abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24466959
Wat is beter als je toch geen seks hebt... Pil gewoon blijven slikken of stoppen tot je weer seks hebt en weer beginnen?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:47:16 #177
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24467181
Ligt eraan wat je zelf wilt, Inu
Als je de pil blijft slikken, gebruik je wel constant hormonen. Maar aan de andere kant heb je wel de zekerheid en de regelmaat van het pilgebruik.
pi_24467377
Jah, maar ik heb een driefasenpil en nu was ik laatste bij mijn laatste witte pilletje en toen waren de witte op (ik heb de rest in Utrecht liggen en ik was bij mn ouders) Dus toen heb ik alvast een gele gepakt Dus ik ben er ook niet zo consequent mee enzo.. Maar als ik nou straks weer een vaste vriend krijg en ik wil weer aan de pil, is dat dan niet slecht voor je lichaam? Telkens dat op en neer gaan van je hormoonspiegel enzo...
pi_24473487
Ik was eerst aan de Diane35 pil. Ontzettende stemmingswisselingen enz.
Na 3 jaar ben ik naar een lichtere pil gegaan; Lovet. Hierdoor kreeg ik pukkeltjes en werd ik weer iets lichter in gewicht, nog altijd stemmingwisselingen, maar misschien kwam dat omdat ik maar voor 2 a 3 mnd met de Diane was gestopt.
Ben gauw weer teruggegaan naar mn oude pil, dat beetje vet neem ik dan maar voor lief
pi_24484986
Ik zit ook te denken over anticonceptie. Met mijn 20 jarige leeftijd heb ik nog nooit een anticonceptiepil geslikt. Op mijn 15e wilde ik het graag, maar mocht het niet van mijn ouders (pas als ik een vaste vriend had, maar wat weten zij nou wat er allemaal om mij heen gebeurd ). Daarna ook niet echt meer over nagedacht want door verschillende ziekte-perioden met medicijnen en bijwerkingen wist ik gewoon dat ik de pil niet aan zou kunnen omdat ik nogal gevoelig ben voor bijwerkingen.
Nu zit ik toch wel na te denken aan een spiraaltje of zo'n ring.. Maar hoe ziet zo'n procedure er eigenlijk uit.. Doet de huisarts dit zelf of wordt je hier vrijwel altijd voor doorverwezen naar de gynaecoloog?
Kan iemand haar ervaring met een spiraaltje vertellen? Wat zijn de voor- en nadelen.

Bij het programma De Bevalling (geloof ik) hoorde ik dat iemand met een spiraaltje zwanger is geworden en het spiraaltje bij de bevalling mee ging. Die assistenten stonden daar ook te kijken "een spiraaltje"
  maandag 10 januari 2005 @ 15:49:38 #181
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_24502765
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:04 schreef Christine het volgende:

[..]

Oeh.... beheersing!!!
Is dat niet heel moeilijk? Vooral voor je partner dan.
Och, biedt een goed alternatief: goede orale sex
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 10 januari 2005 @ 17:11:36 #182
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24503666
quote:
Op maandag 10 januari 2005 15:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Och, biedt een goed alternatief: goede orale sex
inderdaad.

Ik ben inmiddels bijna twee weken gestopt, maar begin nu opspelende hormonen te krijgen Ik voel me net een puber, en vind ineens iedereen aantrekkelijk.
Gaat ook vast wel weer over... toch?!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 17:11:34 #183
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24519621
Als je met de pil stopt, moet je dit dan melden aan de huisarts eigenlijk?
  dinsdag 11 januari 2005 @ 18:34:18 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_24519943
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 17:11 schreef Christine het volgende:
Als je met de pil stopt, moet je dit dan melden aan de huisarts eigenlijk?
Ik heb dat ook niet gedaan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_24520089
Ik ook niet, sinds ik weet dat mijn huisarts al dat soort suffe telefoontjes in rekening brengt als "telefonisch consult"
pi_24520527
ik ben gestopt en dit is echt de beste beslissing die ik sinds tijden heb genomen, ik was 5 jaar aan de pil maar wist niet dat je je zo gigantisch goed kon voelen, de laatste tijd was ik altijd enorm duf, moe en snel geirriteerd, nergens meer zin in en altijd last van hoofdpijn enzo...
nu ben ik sinds september gestopt en ben eerst een tijdje helemaal gestopt met alles maar heb sinds 4 november de mirena... ben er ontzettend tevreden over en voel me lichamelijk echt super, lekker fit en mijn libido is erg veranderd... morgen heb ik de eerste controle van de mirena dus ben benieuwd
  dinsdag 11 januari 2005 @ 20:36:57 #187
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24520677
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 19:22 schreef Nadientje het volgende:
ik ben gestopt en dit is echt de beste beslissing die ik sinds tijden heb genomen, ik was 5 jaar aan de pil maar wist niet dat je je zo gigantisch goed kon voelen, de laatste tijd was ik altijd enorm duf, moe en snel geirriteerd, nergens meer zin in en altijd last van hoofdpijn enzo...
Dat begint bij mij ook te komen nu
Voelt ook heerlijk om te weten dat je je lichaam niet met hormonen vol zit te proppen. Dat het allemaal puur natuur gaat.
En mijn libido komt ook weer terug toch lekker, aangezien we voordat ik stopten echt op een bepaald moment helemaal niet meer vreeën.
pi_24520871
Jullie laten het steeds interessanter klinken... maar ik maak me toch een beetje zorgen voor wanneer ik weer aan de pil wil.. Is dat echt niet slecht als je je hormonen op en neer gooit?
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:09:10 #189
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24528834
Die laatste berichten klinken echt super. Kan niet wachten totdat ik kan stoppen. Vriendje is gesteriliseerd, na de wintersport komen die hormonen er bij mij ook echt niet meer in!

[ Bericht 1% gewijzigd door kleinmeiske op 12-01-2005 13:11:15 ]
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:13:37 #190
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24528902
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 20:49 schreef Inu het volgende:
Jullie laten het steeds interessanter klinken... maar ik maak me toch een beetje zorgen voor wanneer ik weer aan de pil wil.. Is dat echt niet slecht als je je hormonen op en neer gooit?
Ik heb geen idee... maar bij mij komt die rommel er niet meer in
pi_24532793
zo eerste controle gehad heb op de echo kunnen zien dat alles prima in orde was ... nu blijft het voor de komende 5 jaar zitten of ik moet al eerder zwanger willen worden dan halen ze het er gewoon uit eerder... en waarschijnlijk dat ik over een paar maanden niet meer ongesteld word mooi meegenomen toch, heb hem vriendelijk bedankt en gezegd dat ik me er super bij voel
pi_36193432
Stoppen is top! Ik voelde me echt 10 keer beter. Maar de stress van misschien zwanger zijn was echt vreselijk. Mijn cyclus bleek nog steeds erg onregelmatig te zijn.
Ik heb nu van de dokter de Dianepil gekregen voor mijn puistjes, en gelijk de anti-conceptie erbij natuurlijk. Maar ik weet nog niet of het wel goed gaat komen. Ik heb op dit moment veel last van de bijwerkingen.
Ook heeft hij geadviseerd om 3 strips door te slikken, zodat het anti-acnemiddel langer doorwerkt. Daar heb ik ook al geen positieve verwachtingen voor.
Als dit niet helpt tegen de puistjes (of als ik over 3 maanden nog hoofdpijn en groeiende borsten heb aaahhhh) dan ga ik misschien denken aan een koperspiraaltje... Als er maar geen hormonen in zitten!
pi_37711119
Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar meer mensen die de Diane-pil juist slikten om acne tegen te gaan, en wat de reactie was toen ze ermee stopten.
Ik slik nu vijf jaar de pil(mijn gehele puberteit eigenlijk) om acne tegen te gaan, zit er nu aan te denken om te stoppen maar ik weet niet of ik die acne ervoor over heb.
Zit nu echt erg te twijfelen
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
pi_37739395
Daar is een mooi topic over, al zeg ik het zelf... Dianepil tegen puistjes - wie heeft ervaring?

Ben trouwens inmiddels overgestapt naar de Yasmin, de bijwerkingen bij de Diane gingen dus niet over. Bij de Yasmin gaat het tot nu toe prima, alleen ben ik er wel achter dat doorslikken dus niet voor mij is weggelegd! (na 3de pil nieuwe strip was het weer bijna net zo erg als na 3 weken Diane) Dus toch maar een stopweek ingelast en nu gaat het weer goed.
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:45:27 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_37743279
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:25 schreef Shantee het volgende:
Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar meer mensen die de Diane-pil juist slikten om acne tegen te gaan, en wat de reactie was toen ze ermee stopten.
Ik slik nu vijf jaar de pil(mijn gehele puberteit eigenlijk) om acne tegen te gaan, zit er nu aan te denken om te stoppen maar ik weet niet of ik die acne ervoor over heb.
Zit nu echt erg te twijfelen
Nou, verwacht die acne geheid maar terug
Ik had dat ook in 't jaar dat ik gestopt ben.
Ik slik de pil nu dus ook alweer een jaar na die stop en mijn huid is weer hardstikke mooie egaal. In dat jaar reageerde mijn huid echt overal op en als ik maar naar zuivel keek (is ook deels mijn zuivelallergie) dan kwamen de bobbels massaal opzetten .
Ik zou ook echt niet weten hoe je dat tegen kunt gaan zonder pil.
pi_37754384
@ Shantee, het kan natuurlijk wel zijn dat je acne inmiddels vanzelf over is gegaan als je uit de pubertijd bent. Maar je kunt ook pech hebben... Het probleem is dat je het nooit van tevoren weet, het is altijd een kwestie van uitproberen.
pi_37764185
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:22 schreef flutterbye het volgende:
@ Shantee, het kan natuurlijk wel zijn dat je acne inmiddels vanzelf over is gegaan als je uit de pubertijd bent. Maar je kunt ook pech hebben... Het probleem is dat je het nooit van tevoren weet, het is altijd een kwestie van uitproberen.
Ja, daar was ik ook al bang voor... Ik twijfel nog steeds
En nu ga ik ff dat andere topic checken!
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
pi_39317825
Ja hoor, het is weer eens fout gelopen met mij en de pil. Ben na de Diane nog aan de Yasmin geweest, maar nu na 3 maanden weer aanhoudende hoofdpijn en vlekken voor m'n ogen enzo...
Dus ik mag me weer een stopper noemen.
Vooralsnog zijn de hoofdpijn en vlekken nog niet weggetrokken. Iemand ervaring met dit soort dingen? Hoe lang duurt het voordat de bijwerkingen wegtrekken? Toen ik met de Diane stopte voelde ik me 2 dagen later echt al stukken beter, maar die had ik dan ook maar 3 weken geslikt... Zou het na 3 strips ook langer duren voordat het uitgewerkt is?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:28:09 #199
108412 elsepels
toedeledokie!
pi_39385911
Ik ben sinds maandag gestopt,dinsdag niks aan het handje,woensdag opeens dik ongesteld,donderdag ook en vandaag nog steeds! Hoe kan dat nou? Want ik leest steeds dat sommige meisje pas na een jaar ofzo weer ongesteld worden en ik al na 2 dagen!!?
Ik moet er wel ff bijvertellen dat ik dus al 3 jaar de pil slik>microgynon30. En dat ik vorige week mijn laatste stopweek had(dus ook ongesteld) en daarna 3 dagen de pil weer heb gelsikt(omdat ik t nog niet had besloten of ik wel wilde stoppen) en toen dus echt gestopt. Herkent iemand dit misschien? Ik weet dat het handiger was,als ik nog ff had gewacht tot de volgende stopweek mja,tis nu eenmaal anders gegaan...Maar op de bijsluiter staat dat het gewoon kan>stoppen wanneer je wilt duss...
pi_39466428
Wel vreemd dat je gelijk weer zo snel ongesteld word, maar waarschijnlijk is je lichaam gewoon een beetje in de war door eerst weer een paar pillen en dan weer stoppen.
Is het ondertussen al minder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')