Dat ben ik met je eens. Toen de "vrijheid van meningsuiting" er pas was waren al mensen blij, en nu heb ik het gevoel dat dit steeks meer wordt beperkt. Stop dan met die hypocritie en schrap die vrijheid !quote:Op vrijdag 23 april 2004 23:33 schreef Manager het volgende:
Misschien is het handig om meteen het begrip "vrijheid van meningsuiting" te schrappen want feitelijk betekent dit dat er géén vrijheid van meningsuiting mogelijk is.
Raar, ik heb het gevoel dat het juist wordt verruimd de laatste tijd, en ik ben daar blij om.quote:Op vrijdag 23 april 2004 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[Dat ben ik met je eens. Toen de "vrijheid van meningsuiting" er pas was waren al mensen blij, en nu heb ik het gevoel dat dit steeks meer wordt beperkt. Stop dan met die hypocritie en schrap die vrijheid !
Vrijheid van meningsuiting hoeft niet te impliceren dat je alles altijd en overal mag zeggen.quote:Op vrijdag 23 april 2004 23:33 schreef Manager het volgende:
Misschien is het handig om meteen het begrip "vrijheid van meningsuiting" te schrappen want feitelijk betekent dit dat er géén vrijheid van meningsuiting mogelijk is.
Oeh, de aloude strijdersquote:Op zaterdag 24 april 2004 00:42 schreef schatje het volgende:
Ik begrijp die selectieve verontwaardiging eigenlijk niet zo. Al jaren zend de Evangelische Omroep bijvoorbeeld kinderprogramma's uit waarin kinderen door een leipe presentator worden aangemoedigd om uit volle borst strijdliederen te zingen, "bestrijd de ongelovigen met zwaarden" is geloof ik zo'n kreet. Worden deze kinderen dan niet geïndoctrineerd?? Kunnen zij niet later de daad bij het woord nemen??
Het antwoord zal vast zijn dat het heel onschuldig is. In principe komt het echter op hetzelfde neer.
Prinsen en prinsessen staat er boven. De EO heeft vast gedacht dat die boodschap de verdwaalde RTL4 kijker wel gerust zou stellenquote:Op zaterdag 24 april 2004 00:47 schreef Youssef het volgende:
[..]
Oeh, de aloude strijders
http://members.lycos.nl/youssefje/EOkinderenGeweld2.jpg
http://members.lycos.nl/youssefje/EOkinderenGeweld4.jpg
Check die zwaarden![]()
Die implicatie hebben we erbij gekregen maar vrijheid van meningsuiting is (of was) nou juist zo'n verworven recht dat zou moeten garanderen dat iedereen zijn of haar mening vrij kan uiten zonder daar in beperkt te worden.quote:Op zaterdag 24 april 2004 00:03 schreef Sidekick het volgende:
Vrijheid van meningsuiting hoeft niet te impliceren dat je alles altijd en overal mag zeggen.
Wat het in dit gevoel helaas nog doet ook, ben ik bangquote:Op zaterdag 24 april 2004 01:01 schreef schatje het volgende:
In de Bijbel staat ook incest (Dochters van Lot). Moet je het dan verbieden omdat het zeg maar lieden op de Veluwekan inspireren tot daadwerkelijk handelen??
Het recht op vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt. Het stopt daar waar aangezet wordt tot haat jegens de medemens. Bovendien is smaad (valse beschuldiging) en belediging ook strafbaar.quote:Op zaterdag 24 april 2004 00:57 schreef Manager het volgende:
[..]
Die implicatie hebben we erbij gekregen maar vrijheid van meningsuiting is (of was) nou juist zo'n verworven recht dat zou moeten garanderen dat iedereen zijn of haar mening vrij kan uiten zonder daar in beperkt te worden. Een dergelijke vrijheid is geen vrijheid als deze beperkt is of zelfs strafrechtelijk vervolgd kan worden.
Blijft wel een vreemde stelling. Stel jij hebt rood haar, mag ik dan verkondigen dat ik vind dat alle roodharigen vernietigd moeten worden, dat het minderwaardige schepsels zijn? Mijn aanhang wordt groter en groter, maar zolang ik geen daad bij het woord voeg, leg jij mij geen strobreed in de weg? Netzolang totdat ik genoeg aanhang heb om de wet te veranderen, om straffeloos mijn gang te kunnen gaan????quote:
Dit heeft niets te maken met of het nou wel of niet goed is om bijvoorbeeld een vrouw te slaan maar om het recht er een dergelijke mening op na te houden. Als de persoon er vervolgens voor kiest die woorden in daden om te zetten dán mag je als maatschappij optreden. Tot die tijd mag je het er niet mee eens zijn maar moet je het verder met rust laten.
Volgens de Bijbel overschaduwde de H. Geest Maria. Een geestelijke/geestige bevruchting, waaruit Jezus ontstond.(katholiek/christelijke visie) Of de aldus geconcipieerde Jezus gevoel voor humor had?quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:56 schreef Youssef het volgende:
[..]
Jezus had toche helemaal geen vaderMaria kreeg Jezus zonder tussenkomst van een man
Het boek biedt heldere nederlandstalige instructiesquote:Op zaterdag 24 april 2004 08:54 schreef pro_jeex het volgende:
Ik vind het belachelijk
Wat een hetze weer tegen de Islam.
Dit boek kan mensen tegen het borst stuiten, maar voor een goed moslim, is dit een goed boek, met handige tips en er is een didactisch perspectief aanwezig.
Ja dat klopt, maar het geeft ook inzicht in social en maatschappelijke vraagstukken.quote:Op zaterdag 24 april 2004 08:56 schreef Bela het volgende:
[..]
Het boek biedt heldere nederlandstalige instructies
Is het Leger des Heils ook al aangeklaagd wegens ophitsing?quote:Op zaterdag 24 april 2004 00:42 schreef schatje het volgende:
Ik begrijp die selectieve verontwaardiging eigenlijk niet zo. Al jaren zend de Evangelische Omroep bijvoorbeeld kinderprogramma's uit waarin kinderen door een leipe presentator worden aangemoedigd om uit volle borst strijdliederen te zingen, "bestrijd de ongelovigen met zwaarden" is geloof ik zo'n kreet. Worden deze kinderen dan niet geïndoctrineerd?? Kunnen zij niet later de daad bij het woord nemen??
Het antwoord zal vast zijn dat het heel onschuldig is. In principe komt het echter op hetzelfde neer.
.. en draagt daarvoor ook nog eens remedies aan.quote:Op zaterdag 24 april 2004 08:58 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar het geeft ook inzicht in social en maatschappelijke vraagstukken.
Als dit boek - dat gedeeltes bevat die in strijd zijn met de Nederlandse wet - voor een goed moslim een goed boek is, dan kan men daaruit de conclusie trekken dat de islam een bedreiging vormt voor onze maatschappij en democratie. Als het zo is dat het belijden van een bepaalde godsdienst tot gevolg heeft dat men geen of beperkte verantwoordelijkheid jegens de wet heeft, dan is dat een ontkenning van de democratie.quote:Op zaterdag 24 april 2004 08:54 schreef pro_jeex het volgende:
Dit boek kan mensen tegen het borst stuiten, maar voor een goed moslim, is dit een goed boek, met handige tips en er is een didactisch perspectief aanwezig.
Zo'n houten zwaard is inderdaad levensgevaarlijk. Richt wellicht nog veel meer schade aan dan twee vliegtuigen in een flatgebouwquote:Op zaterdag 24 april 2004 00:47 schreef Youssef het volgende:
[..]
Oeh, de aloude strijders
http://members.lycos.nl/youssefje/EOkinderenGeweld2.jpg
http://members.lycos.nl/youssefje/EOkinderenGeweld4.jpg
Check die zwaarden![]()
Spoeddebat, ja. Eindelijk hebben we weer competente politici die een spoeddebat aanvragen naar aanleiding van één pamfletje met Koraninterpetaties.quote:Op vrijdag 23 april 2004 21:53 schreef robh het volgende:
[..]
Oh, nee, volgende week in de 2e kamer natuurlijk
En op jodenjacht gaanquote:Op zaterdag 17 april 2004 14:31 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Idd. Schatje wil graag besneden en met stokken geslagen worden.
Ja, het is gewoon te erg voor woorden dat kinderen op die leeftijd al worden gebrainwashed om zich sterk te maken voor kruistochten, nee, doe mij de islam dan maar !quote:Op zaterdag 24 april 2004 10:46 schreef yohan.nl het volgende:
[..]
Zo'n houten zwaard is inderdaad levensgevaarlijk. Richt wellicht nog veel meer schade aan dan twee vliegtuigen in een flatgebouw
Gratis nog welquote:Omstreden moslim-boek ook in België te koop
BRUSSEL (ANP) - Het boek De weg van de moslim, waarover afgelopen week veel commotie ontstond in Nederland, is ook in België verkrijgbaar. Volgens dagblad De Morgen zaterdag is het boek zelfs gratis af te halen bij sommige islamitische boekenwinkels.
In het boek, van de Algerijnse sjeik Aboe Bakr Djaber al-Djezeiri, wordt opgeroepen tot een heilige oorlog. Ook wordt aanbevolen om homo's van een hoog gebouw naar beneden te gooien, met het hoofd naar beneden.
Je wenst het niet te begrijpen, he ? Dat zijn doorgaans dramatisaties van verhalen uit het Oude Testament, gevolgd door een suikerzoete moraal.quote:Op zaterdag 24 april 2004 00:42 schreef schatje het volgende:
Dan is het de taak van het weldenkende deel van de natie om dergelijke gedachten en meningen tegen te gaan met andere middelen, zoals discussies, opvoeding en opleiding. Doe je het niet maar onderdruk je meningen en uitingen daarvan dan zal je het foute idee misschien niet meer in de openbaarheid tegenkomen maar daarmee ben je het niet kwijt (hier eerder als het grijze circuit aangegeven).quote:Op zaterdag 24 april 2004 05:26 schreef R@b het volgende:
Blijft wel een vreemde stelling. Stel jij hebt rood haar, mag ik dan verkondigen dat ik vind dat alle roodharigen vernietigd moeten worden, dat het minderwaardige schepsels zijn? Mijn aanhang wordt groter en groter, maar zolang ik geen daad bij het woord voeg, leg jij mij geen strobreed in de weg? Netzolang totdat ik genoeg aanhang heb om de wet te veranderen, om straffeloos mijn gang te kunnen gaan????
Vind ik ook..... ik denk dat ik ook maar binnenkort een paar vlieglessen ga nemen.quote:Op zaterdag 24 april 2004 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het is gewoon te erg voor woorden dat kinderen op die leeftijd al worden gebrainwashed om zich sterk te maken voor kruistochten, nee, doe mij de islam dan maar !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |