abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18244846
Waar blijft onze ziel wanneer we het stoffelijke leven hebben verlaten?? Iemand daar ideeën over?
Is het net zoiets als Astraal reizen, of gaan we juist naar een plek waar we kunnen (moeten) aclimatiseren o.i.d.? Bestaat er zoiets al een Interdimensionale poort waar we dan doorheen gaan?
Ik las een artikel dat sprak over deze poort welke gelegen zou zijn in het sterrenbeeld "Grote Beer" iemand die daar iets meer over weet?

Graag alleen serieuze reacties!!!
  woensdag 7 april 2004 @ 13:36:46 #2
88551 Android18
Deadly Beauty
pi_18244967
Ik zou zeggen, lees de Bijbel eens..... Als je die onzin van "astraal reizen" en "poorten in de grote beer" kan geloven dan heb je met de Bijbel zeker geen moeite.....
  woensdag 7 april 2004 @ 13:37:50 #3
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_18245003
volges mij is het verstandiger om eerst de vraag te beantwoorden of er wel degelijk 'zielen' bestaan en wat dit is want volges mij is het nog niet bewezen dat een ziel iets is en/of bestaat.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_18245210
quote:
Op woensdag 7 april 2004 13:36 schreef Android18 het volgende:
Ik zou zeggen, lees de Bijbel eens..... Als je die onzin van "astraal reizen" en "poorten in de grote beer" kan geloven dan heb je met de Bijbel zeker geen moeite.....
ik geloof wel in astraal reizen .. maar waar jij nou dat gelul over de bijbel vandaan haalt is me niet duidelijk . ..
Religion : Mankind's worst invention !
pi_18245256
Ik denk wel zeker te weten dat er zielen bestaan. Als je een overleden persoon ziet dan zie je dat meteen. Ik praat heel vaak tegen het steelpannetje (de grote Beer) in de lucht als ik tegen mijn overleden vader praat. Wel leuk dus als die link hier ook vermeld word. Ik blijf geloven in een hemel en dat hij mij en mn familieleden soms komt opzoeken, maar dat is voor iedereen verschillend. Er zijn helaas geen mensen die overleden zijn die hun ervaringen kunnen vertellen!!!!
pi_18245728
Ik heb wel eens wat gelezen , dit is wat er vaak terugkomt in die boeken:

Na het overlijden, verlaat je astraal lichaam je fysieke. Dit doet het astraal lichaam trouwens regelmatig, maar in die omstandigheden zit je altijd nog vast aan je fysieke lichaam, middels iets wat wel beschreven wordt als een draad of koord.

Tijdens het fysieke overlijden wordt dit koord verbroken.

Je astraal lichaam, dat dan nog veel weg heeft van het fysieke, zal na enige tijd rond het fysieke lichaam geweest te zijn het beroemde "licht" binnengaan. (Het effect van de tunnel is mogelijk een intepretatie van je fysieke en stervende hersens, weet ik niet zeker). Het licht wordt vaak beschreven als enorm wit, niet vergelijkbaar met wat wij wit noemen, en warm, liefdevol en bewust. Een bewust licht .

In de meeste gevallen is er hierna een ontmoeting met bekenden, overleden familieleden of je gidsen, er is in ieder geval een hartelijke ontvangst. Bij mensen die een bijna dood ervaring gehad hebben wordt dit vaak beleefd als gigantisch liefdevol, en doet die mensen vaak moeite hebben terug te keren.

Vervolgens vindt er een evaluatiegesprek plaats. Je zult in staat gesteld worden je gehele leven opnieuw te doorzien in een enorme snelheid, waarbij je niet alleen je eigen keuzes en ervaringen doorziet, maar ook de ervaring van jouw handelen zoals anderen die beleefd hebben. Perspectiefverruiming dus, als een soort externe waarnemer. Ik vermoed ook dat verbanden tussen keuzes en gebeurtenissen, en je overtuiging daarover, en het effect van je gidsen hierin volledig duidelijk wordt. Bovendien kun je je leven dan zien in het perspectief van je andere levens.

Een totaal begrepen leven is de afsluiting van het leven. De ervaringen kunnen je doen beslissen bepaalde ervaringen anders te beleven, of een ander perspectief te ervaren, in een volgend leven. ("Volgend" in de volgordebeleving van jezelf, niet chronologisch. Een volgend leven kan in het fysieke verleden plaatsvinden, op hetzelfde moment, of in de toekomst).

Nou en dan mag je het helemaal zelf weten, natuurlijk . In de meeste gevallen is er een periode van rust, van bezinning, van lekker landschappen scheppen en er rond lopen, niks doen, wat je wilt.

En als je de behoefte voelt een nieuw fysiek leven te gaan leiden, dan kan dat. Wil je gids worden, dan kan dat ook. Vacatures genoeg, daar . Uiteindelijk zul je de behoefte voelen jezelf weer verder te ontwikkelen, en zul je waarschijnlijk weer een incarnatieslag maken.

Wat ik nog wel even wil zeggen, is dat de exacte beleving natuurlijk bij iedereen anders is. Sterk afhankelijk van je overtuiging. Als jij overtuigd bent dat je de hemel zult ervaren met engelen, muziek, en Petrus, dan is dat zo. Als je overtuigd bent van een niet nader te noemen aantal maagden, dan zijn deze er.

Maar in essentie is er recapitulatie, begrip, perspectief, rust, en dan weer verder.

Overigens wel interessant in dit vraagstuk zijn de boeken van Robert Monroe, http://www.monroeinstitute.org/. Monroe heeft vele astrale reizen gemaakt en ook voorbeelden gezien van dit soort belevingen.
pi_18245936
quote:
Op woensdag 7 april 2004 13:37 schreef 2NutZ het volgende:
volges mij is het verstandiger om eerst de vraag te beantwoorden of er wel degelijk 'zielen' bestaan en wat dit is want volges mij is het nog niet bewezen dat een ziel iets is en/of bestaat.
Lees de FAQ's even over of dingen bewezen moeten worden

Android18: Lees de FAQ's even over respect voor elkaars ideeën en mening.

Ikzelf weet het nog niet; aan de ene kant denke ik: dood is dood, aan de andere kant denk ik dat we weer worden opgenomen in het grote geheel, waarvan weer nieuwe zielen komen. Of elke persoonlijkheid op zich weer terugkomt, of dat je meer "gerecycled materiaal" bent, weet ik niet. Dat laatste denk/hoop ik eigenlijk niet. Dat idee komt van mensen die zeggen dat wij allemaal één God zijn. Dat zou betekenen dat we geen individuen zijn. Ik vind individualiteit op zich wel lekker, om eerlijk te zijn.
pi_18246251
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:10 schreef ReCreative het volgende:
Ik heb wel eens wat gelezen , dit is wat er vaak terugkomt in die boeken:

Na het overlijden, verlaat je astraal lichaam je fysieke. Dit doet het astraal lichaam trouwens regelmatig, maar in die omstandigheden zit je altijd nog vast aan je fysieke lichaam, middels iets wat wel beschreven wordt als een draad of koord.

Tijdens het fysieke overlijden wordt dit koord verbroken.

Je astraal lichaam, dat dan nog veel weg heeft van het fysieke, zal na enige tijd rond het fysieke lichaam geweest te zijn het beroemde "licht" binnengaan. (Het effect van de tunnel is mogelijk een intepretatie van je fysieke en stervende hersens, weet ik niet zeker). Het licht wordt vaak beschreven als enorm wit, niet vergelijkbaar met wat wij wit noemen, en warm, liefdevol en bewust. Een bewust licht .
Je astrale lichaam is hetzelfde als je ziel? Of is het een deel van je ziel?

Dat evaluatiegesprek na je dood is natuurlijk helemaal voor jezelf. Niemand zal na je dood voor jou gaan oordelen. Dat doe je alleen over jezelf. Het zijn jouw beslissingen.
Eigenlijk is oordelen ook een rotwoord... het is idd meer evalueren.. of je wel of niet blij bent met je gemaakte keuzes.

Trouwens een erg verhelderend verhaal Veel wist ik al maar dat over dat koord vind ik echt intrigerend. Het zou een hoop verklaren voor mij. Ik snapte zelf namelijk al niet hoe ik met astraal reizen op twee plaatsen tegelijk kon zijn.. misschien kan je ook meerdere koorden maken?
3 Geartsjuh's
4 Geartsjuh's
85 Geartsjuh's
pi_18246455
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:30 schreef Geartsjuh het volgende:
Je astrale lichaam is hetzelfde als je ziel? Of is het een deel van je ziel?

Een deel er van, hetzelfde als je fysieke lichaam ook een deel er van is. Hoe dit dan zit met verhouding en wanneer er in de incarnatiecyclus geen sprake meer is van astraal lichaam en of je gidsen dan astrale lichamen zijn of weer een andere individualisaties mag iemand mij vertellen, want dat weet (herinner ) ik mij niet.
quote:
Dat evaluatiegesprek na je dood is natuurlijk helemaal voor jezelf. Niemand zal na je dood voor jou gaan oordelen. Dat doe je alleen over jezelf. Het zijn jouw beslissingen.
Eigenlijk is oordelen ook een rotwoord... het is idd meer evalueren.. of je wel of niet blij bent met je gemaakte keuzes.
Ja, dat was ik nog vergeten te zeggen, er oordeelt niemand over je. Er is ook geen straf of zo. En als je een oordeel ervaart omdat je overtuigd bent dat je beoordeeld zult worden, dan zal het een schijnoordeel of constructief oordeel zijn.
quote:
Trouwens een erg verhelderend verhaal
Fijn dat je het even wilde doorzagen .
quote:
Veel wist ik al maar dat over dat koord vind ik echt intrigerend. Het zou een hoop verklaren voor mij. Ik snapte zelf namelijk al niet hoe ik met astraal reizen op twee plaatsen tegelijk kon zijn.. misschien kan je ook meerdere koorden maken?
3 Geartsjuh's
4 Geartsjuh's
85 Geartsjuh's
Nou dat lijkt me even meer dan voldoende voorlopig .

Maar zonder gekheid, haal er maar es wat boekjes over want ik vertel ook alleen maar wat ik ergens heb gelezen of gehoord . 't Is iig interessante materie.
pi_18246570
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:30 schreef Geartsjuh het volgende:

Trouwens een erg verhelderend verhaal Veel wist ik al maar dat over dat koord vind ik echt intrigerend. Het zou een hoop verklaren voor mij. Ik snapte zelf namelijk al niet hoe ik met astraal reizen op twee plaatsen tegelijk kon zijn.. misschien kan je ook meerdere koorden maken?
3 Geartsjuh's
4 Geartsjuh's
85 Geartsjuh's
meerder demensies "niveau's" waar jij (jouw energie) tegelijk leeft niet zichtbaar in onze 3d wereld. je hebt 1 bewustzijn verdeeld over meerdere dimensies (niet fysieke demensies zoals in de serie sliders(leuke serie trouwens)) ze zijn allemaal vebonden met elkaar. je bestaat niet alleen in deze 3d wereld maar in nog veel meer niveau's waar de meesten alleen onbewust contact mee kunnen maken.

dus eigenlijk ben je altijd op meer plaatsen tegelijk. zo kan ( de creator) god ook overal tegelijk zijn. dmv bewust contact (eenheid) met al zijn entiteiten in verschillende niveau's.

een klein beetje verduidelijkende (onverduidelijkende voor sommige) theorie.
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_18247555
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:38 schreef ReCreative het volgende:

Een deel er van, hetzelfde als je fysieke lichaam ook een deel er van is. Hoe dit dan zit met verhouding en wanneer er in de incarnatiecyclus geen sprake meer is van astraal lichaam en of je gidsen dan astrale lichamen zijn of weer een andere individualisaties mag iemand mij vertellen, want dat weet (herinner ) ik mij niet.
Het was toch lichaam-geest-ziel? Of bedoel je dat het fysieke lichaam IN de ziel zit? Ho wacht nu begin ik alweer retorisch te doen
quote:
Fijn dat je het even wilde doorzagen .
quote:
Nou dat lijkt me even meer dan voldoende voorlopig .

Maar zonder gekheid, haal er maar es wat boekjes over want ik vertel ook alleen maar wat ik ergens heb gelezen of gehoord . 't Is iig interessante materie.

Ik zal me er eens in verdiepen. Binnekort maar eens met iemand over hebben want als ik dit ook nog allemaal moet doorlezen word ik echt gestressed
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:42 schreef IrfieJ het volgende:
dus eigenlijk ben je altijd op meer plaatsen tegelijk. zo kan ( de creator) god ook overal tegelijk zijn. dmv bewust contact (eenheid) met al zijn entiteiten in verschillende niveau's.
Astraal reizen is dus eigenlijk contact maken met een ander niveau? Gebeurd dit dan ook al je doodgaat: perspectiefverandering naar het overzien van alle niveau's?
pi_18248690
Ik geloof dat de ziel een dimensie (universum) opzich is. Na je dood ga "jij" dus naar die dimensie, afhankelijk van hoe groot jouw belevingswereld is (hoe groot je voorstellingsvermogen is) kan je contact maken met andere dimensies. Stel dat je nooit in dit leven hebt geloofd in een hiernamaals kom je in een deel van jouw universum (of van een levend iemand) deels verbonden aan deze aardse dimensie (maar dan zonder tijd). Oftewel je herhaalt jezelf tijdloos, geen veranderingen (als dat geen hel is!).

Hoe meer bewustzijnsvormen/levensvormen een ziel heeft doorlopen hoe "uitgebreider" de eigen ziel wordt en hoe meer dimensies die kan "aanraken".
quote:
3 Geartsjuh's
4 Geartsjuh's
85 Geartsjuh's
ik geloof zelf dat dat koord een metafoor is voor angstge mensen die hun eerste astrale stapjes zetten. Het idee van uit je lichaam treden geeft bij sommigen het idee dat je dan ook verdwaald kan raken, om dat tegen te gaan put men vertrouwen uit het idee dat de geest met een koord is verbonden. Nadeel hiervan is "ojee wat als ie breekt!"
Dit omdat mensen geneigd zijn in (linear) dualisme te denken, oftewel, mijn geest en lichaam zijn 2 dingen, als ik met 1 ding afzonderlijk "reis" kan het zijn in het negatieve geval dat deze niet terugkeert. Als je niet-dualistisch denkt heb je deze onzekerheid niet.

Als je begrijpt hoe je eigen dimensie in elkaar zit kan je deze verlaten en op bezoek gaan bij andere dimensies dat is reincarnatie. Als jij ooit een hond bent geweest ben je in staat de innerlijke belevingswereld van een hond te bevatten, omgekeerd kan een hond niet de vele concepten bevatten die een mens in zijn/haar dimensie bevat. Als je een spin bent kan je alleen denken in termen van vooruit en 1 links (absentie van wisselwerking met rechts). Je kan vooruit en die ene links samenvatten in een spinnenweb, een mens daarentegen kent ook achteruit, boven, onder, rechts+links en de onderlinge wisselwerkingen en zou een 3d web kunnen spinnen (om nog maar niet te hebben over de materie zelf, secondelijm vs spinnenweb). Zodra een ziel gegroeit is krijgt deze een soort "promotie" (eigenlijk geef jij jezelf promotie, je bent gever+ontvanger tegelijk) van het insektenrijk naar het dierenrijk (waar de wisselwerkingen wordt geleerd).

Alle zielen die hier op aarde komen creeëren een gemeenschappelijke dimensie waar al die andere dimensies bij elkaar komen - Universe=Unifying verse, latijns universum=meerdere dimensies (1 universum) bij elkaar (1 universa, het 'Heel' - Al). Het gemeenschappelijke (3e synthese) geeft een 4e begrip, tijd. Wordt anders een beetje lastig om met elkaar af te spreken
Als je uitgaat van een tijdloos hiernamaals waarin alle dimensies onderling geen contact hebben kan je dus theoretisch overal tegelijk zijn. Probeer je dat vanuit deze wereld kan dat voor sommigen een zwaar gevalletje van schizofrenie opleveren (degenen die niet in staat zijn én zich op 1 ding te richten én bewust meerdere dimensies tegelijk aanspreken, soort ADHD). Daarom is meditatie zo belangrijk, om je concentratie/focus te ontwikkelen.
pi_18249414
Interessante reacties (op de eerste paar na dan).......... zoals ik het zie en kan lezen uit jullie reacties komen we terecht op verschillende (ziels) niveau's .......
De vraag, of er daadwerkelijk zoiets bestaat als een interdimensionale poort alwaar we vandaaruit "verspreiden" naar onze niveau's, blijft bij mij bestaan. Iemand die daarover een mening heeft?
  woensdag 7 april 2004 @ 16:19:27 #14
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_18249523
Hoe bedoel je precies met die interdimensionale poort??

Voor het terug komen op de aarde, of juist een soort incheckbalie voor zielen bij het verlaten van de stoffelijke wereld?
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
pi_18249589
quote:
Op woensdag 7 april 2004 16:19 schreef Psyche2003 het volgende:
Hoe bedoel je precies met die interdimensionale poort??

Voor het terug komen op de aarde, of juist een soort incheckbalie voor zielen bij het verlaten van de stoffelijke wereld?
Dat laatste dus.
  woensdag 7 april 2004 @ 16:30:04 #16
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_18249883
Ok, het bestaan van zo'n poort lijkt me zeker niet vergezocht. Als je het zo bekijkt, dan zou dat een soort filter zijn om de juiste mensen op de juiste plaats te krijgen, zeg maar een spirituele sorteermachine.

"O, ik ben dood... ach, dan neem ik de poort en zie wel welke afslag in moet nemen.."

Is wel heel erg "botte" interpretatie op die manier, maar er zal vast wel een "guidance system" zijn voor het begelijden van zielen naar het hiernamaals, naar de volgende dimensie.
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
pi_18250006
quote:
Op woensdag 7 april 2004 16:16 schreef Syl68 het volgende:
Interessante reacties (op de eerste paar na dan).......... zoals ik het zie en kan lezen uit jullie reacties komen we terecht op verschillende (ziels) niveau's .......
De vraag, of er daadwerkelijk zoiets bestaat als een interdimensionale poort alwaar we vandaaruit "verspreiden" naar onze niveau's, blijft bij mij bestaan. Iemand die daarover een mening heeft?
ja

in het midden van de spiraal waaruit ons stelsel ontstaat, de doorgang naar het Aboriginal Dreamtime... dromenland dus

zelfde principe/patroon als een tornado, met in het midden het stilte punt

De overledene gaat door een lange tunnel:

Om begroet te worden door helder wit licht, de zon
Overigens geloof ik dat de kleuren RBG (primaire kleuren) & Wit in het hiernamaals bestaan (voorbij de poort) en zwart ontbreekt, dat is alleen in dit universum, het opvolgende uit Droomtijd. Anders zou je alles wit zien en geen vormen ontdekken, die worden gevormd door RBG "schaduw".

pi_18250065
quote:
Op woensdag 7 april 2004 16:30 schreef Psyche2003 het volgende:
Ok, het bestaan van zo'n poort lijkt me zeker niet vergezocht. Als je het zo bekijkt, dan zou dat een soort filter zijn om de juiste mensen op de juiste plaats te krijgen, zeg maar een spirituele sorteermachine.

"O, ik ben dood... ach, dan neem ik de poort en zie wel welke afslag in moet nemen.."

Is wel heel erg "botte" interpretatie op die manier, maar er zal vast wel een "guidance system" zijn voor het begelijden van zielen naar het hiernamaals, naar de volgende dimensie.
Precies mijn gedachte hierover. Verder heb ik het gevoel dat dat idd allemaal onder begeleiding gebeurt. En nee, geen botte interpretatie, maar gewoon duidelijk
Het is naar mijn gevoel wel zo dat een ieder die het nodig heeft begeleid wordt ook naar de poort zelf. Zo heb je bijvoorbeeld de "zielen" die nog geen afscheid willen nemen van het aardse en die ook langer nodig hebben om naar de "poort" toe te gaan maar wel begeleiding nodig hebben hierbij en dit ook krijgen ofwel van een andere onstoffelijke ziel ofwel van een aards persoon die deze begeleiding kan en mag geven.
pi_18250142
Mooie reactie van je Shining
pi_18252736
Een mooi verhaal van ReCreative
Mijn mening is dat je ziel jijzelf is, de geest het leven, en je lichaam een soort van gereedschap zegmaar. En dat je ziel gewoon blijft bestaan als je dat gelooft tenminste dan....
Verder lijkt het me idd dat als het allemaal zover is, je dan naar het licht gaat. Het licht zou je misschien wel kunnen omschrijven als zoals eerder gezegd idd, en dan aangevuld met met overgang van materiëel naar daar waar materiëel niet meer bestaat (gelukkig) Ik kan me zo indenken dat bij het zien van zo'n overgang, dat een soort van tunneleffect teweegbrengt. Mooi hoor....
  woensdag 7 april 2004 @ 20:30:48 #21
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_18256857
OK, ok ik heb et een beetje gelezen en toch zit ik dan nog met een vraag ( en dat andere bedoelde ik ook serieus net zoals dit, ben beetje newbie met dit stuff alleen vind t wel interessant )

Waar begint een ziel eigenlijk?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_18267739
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:30 schreef 2NutZ het volgende:
OK, ok ik heb et een beetje gelezen en toch zit ik dan nog met een vraag ( en dat andere bedoelde ik ook serieus net zoals dit, ben beetje newbie met dit stuff alleen vind t wel interessant )

Newbie's altijd welkom
Waar komt de ziel vandaan, een heel goede vraag. Hoe is de aarde ontstaan?? Zijn we daar al over uit? Er zijn wel bepaalde theorieën over, de 1 gelooft dit en de ander weer iets heel anders. Maar echt bewijs heeft men nooit kunnen leveren, slechts suggestieve gedachten of gevoelens.
Toch zijn deze gevoelens heel belangrijk. Het is moeilijk te bepalen waar je oorsprong ligt. Ik weet wel dat bepaalde zielen heel erg oud zijn en al heel vaak zijn geïncarneerd, ofwel na het verlaten van stoffelijke lichamen opnieuw incarneren in een ander lichaam. Zo zijn er zielen die "afstammen" van de tijd waarin Atlantis nog bestond, wellicht zijn er zielen die nog verder terug in de tijd ontstaan zijn.
Maar om nu te kunnen vertellen waar de ziel nu precies vandaan komt............... helaas daar heb ik geen pasklaar antwoord op.
pi_18267990
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:30 schreef 2NutZ het volgende:

Ok, ik doe ook nog even een kleine duit in het filosofische zakje:

Als je vraagt naar het "begin", dan suggereer je een beleving van tijd, of een beleving van ruimte. Op het gebied van de ziel bestaan deze twee ervaringen helemaal niet. Er is geen tijd en geen ruimte.

Grappig is ook dat in zekere zin de tijd en ruimte een schepping zijn vàn de ziel. Het is het referentievlak waar wij ons nu in bevinden en ons manifesteren. Het zijn ontzettend handige instrumenten.

En net zoals je niet uit je eigen schepping kan voortkomen, kunnen zielen dus ook geen tijd/ruimte ervaring hebben, omdat ze anders zouden refereren aan hun zelf geschapen referentie. Je kunt je eigen hoofd wel kleien, maar het is nooit jouw hoofd en het zal ook nooit zo kunnen zijn dat dat jouw hoofd wordt. Het is jouw schepping, maar niet je wezenlijke afkomst. Je kunt jezelf echter wèl waarnemen en ervaren door goed naar je gekleide hoofd te kijken. En dat is in wezen precies wat zielen doen .

Een vraag of de ziel een begin of een eind heeft, kan daarom in mijn optiek ook niet beantwoord worden. Een ziel ìs.

filosoferen op de vroege morgen is coooool
pi_18268068
Misschien is het Tibetaanse Dodenboek een aanrader als je hier meer over wil weten, of iig de visie van het (tibetaans) boeddhisme wil leren kennen. Dit boek is een soort van "handleiding" voor het leven na de dood, een soort reisgids voor het hiernamaals, om de kringloop van dood en wedergeboorte te kunnen ontsnappen. Werkelijk enorm fascinerend, en je kan er erg veel uit leren, en het is ook zeker in dit leven interessant, niet alleen voor de doden.
Of je er in gelooft of niet is ook niet zo relevant, want de inzichten die er in staan zetten je sowieso wel aan het denken. Je gaat ook je gewone leven er anders door bekijken, kan best een eye opener zijn.
Unox, the worst operating system.
pi_18272186
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:06 schreef Syl68 het volgende:

[..]

Newbie's altijd welkom
Waar komt de ziel vandaan, een heel goede vraag. Hoe is de aarde ontstaan?? Zijn we daar al over uit? Er zijn wel bepaalde theorieën over, de 1 gelooft dit en de ander weer iets heel anders. Maar echt bewijs heeft men nooit kunnen leveren, slechts suggestieve gedachten of gevoelens.
Toch zijn deze gevoelens heel belangrijk. Het is moeilijk te bepalen waar je oorsprong ligt. Ik weet wel dat bepaalde zielen heel erg oud zijn en al heel vaak zijn geïncarneerd, ofwel na het verlaten van stoffelijke lichamen opnieuw incarneren in een ander lichaam. Zo zijn er zielen die "afstammen" van de tijd waarin Atlantis nog bestond, wellicht zijn er zielen die nog verder terug in de tijd ontstaan zijn.
Maar om nu te kunnen vertellen waar de ziel nu precies vandaan komt............... helaas daar heb ik geen pasklaar antwoord op.
In mijn opinie is een ziel oud als hij een hogere staat van bewustzijn heeft. Een oude ziel kan ook heel dom zijn wat hem weer niet oud maakt, maar jong

Jong= nog veel te leren
Oud= wijsheid en bewustzijn

Tijd is maar relatief he *wijst naar RC's post* Er is geen begin of eind. Er is dus ook geen jong en oud. Alleen maar bewust-zijn.

Schorpioen: is dat Tibetaanse dodenboek wel in de locale bieb te vinden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')