abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18294073
quote:

AMSTERDAM - De Japanse premier Junichiro Koizumi heeft vrijdag gezegd dat de Japanse militairen in Irak blijven. Dit ondanks het dreigement van terroristen om drie ontvoerde Japanners levend te verbranden als de Japanse troepen niet binnen drie dagen worden teruggetrokken.

"Wij kunnen niet buigen voor de lafhartige dreigementen van terroristen" , zei Koizumi. Hij riep zijn kabinet voor spoedberaad bijeen en vormde een werkgroep onder leiding van kabinetschef Yasuo Fukuda die het Japanse antwoord op de gijzeling moet coördineren. Vermoedelijk zal de premier de Verenigde Staten om hulp vragen wanneer vice-president Dick Cheney dit weekeinde in Tokyo op bezoek komt.

Hur zei in gevangenschap ook Japanners te hebben gezien. Het is onduidelijk of zij dezelfden zijn die in de videoband op Al-Jazeera te zien waren.

De Zuid-Koreaanse regering heeft Zuid-Koreaanse staatsburgers verboden zonder haar toestemming naar Irak te reizen, maar blijft bij haar voornemen om 3.600 militairen naar het land te sturen. In de zuidelijke stad Nasiriyah zijn al bijna een jaar 460 artsen, verplegers en werktuigkundigen van het Zuid-Koreaanse leger gestationeerd. Zij keren terug zodra de nieuwe troepen zijn aangekomen.
ik ben bang dat de 3 gijzelaars dan omkomen en dan er een grote protest komt in Japan . en dan trekt Japan zich terug net als Spanje en hopelijk Nederland
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:15:04 #3
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18294137
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:11 schreef Meki het volgende:

[..]

ik ben bang dat de 3 gijzelaars dan omkomen en dan er een grote protest komt in Japan . en dan trekt Japan zich terug net als Spanje en hopelijk Nederland
Waarom denk je dat? Ik denk eerder dat het volk vastberadener is om er te blijven, in een eer-cultuur stap je niet snel weg uit een conflict. Als de Japanners zouden terugtrekken zouden ze de nderlaag accepteren, en ongeacht de tweede wereldoorlog... ik denk niet dat het volk daar zo blij mee is.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:16:02 #4
67983 Hidden_Horror
TM: [Fok!] Earyk
pi_18294158
Tis niet anders, je kunt nooit toegeven aan terroristen.
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:16:54 #5
572 Sniper
Gull Catcher
pi_18294170
Zullen we anders de capitulatie alvast ondertekenen?
pi_18294174
de drie Jappaners worden dan gedood als Japan zich niet terugtrekt
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:23:14 #7
572 Sniper
Gull Catcher
pi_18294271
Volgens mij worden ook deze terroristen door de Staatomroep 'verzetsstrijders' genoemd. In Nederland is hun PR zodoende prima geregeld.
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:23:32 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18294277
Ben erg benieuwd hoe de Japanse publieke opinie hier op gaat reargeren. De berichten in de Japanse kranten geven aan dat de regering in elk geval vastbesloten is om er te blijven. Echter famillieleden van de ontvoerden staan al voor de regeringsgebouwen te demonsteren. Voor meer info zijn deze sites wel aardig
http://www.japantoday.com
http://www.japantimes.jp/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:24:38 #9
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_18294294
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:17 schreef Meki het volgende:
de drie Jappaners worden dan gedood als Japan zich niet terugtrekt
dat vinden ze dan wel rot in Japan, maar ik geloof niet dat je het Japanse volk kent als je denkt dat ze daardoor denken oei, nu gaan we maar snel weg.
En dreigen met zwaarden op de keel.... tegen Japanners.... Die komen strak met een paar zwaarden in Irak langs om te laten zien hoe het WEL moet...
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:26:26 #10
572 Sniper
Gull Catcher
pi_18294323
Itt Nederland zal Japan zich niet laten intimideren lijkt mij.
pi_18294347
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:24 schreef MALLENS het volgende:

[..]

dat vinden ze dan wel rot in Japan, maar ik geloof niet dat je het Japanse volk kent als je denkt dat ze daardoor denken oei, nu gaan we maar snel weg.
En dreigen met zwaarden op de keel.... tegen Japanners.... Die komen strak met een paar zwaarden in Irak langs om te laten zien hoe het WEL moet...
het gaat om 3 levens , Japan kan liever terugtrekken want je weet hoe terroristen zijn
Zometeen zijn Nederlanders aan de beurt
pi_18294370
Ik denk dat ik liever een groep moslimterroristen voor mijn deur heb staan dan één japanse soldaat.
Die lui zijn een stuk harder en vastberadener dan welke zelfmoordenaar dan ook.
Ik denk dat de japanse regering een simpele rekensom maakt. 3 dode burgers tegen de schande van je leger terugtrekken, de amerikanen hadden er destijds 2 atoombommen voor nodig!
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:30:55 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18294394
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:16 schreef Hidden_Horror het volgende:
Tis niet anders, je kunt nooit toegeven aan terroristen.
Dus wel, Spanje heeft dat wel gedaan, en dat is verstandig van ze

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:31:11 #14
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18294395
Nu is wat ik ga zeggen geen optie voor Japan, maar in een gijzeling als dit zou ik alsvolgt reageren;

- Voor iedere dag die voorbij gaat zal per gijzelaar 50 troepen worden gestuurd naar het land van conflict.
- Voor iedere gijzelaar die wordt gedood zullen daarbovenop nog eens 250 extra troepen naar het land van conflict worden gestuurd.

En in het geval van terrorisme zoals in Spanje;

- Voor iedere dode (inclusief de aanslagplegers) zal een soldaat naar het land van conflict extra worden gestuurd.

Zo draai je een terroristische aanslag op zo'n manier dat de groepering die het uitvoerd in precies het omgekeerde van wat ze wou bereiken. De kans is dan groot dat ze gijzelnames en aanslagen niet meer plegen om verslechtering in het land van conflict te voorkomen.

Wat Japan hier doet is de enigste echte andere uitweg aangrijpen, de boel negeren en gewoon verder gaan.
I mean no harm
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:33:38 #15
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18294450
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Sie aanslag in Spanje was zinloos, Spanje had zijn troepen toch al teruggetrokken ook zonder de aanslag. De regering zou toch al zonder de aanslag de verkiezingen hebben verloren omdat de bevolking er zowiezo tegen was. En dan waren de troepen dus zowiezo al teruggetrokken.

Het enigste wat de aanslag heeft bewerkstelligd is zinloze doden, en een bijna compleet vernietigde terroristische cel. Niets van echt belang dus.
I mean no harm
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:33:45 #16
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18294453
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:31 schreef pomtiedom het volgende:
Nu is wat ik ga zeggen geen optie voor Japan, maar in een gijzeling als dit zou ik alsvolgt reageren;

- Voor iedere dag die voorbij gaat zal per gijzelaar 50 troepen worden gestuurd naar het land van conflict.
- Voor iedere gijzelaar die wordt gedood zullen daarbovenop nog eens 250 extra troepen naar het land van conflict worden gestuurd.

En in het geval van terrorisme zoals in Spanje;

- Voor iedere dode (inclusief de aanslagplegers) zal een soldaat naar het land van conflict extra worden gestuurd.

Zo draai je een terroristische aanslag op zo'n manier dat de groepering die het uitvoerd in precies het omgekeerde van wat ze wou bereiken. De kans is dan groot dat ze gijzelnames en aanslagen niet meer plegen om verslechtering in het land van conflict te voorkomen.

Wat Japan hier doet is de enigste echte andere uitweg aangrijpen, de boel negeren en gewoon verder gaan.
Als je troepen vervangt voor bommen ben ik het met je eens.
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:35:00 #17
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18294481
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:33 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Als je troepen vervangt voor bommen ben ik het met je eens.
Ook goed, het effect is hetzelfde.
I mean no harm
pi_18294524
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De Spanjaarden gaan weg . Als Japan slim is dan gaat Japan ook weg (( Bespaar 3 levens )) .
Als Nederland slim is gaat Nederland ook weg
pi_18294554
Wat hebben die landen überhaupt in Irak te zoeken?
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:39:10 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18294564
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:24 schreef MALLENS het volgende:

[..]

Het Japanse volk van nu is niet te vergelijken met het Japan van tijdens en voor de tweede wereld oorlog. In die aangegeven periode was het vooral het leger die het beleid van de regering bepaalde. En het beleid van het leger was gebaseerd op een sterke expansie richting Korea en andere delen van het oosten. En dat inderdaad op een brutale en zeer geweldadige wijze.

Na de tweede wereldoorlog is de macht van het leger sterk afgenomen. Daarnaast is er door de verschrikkingen van de oorlog. (Bedenk wel dat Japan het eerste en hopelijk laatste land is wat door atoomwapens is getroffen.) er onder de publieke opinie een sterke afkeer van oorlog.

De meeste Japanners zijn niet voor een interventie in een buitenlands land. En al helemaal niet doormiddel van geweld. De regering heeft daarom ook duidelijk aan gegeven dat ze er zitten voor puur humanitaire doeleinden. Dus nu er slachtoffers kunnen gaan vallen Zou het de reaktie van het Japanse volk kunnen zijn terugtrekken aldaar. En ik denk dat zo een reaktie de meest waarschijnlijke is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:39:14 #21
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18294566
Jullie geven een mensenleven teveel waarde.

Een mensenleven is enkel wat waard voor jezelf en de omstanders die om je geven.
I mean no harm
pi_18294594
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat hebben die landen überhaupt in Irak te zoeken?
OLIE
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:43:49 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18294658
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:31 schreef pomtiedom het volgende:
Zo zie je maar weer hoe de westerse maatstaven zijn t.o.v. hun landgenoten. Japan zegt in feite gewoon tegen de terroristen, die hoe dan ook altijd winnen, vermoord onze landgenoten maar, het zijn er toch maar 3

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_18294691
ze de terroristen vermoorden de 3 Jappaners . en dan gaan ze door
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:47:12 #25
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_18294728
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:37 schreef Meki het volgende:

[..]

De Spanjaarden gaan weg . Als Japan slim is dan gaat Japan ook weg (( Bespaar 3 levens )) .
Als Nederland slim is gaat Nederland ook weg
als iedereen zijn troepen uit Irak weghaalt, denk jij dan dat het goed komt met dat land?
Dat de burgers NIET de dupe zullen worden van die godsdienstfanaten met wapens?

dom en naief...

maar zoals hierboven werd gemeld, er waren 2 atoombommen (meer dan 100000 doden) voor nodig om japan te laten capituleren. De gijzelnemers moeten dus nog zo', 99997 andere japanners zien te gijzelen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')