Dat mag je even uitleggen (desnoods in een ander topic)quote:Op woensdag 7 april 2004 13:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
zegt de Al Qaida verdediger.....
Zo'n flauwe grap moet je eens maken in de stad.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:34 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ok jongens, dit was flauw van mij: normaal ben ik de nuance zelve, maar ik wilde alleen kijken of er echt iemand serieus op zo'n post in zou gaan.
![]()
dat is ook een tendens die niet te verklaren is hequote:Op woensdag 7 april 2004 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet, het zal mij een worst wezen. Zoek anders even op google naar het aantal bedreigingen naar moslims, geweldsdelicten tegen moslims etc. Er is sinds 2001 een explosieve stijging geweest.
Deze poging tot humor moet je maken in het centrum van Goudaquote:Op woensdag 7 april 2004 13:34 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ok jongens, dit was flauw van mij: normaal ben ik de nuance zelve, maar ik wilde alleen kijken of er echt iemand serieus op zo'n post in zou gaan.
![]()
Jouw signature:quote:Op woensdag 7 april 2004 13:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat mag je even uitleggen (desnoods in een ander topic)
quote:Al een tijdje is Al-Qaida bezig de naam te zuiveren door in het publiek te treden met de goede daden die ze verichten in bv. de 3de wereld d.m.v. bouw van scholen, voedselpakketten, studieprojecten etc.
Waarom zet je het er bij dan. Jodenhaat is ook te verklaren, dat zeg ik ook niet tegen een Jood als er een Synagoge in de fik gaat.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:38 schreef Elgigante het volgende:
[..]
dat is ook een tendens die niet te verklaren is he![]()
Dat wil nog biet zeggen dat het goed te praten valt, maar dat is een tweede, het is natuurlijk in en intriest.
Als je daar kritiek opleverd, ben je een racist, een moslimhater en dus een hitlerfanaat, niet Banshee?quote:Op woensdag 7 april 2004 13:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Jouw ondertitel:
[..]
Als een persoon feiten opnoemt betekent dat nog niet dat hij aan het verdedigen is.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Jouw signature:
[..]
Dan is het op zijn minst een smerige provocatie. Saddam Hussein, Hitler etc lieten zich ook vaak fotograferen met kleine kindertjes, om het gepeupel zand in de ogen te strooien.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als een persoon feiten opnoemt betekent dat nog niet dat hij aan het verdedigen is.
Ik vind haat veeeeeeeeeels te ver gaan, maar ik kan me voorstellen dat mensen verbolgen zijn over de dingen die Sharon en zijn manschappen uitvoeren. Zowel de palestijnen als de Israeli's verwijten elkaar precies hetzelfde. Wederom de pot en de ketel verhaal.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zet je het er bij dan. Jodenhaat is ook te verklaren, dat zeg ik ook niet tegen een Jood als er een Synagoge in de fik gaat.
Irritant is dat hč? Dat gebagatelliseer. Iets wat PvdA & GL de afgelopen 10 jaar aan de lopende band doen wanneer het de hoge criminaliteit onder allochtonen betreft.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, bagetalliseer het maar. De laatste tijd zijn al vaker rechts-extremisten opgepakt wegens brandstichting. Met name moskee'en en moslimscholen moeten het ontgelden. Of wat dacht je van bekladding van huizen en moskee'en met hakenkruizen, nee geen rechts-extremisten...
Wie zegt dat ik Joden haat?quote:Op woensdag 7 april 2004 13:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind haat veeeeeeeeeels te ver gaan, maar ik kan me voorstellen dat mensen verbolgen zijn over de dingen die Sharon en zijn manschappen uitvoeren. Zowel de palestijnen als de Israeli's verwijten elkaar precies hetzelfde. Wederom de pot en de ketel verhaal.
Ik ben zelf ook faliekant tegen het et beleid van Israel, maar dat wil niet zeggen dat ik een Jodenhater ben (hoewl de meeste joden het wel zo opvatten).
Maar jij begint blijkbaar meteen iemand te haten als ie je niet bevalt. Ik zou zeggen zoek het eens op in de van Dale, wat het woord haten precies betekent, misschien ga je dan over tot een gematigder woord.
Mijn excuse voor mijn verkeerde aanname mbt je haat gevoelens (die je dus niet hebt).quote:Op woensdag 7 april 2004 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik Joden haat?Allemachtig zeg, ik geef slechts een voorbeeld dat dit soort actie's altijd wel te verklaren zijn. Maar dat dat niet nodig is om te vertellen. Zo kun je namelijk ook 11 sept. verklaren. Dat maakt het niet minder erg voor de onschuldige slachtoffers
Die visie deel ik niet met je, iedereen mag zijn mening hebben, maar wel binnen de grenzen van de vrijheiden van een anderquote:Op woensdag 7 april 2004 13:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als je daar kritiek opleverd, ben je een racist, een moslimhater en dus een hitlerfanaat, niet Banshee?
Dat is er een om te onthouden, voor zowel autochtonen als allochtonen! Maarja, de discussie gaat juist over de grenzen, waar liggen die?quote:Op woensdag 7 april 2004 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die visie deel ik niet met je, iedereen mag zijn mening hebben, maar wel binnen de grenzen van de vrijheiden van een ander
Die grenzen worden vaak overschreden zonder dat mensen het door hebben. Of juist wel, pure provocatie. Feit is dat deze grenzen bij iedereen verschillend lopen.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:58 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Dat is er een om te onthouden, voor zowel autochtonen als allochtonen! Maarja, de discussie gaat juist over de grenzen, waar liggen die?
Nergens is tot nogtoe ook maar enige aanwijzing opgedoken dat het om extreem rechts gaat. Hoe vaak worden er geen scholen aangestoken door van die irritante hangjeugd met hun scootertjes en blikjes bier ?quote:Op woensdag 7 april 2004 13:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus. Lekker alles afhouden en net doen alsof er niks aan de hand is.
Veel anderen zeggen meteen dat het vandalisme zal zijn. Het gaat verdomme om een moskee en om een brandend voorwerp, een aanslag dus. Dat kun je niet zomaar wegzetten en je hoeft geen rechter te zijn om dit in een trend te plaatsen. Het ging om een moskee - zoals vaker. En niet om een lege school ofzo.
Ja helemaal met je eens, maar mijn vraag is dan: welke grenzen moeten als algemene standaard gelden? Zo maakte KirmiziBeyaz laatst duidelijk dat hij bijv. nooit op een homo zou stemmen, puur omdat degene homo is. Volgens de Nederlandse grondwet is dit discriminatie, maar vanuit zijn geloof mag dit gezegd worden. Ik vind dat in zo'n geval de wet van het land, boven het geloof moet gaan (ik moet er niet aan denken dat we ons bijv. allemaal aan zo'n SGP moeten aanpassen). Hoe denken jullie hierover?quote:Op woensdag 7 april 2004 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die grenzen worden vaak overschreden zonder dat mensen het door hebben. Of juist wel, pure provocatie. Feit is dat deze grenzen bij iedereen verschillend lopen.
hij mag zo'n opinie best hebben hoor, mits hij homo's er niet mee lastig valt natuurlijk. Een nazi mag van mij best het nazisme aanhangen, mits hij mij er niet mee lastig valt. etc etc.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:06 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Ja helemaal met je eens, maar mijn vraag is dan: welke grenzen moeten als algemene standaard gelden? Zo maakte KirmiziBeyaz laatst duidelijk dat hij bijv. nooit op een homo zou stemmen, puur omdat degene homo is. Volgens de Nederlandse grondwet is dit discriminatie, maar vanuit zijn geloof mag dit gezegd worden. Ik vind dat in zo'n geval de wet van het land, boven het geloof moet gaan (ik moet er niet aan denken dat we ons bijv. allemaal aan zo'n SGP moeten aanpassen). Hoe denken jullie hierover?
Toch is het begrip "vandalisme" al zo oud als de weg naar Rome......quote:Op woensdag 7 april 2004 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
Als er te vaak van dit soort "incidenten" zijn (zoals de afgelopen jaren), noem je het geen incidenten meer.
Ik zeg alleen maar dat er in dit topic door veel mensen moeite wordt gedaan om het uit die hoek te houden. Ik denk ook niet dat het extreem rechtse jongeren zijn maar dat het niet zo toevallig is dat het om een moskee gaat. Of is dat toeval, denk je?quote:Op woensdag 7 april 2004 14:03 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Nergens is tot nogtoe ook maar enige aanwijzing opgedoken dat het om extreem rechts gaat. Hoe vaak worden er geen scholen aangestoken door van die irritante hangjeugd met hun scootertjes en blikjes bier ?
Het zou je niet misstaan om eens wat minder snel conclusies te trekken!
Ja draai het even lekker omquote:Op woensdag 7 april 2004 14:20 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik vind het nogal voorbarig te zeggen dat om extreem-rechtste-racistische motieven gaat. Ik denk dat (let op:) SOMMIGE moslims het graag willen geloven, zodat ze zich nog meer de positie van de "onderdrukte" aan kunnen nemen en de schuld van alles weer bij anderen kunnen gaan zoeken.
Ondanks dat het voorbarig is, zit er wat mij betreft toch wel een luchtje aan....
Lees mijn laatste zin monsieur: ik denk dat racisme er wel mee van doen heeft..quote:Op woensdag 7 april 2004 14:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja draai het even lekker om
Misschien gaat het niet om extreem rechts maar jij wil stellen dat er iets brandends in een gebouw werd gegooid en hey, zeg, toevallig nou: blijkt het een moskee te zijn. Da's vervelend
Vind je het gek als het door mensen als Bansheeboy, jijzelf en nog een paar usual suspects in die hoek wordt gedrukt ? Nogmaals: er is geen enkele aanwijzing die wijst richting racistische motieven. Mischien waren de daders wel "verward" ?quote:Op woensdag 7 april 2004 14:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat er in dit topic door veel mensen moeite wordt gedaan om het uit die hoek te houden. Ik denk ook niet dat het extreem rechtse jongeren zijn maar dat het niet zo toevallig is dat het om een moskee gaat. Of is dat toeval, denk je?
Juistquote:Op woensdag 7 april 2004 14:23 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Vind je het gek als het door mensen als Bansheeboy, jijzelf en nog een paar usual suspects in die hoek wordt gedrukt ? Nogmaals: er is geen enkele aanwijzing die wijst richting racistische motieven. Mischien waren de daders wel "verward" ?
De kans dat de daders in de war waren is even groot als dat het racisten waren. Recentelijk onderzoek heeft n.l uitgewezen dat veel jongeren aan psychische aandoeningen lijden...quote:Op woensdag 7 april 2004 14:27 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Juist![]()
De bal terug spelen met hun eigen bullshit eraan.
Ja tuurlijk, en die moskee was net op een vliegend tapijtje daar aangekomen. Toe nou even. Je maakt jezelf alleen maar belachelijk om het op deze tour te gooien en niet in te gaan op het echte verhaal.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:23 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Vind je het gek als het door mensen als Bansheeboy, jijzelf en nog een paar usual suspects in die hoek wordt gedrukt ? Nogmaals: er is geen enkele aanwijzing die wijst richting racistische motieven. Mischien waren de daders wel "verward" ?
Wie kopt hem in ?quote:Op woensdag 7 april 2004 14:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, en die moskee was net op een vliegend tapijtje daar aangekomen. Toe nou even. Je maakt jezelf alleen maar belachelijk om het op deze tour te gooien en niet in te gaan op het echte verhaal.
En die mensen bleken daar achteraf dan ook volkomen gelijk in te hebben.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:26 schreef Davitamon het volgende:
En het zijn de zelfde 'linkse' personen die bij de aanrijding van Van Aartsen vol bleven houden dat die gebeurtenis niks met politiek te maken zou hebben het het maar een incident was.
Oh stoer hoor. Laat dan maar joh.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:36 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Wie kopt hem in ?
Anders ga je ff buitenspelen met je gejank over het lastigvallen van moskeeenquote:Op woensdag 7 april 2004 14:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh stoer hoor. Laat dan maar joh.
Hoe komt het volgens jou dan dat er regelmatig gedonder is bij moskeeen en islamitische scholen. Echt volkomen toeval zeker
Joh niks aan de hand, zijn gewoon wat verwarde mensen.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe komt het volgens jou dan dat er regelmatig gedonder is bij moskeeen en islamitische scholen. Echt volkomen toeval zeker
Ah, jij hebt de uitslag van de onderzoeken en verhoren al binnen voordat de Politie die heeft ? Chapeau!quote:Op woensdag 7 april 2004 14:36 schreef SCH het volgende:
[..]
En die mensen bleken daar achteraf dan ook volkomen gelijk in te hebben.
Wat ben jij toch een hypocriete nicht zeg! Je krijgt de bal nu echt terug na je gebazel over die sociale advocate die Van Aarsten naar een andere wereld wilde rijden....quote:Op woensdag 7 april 2004 14:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, en die moskee was net op een vliegend tapijtje daar aangekomen. Toe nou even. Je maakt jezelf alleen maar belachelijk om het op deze tour te gooien en niet in te gaan op het echte verhaal.
Er is ook regelmatig gedonder rondom politici die voor een streng immigratiebeleid zijn. Toeval zeker? De fakkel komt van rechts maar die auto niet van links?quote:Op woensdag 7 april 2004 14:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit ging om een moskee en niet om een basisschool of bibliotheek. Waarom ontken je dat?quote:Op woensdag 7 april 2004 14:42 schreef Goodluck het volgende:
Maar goed,we dwalen af. Niemand heeft tot nogtoe ook maar een aanwijzing dat het hier racistren betreft. Waarschijnlijk gaat het gewoon om een treurig incident waarvan we er (helaas) tientallen per jaar kennen . Vele basisscholen en bibliotheken hebben door dit soort kwajongens al de ondergang tegemoed moeten zien...![]()
Onzin. Hier vloog een Islamitische slagerij de lucht in. Meteen het traditionele racisme-gejank, later bleek dat de eigenaar de verzekering wilde tillen.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Terwijl het doelwit daar wel op wijst.
Het niveau van de school voor journalistiek is ook niet meer wat het geweest is. Of is het nooit wat geweest?quote:Op woensdag 7 april 2004 14:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit ging om een moskee en niet om een basisschool of bibliotheek. Waarom ontken je dat?
Dat begint wel een beetje verdacht te worden. Het was dus toevallig een moskee het had net zo goed een bieb kunnen zijn - dat soort struisvogelgedrag lost niks op.
Jij trekt namelijk nog veel sneller een conclusie door te zeggen dat het zeer waarschijnlijk niks met racisme te maken heeft. Terwijl het doelwit daar wel op wijst.
Nou, da's een vierkante bal dan. Dat heeft hier niks mee te maken en uiteindelijk bleek ik ook gelijk te hebben.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een hypocriete nicht zeg! Je krijgt de bal nu echt terug na je gebazel over die sociale advocate die Van Aarsten naar een andere wereld wilde rijden....
Precies en al die andere "aanslagen" waarbij rechts-extremisten zijn opgepakt die vergeten we maar even voor het gemak. En owja terroristische aanslagen zijn ook alleen maar incidenten. Het betreft slechts per toeval Westerse doelen.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Onzin. Hier vloog een Islamitische slagerij de lucht in. Meteen het traditionele racisme-gejank, later bleek dat de eigenaar de verzekering wilde tillen.
En daarna kan het nooit meer zo zijn dat aanslagen of vandalisme wel vanuit dat soort redenen voortkomen.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Onzin. Hier vloog een Islamitische slagerij de lucht in. Meteen het traditionele racisme-gejank, later bleek dat de eigenaar de verzekering wilde tillen.
Het gaat erom dat je het daar meteen gooit op verwardheid en dat je hier meteen met je vingertje begint te wijzen.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, da's een vierkante bal dan. Dat heeft hier niks mee te maken en uiteindelijk bleek ik ook gelijk te hebben.
Dat heeft hier alles mee te maken en je bleek geen gelijk te hebben. Ja... probeer je hier maar eens uit te lullen. Koekje van eigen deeg.. noemen we dat.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, da's een vierkante bal dan. Dat heeft hier niks mee te maken en uiteindelijk bleek ik ook gelijk te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |