quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:50 schreef Barbamama het volgende:[..]
Aaargh! Psyche!!! Laat je niet in een depressieve bui trekken, eenmaal erin, kom je er nauwelijks meer uit!!!!
Gebod I:Haal onmiddelijk het boek "Je kunt je leven helen" van Louise Hay (of iets anders over positieve affirmaties) in huis... ![]()
Gebod II: Zet inderdaad een irritante onuitwisbare grijns op je kop
Gebod III: Ga naar het strand ![]()
Gebod IV: Geniet!... Het is allemaal een spelletje, de situatie waar je nu inzit, de dingen waar je nu mee loopt.... Een spelletje die je voor jezelf van tevoren hebt bedacht en waarby je bepaalde kennis van jezelf verwijderd hebt, omdat het anders geen spelletje meer zou zijn als je in een keer bij je eindstation zou kunnen komen ![]()
![]()
Oja, hier op Fok! mag je van my ook ongelimiteerd
gebruiken, helpt ook behoorlijk
![]()
Oja, RC weet ook nog wel een paar leuke, dit heb ik dus van hem: dans, zing, spring enzovoorts
Ben je al naar de Ikea geweest voor de Ikea spulletjes? Dingen kopen kan vaak ook helpen in een bui omhoog krikken (okayokay, je banksaldo omlaag, maar een drakenslabbetje kan er vast nog wel vanaf
)
Je kan ook nog gaan chanten: Nam Myoho Renge Kyo is bijvoorbeeld een krachtige...
Mja...
![]()
Dank voor de tips
![]()
Geen Ikea geweest, wel weer Wibra... (Troetelbeertjes
![]()
)
En tja, het genieten.. momenteel even wat minder, maar dat komt nog wel weer
![]()
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:56 schreef livEliveD het volgende:
He psych doetus niet zo bij de pakken neerzitten. Daar wordt het allemaal echt niet beter van. Gewoon positief blijven en je komt er vanzelf uit. Of zoals EGC zegt ff flink gaan shoppen!
Shoppen... hmmzz... *saldo na shoppen voorstelt*
Denk dat ik dan alleen nog maar meer
![]()
gevoelens ga krijgen
![]()
quote:
Op woensdag 14 april 2004 15:26 schreef ReCreative het volgende:[..]
Affirmaties zijn ontzettend krachtig. Beschrijf wel een zijnstoestand, geen verlangen. Zeg dus niet "ik wil blij zijn", maar "ik ben blij". Anders affirmeer je jezelf toe naar een toestand van verlangen, wat je al hebt dan
![]()
.
Die grijns trouwens beinvloedt je instelling maar kan eveneens het contrast aanduiden tussen je vervelende gevoel en je blije hoofd. Dat laatste is vaak erg relativerend en heeft vaak iets humoristisch.
Het strand! Ja, het strand
![]()
. Ik weet niet wat daar is (de wind!) maar er is iets, het werkt, het laat je relativeren, strelen, verdwalen in een trance-achtige helderheid. Doen, als je de gelegenheid hebt. Doe het
![]()
.
Geniet. Niks aan toe te voegen, dat is het. Waar ik van geniet, maar da's per persoon verschillend, zijn impulsieve acties. Zo zou het zomaar kunnen dat ik vanavond in Zeeland over het strand wandel, bijvoorbeeld
![]()
.
Maybe... Scheveningen is best wel dichtbij....
Ow en Geartsjuh, dank voor bloem!!
Kijk wel even hoe of wat, ik ga zo eerst pannenkoeken bakken en eten, spreek jullie vanavond nog wel anders!