ik geloof wel in astraal reizen .. maar waar jij nou dat gelul over de bijbel vandaan haalt is me niet duidelijk . ..quote:Op woensdag 7 april 2004 13:36 schreef Android18 het volgende:
Ik zou zeggen, lees de Bijbel eens..... Als je die onzin van "astraal reizen" en "poorten in de grote beer" kan geloven dan heb je met de Bijbel zeker geen moeite.....
Lees de FAQ's even over of dingen bewezen moeten wordenquote:Op woensdag 7 april 2004 13:37 schreef 2NutZ het volgende:
volges mij is het verstandiger om eerst de vraag te beantwoorden of er wel degelijk 'zielen' bestaan en wat dit iswant volges mij is het nog niet bewezen dat een ziel iets is en/of bestaat.
Je astrale lichaam is hetzelfde als je ziel? Of is het een deel van je ziel?quote:Op woensdag 7 april 2004 14:10 schreef ReCreative het volgende:
Ik heb wel eens wat gelezen, dit is wat er vaak terugkomt in die boeken:
Na het overlijden, verlaat je astraal lichaam je fysieke. Dit doet het astraal lichaam trouwens regelmatig, maar in die omstandigheden zit je altijd nog vast aan je fysieke lichaam, middels iets wat wel beschreven wordt als een draad of koord.
Tijdens het fysieke overlijden wordt dit koord verbroken.
Je astraal lichaam, dat dan nog veel weg heeft van het fysieke, zal na enige tijd rond het fysieke lichaam geweest te zijn het beroemde "licht" binnengaan. (Het effect van de tunnel is mogelijk een intepretatie van je fysieke en stervende hersens, weet ik niet zeker). Het licht wordt vaak beschreven als enorm wit, niet vergelijkbaar met wat wij wit noemen, en warm, liefdevol en bewust. Een bewust licht.
quote:Op woensdag 7 april 2004 14:30 schreef Geartsjuh het volgende:
Je astrale lichaam is hetzelfde als je ziel? Of is het een deel van je ziel?
Ja, dat was ik nog vergeten te zeggen, er oordeelt niemand over je. Er is ook geen straf of zo. En als je een oordeel ervaart omdat je overtuigd bent dat je beoordeeld zult worden, dan zal het een schijnoordeel of constructief oordeel zijn.quote:Dat evaluatiegesprek na je dood is natuurlijk helemaal voor jezelf. Niemand zal na je dood voor jou gaan oordelen. Dat doe je alleen over jezelf. Het zijn jouw beslissingen.
Eigenlijk is oordelen ook een rotwoord... het is idd meer evalueren.. of je wel of niet blij bent met je gemaakte keuzes.
Fijn dat je het even wilde doorzagenquote:Trouwens een erg verhelderend verhaal
Nou dat lijkt me even meer dan voldoende voorlopigquote:Veel wist ik al maar dat over dat koord vind ik echt intrigerend. Het zou een hoop verklaren voor mij. Ik snapte zelf namelijk al niet hoe ik met astraal reizen op twee plaatsen tegelijk kon zijn.. misschien kan je ook meerdere koorden maken?
3 Geartsjuh's
4 Geartsjuh's
85 Geartsjuh's
meerder demensies "niveau's" waar jij (jouw energie) tegelijk leeft niet zichtbaar in onze 3d wereld. je hebt 1 bewustzijn verdeeld over meerdere dimensies (niet fysieke demensies zoals in de serie sliders(leuke serie trouwens)) ze zijn allemaal vebonden met elkaar. je bestaat niet alleen in deze 3d wereld maar in nog veel meer niveau's waar de meesten alleen onbewust contact mee kunnen maken.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:30 schreef Geartsjuh het volgende:
Trouwens een erg verhelderend verhaalVeel wist ik al maar dat over dat koord vind ik echt intrigerend. Het zou een hoop verklaren voor mij. Ik snapte zelf namelijk al niet hoe ik met astraal reizen op twee plaatsen tegelijk kon zijn.. misschien kan je ook meerdere koorden maken?
3 Geartsjuh's
4 Geartsjuh's
85 Geartsjuh's
Het was toch lichaam-geest-ziel?quote:Op woensdag 7 april 2004 14:38 schreef ReCreative het volgende:
Een deel er van, hetzelfde als je fysieke lichaam ook een deel er van is. Hoe dit dan zit met verhouding en wanneer er in de incarnatiecyclus geen sprake meer is van astraal lichaam en of je gidsen dan astrale lichamen zijn of weer een andere individualisaties mag iemand mij vertellen, want dat weet (herinner) ik mij niet.
quote:Fijn dat je het even wilde doorzagen.
quote:Nou dat lijkt me even meer dan voldoende voorlopig.
Maar zonder gekheid, haal er maar es wat boekjes over want ik vertel ook alleen maar wat ik ergens heb gelezen of gehoord. 't Is iig interessante materie.
Astraal reizen is dus eigenlijk contact maken met een ander niveau? Gebeurd dit dan ook al je doodgaat: perspectiefverandering naar het overzien van alle niveau's?quote:Op woensdag 7 april 2004 14:42 schreef IrfieJ het volgende:
dus eigenlijk ben je altijd op meer plaatsen tegelijk. zo kan ( de creator) god ook overal tegelijk zijn. dmv bewust contact (eenheid) met al zijn entiteiten in verschillende niveau's.
ik geloof zelf dat dat koord een metafoor is voor angstge mensen die hun eerste astrale stapjes zetten. Het idee van uit je lichaam treden geeft bij sommigen het idee dat je dan ook verdwaald kan raken, om dat tegen te gaan put men vertrouwen uit het idee dat de geest met een koord is verbonden. Nadeel hiervan is "ojee wat als ie breekt!"quote:Trouwens een erg verhelderend verhaal Veel wist ik al maar dat over dat koord vind ik echt intrigerend. Het zou een hoop verklaren voor mij. Ik snapte zelf namelijk al niet hoe ik met astraal reizen op twee plaatsen tegelijk kon zijn.. misschien kan je ook meerdere koorden maken?
3 Geartsjuh's
4 Geartsjuh's
85 Geartsjuh's
Dat laatste dus.quote:Op woensdag 7 april 2004 16:19 schreef Psyche2003 het volgende:
Hoe bedoel je precies met die interdimensionale poort??
Voor het terug komen op de aarde, of juist een soort incheckbalie voor zielen bij het verlaten van de stoffelijke wereld?
jaquote:Op woensdag 7 april 2004 16:16 schreef Syl68 het volgende:
Interessante reacties (op de eerste paar na dan).......... zoals ik het zie en kan lezen uit jullie reacties komen we terecht op verschillende (ziels) niveau's .......
De vraag, of er daadwerkelijk zoiets bestaat als een interdimensionale poort alwaar we vandaaruit "verspreiden" naar onze niveau's, blijft bij mij bestaan. Iemand die daarover een mening heeft?
Precies mijn gedachte hierover. Verder heb ik het gevoel dat dat idd allemaal onder begeleiding gebeurt. En nee, geen botte interpretatie, maar gewoon duidelijkquote:Op woensdag 7 april 2004 16:30 schreef Psyche2003 het volgende:
Ok, het bestaan van zo'n poort lijkt me zeker niet vergezocht. Als je het zo bekijkt, dan zou dat een soort filter zijn om de juiste mensen op de juiste plaats te krijgen, zeg maar een spirituele sorteermachine.
"O, ik ben dood... ach, dan neem ik de poort en zie wel welke afslag in moet nemen.."
Is wel heel erg "botte" interpretatie op die manier, maar er zal vast wel een "guidance system" zijn voor het begelijden van zielen naar het hiernamaals, naar de volgende dimensie.
Newbie's altijd welkomquote:Op woensdag 7 april 2004 20:30 schreef 2NutZ het volgende:
OK, ok ik heb et een beetje gelezen en toch zit ik dan nog met een vraag ( en dat andere bedoelde ik ook serieus net zoals dit, ben beetje newbie met dit stuff alleen vind t wel interessant )
Waar begint een ziel eigenlijk?
Ok, ik doe ook nog even een kleine duit in het filosofische zakje:quote:Op woensdag 7 april 2004 20:30 schreef 2NutZ het volgende:
OK, ok ik heb et een beetje gelezen en toch zit ik dan nog met een vraag ( en dat andere bedoelde ik ook serieus net zoals dit, ben beetje newbie met dit stuff alleen vind t wel interessant )
Waar begint een ziel eigenlijk?
In mijn opinie is een ziel oud als hij een hogere staat van bewustzijn heeft. Een oude ziel kan ook heel dom zijn wat hem weer niet oud maakt, maar jongquote:Op donderdag 8 april 2004 09:06 schreef Syl68 het volgende:
[..]
Newbie's altijd welkom![]()
Waar komt de ziel vandaan, een heel goede vraag. Hoe is de aarde ontstaan?? Zijn we daar al over uit? Er zijn wel bepaalde theorieën over, de 1 gelooft dit en de ander weer iets heel anders. Maar echt bewijs heeft men nooit kunnen leveren, slechts suggestieve gedachten of gevoelens.
Toch zijn deze gevoelens heel belangrijk. Het is moeilijk te bepalen waar je oorsprong ligt. Ik weet wel dat bepaalde zielen heel erg oud zijn en al heel vaak zijn geïncarneerd, ofwel na het verlaten van stoffelijke lichamen opnieuw incarneren in een ander lichaam. Zo zijn er zielen die "afstammen" van de tijd waarin Atlantis nog bestond, wellicht zijn er zielen die nog verder terug in de tijd ontstaan zijn.
Maar om nu te kunnen vertellen waar de ziel nu precies vandaan komt............... helaas daar heb ik geen pasklaar antwoord op.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |