ojaquote:Op woensdag 22 september 2004 22:16 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dat was toch 'Little Wing'
Ja ik hoorde 'm net nog eens en ik dacht echt 'hoe de fuck kwam ik aan the Wind Cries Marry?!'.quote:Op woensdag 22 september 2004 22:16 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dat was toch 'Little Wing'
Experience: The Best of Jimi Hendrix is een leuke compilatie CD!quote:Op zondag 21 november 2004 18:14 schreef Lolalala het volgende:
Ik wil binnenkort een cd van hem kopen, geen idee welke ik zal kiezen, volgensmij zijn er nogal wat.
Iemand een idee?
Oke, dankjewel.quote:Op zondag 21 november 2004 18:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Experience: The Best of Jimi Hendrix is een leuke compilatie CD!
[afbeelding]
Smash Hits zou je ook kunnen kopen. Staat minder op maar kost ook minder. (7.99 bij Van Leest toen ik 'm kocht, in die actie van 2 voor 15 euro)
[afbeelding]
Ik heb ze allebei en als ik jou was zou ik de eerste kopen. Maar je kan natuurlijk ook meteen een album kopen en er zijn nog veel meer compilaties op de markt. Als je dan trouwens bij de Van Leest op Free Record Shop een 3cd box ziet van Hendrix dan zou ik die niet kopen als je een aantal leuke en bekende nummers van Hendrix wilt (alsof er ook niet-leuke zijn heheh) want dat zijn live opnames en onbekende studio opnames die dat bedrijf voor een prikje heeft kunnen kopen. Dat zelfde bedrijf gebruikt die nummers bijvoorbeeld ook op een 2 cd box van Hendrix en dat zijn dan gewoon de eerste 2 van die 3cd box. (misschien was die wel eerder, die met de 2) en op een cd waar ze een aantal nummers hebben gezet van bekende gitaristen. Maar het zijn verder wel leuke nummers! Kost ook maar 10 euro.quote:Op zondag 21 november 2004 18:22 schreef Lolalala het volgende:
[..]
Oke, dankjewel.
Ik laat wel weten wat ik ervan vind.
Die 2 cd's wat ik zei zijn echte opnames. Die box van 9.99 niet maar daar staan wel leuke opnames op. (en Hendrix heeft er zelf gitaar opgespeelt hoorquote:Op zondag 21 november 2004 19:12 schreef Zanderrr het volgende:
Ik zou gewoon alleen cds kopen die op MCA records zijn verschenen en die voorzien zijn van een " Experience Hendrix" sticker of logo. Jimi zou zich vast drie keer in z'n kist omdraaien als hij wist wat voor troep er allemaal onder zijn naam is uitgebracht. In het algemeen geldt: goedkoop is duurkoop, die cheapo Hendrix-cds op vage labels zijn bijna altijd rotzooi.
Ow ja, het is inderdaad troep. Maar sommige live opnames vind ik toch wel leuk.quote:Op zondag 21 november 2004 19:19 schreef Zanderrr het volgende:
Die verzamelaars die jij in je vorige post had staan zijn alletwee wel goed ja, daar kun je je geen buil aan vallen. Maar veel van die goedkope cdtjes bevatten vaak opnames van andere artiesten waar hij alleen als sessiemuzikant een paar nootjes op meepingelt, maar die worden dan wel als 'echte Hendrix'-cd verkocht. Of andere troep, slecht opgenomen jamsessies waar ook een stomdronken Jim Morrison te horen is, bijv.
Er zitten best aardige dingen tussen, maar het is absoluut niet representatief voor de echte "Jimi"-sound. Volgens alle biografieen die ik heb gelezen was het een enorme perfectionist, en daarom schreef ik ook dat hij zich vast in z'n graf omwoelt als 'ie wist wat voor bagger er allemaal onder zijn naam wordt verkocht.
Heerlijk!quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:15 schreef Zanderrr het volgende:
Happy birthday, Jimi!
Om het te vieren, hier een videotje van Hey Joe. Je hebt een DivX5 codec nodig om 'm te bekijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |