abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18252320
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is in Rusland tijdens het communisme ook geprobeerd. Het Christendom en de Islam werden er praktisch alleem maar beter door, averrechtse werking dus.
Maar Rusland( de regering) is alleen in staat om Moskou en St Petersburg in de gaten te houden, de rest van Rusland hebben ze weinig invloed op, dat lijkt me niet een goed voorbeeld. Bovenden ban je de religie niet uit door ze ter verbieden.
Misschien moet dan de Koran, de Bijbel en de andere heilige boeken herschreven worden naar de normen van de huidige tijd en niet die van toen we nog in berenvellen liepen.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 7 april 2004 @ 17:48:28 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18252331
Als ze dit ook met kerken deden zou ik het niet erg vinden. Fik die hele religie zooi maar weg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18252361
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:48 schreef Megumi het volgende:
Fik die hele religie zooi maar weg.
Idd. Religie veroorzaakt niets dan ellende.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18252377
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:48 schreef Megumi het volgende:
Als ze dit ook met kerken deden zou ik het niet erg vinden. Fik die hele religie zooi maar weg.
Ik vind het zonde van de gebouwen, laat ze er maar een andere bestemming voor vinden. (expositieruimtes bijv)
Yeah baby Yeah!
  woensdag 7 april 2004 @ 17:54:20 #30
89891 missDemeanor
Captured by the game
pi_18252472
brand in moskee? Ach, alles gaat zoals god het wil.....Inshallah
Niet zeuren dus, dit is ook een onderdeel van allah's Grote Plan.....
OK en nu ben ik het zat!!!
▒­ ­
Ik heb van je gedroomd vannacht
  woensdag 7 april 2004 @ 17:55:14 #31
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_18252501
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee vast niet, ook omdat ze stinken? Wat voor dingen kun je nogmeer verzinnen om zaken goed te praten zeg.
Veel mensen hebben een afschuw van de Islam omdat veel Islamieten er hun eigen regels op nahouden die helemaal niks meer met de Koran vandoen hebben. Het geloof als zodanig is volgens mijn beleving helemaal niet gevaarlijk of vijandig. Als er echter een grote groep Moslims opstaat die denkt termen als "Jihad", wat naar mijn weten in de Koran enkel de verdediging van het geloof betekend, te moeten gebruiken om aanslagen te plegen (daarin gesteund door een flink aantal Moslims) en de Koran als excuus voor het openlijk onderdrukken van vrouwen (waar in de Koran wordt er gesproken over hoofddoekjes of Burka's ?) ,ontstaat er weldegelijk een bepaalde afkeer van een groep.
  woensdag 7 april 2004 @ 17:55:39 #32
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18252513
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:49 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik vind het zonde van de gebouwen, laat ze er maar een andere bestemming voor vinden. (expositieruimtes bijv)
Buiten dat lijkt me het op eigen houtje gebouwen in de fik zetten niet zo snugger. Waarom niet gewoon democratisch omgaan met dit soort dingen?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 7 april 2004 @ 17:56:30 #33
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18252530
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:54 schreef missDemeanor het volgende:
brand in moskee? Ach, alles gaat zoals god het wil.....Inshallah
Niet zeuren dus, dit is ook een onderdeel van allah's Grote Plan.....
6 miljoen dode Joden was zeker ook het plan van God, dus daar moeten we ook niet over zeuren
  woensdag 7 april 2004 @ 17:57:13 #34
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18252550
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Conflicten vinden hun basis in tegenstrijdigheden tussen de geloven/religies, vandaar dat religie in zijn geheel zou moeten verdwijnen willen we een W.O.III voorkomen
Of mensen moeten gewoon wat respect voor elkaar opbrengen, dat kan natuurlijk ook.
  woensdag 7 april 2004 @ 17:58:18 #35
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18252575
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Als je hele wijk is verislamiseerd en je het leven zuur gemaakt wordt door moslims zijn moskeeen imo legitieme doelwitten. Zoals de huidige Turkse premier in 1999 al zei: "De moskeeen zijn onze barakken, de koepels onze schilden, de minaretten onze zwaarden en de gelovigen onze soldaten."
Precies mijn punt, verlaag je maar lekker tot het niveau van fanatici. Dan gaat het allemaal goed komen
  woensdag 7 april 2004 @ 17:58:39 #36
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_18252586
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:55 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Veel mensen hebben een afschuw van de Islam omdat veel Islamieten er hun eigen regels op nahouden die helemaal niks meer met de Koran vandoen hebben. Het geloof als zodanig is volgens mijn beleving helemaal niet gevaarlijk of vijandig. Als er echter een grote groep Moslims opstaat die denkt termen als "Jihad", wat naar mijn weten in de Koran enkel de verdediging van het geloof betekend, te moeten gebruiken om aanslagen te plegen (daarin gesteund door een flink aantal Moslims) en de Koran als excuus voor het openlijk onderdrukken van vrouwen (waar in de Koran wordt er gesproken over hoofddoekjes of Burka's ?) ,ontstaat er weldegelijk een bepaalde afkeer van een groep.
Kun jij in mijn hoofd kijken? Dat vind ik nl precies zo!!!
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
  woensdag 7 april 2004 @ 17:59:09 #37
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18252601
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Bepaal jij dat? Zolang ze anderen er niet mee lastig vallen zie ik het probleem van groepsgebonden geloof niet zo.
Het probleem is dat dat helaas niet zo is.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 7 april 2004 @ 17:59:43 #38
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18252620
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Het probleem is dat dat helaas niet zo is.
Dan moet je daar wat aan doen, zonder meteen alle gelovigen het leven zuur te maken.
  woensdag 7 april 2004 @ 18:00:06 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18252626
quote:

[..]

hmmm daar kan ik het eigenlijk alleen maar mee eens zijn, ook bv bepaalde stromingen katholieken hebben er een handje van om hun strijd aan te gaan met de bijbel als verkeerd geinterpreteerd excuus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_18252658
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Of mensen moeten gewoon wat respect voor elkaar opbrengen, dat kan natuurlijk ook.
Dat doet de gemiddelde mens ook, maar de mensen die uitendelijk 'tekenen'voor een conflict wordn vaak gedwongen/gesteund door een extremistische achterban, zie het midden-oosten en bij Israel waarbij aan de ene kant de streng ortodoxe joden staan met Sharon als hun premier en aan de andere kant staan de extreme Islmieten vertegenwoordigd door Arafat
Yeah baby Yeah!
pi_18252679
quote:

[..]

De mensen die zo denken zijn dus gewoon puur aan het generaliseren.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 april 2004 @ 18:03:48 #42
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18252733
quote:

[..]

Veel mensen hebben een afschuw van de Islam omdat veel Islamieten er hun eigen regels op nahouden die helemaal niks meer met de Koran vandoen hebben. Het geloof als zodanig is volgens mijn beleving helemaal niet gevaarlijk of vijandig.
Mee eens.
quote:
Als er echter een grote groep Moslims opstaat die denkt termen als "Jihad", wat naar mijn weten in de Koran enkel de verdediging van het geloof betekend, te moeten gebruiken om aanslagen te plegen (daarin gesteund door een flink aantal Moslims)
Een fanatieke minderheid bedoel je.
quote:
en de Koran als excuus voor het openlijk onderdrukken van vrouwen (waar in de Koran wordt er gesproken over hoofddoekjes of Burka's ?)
Het onderdrukken van vrouwen moet je gewoon wettelijk aanpakken (wat ook gebeurt).
quote:
,ontstaat er weldegelijk een bepaalde afkeer van een groep.
Precies, banale generalisaties.
  woensdag 7 april 2004 @ 18:04:55 #43
74080 Goodluck
pi_18252756
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De mensen die zo denken zijn dus gewoon puur aan het generaliseren.
Waar doel je precies op ?
pi_18252789
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:58 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Precies mijn punt, verlaag je maar lekker tot het niveau van fanatici. Dan gaat het allemaal goed komen
Mensen van wie de wijk verislamiseert moeten lijdzaam toekijken?
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18252794
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:04 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Waar doel je precies op ?
Simpel, er zijn inderdaad een aantal moslims die er hun eigen regels op nahouden. Zoals burqa's idd of andere domme regels. Deze komen vaak vanuit traditie en niet vanuit geloof. Maar de daden van deze moslims hoef je niet te projecteren op de rest. Ik ga toch ook niet de Joden afrekenen op de daden van orthodoxe Joodse kolonisten in Palestina?
Allah Al Watan Al Malik
pi_18252940
een brandend voorwerp?? hoeveel zijn er gewond geraakt???
No One like's us, No one like's us, No one like's us, We Don't Care, We are Millwall, Super Millwall, We are Millwall From The Den.
pi_18252970
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:12 schreef millwall het volgende:
een brandend voorwerp?? hoeveel zijn er gewond geraakt???
Nul, gelukkig.

"Er raakte dan ook niemand gewond in het gebouw. "
  woensdag 7 april 2004 @ 18:14:24 #48
74080 Goodluck
pi_18252975
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:03 schreef Posdnous het volgende:

Een fanatieke minderheid bedoel je.
In mijn beleving zijn het er behoorlijk veel. Zeker als ik kijk naar de vele recruteringsscholen in specifiek Indonesie, de Balkan en het gehele midden-oosten.
quote:
Precies, banale generalisaties.
Banale generalisaties tot op zekere hoogte.....

Waarom heb ik steeds vaker stellig de indruk dat veel Moslims aanslagen tegen Westerse doelen eigenlijk wel prima vinden ? Waarom komen er nauwelijks Moslims naar buiten die eens een keertje goed en flink stelling nemen tegen die onheuse intrepetaties van de Islam ?
Noem mij bevooroordeeld, maar veel moslims vinden de compleet scheve intrepetatie van de Islam wel prima en gebruiken de Koran alleen maar als excuus op momenten dat het ze uitkomt. Laat me heel erg duidelijk zijn: ik heb helemaal niks tegen "het geloof Islam", wat van oorsprong zelfs als een vredelievende godsdienst te boek staat, ik heb wat tegen de cultuur die eromheen is ontstaan!
  woensdag 7 april 2004 @ 18:16:31 #49
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18253038
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Mensen van wie de wijk verislamiseert moeten lijdzaam toekijken?

Jezus, en dan hebben ze het hier over de slachtofferrol van Moslims

Ik heb het niet over lijdzaam toekijken, ik zeg ook zeker niet dat 70 procent van een wijk volstoppen met allochtonen goed is, maar om dan maar naar wapens te grijpen is jezelf gewoon verlagen tot het niveau van fanatici.

Je weet wel, die lui waar jij altijd zo tegen ageert. Als je zelf in een situatie komt waar je het onderspit delft worden fanatisme en geweld blijkbaar opeens een stuk begrijpelijker.
pi_18253042
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:14 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nul, gelukkig.

"Er raakte dan ook niemand gewond in het gebouw. "
jammer
No One like's us, No one like's us, No one like's us, We Don't Care, We are Millwall, Super Millwall, We are Millwall From The Den.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')