Je hebt ... *tromgeroffel* ... : gelijk. Maar de mens leeft bij de gratie van generalisatie (wat een ritme, wat een binnenrijm!) en bovendien bij de gratie van leuke doch onzinnige tournamentjes die zonder de generalisatie lang niet zo ambitieus van opzet hadden kunnen wezen. Wij gooien dus zes eeuwen muziek uit alle windstreken op een grote hoop en hopen dat het grote publiek erin trapt. Dat is het principe eigenlijk...quote:Op vrijdag 23 april 2004 01:07 schreef zlapelooz het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik vind dat 'r hier appels met peren worden vergeleken! Bach en Kurt Weil; eigenlijk is de enige overeenkomst dat ze al componerend allebei de muziek op een blaadje schrijven.. maar dat maakt de defenitie van 'klassieke' wel heel breed... Technisch gezien horen ze d'r allebei niet onder. Bach niet als laatste vertegenwoodiger van de polyfonische muziek, Weil niet als vertegenwoordiger van 20e eeuwse muziek = 'moderne' muziek = niet klassiek!
.. dus ik neem het allemaal wat te serieus?quote:Op vrijdag 23 april 2004 01:48 schreef Melusine het volgende:
Aaagghh, stom 2 cent muntje.
Zlapelooz, het hele punt is juist dat totaal niet gerelateerde componisten tegenover elkaar komen te staan. Het is volkomen random, en daarom is uit de uitslag ook niet veel zinnigs af te leiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |