' is heeft hier nog nooit over gehoord.
Ik ga ook nog eens op Internet zoeken over dit huis in Alphen.
quote:Ja dat kan op zich wel,maar inderdaad moet je oppassen dat de buren niets horen of zien.
Op maandag 24 november 2003 18:05 schreef Marietje_34 het volgende:
Kon je in het huis zelf komen? Als dat kan, lukt dat zonder al te veel op te vallen denk je, of kijken de buren van de overkant vanachter hun gordijntjes stiekem mee ?
quote:vraag#1 : Ben je langs "de hoop" geweest ? En heb je de bewoners gesproken?
Op maandag 24 november 2003 18:05 schreef Marietje_34 het volgende:
mensen die er wonen niet, zelfs mijn ouwe overbuurvrouw van bijna 80 die een 'echte Leidse' is heeft hier nog nooit over gehoord.
Ik ga ook nog eens op Internet zoeken over dit huis in Alphen.
Ik weet welk huis er hier bedoeld word, ik woon in sgravenzande, een dorpje naast monster.
Het is een heel mooi huis van buiten, naar mijn eigen mening dan, een mooi rieten dak, een vijver geloof ik, van alles, heel mooi.
Alleen de verhalen die er over rondgaan zouden mij ook dag en nacht wakker houden, het verhaal gaat, naar mijn weten, dat er vroeger een naaikelder onder het huis was. Echter, een gedeelte van deze kelder is dichtgemaakt, waarom weet ik niet, maar het schijnt in ieder geval in de kelder flink te spoken, koude luchtstromen, terwijl er geen ramen zijn. Het gebruikelijke.
Verder hebben er in een korte tijd veel gezinnen gewoond, ze zijn allemaal weggegaan door redenen die ik niet weet, maar het gaat in ieder geval over meer dan 6 gezinnen in een aantal jaar, volgens mijn familie dan die in monster wonen.
Mijn zus werkt bij de politie in het dorpje, en ze moest een keer naar het huis toe toen het onbewoond was maar er wel boven licht brandde, ze belden aan en niemand deed open, krakers? Ze dachten het wel, ze liepen een rondje om het huis heen maar aan deze kant van het huis was geen raam van hetzelfde kamertje als van de andere kant. Toen ze weer aan de andere kant kwamen was het licht uit, en besloten ze maar om weg te gaan. Wel vertelde mn zus me toen we het erover hadden dat ze toen ze wegreden, een witte schim boven de weg zag hangen, voor het huis. Het was geen rook, geen mist, ze wist niet wat het was, maar het hing laag over de weg, en was dun. Meer wou ze me maar niet vertellen, ik denk omdat ik nog jong was.
Mijn vader heeft er ook nog een tijdje voor iemand in het huis geschilderd,maar hij zei dat hij nooit wat vreemds heeft gezien. Ik hoop zelf dat ik op een dag rijk zal zijn, en dat ik het huis kan kopen.
quote:Sorry, beetje laat antwoord:
Op maandag 24 november 2003 21:31 schreef Streamer het volgende:[..]
vraag#1 : Ben je langs "de hoop" geweest ? En heb je de bewoners gesproken?
#2 Woon jij in Leiden? Ikwel nl.
#1 Ik ben er vaak langsgefietst, dus ik ken het huis, maar nee, ik heb nog nooit met bewoners gesproken ofzo..ben wel naar aanleiding van dit topic es een beetje na gaan vragen hier en daar, maar dat heeft nog nix opgeleverd dus helaas..
#2 Yep, ik woon ook in Leiden!
quote:Je moet de foto's eerst op eens server zetten en dan de url van de foto's tussen de volgende tags plaatsen: [img]plaats hier de url vb http: //www.pipodeclown.nl/spookhuis.jpg [/img]
Op maandag 1 december 2003 21:03 schreef paranormalesite het volgende:
hoe kunnen we een foto plaatsen op dit forum...we hebben behoorlijk wat pics van de hoop in hazerswoude
wie helpt ons
als je er niet uit komt mail dan de foto's ff naar mij dan zet ik ze online op het forum hier mzwetsloot@yahoo.com
[Dit bericht is gewijzigd door mikezwet op 01-12-2003 22:41]
Groetjes, Mike
Ik reed trouwens zondagmorgen voorbij en toen stond er een stel omarmt voor het huis, of het nou de bewoners waren die uit het huis gevlucht waren.
Of waren het mensen van FOK! ?
Kom zelf uit leiderdorp.. en heb een klein idee waar dat huis nou staat.
Denk dat ik er nog wel ff een keer ga kijken.. Wist alleen niks van dat spookhuis.
Weet er wel een in Driehuis te staan.. Wil ik ook nog een keer heen.. Het stond te koop en mijn schoonouders zijn er gaan kijken.. Toen ze de kelder in liepen, vertelde mijn vriendin, was het net alsof ze loodzwaar werden.. En zo nog wel meer dingen.
Het huis staat ook naast een kerkhof..
Wil daar echt wel een keer gaan kijken.. Wie weet er meer van dat huis ??
ik ken dit huis buy the way ook.
ik weet zeker dat jullie allemaal binnen 1 dag weer buiten staan en niet meer terug gaan. is echt een freaky place to be
quote:Er wonen mensen...kijk maar eens aantal topics terug...wij hebben ze gesproken.
Op woensdag 10 december 2003 22:54 schreef EggsTC het volgende:
Waarom bel je niet gewoon eens aan als je het licht savonds ziet branden... weet je meteen of er iemand woont. Als ze niet open doen, ken je ook expres een bal door het raam schoppen "we waren aant voetballen, sorrie" mocht er iemand open doen.
Het huis waar het om ging heet toch De Hoop?quote:Op maandag 2 mei 2005 10:35 schreef Helioz het volgende:
[afbeelding]
Foto van hoe Villa Nuova er nu uitziet..
[afbeelding]
Villa Nuova vroeger..
Weet je of dit het huis is dat jullie bedoelen.![]()
Ik woon trouwens ook in alphen a/d rijn.![]()
Nee, dit is het niet.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:35 schreef Helioz het volgende:
[afbeelding]
Foto van hoe Villa Nuova er nu uitziet..
[afbeelding]
Villa Nuova vroeger..
Weet je of dit het huis is dat jullie bedoelen.![]()
Ik woon trouwens ook in alphen a/d rijn.![]()
geweldig had ik het toch goed ingeschatquote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:23 schreef mikezwet het volgende:
Het huis is vanuit de trein te zien, vanaf het huis zie je ook het spoor liggen. Logisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |