abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2004 @ 09:06:27 #1
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_18267741
Ik zit op mijn werk hele dagen achter de computer. Ik ben Autocad tekenaar, dus heb ik de hele tijd een muis in mijn rechterhand en maak ik veel, dezelfde, bewegingen. Het gaat op mijn werk eigenlijk altijd goed, maar als ik savonds achter mijn PC'tje kruip dan krijg ik na een tijdje ontzettend veel pijn in mijn schouder en elleboog. Ook nu heb ik nog een beetje last van gisteravond.

Nu vraag ik mij af of dit misschien wel beginnende RSI kan zijn. Naar de dokter is misschien wel een optie, maar ik heb nog maar drie weken te werken.....ik ben ontslagen, dus strax zit ik helemaal niet meer zoveel achter de computer. Dan krijg ik voldoende rust, lijkt mij.

voor de lolbroeken onder ons, ik ruk met links
  donderdag 8 april 2004 @ 09:17:12 #2
45613 Kreeltje
It's Just RockNRoll!
pi_18267836
Misschien is jou werkplek thuis niet erg ergonomisch verantwoord, ff checken ofz alles goed staat ingesteld dus..
Isn't it?
pi_18267844
Dat is geen beginnende RSI, dat is gewoon RSI. Pas er mee op, neem je werkplek en houding eens goed onder de loep en zorg voor genoeg beweging, en rek- en strekoefeningen tijdens het werken.

En RSI gaat niet over met rust. Dat is een fabeltje. RSI is het degenereren van spieren, door eenslechte doorbloeding, te veel spanning en te weinig beweging. Door rust pak je alleen de spanning aan, maar voor de doorbloeding en beweging zul je je spieren gewoon moeten trainen.

Als je het echt goed wil aanpakken is iets als yoga misschien een goede tip. Heeft mij er vanaf geholpen. (ik heb er zelfs voor in de WAO gelopen )
Unox, the worst operating system.
pi_18267866
Lijkt mij ook al RSI, gewoon je baas voor het gerecht slepen lijkt mij

o wacht, dit is geen Amerika...
pi_18267952
verlangen voorbij vanitas
pi_18268112
Koop dit boekje:

Stop RSI. Een nieuwe methode waarmee je aan het werk kunt
Gert van Leeuwen
Jaar van uitgave: 2000
Uitgever: Aramith
Isbn: 90-6834-184-7
pagina's: 134 blz.
prijs: 9,90 euro

Het is een boekje met super eenvoudige yoga oefeningen die je helpen om van je RSI af te komen. Mijn persoonlijke lifesaver!
  donderdag 8 april 2004 @ 09:59:28 #7
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_18268392
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:27 schreef Volano het volgende:
[Gezondheid] RSI - tips ter preventie & behandeling dit iets voor je?
Bedankt, ik zal het vanavond even doorlezen. Ik ben nu aan het werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')