quote:Op donderdag 8 april 2004 08:26 schreef Liquid_Cula het volgende:
... Hmm.. 18 je eerste kind, sorry hoor maar dan ben je best slutty.
Dit slaat gewoon nergens op man doe is lekker normaal gekquote:Op donderdag 8 april 2004 08:26 schreef Liquid_Cula het volgende:
En dan ook nog die leuke zin onder je avatar.. nee, jij hebt er echt wat van geleerd.![]()
En op 15 jaar zwanger? :|
Doorknippen die hele handel zodat ze nooit meer iets kan uitspoken.
Damn.. freaky
Hoe bekrompen ben jij?quote:Op donderdag 8 april 2004 08:26 schreef Liquid_Cula het volgende:
En dan ook nog die leuke zin onder je avatar.. nee, jij hebt er echt wat van geleerd.![]()
En op 15 jaar zwanger? :|
Doorknippen die hele handel zodat ze nooit meer iets kan uitspoken.
Damn.. freaky
de mensen die dat fluisteren zijn mijns inziens ook niet de allerslimsten en zeer generaliserend bezig..quote:Op donderdag 8 april 2004 08:48 schreef diomedes het volgende:
Wat mij betreft baart iedereen maar wat raak, hoe meer hoe beter.
Van mij part al vanaf hun 14e. Zij hebben er zelf last van/of niet.
En mijn pensioen wordt later goed aangevult.![]()
( wat overigens vaak wel gefluisterd wordt, is dat mensen die op zeer vroege leeftijd een kind krijgen, niet tot het intelligentste volk hoort)
Leeftijd zegt helemaal niets.quote:Mijn punt: leeftijd zegt ook niet alles.
Artemis wie ?quote:Op donderdag 8 april 2004 08:47 schreef leviathanfd het volgende:
Veel mensen vonden ons jong. Ik was 26 en Artemis665 23.
18 vind ik ook kunnen.
neequote:Op donderdag 8 april 2004 09:38 schreef HarryP het volgende:
En jullie vinden dat niet te vroeg..??..
Zelf denk ik dat je pas aan kinderen toe bent op het moment dat het financieel mogelijk is.
Nog even een vraag. Als abortus een mogelijkheid zou zijn zouden jullie daar dan gebruik van maken..??..
Nee, wij hebben geen seconde abortus overwogen ondanks onze lastige situatie.quote:Op donderdag 8 april 2004 09:38 schreef HarryP het volgende:
En jullie vinden dat niet te vroeg..??..
Zelf denk ik dat je pas aan kinderen toe bent op het moment dat het financieel mogelijk is.
Nog even een vraag. Als abortus een mogelijkheid zou zijn zouden jullie daar dan gebruik van maken..??..
Dat vind ik erg knap, ik neem aan dat jouw man een goede baan heeft.quote:Op donderdag 8 april 2004 09:59 schreef Angel22 het volgende:
Ik was 21 toen ik de oudste kreeg en 24 met de jongste.
Ben nu 25 en vind het heerlijk om nu al twee van die banjertjes te hebben... Ik had er niet aan moeten denken om eerst "carriere" te moeten maken voor de kinders.
Wij redden het ook makkelijk financieel en dat op maar 1 salaris. Mijn man is trouwens 26.
Goedzo! Meestal hoor je andere verhalen bij meisjes die jong en onverwacht zwanger raken. Dat de vader hem smeert enzo...quote:Op donderdag 8 april 2004 09:59 schreef waterdraakje het volgende:
Toeps , ja ik ben nog steeds samen met de vader van mij kinderen
Ik vind dat trouwens onbegrijpelijk , dat je je eigen kind in de steek zou latenquote:Op donderdag 8 april 2004 10:04 schreef Toeps het volgende:
[..]
Goedzo! Meestal hoor je andere verhalen bij meisjes die jong en onverwacht zwanger raken. Dat de vader hem smeert enzo...
Zelf ben ik ook vader van een dochter van 4 jaar. de moeder was ook jong (19) Ik kan goed begrijpen dat vaders deze moeders in de steek laten. soms denk ik er ook zo over, (onze relatie eindigde tijdens de zwangerschap) Mijn pech is dat ik geen omgang krijg met mijn dochter omdat ik geen rechten (alleen plichten) heb. Nu naar jaren procederen heb ik eindelijk een weekend regeling. mijn advies; schat de situatie in als een volwassen persoon, denk aan jezelf, laat je adres achter. en blijf openstaan voor contact.quote:Op donderdag 8 april 2004 10:05 schreef Deviator het volgende:
[..]
Ik vind dat trouwens onbegrijpelijk , dat je je eigen kind in de steek zou laten![]()
Je had na 3 maanden zwangerschap het kind kunnen erkennen, volgens mij had je dan wel rechten gehad. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je de moeder verlaat, maar nooit het kind.quote:Op donderdag 8 april 2004 11:05 schreef dollyking het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook vader van een dochter van 4 jaar. de moeder was ook jong (19) Ik kan goed begrijpen dat vaders deze moeders in de steek laten. soms denk ik er ook zo over, (onze relatie eindigde tijdens de zwangerschap) Mijn pech is dat ik geen omgang krijg met mijn dochter omdat ik geen rechten (alleen plichten) heb. Nu naar jaren procederen heb ik eindelijk een weekend regeling. mijn advies; schat de situatie in als een volwassen persoon, denk aan jezelf, laat je adres achter. en blijf openstaan voor contact.
Gedaan.. vandaar de de plichten, maar niet de rechten, we zijn(waren)niet getrouwd. bij de geboorte krijgt de moeder vanuit de wet het ouderlijk gezag voor 100%, het is aan haar of ze deze wil delen (niet dus)quote:Op donderdag 8 april 2004 11:17 schreef Deviator het volgende:
[..]
Je had na 3 maanden zwangerschap het kind kunnen erkennen, volgens mij had je dan wel rechten gehad. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je de moeder verlaat, maar nooit het kind.
sorry..je hebt helemaal gelijk! Dat is inderdaad een tragisch geval, ik heb inderdaad de ouderlijke macht gekregen, maar daarvoor moest mijn vriendin tekenen.quote:Op donderdag 8 april 2004 11:27 schreef dollyking het volgende:
[..]
Gedaan.. vandaar de de plichten, maar niet de rechten, we zijn(waren)niet getrouwd. bij de geboorte krijgt de moeder vanuit de wet het ouderlijk gezag voor 100%, het is aan haar of ze deze wil delen (niet dus)
Dat hoefde ik dus niet, fysiek langs de rechtbank, mocht de papieren gewoon opsturen, ..scheelt weer een ritje! Gewoon even de rechtbank bellen..quote:Op donderdag 8 april 2004 11:29 schreef LadyS het volgende:
idd, je hebt het kindje wel erkend dan, maar je hebt nog geen gezag, dat moet je bij de rechtbank vragen
which reminds me... ik moet ook nog even langs de rechtbank
Mijn man is netwerkbeheerder op een school, dus ja dat si wel te classificeren als een goede baan. En hij heeft een grote bek en dus zo ook iets meer salaris los weten te praten dan wat hij normaal zou verdienen.quote:Op donderdag 8 april 2004 10:01 schreef Deviator het volgende:
[..]
Dat vind ik erg knap, ik neem aan dat jouw man een goede baan heeft.
Ik moet eerlijk zeggen dat wij het niet met mijn salaris zouden redden, vandaar dat we bij onze ouders inwonen (wisselend bij mijn en haar ouders).
Ik ben systeembeheerder maar zou het er niet mee redden ..quote:Op donderdag 8 april 2004 12:05 schreef Angel22 het volgende:
[..]
Mijn man is netwerkbeheerder op een school, dus ja dat si wel te classificeren als een goede baan. En hij heeft een grote bek en dus zo ook iets meer salaris los weten te praten dan wat hij normaal zou verdienen.
Dappere beslissing...quote:Op donderdag 8 april 2004 11:52 schreef lily het volgende:
Ikzelf heb voor abortus gekozen toen ik op 15-jarige leeftijd zwanger raakte.
Ik zou ws hetzelfde gedaan hebben op die leeftijd. Toen ik 16 was, raakte een meisje die ik kende zwanger. Ze was net 16. Op dat moment ging ik er een beetje over nadenken en kwam tot de conclusie dat ik het zeker weten weg zou laten halen. Je weet het natuurlijk nooit totdat je zelf in de situatie zit, maar 15 of 16 vind ik (voor mezelf) wel heel erg jong. Bij mijn zwangerschap hebben we abortus overwogen, omdat we allebei nog heel jong zijn. Maar we zijn (gelukkig) toch voor het kindje gegaanquote:Op donderdag 8 april 2004 11:52 schreef lily het volgende:
Ikzelf heb voor abortus gekozen toen ik op 15-jarige leeftijd zwanger raakte.
want..........................quote:Op donderdag 8 april 2004 12:42 schreef kastanova het volgende:
Vrouwen die voor hun 21e vrijwillig een kind nemen, zouden ze gedwongen moeten steriliseren...
En ja, dat meen ik.
quote:Op donderdag 8 april 2004 12:46 schreef lily het volgende:
ze kunnen jou beter een spermban ipv een permban geven, geloof ik
Toen hij nog systeembeheerder was verdiende hij ook bijna 400 euro per maand minder dan wat hij nu verdiend, maar toen werkte ik ook nog erbij. twee dagen om het leuk te kunnen aanvullen. Zijn promotie kwam dan ook als geroepen toen ik te horen kreeg dat mijn contract niet verlengd zou worden!!! Nu is hij aan het verder leren voor database manager en daar zit ook weer een leuk prijskaartje aan verbondenquote:Op donderdag 8 april 2004 12:07 schreef Deviator het volgende:
[..]
Ik ben systeembeheerder maar zou het er niet mee redden ..![]()
![]()
Afgezien van dat sommige mensen het als moord beschouwen (daar ben ik er NIET een van) zit er nog een risico aan verbonden dat je daarna niet meer zwanger zou kunnen raken + dat het een puur zware ingreep is.quote:Op donderdag 8 april 2004 13:34 schreef HarryP het volgende:
Wat hebben vrouwen toch tegen abortus.
Een ongelukje oplossen en wachten tot je het wel wilt plannen is toch veel verstandiger dan jong moeder worden..??..
Tja, dat is een keus die je vind ik samen moet maken en niet onder dwang moeten laten uitvoeren. Van beide kanten niet!!!!!quote:Op donderdag 8 april 2004 13:36 schreef Hells_Angel het volgende:
Iemand zei dat hij/zij het onbegrijpelijk vind wanneer de vader hem smeert en dus zijn kind achter laat!
Nou ik heb toevallig een vriend waarvan zijn vriendin zei, mocht ze zwanger raken dan zou ze een abortus laten plegen..
Laatst zei ze dat ze zwanger was en toen wilde ze geen abortus plegen en toen zei die vriend van mij dat ie um zou smeren als ze geen abortus zou laten plegen!
En dat begrijp ik wel want je maakt gewoon een einde aan je huidige leven!
Zij is 16 en hij is 20 trouwens...
laatste offtopic:quote:Op donderdag 8 april 2004 13:34 schreef HarryP het volgende:
Wat hebben vrouwen toch tegen abortus.
Een ongelukje oplossen en wachten tot je het wel wilt plannen is toch veel verstandiger dan jong moeder worden..??..
ok, allerlaatste offtopic ;-)quote:Op donderdag 8 april 2004 13:36 schreef Hells_Angel het volgende:
Iemand zei dat hij/zij het onbegrijpelijk vind wanneer de vader hem smeert en dus zijn kind achter laat!
Nou ik heb toevallig een vriend waarvan zijn vriendin zei, mocht ze zwanger raken dan zou ze een abortus laten plegen..
Laatst zei ze dat ze zwanger was en toen wilde ze geen abortus plegen en toen zei die vriend van mij dat ie um zou smeren als ze geen abortus zou laten plegen!
En dat begrijp ik wel want je maakt gewoon een einde aan je huidige leven door dat kind, wat dus totaal onnodig is!
Zij is 16 en hij is 20 trouwens...
dat krijg je er misschien wel heel erg spijt van..quote:Op donderdag 8 april 2004 13:45 schreef Hells_Angel het volgende:
(eigenlijk laatste offtopic maar toch kan ik het niet laten sorry)
stel dan had je abortus gepleegd en het volgende kind wel genomen?
Dan kijk je naar dat kind en wat denk je dan?
hey Kasta, vroeger, toen de levensverwachting van de mens nog ergens tussen de 20 en de 30 was, was het ook uitermate gebruikelijk om vanaf het moment dat je geslachtsrijp was ook nageslacht te produceren. In de huidige maatschappij hoeft dat natuurlijk al lang niet meer, maar om een ingebouwd instinct af te straffen met een difinitieve onmogelijkheid is wat cru lijkt je niet?quote:Op donderdag 8 april 2004 12:42 schreef kastanova het volgende:
Vrouwen die voor hun 21e vrijwillig een kind nemen, zouden ze gedwongen moeten steriliseren...
En ja, dat meen ik.
kruip lekker terug onder die steen waar je onder vandaan komt...quote:Op donderdag 8 april 2004 12:42 schreef kastanova het volgende:
En ja, dat meen ik.
Waar heb je dit onzin nu weer gehoord. Volgens de Rutger stichting (heel vroeger eens gekeken (mijn vriendin was (door stress) een weekje overtijd) is het een lichte ingreep met weinig risico. Daarnaast hebben veel vrouwen die een aborus hebben ondergaan daar later helemaal geen schuldgevoelens over.quote:Op donderdag 8 april 2004 13:36 schreef Angel22 het volgende:
[..]
Afgezien van dat sommige mensen het als moord beschouwen (daar ben ik er NIET een van) zit er nog een risico aan verbonden dat je daarna niet meer zwanger zou kunnen raken + dat het een puur zware ingreep is.
quote:Op donderdag 8 april 2004 12:46 schreef lily het volgende:
ze kunnen jou beter een spermban ipv een permban geven, geloof ik
Hee wat leuk, ik was precies 4 weken 21... Ik wist niet dat jij ook zo jong bentquote:Op donderdag 8 april 2004 12:59 schreef Luchtbel het volgende:
Gelukkig maar dat ik waarschijnlijk net 3 weken 21 ben als mijn kindje komt...
nee hoor, helemaal niet.quote:Op donderdag 8 april 2004 14:24 schreef bixister het volgende:
en lily, moedige beslissing inderdaad. heb jij er later nog veel moeite mee gehad?
Kan je vertellen hoe je aan de wijsheid komt dat er een risico is mbt latere zwangerschappen?quote:Op donderdag 8 april 2004 13:36 schreef Angel22 het volgende:
[..]
Afgezien van dat sommige mensen het als moord beschouwen (daar ben ik er NIET een van) zit er nog een risico aan verbonden dat je daarna niet meer zwanger zou kunnen raken + dat het een puur zware ingreep is.
Dom kind, jij hebt jezelf ook vast al zwanger laten schoppen en dat is nu dus juist mijn punt.quote:Op donderdag 8 april 2004 14:02 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
kruip lekker terug onder die steen waar je onder vandaan komt...
Dat heb ik gelezen in de formulieren van een hele goede vriendin van mij die toen een abortus wilde laten doen. Deze papieren had zij van de kliniek waar zij heen ging.quote:Op donderdag 8 april 2004 14:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kan je vertellen hoe je aan de wijsheid komt dat er een risico is mbt latere zwangerschappen?
Volgens mij is dit nl nooit bewezen oid.
Beetje kort door de bocht niet waar?quote:Op donderdag 8 april 2004 14:48 schreef kastanova het volgende:
In mijn ideale maatschappij zouden er gewoon gynaecologen bij de deuren van babykledingwinkels staan om, zodra ze een tienermoeder naar buiten zien komen, te zorgen dat ze er niet nog meer gaat kweken.
Wat wil je dan? Meteen een kast van een huis kopen ofzo?quote:Op donderdag 8 april 2004 12:07 schreef Deviator het volgende:
[..]
Ik ben systeembeheerder maar zou het er niet mee redden ..![]()
![]()
Zo, ben ik ff blij dat ik AL 22 was zegquote:Op donderdag 8 april 2004 14:48 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dom kind, jij hebt jezelf ook vast al zwanger laten schoppen en dat is nu dus juist mijn punt.
Het zijn hoofdzakelijk domme, naieve wijven die het op jonge leeftijd in hun hoofd halen een kind te krijgen.
Zoals erodome al aangaf, onder die steen van me, dus vroeger, was het juist de bedoeling dat men zoveel mogelijk kinderen kreeg, dus je praat onzin.
Maar er werd me gevraagd om toelichting, bij deze dan:
Zoals ik al zei zijn het meestal de meest domme, naieve en onverantwoordelijke meiden die een kind krijgen.
Je maakt ze vaak genoeg mee, "Goh ja, ik ben 16 en houd heel veel van mijn vriend, we blijven altijd samen, dus waarom zouden we wachten met kinderen?"
Je probeert ze aan het verstand te brengen dat er een kans van zo'n 95% is dat hun relatie binnen een jaar over is, maar nee hoor, het is echte liefde en ze laten elkaar nooit meer gaan.
Een jaar later spreek je haar weer en zit ze te klagen dat ze een alleenstaande tienermoeder is, geen geld voor luiers heeft enz. enz.
En die kuthoeren hebben dan ook nog het lef om te beweren dat het een ongelukje was en ze er dus niks aan konden doen!
Echt, tussen je 15e en 21e heb je gewoon nog niet genoeg inzicht om te bepalen of je klaar bent voor een kind.
En ja, tuurlijk reageren er nu weer van die wijven dat ze veel meer levenservaring hebben dan een gemiddelde vrouw van 50 en dat ze écht wel weten waar ze aan beginnen, er volwassen genoeg voor zijn blablabla, maar ondertussen kunnen ze nog niet eens 1 zin correct kunnen typen.
Ik krijg er echt uitslag van als ik dan weer zo'n tienermoeder hoor klagen dat haar ouders niet elk weekend op haar kind willen passen zodat zij niet elk weekend kan stappen.
Damn, je mag voor je 21e geen sterke drank drinken in sommige landen, maar kinderen krijgen, ja toe maar, dat vereist immers veel minder verantwoordelijkheid dan drank.
In mijn ideale maatschappij zouden er gewoon gynaecologen bij de deuren van babykledingwinkels staan om, zodra ze een tienermoeder naar buiten zien komen, te zorgen dat ze er niet nog meer gaat kweken.
2% dan is de kans dat je onvruchtbaar wordt door te roken groter.quote:Op donderdag 8 april 2004 14:54 schreef Angel22 het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen in de formulieren van een hele goede vriendin van mij die toen een abortus wilde laten doen. Deze papieren had zij van de kliniek waar zij heen ging.
Dat is vijf jaar terug nu ongeveer en zij heeft toen daar ook besloten om geen abortus uit te laten voeren omdat zij dit risico absoluut niet wilde lopen. Het is maar een risico van 2 procent... maar toch.
Vandaar dat ik dit aanhaalde.
Ok, ongelukjes heb ik het niet over, maar come on, hoe vaak wordt er achteraf als het allemaal toch niet zo leuk blijkt te zijn, plotseling gezegd dat het een ongelukje was?quote:Op donderdag 8 april 2004 14:54 schreef Brighteyes het volgende:
Beetje kort door de bocht niet waar?
Hoewel ik het op zich wel met je eens ben, alleen ligt mijn grens wat lager. Ik vind het ook niet echt wijs om voor je 20ste aan kinderen te beginnen. Ongelukjes daargelaten, dat kan altijd gebeuren.
Typ je nou expres een foute zin om je uitspraak kracht bij te zetten?quote:Op donderdag 8 april 2004 14:48 schreef kastanova het volgende:
maar ondertussen kunnen ze nog niet eens 1 zin correct kunnen typen.
Aan je typstijl en smileygebruik te zien geniet je geen opleiding, is de vader nergens te bekennen en was het een ongelukje of niet?quote:Op donderdag 8 april 2004 14:59 schreef SANNA het volgende:
[..]
Zo, ben ik ff blij dat ik AL 22 was zeg![]()
WAT ZWART WIT ZEG
en bot, en hard en................![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, een overtijdbehandeling en ook een abortus zijn, zeker voor een bepaalde zwangerschapsduur uitgevoerd, volgens mij niet minder risicovol dan elke andere ingreep die onder (plaatselijke) verdoving plaatsvindt. De baarmoeder wordt leeggezogen met een slangetje of er wordt gecuretteerd (leegeschraapt). Het zou toch wat zijn zeg, als je daardoor veel kans loopt dat je later geen kids meer kan krijgen. Dagelijks worden namelijk 100den vrouwen gecuretteerd, hetzij door een abortus provocatus hetzij voor een spontane abortus (miskraam). Dus die zouden dan allemaal risico's lopen? Meer dan het schoonmaken van de baarmoeder is het niet eigenlijk. Een normale bevaling is veel risicovoller!quote:Op donderdag 8 april 2004 14:54 schreef Angel22 het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen in de formulieren van een hele goede vriendin van mij die toen een abortus wilde laten doen. Deze papieren had zij van de kliniek waar zij heen ging.
Dat is vijf jaar terug nu ongeveer en zij heeft toen daar ook besloten om geen abortus uit te laten voeren omdat zij dit risico absoluut niet wilde lopen. Het is maar een risico van 2 procent... maar toch.
Vandaar dat ik dit aanhaalde.
Ja, ik kies daar voor en andere mensen kiezen voor kinderen.quote:Op donderdag 8 april 2004 14:56 schreef Jonnetje het volgende:
Wat wil je dan? Meteen een kast van een huis kopen ofzo?
Nou dat valt voor mij wel in de categorie achterstandswijk maar da's mijn mening.quote:Op donderdag 8 april 2004 14:56 schreef Jonnetje het volgende:
wonen nu niet in de beste buurt (geen achterstandswijk ofzo maar tussen/tegenover buren die allemaal ruzie met elkaar hebben, welke het niet uit kunnen/willen praten/vechten zonder politie, die dan ook weer om de haverklap hier in de straat staan),
Dat ben ik wel met je eens. Dat valt me echt op. Veel tieners (19 en jonger) hebben idealen over het krijgen van kinderen, komen zelf uit een liefdeloos nest en denken dat door een eigen kindje te kunnen vervullen. Als de omgeving dan niet zo romantisch reageert als ze gedacht hadden gillen ze in paniek dat het een foutje was, terwijl ze er wel 'bewust' voor hadden gekozen. Dit volk is heeeel dom!.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:03 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ok, ongelukjes heb ik het niet over, maar come on, hoe vaak wordt er achteraf als het allemaal toch niet zo leuk blijkt te zijn, plotseling gezegd dat het een ongelukje was?
[knip]
Vreemd genoeg is juist bij het aantal tienermoeders het aantal, althans volgens hun, "ongelukjes" verdomd groot, ik durf zelfs een aantal van minimaal 25% te noemen.
Ik ben het wat dit betreft helemaal met je eens. Verbazingwekkend hoeveel ongelukjes er idd in die leeftijdscategorie gebeuren.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:03 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ok, ongelukjes heb ik het niet over, maar come on, hoe vaak wordt er achteraf als het allemaal toch niet zo leuk blijkt te zijn, plotseling gezegd dat het een ongelukje was?
In theorie is het natuurlijk mogelijk om zwanger te raken als men een condoom gebruikt en de vrouw zelf aan de pil is, maar hoe groot is volgens jouw de kans dat er én een gaatje in het condoom zit én de pil niet werkt én de vrouw direct vruchtbaar genoeg is om zwanger te raken tijdens die sexsessie?
Als je alleen een condoom gebruikt zal de kans iets groter zijn, idem dito in het geval van een slecht werkende pil, maar als je ze niet allebei gebruikt is er al geen sprake meer van een foutje.
Dan kun je als je zwanger raakt door als enige anticonceptie gebruik te maken van de "voor het zingen de kerk uit" techniek ook wel zeggen dat het een foutje is.
Vreemd genoeg is juist bij het aantal tienermoeders het aantal, althans volgens hun, "ongelukjes" verdomd groot, ik durf zelfs een aantal van minimaal 25% te noemen.
Ik meld alleen wat ik heb gelezen... sorry als ik daarmee mensen op hun tenen trap.... zo is het absoluut niet bedoeld.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:05 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nou, een overtijdbehandeling en ook een abortus zijn, zeker voor een bepaalde zwangerschapsduur uitgevoerd, volgens mij niet minder risicovol dan elke andere ingreep die onder (plaatselijke) verdoving plaatsvindt. De baarmoeder wordt leeggezogen met een slangetje of er wordt gecuretteerd (leegeschraapt). Het zou toch wat zijn zeg, als je daardoor veel kans loopt dat je later geen kids meer kan krijgen. Dagelijks worden namelijk 100den vrouwen gecuretteerd, hetzij door een abortus provocatus hetzij voor een spontane abortus (miskraam). Dus die zouden dan allemaal risico's lopen? Meer dan het schoonmaken van de baarmoeder is het niet eigenlijk. Een normale bevaling is veel risicovoller!
Ik ben al 10 jaar getrouwd met de vader, 15 jaar samen, en we hebben inmiddels 4 kinderen.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:04 schreef kastanova het volgende:
[..]
Aan je typstijl en smileygebruik te zien geniet je geen opleiding, is de vader nergens te bekennen en was het een ongelukje of niet?
helaas lukt het ons niet om een huis te kopen, daarvoor verdien in te weinig, en voor huren komen we niet in aanmerking vanwege te korte inschrijfduur.quote:Op donderdag 8 april 2004 14:56 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Meteen een kast van een huis kopen ofzo?
Mijn andere helft is ook systeembeheerder....
Wij redden het prima, zijn aan het "oefenen"/klussen voor een tweede krummel en hebben net een huis gekocht......
(Oja, ik heb geen werk, ben tot nu toe huisvrouw/moeder. )
Oké we dragen niet de nieuwste mode, wonen nu niet in de beste buurt (geen achterstandswijk ofzo maar tussen/tegenover buren die allemaal ruzie met elkaar hebben, welke het niet uit kunnen/willen praten/vechten zonder politie, die dan ook weer om de haverklap hier in de straat staan), dragen niet of nauwelijks merkkleding(op schoenen maken we nog wel eens een uitzondering, maar die gaan dan meteen wél weer twee jaar mee), gaan weinig uit, hebben geen coole snelle auto maar een burgerlijke ford escord station, en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.
Hij was ook zo'n 'ongelukje'quote:Op donderdag 8 april 2004 15:17 schreef SANNA het volgende:
Wie of wat heeft jou zo boos gemaakt?
Ow, en nu ben ik 30 en de oudste is 8, werd geboren na bijna twee jaar huwelijk.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:17 schreef SANNA het volgende:
[..]
Ik ben al 10 jaar getrouwd met de vader, 15 jaar samen, en we hebben inmiddels 4 kinderen.
Alle 4 bewust voor gekozen, samen. Hij is wel 10 jaar ouder, en was dus 31 toen onze eerste dochter werd geboren.
Al die tienermoeders die te achterlijk zijn om na te denken voordat ze een dergelijke beslissing maken en op die manier dus voornamelijk anderen opzadelen met de zorgen voor hun kindquote:Op donderdag 8 april 2004 15:17 schreef SANNA het volgende:
Waarom al die beledigingen...quote:Op donderdag 8 april 2004 15:24 schreef kastanova het volgende:
[..]
Al die tienermoeders die te achterlijk zijn om na te denken voordat ze een dergelijke beslissing maken en op die manier dus voornamelijk anderen opzadelen met de zorgen voor hun kind.
Waarom typ je op jouw leeftijd trouwens als een debiel
Waarom zit je zo te muiken tegen Sanna? Ze was 22 dat is een fatsoenlijke leeftijd hoor, zeker als je een oudere man hebt, da's wel ff anders als een meiske van 16 met een vriendje van 19!quote:Op donderdag 8 april 2004 15:24 schreef kastanova het volgende:
[..]
Al die tienermoeders die te achterlijk zijn om na te denken voordat ze een dergelijke beslissing maken en op die manier dus voornamelijk anderen opzadelen met de zorgen voor hun kind.
Op weg naar de 4e permban...quote:Op donderdag 8 april 2004 15:24 schreef kastanova het volgende:
[..]
Al die tienermoeders ....<snap> een debiel
Hallo.... Ik zei dus, wij hebben ook net een huis gekocht (monumentaal pand, niet te groot, maar ook zeker niet klein)quote:Op donderdag 8 april 2004 15:09 schreef HarryP het volgende:
[..]
Ja, ik kies daar voor en andere mensen kiezen voor kinderen.
Maarfinancieel gezien is op jonge leeftijd aan kinderen beginnen wel het einde van eigen financiële vrijheid. Kleine kinderen kleine zorgen. Grote kinderen grote zorgen..
Weet je wat het kost om de nu nog goedkope kinderen straks als ze groot zijn te onderhouden en naar school / studie te sturen.
Dat van die abortus-voorlichting en financiële gezinsplanning vind ik trouwens helemaal geen slecht idee.quote:Persoonlijk vind ik dat abortus onderdeel van de seksuele voorlichting op school zou moeten zijn.
En dat financiële gezinsplanning een onderdeel van economie zou moeten zijn.
Overigens geloof ik ook niet zo in ongelukjes waarbij je mogelijkheid voor een abortus er niet meer zijn. Je merkt toch dat je zwanger bent..
Tja, het is maar één huizenblok waar dat gaande is, maar dat is natuurlijk nét weer recht-tegenover ons....quote:[..]
Nou dat valt voor mij wel in de categorie achterstandswijk maar da's mijn mening.
Kun je ook niet een urgentie voor een huurwoning krijgen? Volgens mij moet dat toch mogelijk zijn?quote:Op donderdag 8 april 2004 15:17 schreef Deviator het volgende:
[..]
helaas lukt het ons niet om een huis te kopen, daarvoor verdien in te weinig, en voor huren komen we niet in aanmerking vanwege te korte inschrijfduur.
Het was gewoon een vraag hoorquote:Op donderdag 8 april 2004 15:28 schreef SANNA het volgende:
Waarom al die beledigingen...
Nee, we hebben geinformeerd, je krijgt deze alleen met een medische indicatie, en die krijgen we niet. Het is dus een paar jaar afwachtenquote:Op donderdag 8 april 2004 15:37 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Kun je ook niet een urgentie voor een huurwoning krijgen? Volgens mij moet dat toch mogelijk zijn?
Ja, jij komt slim over!quote:Op donderdag 8 april 2004 15:24 schreef kastanova het volgende:
Hoogbegaafd en taalpurist, dus waar heb je het overquote:Op donderdag 8 april 2004 15:44 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, jij komt slim over!
Hopelijk hebben ze dan wel de hersens van mams meegekregen....quote:Op donderdag 8 april 2004 15:45 schreef ShaoliN het volgende:
Maar de vraag die ons allen bezighoud, hoeveel kleine kastanovaatjes lopen er nu eigenlijk al rond?
Zolang ik van exen en de vuilstort niets hoor geenquote:Op donderdag 8 april 2004 15:45 schreef ShaoliN het volgende:
Maar de vraag die ons allen bezighoud, hoeveel kleine kastanovaatjes lopen er nu eigenlijk al rond?
Over je domme en bekrompen posts.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:45 schreef kastanova het volgende:
[..]
Hoogbegaafd en taalpurist, dus waar heb je het over
Hoe kom ik over danquote:Op donderdag 8 april 2004 14:27 schreef beefcake het volgende:
[..]
Hee wat leuk, ik was precies 4 weken 21... Ik wist niet dat jij ook zo jong bent![]()
Ik zou graag zien dat je inhoudelijk, eventueel met argumenten, op mijn posts ingaat...quote:Op donderdag 8 april 2004 15:47 schreef Bass-Miss het volgende:
Over je domme en bekrompen posts.
Ok dan.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:49 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat je inhoudelijk, eventueel met argumenten, op mijn posts ingaat...
Echter, als je mijn opmerkingen als bekrompen ziet, ben je zelf in principe ook direct bekrompen, dus ik vermoed dat je niet veel verder zult komen dan simplistische one-liners.
Ik weet niet hoe goed je met je huisarts overweg kan, maar je kunt het ook altijd gewoon eerlijk aan hem uitleggen. En dan kijken wat hij voor je kan doen.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:41 schreef Deviator het volgende:
[..]
Nee, we hebben geinformeerd, je krijgt deze alleen met een medische indicatie, en die krijgen we niet. Het is dus een paar jaar afwachten
Het feit dat jij je hier, en op jouw eigen site (quote: "Tyf of met je hulpverlenersorganisaties! ")quote:Op donderdag 8 april 2004 15:49 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat je inhoudelijk, eventueel met argumenten, op mijn posts ingaat...
Echter, als je mijn opmerkingen als bekrompen ziet, ben je zelf in principe ook direct bekrompen, dus ik vermoed dat je niet veel verder zult komen dan simplistische one-liners.
Als een ouwe doos haha. Nee hoor, maar ik dacht dat ik ongeveer de jongste moeder was hierzo...quote:Op donderdag 8 april 2004 15:48 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Hoe kom ik over dan![]()
![]()
Ik vraag me werkelijk af waarom je zo ontzettend generaliseerd. Even een voorbeeld:quote:Op donderdag 8 april 2004 15:24 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zowel via huisarts als RIAGG was het niet mogelijk, Zaanstad is geen gemakkelijke gemeente.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:53 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe goed je met je huisarts overweg kan, maar je kunt het ook altijd gewoon eerlijk aan hem uitleggen. En dan kijken wat hij voor je kan doen.
Hmmmmmmm, en anders even heel cru....
Dit werd mij ooit aangeraden door iemand die bij een woningstichting werkt: (ECHT WAAR!!!)
Je gaat naar de huisarts en vertelt dat je er helemaal doorheen zit, (in jullie geval kleine uk, ene keer bij ene ouders wonen, andere keer bij andere ouders wonen, daardoor spanningen enz enz. verzin maar wat...) Als de huisarts je dan niet zelf een urgentieverklaring geeft, stuurt ie je door naar het maatschappelijk werk, en die kunnen ook weer een urgentie voor je regelen....
Want het lijkt mij toch ook niet handig om zo te leven.... Ik weet zelf ook wel, je past je in zo'n situatie vaak aan naar de (beperkte) mogelijkheden die je hebt.
quote:Op donderdag 8 april 2004 15:55 schreef p_iglet het volgende:
Verder heb ik alleen maar bewondering voor mensen die al jong een stabiele situatie neer kunnen zetten om een kind te laten opgroeien.
quote:Op donderdag 8 april 2004 15:53 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe goed je met je huisarts overweg kan, maar je kunt het ook altijd gewoon eerlijk aan hem uitleggen. En dan kijken wat hij voor je kan doen.
Hmmmmmmm, en anders even heel cru....
Dit werd mij ooit aangeraden door iemand die bij een woningstichting werkt: (ECHT WAAR!!!)
Je gaat naar de huisarts en vertelt dat je er helemaal doorheen zit, (in jullie geval kleine uk, ene keer bij ene ouders wonen, andere keer bij andere ouders wonen, daardoor spanningen enz enz. verzin maar wat...) Als de huisarts je dan niet zelf een urgentieverklaring geeft, stuurt ie je door naar het maatschappelijk werk, en die kunnen ook weer een urgentie voor je regelen....
quote:Op donderdag 8 april 2004 15:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik ken trouwens genoeg mensen/vrouwen van 25 jaar en ouder die nog niet eens normaal een baby kunnen vasthouden, laat staan kunnen opvoeden. En die mogen dan wel kinderen krijgen, omdat ze de "magische" leeftijd van 22 gepasseerd zijn? Een kind opvoeden doe je niet met je leeftijd of een bulk geld, maar met je ziel en je geest.
[edit] Ik keur tienermoeders niet goed, 99% van de meiden die vroeg zwanger raken kúnnen ook geen kind opvoeden. Ik denk alleen niet dat leeftijd de basis is om een zwangerschap af te keuren of niet.[/edit]
*oww* dat is dan wel ff klote,quote:Op donderdag 8 april 2004 15:56 schreef Deviator het volgende:
[..]
Zowel via huisarts als RIAGG was het niet mogelijk, Zaanstad is geen gemakkelijke gemeente.
Zo werkt het dus niet altijd & overalquote:Op donderdag 8 april 2004 15:57 schreef elmira het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zo werkt het wel!
Er zijn altijd wel huizen vrij. En helemaal gelogen is het ook niet, want altijd met je (schoon) ouders op je lip dat werkt toch ook op je zenuwen.
Ik zou me als vader van dat KIND van 14 drukker maken over welke sukkel me dochter zwanger heeft gemaakt.quote:Op donderdag 8 april 2004 08:50 schreef leviathanfd het volgende:
14 is idd wel erg jong.
Waar je wel een getalletje op kunt plakken is het percentage kinderen dat ter adoptie aangeboden wordt, het aantal kinderen dat simpelweg ergens achtergelaten wordt en het aantal tienermoeders dat in de bijstand belandt omdat ze geen opleiding af hebben gemaakt i.v.m. hun kind.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:52 schreef Bass-Miss het volgende:
Ok dan.
Mij lijkt het niet dat je een getalletje kunt plakken op de leeftijd waarop iemand een kind 'mag' krijgen.
Er zijn moeders van 18 met fantastisch gelukkige kinderen en er zijn moeders van 35 waar het kind doodongelukkig is. Dus...
Nee, het is niet asociaal, het is louter een recht voor zijn raap mentaliteit die meestal door feiten gestaafd wordt en waar veel mensen zich in kunnen vinden.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:55 schreef Deviator het volgende:
Het feit dat jij je hier, en op jouw eigen site (quote: "Tyf of met je hulpverlenersorganisaties! ")
je als volslagen asociaal gedraagt.
Ja ja grapje zekerquote:Op donderdag 8 april 2004 15:55 schreef beefcake het volgende:
[..]
Als een ouwe doos haha. Nee hoor, maar ik dacht dat ik ongeveer de jongste moeder was hierzo...![]()
Goh ja, laten we elke discussie doodgooien met een uitzonderingquote:Op donderdag 8 april 2004 15:55 schreef p_iglet het volgende:
Ik vraag me werkelijk af waarom je zo ontzettend generaliseerd. Even een voorbeeld:
Een vriendin van mij is nu 19 en zwanger van haar eerste. Heeft een afgeronde MBO opleiding (in een sector waarin makkelijk parttime werk te vinden is met kinderopvang) en een half jaar gewerkt. Haar vriend/verloofde is bijna 21 heeft een afgeronde HBO opleiding en sinds kort een prima baan. Ze hebben samen een leuk huurhuisje genoeg geld/ruimte voor een kleine. Volgens jou zouden dit soort mensen op grond van hun leeftijd nog niet aan kinderen mogen beginnen?
Desalniettemin kom je zeer onsympathiek over...quote:Op donderdag 8 april 2004 16:05 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nee, het is niet asociaal, het is louter een recht voor zijn raap mentaliteit die meestal door feiten gestaafd wordt en waar veel mensen zich in kunnen vinden.
Ik durf ook te wedden dat je de bijbehorende column bij die quote niet eens gelezen hebt, anders had je hem zeker niet gebruikt..
Nee idd... die gasten zeggen gewoon keihard dan had je maar niet zwanger moeten wordenquote:Op donderdag 8 april 2004 15:56 schreef Deviator het volgende:
[..]
Zowel via huisarts als RIAGG was het niet mogelijk, Zaanstad is geen gemakkelijke gemeente.
Hier in zaanstad helaas niet... zie mijn post hierboven.....quote:Op donderdag 8 april 2004 15:57 schreef elmira het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zo werkt het wel!
Er zijn altijd wel huizen vrij. En helemaal gelogen is het ook niet, want altijd met je (schoon) ouders op je lip dat werkt toch ook op je zenuwen.
Oh nee toch!quote:Op donderdag 8 april 2004 16:08 schreef Deviator het volgende:
Desalniettemin kom je zeer onsympathiek over...
Nee hoor, ik werk bij een bedrijf in Alkmaar..quote:Op donderdag 8 april 2004 16:09 schreef Angel22 het volgende:
[..]
Nee idd... die gasten zeggen gewoon keihard dan had je maar niet zwanger moeten worden![]()
Al hadden wij dat we de eerste kregen een idealere situatie dan jij... wij zaten al in een eigen huurflat. Maar die was maar twee kamers. Nu zitten we in een 4 kamer flat. Veel beter!!!!
Mag ik vragen waar jij werkt als systeembeheerder? Toch niet op het regiocollege he?
Hoeveel meisjes van 12 of iets ouder denk je dat 'vrijwillig' kiezen voor een kind?quote:Op donderdag 8 april 2004 16:02 schreef kastanova het volgende:
[..]
Waar je wel een getalletje op kunt plakken is het percentage kinderen dat ter adoptie aangeboden wordt, het aantal kinderen dat simpelweg ergens achtergelaten wordt en het aantal tienermoeders dat in de bijstand belandt omdat ze geen opleiding af hebben gemaakt i.v.m. hun kind.
Tja, tuurlijk zijn er tienermoeders die een perfect gezin stichten en hun kinderen alles kunnen geven wat een kind nodig heeft, maar dat aantal is relatief te verwaarlozen.
Die 21 jaar die ik noemde is slechts een uitgangspunt, zoals dat altijd gedaan wordt omdat er anders geen "grens" vast te stellen is.
Volgens jouw theorie zouden meisjes van 12 zodra ze ongesteld worden kinderen kunnen nemen, aangezien er de káns is dat hun kind normaal opgroeit.
Tja, laten we dan direct 14-jarigen een rijbewijs geven en een bar openen op kleuterscholen.
Of het verstandig is om kinderen te krijgen op jonge leeftijd, wat daar aan ten grondslag ligt en of je als jonge ouder een kind geboren zou moeten laten worden kan over gediscussieerd worden. Het feit dat je al je posts lijkt te moeten doorspekken met sarcasme en beledigingen doet een ieder meer naar de boodschapper luisteren dan naar de boodschap die hij verkondigt. Je ondermijnt je eigen argumenten met een schrijfstijl die de lezer doet walgen. Zo ook van de personage die je jezelf aanmeet.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:10 schreef kastanova het volgende:
blah...
Aangezien jij nog zeer puberaal overkomt, met je 'ik schop tegen alles en iedereen in de maatschappij' mentaliteit zou ik maar oppassen dat je zelf geen hulpbehoevende wordt.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:10 schreef kastanova het volgende:
[..]
Oh nee toch!
Neem snel contact op met het RIAGG voor hulp!
quote:Op donderdag 8 april 2004 16:21 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Of het verstandig is om kinderen te krijgen op jonge leeftijd, wat daar aan ten grondslag ligt en of je als jonge ouder een kind geboren zou moeten laten worden kan over gediscussieerd worden. Het feit dat je al je posts lijkt te moeten doorspekken met sarcasme en beledigingen doet een ieder meer naar de boodschapper luisteren dan naar de boodschap die hij verkondigd. Je ondermijnt je eigen argumenten met een schrijfstijl die de lezer doet walgen. Zo ook van de personage die je jezelf aanmeet.
In ieder geval ben ík al klaar met je![]()
Een kind van 12 is net zo naief, waarschijnlijk nog naiever dan een meisje van 15, dus die zou ook zomaar een kind kunnen nemen omdat ze de gevolgen ervan niet inziet...quote:Op donderdag 8 april 2004 16:19 schreef Bass-Miss het volgende:
Hoeveel meisjes van 12 of iets ouder denk je dat 'vrijwillig' kiezen voor een kind?
En hoeveel mensen, die in een stabiele situatie zitten en die ervoor kiezen om jonge ouders te zijn, zou je verbieden om voor een bepaalde leeftijd een kind te krijgen dan?
Het zijn geen beledigingen, het zijn constateringen, dat ze als beledigingen op worden gevat zegt meer over de lezer dan over de schrijver...quote:Op donderdag 8 april 2004 16:21 schreef Captain_Chaos het volgende:
Of het verstandig is om kinderen te krijgen op jonge leeftijd, wat daar aan ten grondslag ligt en of je als jonge ouder een kind geboren zou moeten laten worden kan over gediscussieerd worden. Het feit dat je al je posts lijkt te moeten doorspekken met sarcasme en beledigingen doet een ieder meer naar de boodschapper luisteren dan naar de boodschap die hij verkondigt. Je ondermijnt je eigen argumenten met een schrijfstijl die de lezer doet walgen. Zo ook van de personage die je jezelf aanmeet.
Dan vind ik dat je iedereen die een kind wil dat moet laten doorlopen. Maar je zal ook begrijpen dat zoiets niet haalbaar is. Wat doe je dan met vrouwen die toch zwanger worden zonder die selectie doorlopen te hebben?quote:Op donderdag 8 april 2004 16:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Een kind van 12 is net zo naief, waarschijnlijk nog naiever dan een meisje van 15, dus die zou ook zomaar een kind kunnen nemen omdat ze de gevolgen ervan niet inziet...
En nee, ik zou het niet verbieden, het is helemaal niet te verbieden, maar als ik het voor het zeggen zou hebben, zouden minderjarige vrouwen die een kind willen nemen dezelfde procedure moeten doorlopen als adoptieouders; oftewel, ze zullen aan moeten tonen dat er een zowel emotioneel, relationeel, psychisch als financieel stabiele fundering is.
quote pagina 2: "En die kuthoeren hebben dan ook nog het lef om te beweren dat het een ongelukje was en ze er dus niks aan konden doen!"quote:Op donderdag 8 april 2004 16:33 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het zijn geen beledigingen, het zijn constateringen, dat ze als beledigingen op worden gevat zegt meer over de lezer dan over de schrijver...
En ongeacht het hoge aantal lezers van mijn columns, dan wel posts, hetgeen je "stelling" direct al onderuit schopt, zijn mensen die slechts naar de schrijver achter het verhaal kijken i.p.v. naar de inhoud, sowieso al niet meer bereikbaar voor ook maar enige realiteitszin, dus voor hun waren mijn stukjes al bij voorbaat niet bedoeld.
Het schoppen tegen de maatschappij is tegenwoordig niet meer alleen iets waar pubers zich mee bezig houden, maar ja, de gemiddelde mens zal zich nauwelijks in de maatschappij verdiepen aangezien ze hem toch niet kunnen bevatten, dus ik snap dat het op jou een beetje vreemd overkomt.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:22 schreef Deviator het volgende:
Aangezien jij nog zeer puberaal overkomt, met je 'ik schop tegen alles en iedereen in de maatschappij' mentaliteit zou ik maar oppassen dat je zelf geen hulpbehoevende wordt.
Ik vind niet dat je ook maar iets zinnigs bijdraagt aan hetgeen de TS vraagt.
Goh ja, zo'n opmerking voegt echt wat toe aan deze discussiequote:Op donderdag 8 april 2004 16:36 schreef Bass-Miss het volgende:
En de meeste kinderen van 12/15 willen heus geen kind hoor. Dat zei ik daarstraks al.
Jij hebt vast ook direct het MDI gebeld toen je Rob Oudkerk "Kutmarokkanen" hoorde zeggen hé?quote:Op donderdag 8 april 2004 16:37 schreef Deviator het volgende:
[..]
quote pagina 2: "En die kuthoeren hebben dan ook nog het lef om te beweren dat het een ongelukje was en ze er dus niks aan konden doen!"
Nee hoor niet beledigend.
ik zit te wachten op het slotje![]()
Nee, dat heb je fout begrepen.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:42 schreef kastanova het volgende:
[..]
Goh ja, zo'n opmerking voegt echt wat toe aan deze discussie.
Ik dacht dat het toch wel duidelijk was dat dit topic ging over de meisjes van die leeftijd die wél een kind willen/nemen.
dat is haar vraag dus niet! :quote:Op donderdag 8 april 2004 16:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
En mijn bijdrage aan dit topic, of aan de vraag van de TS, is dat ik geen jonge ouder ben en ik licht dat toe.
Dat mijn kritische mening niet gedeeld of begrepen wordt door de gemiddelde moeder is begrijpelijk, maar dat houdt niet in dat hij niet thuishoort in dit topic op notabene een openbaar forum.
Komt bij mij over als: ik heb zin om gezellig te kletsen en ervaringen uit te wisselen met andere jonge moeders!quote:
Hi All!
Vroeg me af of hier ook jonge moeders zijn , of moeders die jong kinderen hebben gekregen en wat jullie ervaringen hierin zijn
Ik ben zelf 23 en heb 2 kids , waarvan ik de eerste had op mijn 18de....
Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Greetz Waterdraakje
Ik ben mij terdege bewust van hetgeen in onze maatschappij speelt, ik heb mijn opleiding ook niet voor niets gekozen. Het feit dat jij er genoegen in schept om mensen voor het hoofd te stoten staat mij niet aan, en je komt daardoor over als een zeer onsympathiek figuur. Liefde , empathie en verdraagzaamheid zijn minstens net zulke grote waarden als de door jou aangedragen kritische blik. Ik begrijp dat jij altijd het laatste woord wil hebben om je immense ego te strelen, dus ga je gang, ik ga naar mijn vriendin en dochter. Lekker knuffelenquote:Op donderdag 8 april 2004 16:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het schoppen tegen de maatschappij is tegenwoordig niet meer alleen iets waar pubers zich mee bezig houden, maar ja, de gemiddelde mens zal zich nauwelijks in de maatschappij verdiepen aangezien ze hem toch niet kunnen bevatten, dus ik snap dat het op jou een beetje vreemd overkomt.
Een kritische blik is beter dan de meelopersmentaliteit van de meeste mensen, hetgeen alleen maar chronische, maatschappelijke problemen veroorzaakt, maar ja, daar kom je misschien ooit nog wel achter als je wat ouder bent en toch ooit eens een heldere dag hebt.
En mijn bijdrage aan dit topic, of aan de vraag van de TS, is dat ik geen jonge ouder ben en ik licht dat toe.
Dat mijn kritische mening niet gedeeld of begrepen wordt door de gemiddelde moeder is begrijpelijk, maar dat houdt niet in dat hij niet thuishoort in dit topic op notabene een openbaar forum.
Als je terugleest zal je zien dat er een aantal opmerkingen staan die als ronduit beledigend kunnen worden omschreven. Misschien zou je er bij stil kunnen staan dat hetgeen jij als een constatering beschouwt door velen als beledigend wordt ervaren. De belediging ligt bij de ontvanger; niet bij de zender. Verder ben ik het niet met je eens dat lezers die vatbaar zijn voor je schrijfstijl geen realiteitszin hebben. Schrijven is immers een mix van stijl en informatie die aan moet spreken. Ik ben van mening dat je schrijfstijl en uitlatingen de aandacht onevenredig van je lang niet altijd even beroerde argumenten wegtrekken. Je kennis van de nederlandse taal is een Ferrari; je schrijfstijl de gebrekkige bestuurder. Als je voorbij gereden bent weet ik voor mezelf wel wat ik het langst van je passage onthoud.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:33 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het zijn geen beledigingen, het zijn constateringen, dat ze als beledigingen op worden gevat zegt meer over de lezer dan over de schrijver...
En ongeacht het hoge aantal lezers van mijn columns, dan wel posts, hetgeen je "stelling" direct al onderuit schopt, zijn mensen die slechts naar de schrijver achter het verhaal kijken i.p.v. naar de inhoud, sowieso al niet meer bereikbaar voor ook maar enige realiteitszin, dus voor hun waren mijn stukjes al bij voorbaat niet bedoeld.
4 kinderen..??..quote:Op donderdag 8 april 2004 16:05 schreef Luchtbel het volgende:
Overigens ken ik een meisje van mijn leeftijd die al 4 kinderen heeft, maar wel met de vader samen is. Werken ook alletwee. Hun kinderen zijn in mijn ogen niet slechter af dan andere kinderen.
Het ging over jonge moeders en aangezien jij het zo kwalijk vond dat ik getallen noemde, moet ik je er toch even op wijzen dat de TS die leeftijden niet noemde en je ze dus zelf verzint.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Nee, dat heb je fout begrepen.
Dit topic ging over jonge moeders. Dus voornamelijk over vrouwen tssn de 18 en 25 die gekozen hebben om jong moeder te worden.
Jouw mening erover telt niet, je bent immers de topicstarter nietquote:Op donderdag 8 april 2004 16:45 schreef elmira het volgende:
Komt bij mij over als: ik heb zin om gezellig te kletsen en ervaringen uit te wisselen met andere jonge moeders!
Zou je me uit kunnen leggen wat, in jouw ogen, mijn gebrek aan liefde e.d. te maken heeft met het op een onverantwoordelijke leeftijd krijgen van kinderen?quote:Op donderdag 8 april 2004 16:47 schreef Deviator het volgende:
Liefde , empathie en verdraagzaamheid zijn minstens net zulke grote waarden als de door jou aangedragen kritische blik.
Ik denk niet dat de TS tssn 12 en 15 is. Maar wel tssn 18 en 24 dus. En dat het topic dus wel degelijk daarover ging.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:17 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het ging over jonge moeders en aangezien jij het zo kwalijk vond dat ik getallen noemde, moet ik je er toch even op wijzen dat de TS die leeftijden niet noemde en je ze dus zelf verzint.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je vanaf je 21e volwasen bent en dus niet jong meer bent, hetgeen betekent dat je op je 18e, 19e, 20e nog minderjarig bent, hetgeen ook geldt voor 15-jarige meisjes.
Wat dat betreft zat ik met mijn aanname van leeftijden dus dichter in de buurt.
quote:Op donderdag 8 april 2004 16:48 schreef Captain_Chaos het volgende:
Als je terugleest zal je zien dat er een aantal opmerkingen staan die als ronduit beledigend kunnen worden omschreven. Misschien zou je er bij stil kunnen staan dat hetgeen jij als een constatering beschouwt door velen als beledigend wordt ervaren. De belediging ligt bij de ontvanger; niet bij de zender. Verder ben ik het niet met je eens dat lezers die vatbaar zijn voor je schrijfstijl geen realiteitszin hebben. Schrijven is immers een mix van stijl en informatie die aan moet spreken. Ik ben van mening dat je schrijfstijl en uitlatingen de aandacht onevenredig van je lang niet altijd even beroerde argumenten wegtrekken. Je kennis van de nederlandse taal is een Ferrari; je schrijfstijl de gebrekkige bestuurder. Als je voorbij gereden bent weet ik voor mezelf wel wat ik het langst van je passage onthoud.
quote:Op donderdag 8 april 2004 16:21 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ze was 18 toen ze haar kind kreeg, staat in de openingspost, misschien moet je die eens lezen...quote:Op donderdag 8 april 2004 17:24 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik denk niet dat de TS tssn 12 en 15 is. Maar wel tssn 18 en 24 dus. En dat het topic dus wel degelijk daarover ging.
En ik begin serieus te twijfelen aan jouw zogenaamde hoogbegaafdheid.
Dus gaat het hier niet over sommige 12 jarigen die een levende pop willen. Begrijp je het nu?quote:Op donderdag 8 april 2004 17:43 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ze was 18 toen ze haar kind kreeg, staat in de openingspost, misschien moet je die eens lezen...
En iemand die een "afkorting" als "tssn" gebruikt, die kritiek heeft op mjn intelligentie is als Hitler die joden verwijt dat ze zo hatelijk zijn....
Die 12-jarigen waren slechts een voorbeeld omdat jij met een stupide stelling kwam.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:47 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dus gaat het hier niet over sommige 12 jarigen die een levende pop willen. Begrijp je het nu?
En ik kom meer over mensen te weten aan de hand van de inhoud van hun posts dan aan de hand van hun gebruik van ''afkortingen''.
Ow ja? Waar dan? Ik zie eerder dat jij nog niet zinnig gereageerd hebt op mijn posts.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:54 schreef kastanova het volgende:
[..]
Die 12-jarigen waren slechts een voorbeeld omdat jij met een stupide stelling kwam.
En tot nu toe heb ik je al een paar keer op pertinente onjuistheden in je posts gewezen, dus dat jíj nu kritiek gaat hebben op de inhoud van míjn post is schattig, maar veelzeggend....
Die ik daarna op verzoek toelichtte, hetgeen waar je, net als de openingspost kennelijk, geheel overheen gelezen hebt.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Ow ja? Waar dan?
Ik ken er 1 naast zitten, maar zo'n beetje bij elke reply op jouw posts
En ik dacht niet dat ik diegene was die met de domme stelling kwam dat alle jonge moeders 'domme kuthoeren' zijn.
Ik denk dat jij dat eerder zou moeten doen. Ik heb zo'n drie keer hetzelfde gezegd omdat je het blijkbaar niet begreep ondanks je hoogbegaafdheid. En dat is zeker vermoeiend.quote:Op donderdag 8 april 2004 18:03 schreef kastanova het volgende:
[..]
Die ik daarna op verzoek toelichtte, hetgeen waar je, net als de openingspost kennelijk, geheel overheen gelezen hebt.
Selectief lezen en de daaruit voortvloeiende reacties zijn zó vermoeiend, lees het topic eens en kom dan bij me terug.
Ah, het welbekende "Wat je zegt ben je zelf" niveau...quote:Op donderdag 8 april 2004 18:09 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dat eerder zou moeten doen. Ik heb zo'n drie keer hetzelfde gezegd omdat je het blijkbaar niet begreep ondanks je hoogbegaafdheid. En dat is zeker vermoeiend.
Lees dus zelf alles nog maar eens goed door en ga je dan diep schamen.
Salut en de kost.
Wat jij wil denken...quote:Op donderdag 8 april 2004 18:14 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ah, het welbekende "Wat je zegt ben je zelf" niveau...
Nu nog even huilend naar de juffrouw heenrennen en het komt allemaal wel goed![]()
quote:Op donderdag 8 april 2004 18:17 schreef Bass-Miss het volgende:
Wat jij wil denken...
Je bent een omhooggevallen joch en je verveelt me.
Daaaaag
Ben je overal zo inconsequent in?quote:Op donderdag 8 april 2004 18:09 schreef Bass-Miss het volgende:
Salut en de kost.
Klaar (lees: heb al een uitgekristalliseerd beeld)quote:Op donderdag 8 april 2004 17:35 schreef kastanova het volgende:
Maar vooruit, ik zal ook even inhoudelijk reageren.
Zoals je al zegt, de beleding ligt bij de ontvanger, niet bij de zender....
En dat zei ik dus zelf ook al, ik schrijf geen beledigingen, mensen die zich kennelijk aangesproken voelen, vatten het zo op, naar mijn mening valt dat mij niet te verwijten.
En hoewel jij kennelijk mijn schrijfstijl niet kunt waarderen, zijn er kennelijk behoorlijk veel mensen die dergelijke prettig lezende, duidelijke stukjes zonder onnodige en om de hete brij heen draaiende nuances, wel fijn vinden.
En ik snap wel dat er mensen zijn die niet om kunnen gaan met een dergelijke, confronterende stijl, maar ik vind het onnodig om hem voor die mensen, die waarschijnlijk dergelijke kritiek toch niet kunnen plaatsen, te veranderen.
Juist...jij was hoogbegaafd...Dan zou je toch moeten snappen wat er bedoeld werd.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:43 schreef kastanova het volgende:
[..]
Jij hebt vast ook direct het MDI gebeld toen je Rob Oudkerk "Kutmarokkanen" hoorde zeggen hé?.
Ik ben 25, dan gebeuren er geen zogenaamde 'ongelukjes' meer volgens jouw brakke redeneringen.quote:Op donderdag 8 april 2004 18:24 schreef kastanova het volgende:
[..]
[..]
Ben je overal zo inconsequent in?
Zo ja, dan zul waarschijnlijk binnen afzienbare tijd perfect in dit topic thuispassen als gevolg van een "ongelukje"![]()
In jouw geval zou het vanuit het oogpunt van de man een ongelukje zijnquote:Op donderdag 8 april 2004 18:44 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik ben 25, dan gebeuren er geen zogenaamde 'ongelukjes' meer volgens jouw brakke redeneringen.
Dat denkt hij.quote:Op donderdag 8 april 2004 18:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Juist...jij was hoogbegaafd
Gelukkig hebben mannen er uiteindelijk vrij weinig over te zeggen.quote:Op donderdag 8 april 2004 18:48 schreef kastanova het volgende:
[..]
In jouw geval zou het vanuit het oogpunt van de man een ongelukje zijn.
Tja, je hebt van die mensen hèquote:Op donderdag 8 april 2004 18:49 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat denkt hij.
Net zoals hij denkt dat hij een meisje is tssn 15 en 18 zag ik in een ander topic.
Net zoals hij denkt dat mailen hetzelfde is dan posten.![]()
Pardon????quote:Op donderdag 8 april 2004 18:50 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Gelukkig hebben mannen er uiteindelijk vrij weinig over te zeggen.![]()
Tuurlijk wel, zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 8 april 2004 18:55 schreef FokCrash het volgende:
[..]
Pardon????
No offence, ik ken je immers niet,...
maar wat een rotopmerking, nog altijd 50% hoor..<slik>
Kennelijk is mijn denkwijze beter dan werd aangenomen...quote:Op donderdag 8 april 2004 18:49 schreef Bass-Miss het volgende:
Dat denkt hij.
Net zoals hij denkt dat hij een meisje is tssn 15 en 18 zag ik in een ander topic.
Net zoals hij denkt dat mailen hetzelfde is dan posten.![]()
Als we het zo gaan spelen, mag je mensen dus ook niet meer intelligent noemenquote:Op donderdag 8 april 2004 18:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
En ergens eerder noem je iemand nog dom, nee totaal niet beledigend enzo...
Ah, jij bent zo iemand die eerst iets belachelijks dom post om nadien, als je je blunder doorhebt, te zeggen dat het om te lachen was.quote:Op donderdag 8 april 2004 19:02 schreef kastanova het volgende:
[..]
Kennelijk is mijn denkwijze beter dan werd aangenomen...
Hiermee is namelijk maar weer eens aangetoond dat mensen posts van me niet snappen.
Uhuh, daarom postte ik ook een foto waarop ik net wakker was, m'n haar alle kanten uitsprong en ik bier in m'n hand had als er om modellenfoto's gevraagd wordt, jij snapt hetquote:Op donderdag 8 april 2004 19:12 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ah, jij bent zo iemand die eerst iets belachelijks dom post om nadien, als je je blunder doorhebt, te zeggen dat het om te lachen was.![]()
De titel van dit topic is anders wel: zijn hier ook jonge moeders? Lijkt me duidelijk! Niet wat vinden jullie van jonge moeders.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Jouw mening erover telt niet, je bent immers de topicstarter niet.
Toch jammer dat er mensen zijn die alleen naar de topictitel kijken en de openingspost vergetenquote:Op donderdag 8 april 2004 20:02 schreef elmira het volgende:
De titel van dit topic is anders wel: zijn hier ook jonge moeders? Lijkt me duidelijk! Niet wat vinden jullie van jonge moeders.
Ik vertel dus mijn ervaringen die ik met jonge moeders hebquote:of moeders die jong kinderen hebben gekregen en wat jullie ervaringen hierin zijn
Wat jullie ervaringen hierin zijn slaat op de jonge moeders hoor vriend.quote:Op donderdag 8 april 2004 20:06 schreef kastanova het volgende:
[..]
Toch jammer dat er mensen zijn die alleen naar de topictitel kijken en de openingspost vergeten
Daarin staat namelijk:
[quote]
of moeders die jong kinderen hebben gekregen en wat jullie ervaringen hierin zijn
Ik vertel dus mijn ervaringen die ik met jonge moeders heb.
Als je alleen maar met vrouwen wilt praten op een openbaar forum lijkt me het viva forum ofzo wel een aanrader...
Als we namelijk zouden reageren zoals jij wilt zou iedereen uitsluitend "ja" of "nee" posten en daar zie ik het nut niet zo van in om eerlijk te zijn.
Zou je de TS geen woorden in haar mond willen leggen, dat is niet erg netjes...quote:Op donderdag 8 april 2004 20:08 schreef elmira het volgende:
[..]
Wat jullie ervaringen hierin zijn slaat op de jonge moeders hoor vriend.
Jajaquote:Op donderdag 8 april 2004 19:56 schreef kastanova het volgende:
[..]
Uhuh, daarom postte ik ook een foto waarop ik net wakker was, m'n haar alle kanten uitsprong en ik bier in m'n hand had als er om modellenfoto's gevraagd wordt, jij snapt het
Einstein.
Dat doe ik ook niet. Ik geef enkel de context van de zin aan. Je kunt met je abnormaal hoog IQ toch nog wel zinnen lezen? Maarreh, dat is de laatst keer dat ik de troll gevoed heb. Doei!quote:Op donderdag 8 april 2004 20:10 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zou je de TS geen woorden in haar mond willen leggen, dat is niet erg netjes....
Jouw interpretatie van een zin is wat anders dan de feitelijke betekenis ervan...quote:Op donderdag 8 april 2004 20:35 schreef elmira het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet. Ik geef enkel de context van de zin aan. Je kunt met je abnormaal hoog IQ toch nog wel zinnen lezen? Maarreh, dat is de laatst keer dat ik de troll gevoed heb. Doei!
Ik houd niet van die knuffelcultuur waarin alles maar als lief en positief gezien wordt, hierdoor raakt men de grip op de realiteit kwijtquote:Op donderdag 8 april 2004 20:39 schreef Lois het volgende:
Mensen die kasta niet kennen schrikken zich waarschijnlijk mottig, net zoals kasta die de "lieve" sfeer van OUD klaarblijkelijk niet goed kan inschatten. Het is hier nl. heel anders als in Politiek of Nieuws o.i.d.
Oke?
Hou dan maar op met fluisteren, mijn ervaring is behoorlijk andersquote:Op donderdag 8 april 2004 08:48 schreef diomedes het volgende:
( wat overigens vaak wel gefluisterd wordt, is dat mensen die op zeer vroege leeftijd een kind krijgen, niet tot het intelligentste volk hoort)
Daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op donderdag 8 april 2004 08:54 schreef diomedes het volgende:
[..]
Leeftijd zegt helemaal niets.
Ik heb mensen van 16/18 beter met hun kinderen om zien gaan dan mensen van 29/32
Dat is dus iets waarvoor ik bewust niet gekozen heb. Ik wilde wel graag mijn studie afmaken, omdat je zoiets vaak niet later nog weer even oppakt, maar ik vond het niet noodzakelijk een carriere te hebben of te reizen. Het voordeel daarvan is, dat ik niet het idee heb iets op te moeten geven of stop te moeten zetten voor mijn kinderen.quote:Op donderdag 8 april 2004 21:46 schreef Jessicaa het volgende:
Ik persoonlijk heb er meer moeite mee dat alles in deze tijd zo gepland word. Zo van ik wil eerst me studie afronden, dan een goede baan vinden (want ja ik heb mijn opleiding niet voor niets gedaan) dan een mooi huis, het liefst 2 auto's, wat van de wereld gezien hebben, het liefst een jaar trekken door australie met een rugzakje (waarvan de meesten na 2 maanden terug komen want het valt zo tegen) ook nog 2 keer per jaar op vakantie, en ga zo nog amar even door. Fijn dat er dan daarna ook nog plaats is voor een kindje in je leven denk ik dan. Maar goed, zo denkt iedereen er weer anders over
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |