Ah, ja dat is natuurlijk wel net iets dieper dan verliefdheid hequote:Op woensdag 7 april 2004 20:02 schreef Pietjuh het volgende:
Met kerstbomen heb je wel bijna altijd succes met versieren
Ik denk dat je niet echt verliefd kan worden op een dier maar er wel van kan houden
waarom alleen jongeren?quote:Op woensdag 7 april 2004 20:03 schreef Sann_e het volgende:
ehm, ik weet wel dat jongeren "verliefd kunnen worden" wop dieren, alleen is dat dan geen echte liefde, maar eerder verwantschap: dieren sluiten je niet uit, en iederen heeft de mogelijkheid om een band met ze op te bouwen.
Erhm, "zijn/haar andere helft" is in deze bewoording dan een discussie punt; Plato's concept van "de andere helft" is bij het complementeren van een individue, dus "de ideale aanvulling op een karakter"/zij/hij die de individue compleet maakt door samen op te gaan in een twee-eenheid (als het individue zelf). Bij een basis van gelijkenis/herkenning van beelden van het individue is er een andere vorm van "de andere helft", namelijk juist de verwantschap...quote:Op woensdag 7 april 2004 20:23 schreef dscx het volgende:
Tsja... Verwantschap, verliefdheid...
Is verwantschap geen verliefdheid zonder sexuele aantrekkingskracht?
(Of is liefde verliefdheid zonder buitensporige sexuele aantrekkingskracht..)
Als we Plato erbij pakken (Topic in SEX weekje terug trouwens) lees ik dat elk individu op zoek is naar zijn/haar andere helft...
Ofwel: ik denk dat iedereen wel op een ander persoon valt, maar dat onzekerheid/luiheid/verlegenheid de overhand hebben bij een aantal personen...
DSCX
met een kortzichtige blik zou ik zo de "andere helft" (Hoe meer " je gebruikt, hoe meer men het ge-quote item accepteert als onderwerp, trouwensquote:Op woensdag 7 april 2004 21:27 schreef Moodswing het volgende:
Plato's concept van "de andere helft" is bij het complementeren van een individue, dus "de ideale aanvulling op een karakter"/zij/hij die de individue compleet maakt door samen op te gaan in een twee-eenheid (als het individue zelf).
[flauw]quote:Op woensdag 7 april 2004 21:03 schreef nozem het volgende:
Op dieren daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Een vrouw die verliefd is op haar oude herdershond bijvoorbeeld, maar mensen die hoteldebotel zijn van een plant? Dat klinkt bijna absurdistisch...
quote:Op woensdag 7 april 2004 @ 21:47 schreef dscx het volgende:
...bemin uwe Ficus gelijk de ficus uzelve bemint...
Welkom op Fok!, _de_ weerspiegeling van het Nederlandse volk...quote:Op woensdag 7 april 2004 21:54 schreef ParanoidEv het volgende:
Hm het is weliswaar nog een interessant serieus topic geworden ookOntzettend vreemd toch, mensen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |