abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18255877
Ik had net een intens boeiende discussie met Pietjuh over mensen die echt NERGENS op vallen.
Toen vroegen we ons af, bestaat dat, mensen die echt verliefd zijn op hun hond, of hun kerstboom graag versieren? Kan dat?
pi_18255939
Ik versier mijn kerstboom ieder jaar

Ik geloof wel dat er mensen zijn die echt verliefd zijn op paarden enzo, maar die zijn ook niet helemaal normaal...
  † In Memoriam † woensdag 7 april 2004 @ 20:02:02 #3
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_18255960
Ik val regelmatig over een hond
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_18255963
Met kerstbomen heb je wel bijna altijd succes met versieren
Ik denk dat je niet echt verliefd kan worden op een dier maar er wel van kan houden
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_18255981
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:02 schreef Pietjuh het volgende:
Met kerstbomen heb je wel bijna altijd succes met versieren
Ik denk dat je niet echt verliefd kan worden op een dier maar er wel van kan houden
Ah, ja dat is natuurlijk wel net iets dieper dan verliefdheid he
  woensdag 7 april 2004 @ 20:03:48 #6
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_18256018
ehm, ik weet wel dat jongeren "verliefd kunnen worden" wop dieren, alleen is dat dan geen echte liefde, maar eerder verwantschap: dieren sluiten je niet uit, en iederen heeft de mogelijkheid om een band met ze op te bouwen.
rasechte trut
pi_18256112
Ben je dan niet gewoon eerder "gehecht" aan iets?
Hoe kan je verliefd worden op bijv. materiële dingen?

Of op dieren... in welke zin dan verliefd?
Toch niet verliefd als in verliefd worden op een persoon...
Tenminste, dat kan ik me niet voorstellen
  woensdag 7 april 2004 @ 20:08:13 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_18256148
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:03 schreef Sann_e het volgende:
ehm, ik weet wel dat jongeren "verliefd kunnen worden" wop dieren, alleen is dat dan geen echte liefde, maar eerder verwantschap: dieren sluiten je niet uit, en iederen heeft de mogelijkheid om een band met ze op te bouwen.
waarom alleen jongeren?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 7 april 2004 @ 20:23:39 #9
84046 dscx
Bite me...
pi_18256608
Tsja... Verwantschap, verliefdheid...

Is verwantschap geen verliefdheid zonder sexuele aantrekkingskracht?

(Of is liefde verliefdheid zonder buitensporige sexuele aantrekkingskracht..)

Als we Plato erbij pakken (Topic in SEX weekje terug trouwens) lees ik dat elk individu op zoek is naar zijn/haar andere helft...

Ofwel: ik denk dat iedereen wel op een ander persoon valt, maar dat onzekerheid/luiheid/verlegenheid de overhand hebben bij een aantal personen...

DSCX
pi_18257741
Ik kan Midas Dekkers' boek Lief dier aanraden als je meer over dit onderwerp wilt weten .
pi_18257910
Op dieren daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Een vrouw die verliefd is op haar oude herdershond bijvoorbeeld, maar mensen die hoteldebotel zijn van een plant? Dat klinkt bijna absurdistisch...
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 7 april 2004 @ 21:27:51 #12
48665 Moodswing
I like my sugar with coffee...
pi_18258722
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:23 schreef dscx het volgende:
Tsja... Verwantschap, verliefdheid...

Is verwantschap geen verliefdheid zonder sexuele aantrekkingskracht?

(Of is liefde verliefdheid zonder buitensporige sexuele aantrekkingskracht..)

Als we Plato erbij pakken (Topic in SEX weekje terug trouwens) lees ik dat elk individu op zoek is naar zijn/haar andere helft...

Ofwel: ik denk dat iedereen wel op een ander persoon valt, maar dat onzekerheid/luiheid/verlegenheid de overhand hebben bij een aantal personen...

DSCX
Erhm, "zijn/haar andere helft" is in deze bewoording dan een discussie punt; Plato's concept van "de andere helft" is bij het complementeren van een individue, dus "de ideale aanvulling op een karakter"/zij/hij die de individue compleet maakt door samen op te gaan in een twee-eenheid (als het individue zelf). Bij een basis van gelijkenis/herkenning van beelden van het individue is er een andere vorm van "de andere helft", namelijk juist de verwantschap...

Maareh, ik kan mij best voorstellen dat er een verwantschap bestaat tussen mens en ander iets... Bijna iedereen heeft wel een favorite trui, of een slabbetje wat je vroeger als baby bij je had... met of bij of in dit voorwerp, voelt men zich beter/veiliger/fijner... en als een niet nader te noemen plant mij een geruststellend gevoel geeft, kan men best stellen dat ik mij verwant voel met de plant... (Zet mij naast een ficus en ik voel mij fijn) Verklaar mij voor gek, of geniet van mij als ik aan het genieten ben; het gaat mij om hoe ik mij voel en ik vind een ficus een mooie, fijne, lieve plant.

(Aleen jammer dat Victor nooit wat terug zegt )
Accept the past, Enjoy the present, Fight the future...
| Fotoboek |
pi_18259051
van dieren heb ik nog wel gehoord, maar planten??

ik zou niet echt geil kunnen worden van een plant ofzo (ook niet van dieren)

had ooit eens een documantaire gezien over mensen die verliefd waren op dieren, een vrouw had een labrador waar ze ook sex mee had geloof ik. Het was voornamelijk omdat ze mensen en vooral mannen niet vertrouwde. Zelfde verhaal bij een man die helemaal gek was van zijn paard
  woensdag 7 april 2004 @ 21:41:04 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18259227
Ik had een keer op TV een vrouw gezien die verliefd was en sex had met...guillotines. Ja, echt, met guillotines. Ze was zelfs met eentje getrouwd. Serieus, echt waar. Ook is ze verliefd en op de Berlijnse muur.
Liefde voor voorwerpen bestaat echt en heeft zelfs een naam: 'objectum-sexuality' of 'animisme'. Athans dit is de naam die deze Zweedse er zelf aan heeft gegeven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Aventura op 07-04-2004 21:47:14 ]
  woensdag 7 april 2004 @ 21:47:12 #15
84046 dscx
Bite me...
pi_18259430
quote:
Op woensdag 7 april 2004 21:27 schreef Moodswing het volgende:
Plato's concept van "de andere helft" is bij het complementeren van een individue, dus "de ideale aanvulling op een karakter"/zij/hij die de individue compleet maakt door samen op te gaan in een twee-eenheid (als het individue zelf).
met een kortzichtige blik zou ik zo de "andere helft" (Hoe meer " je gebruikt, hoe meer men het ge-quote item accepteert als onderwerp, trouwens ), dus individu daadwerkelijk afdoen als een persoon. Een individu met een (non-inferieur-zie-huisdier) karakter, een gelijkwaardige partner in een potentieel gelijkwaardige relatie.

Breder bekeken: ach... lang leve de psyche (Ook een mooie Plato passage over trouwens.. ), alles is en blijft mogelijk, bemin uwe Ficus gelijk de ficus uzelve bemint...

Of versier je de kerstboom alleen omdat je de baas over em bent?

DSCX

P.S. Men praat idd veel tegen planten, misschien omdat ie op een gegeven moment terug praat? just keep trying...
pi_18259675
Hm het is weliswaar nog een interessant serieus topic geworden ook Ontzettend vreemd toch, mensen..
pi_18260815
quote:
Op woensdag 7 april 2004 21:03 schreef nozem het volgende:
Op dieren daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Een vrouw die verliefd is op haar oude herdershond bijvoorbeeld, maar mensen die hoteldebotel zijn van een plant? Dat klinkt bijna absurdistisch...
[flauw]
Ach, je hebt vingerplanten....
[/flauw]

Maar goed, ik kan me goed voorstellen dat je een enorme band hebt met je hond ofzo. Ik denk dat ik harder ga janken als mijn hond dood is, dan dat er een verre neef overleden is die ik toch niet goed ken.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 7 april 2004 @ 22:52:25 #18
48665 Moodswing
I like my sugar with coffee...
pi_18261806
quote:
Op woensdag 7 april 2004 @ 21:47 schreef dscx het volgende:
...bemin uwe Ficus gelijk de ficus uzelve bemint...
quote:
Op woensdag 7 april 2004 21:54 schreef ParanoidEv het volgende:
Hm het is weliswaar nog een interessant serieus topic geworden ook Ontzettend vreemd toch, mensen..
Welkom op Fok!, _de_ weerspiegeling van het Nederlandse volk...
Accept the past, Enjoy the present, Fight the future...
| Fotoboek |
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')