abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18236887
Ik heb meerdere malen in mijn leven beweerd dat één van de eerste kennis die ik mijn toekomstige kinderen (ik wil minstens vier kinderen) bij zal brengen de stelling van Pythagoras is. Ik vermoed dat deze stelling, aangeleerd in een vroege levensfase, bij kan dragen aan een beter ontwikkeld rekenkundig vermogen. Daarnaast is de stelling heel eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen en door mij, als vader, gemakkelijk uit te leggen.

Hebben jullie dergelijke plannen om jullie toekomstige kroost voor de schooljaren alvast iets bijzonders aan te leren? Of misschien hebben sommigen onder jullie al kinderen (of een kind), die je iets dergelijks aangeleerd hebt.

De stelling van Pythagoras voor de liefhebbers:

A^2 + B^2 = C^2
  woensdag 7 april 2004 @ 00:20:15 #2
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_18237018
Ik ben nog 20 maar toch dacht ik bij een reclame waar ze lieten zien dat je je kinderen vroeg al goed talen kan laten leren dat ik dat wel zou willen doen bij mjin kinderen.

Lijkt me een heel leuk en handig voordeel!
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_18237041
Ik leer ze als eerste uit te kijken bij oversteken.
pi_18237045
daar hebben ze niets aan totdat ze begrijpen waar het nuttig voor is.. en dat doen ze pas op zn vroegst in groep 4.. nog steeds erg vroeg.. maar zo vroeg als jij het ze aan wilt leren vind ik wel erg extreem, en dat gaat ook niet werken...

slecht idee dus lijkt me
Kun je dat nog één keer uitleggen??
pi_18237064
ik denk niet dat ik m'n kinderen zo snel mogelijk de stelling van pythagoras wil leren, volgens mij hebben ze daar niks aan zo vroeg.

je kan beter beginnen met het stimuleren om te lezen, en schrijven. En misschien een beetje de tafels leren, maar niet de stelling van pythagoras
Strawberry Flavour..
pi_18237071
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:21 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik leer ze als eerste uit te kijken bij oversteken.
dit lijkt mij inderdaad vele malen nuttiger.... leer ze dan ook gelijk wat die ronde witte borden met een rode rand met daarin een getal betekenen....
  woensdag 7 april 2004 @ 00:24:14 #7
36884 Hells_Angel
pi_18237093
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:21 schreef Simple_Mind het volgende:
daar hebben ze niets aan totdat ze begrijpen waar het nuttig voor is.. en dat doen ze pas op zn vroegst in groep 4.. nog steeds erg vroeg.. maar zo vroeg als jij het ze aan wilt leren vind ik wel erg extreem, en dat gaat ook niet werken...

slecht idee dus lijkt me
Waarom?
Je leert het je kind op een goed punt in zijn jonge leven en misschien heeft ie het niet gelijk nodig maar dan zit het alvast in zijn achterhoofd en nadelig kan het toch niet zijn volgens mij....

Tenzij er word bewezen dat het niet goed is voor een kind op de één of andere manier maar dat lijkt me niet toch?!?
Lost in the 4400
Know thyself
pi_18237099
Ja, ik heb wel een goed plan voor mijn toekomstige kinderen: De vrijheid geven om te leren wat ze willen. Ik zal ze niets opdringen. Uit je post krijg ik echt het idee dat jouw kinderen al voorgeplanned zijn (zelfs het aantal al ongeveer). Kinderen moeten kinderen zijn en niet vroeg al de druk van de maatschappij over zich heen krijgen.
Ai wa Paawaa da yo
pi_18237105
Leer ze eerst eens een beetje respect te hebben voor al het andere leven romdom hen in plaats van een domme rekenkundige formule..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_18237154
ik heb een vader die mij al vroeg dat soort dingen leerde, iig eerder dan m'n klasgenoten
zo kreeg ik al ver voor mijn mede klasgenootjes staartdelingen, op de basisschool kende ik pythagoras al en kreeg op m'n 14e de guldensnede met formule en al voorgeschoteld...
  woensdag 7 april 2004 @ 00:28:26 #11
36884 Hells_Angel
pi_18237162
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:24 schreef Sephiroth-Sama het volgende:
Ja, ik heb wel een goed plan voor mijn toekomstige kinderen: De vrijheid geven om te leren wat ze willen. Ik zal ze niets opdringen. Uit je post krijg ik echt het idee dat jouw kinderen al voorgeplanned zijn (zelfs het aantal al ongeveer). Kinderen moet kinderen zijn en niet vroeg al de druk van de maatschappij over zich heen krijgen.
Daar kan ik me ook wel in vinden, ik zou ze niet dwingen maar bijvoorbeeld de talen worden op een leuke manier bijgebracht verder moet ik later nog maar zien hoe en of ik dat ga doen, daar heeft mijn toekomstige partner ook nog behoorlijk wat over te zeggen
Lost in the 4400
Know thyself
pi_18237179
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:24 schreef Hells_Angel het volgende:

[..]

Waarom?
Je leert het je kind op een goed punt in zijn jonge leven en misschien heeft ie het niet gelijk nodig maar dan zit het alvast in zijn achterhoofd en nadelig kan het toch niet zijn volgens mij....

Tenzij er word bewezen dat het niet goed is voor een kind op de één of andere manier maar dat lijkt me niet toch?!?
hoe oud zijn ze eigenlijk precies op het moment dat jij ze die stelling wilt gaan leren?

en hoeveel weet je zelf nog van die leeftijd?
en hoeveel dingen die jou in die tijd nutteloos leken heb je onthouden?
pi_18237200
ik heb er zelf nooit echt moeite mee gehad, maar als een kind het niet interessant vind of niet snapt, is dat erg frustrerend, voor zowel ouder als kind, ik ben heel erg voor kinderen alle ruimte geven om te leren wat ze maar kunnen bevatten en heel veel vrijheid daarin, maar je moet ze niks opdringen... dat is echt heel waardeloos, dan voelen kinderen zich al heel snel niet goed genoeg
pi_18237230
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:20 schreef Hells_Angel het volgende:
Ik ben nog 20 maar toch dacht ik bij een reclame waar ze lieten zien dat je je kinderen vroeg al goed talen kan laten leren dat ik dat wel zou willen doen bij mjin kinderen.

Lijkt me een heel leuk en handig voordeel!
ahhhh, 'Muzzy'.... erg irri reclame

on-topic:
wat ik mijn kinderen bij zou brengen? Eén v/d dingen die ik ze zeker zou leren, is dat ze niet zomaar voetstoots alles dat/wat ze te horen etc. krijgen voor zoete koek moeten slikken. En dat het helemaal niet erg/raar/whatever is om een eigen mening te hebben.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_18237249
Doe niet zo debiel.

Laat een kind met blokken spelen. En als 't behoefte heeft aan "serieuze materie", dan zal 't kind papa en mama wel aan de mouw hangen.
The gum you like, is coming back in style.
  woensdag 7 april 2004 @ 00:35:23 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_18237296
Leer je ze dan alleen: a2 + b2 = c2 ?

Of leg je ook uit wat het inhoudt?

Trouwens de stelling van Pythagoras kun je weinig mee, leer ze meteen de cosinus-regel, dan hoeft er niet perse een hoek van 90o in te zitten
  woensdag 7 april 2004 @ 00:38:47 #17
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_18237351
hm, ik wil alleen een leuk feitje toevoegen: Pythagoras begreep zijn eigen stelling niet eens volledig
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 7 april 2004 @ 00:38:52 #18
36884 Hells_Angel
pi_18237352
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:29 schreef Simple_Mind het volgende:

hoe oud zijn ze eigenlijk precies op het moment dat jij ze die stelling wilt gaan leren?

en hoeveel weet je zelf nog van die leeftijd?
en hoeveel dingen die jou in die tijd nutteloos leken heb je onthouden?
Ja of ik ze die stelling leer weet ik niet, maar bij die talen is er vast wel een leeftijd die aangeraden wordt!
Ik heb me er nog niet zo heel erg in verdiept ook moet ik zeggen...

Ik weet van mezelf wel dat toen ik rond de 10 was en begon naar veel engelstalige films te kijken en dat ik voor het eerst engels kreeg daar en uitzonderlijk goed in was.
Ik heb nooit veel van de taalregels van engels geleerd want die boeide mij niet zo want op gevoel haalde ik altijd negens en tienen.

En je laatste vraag kan ik niet echt beantwoorden eigenlijk, want naast school en engels weet ik verder niet echt wat ik in die tijd precies geleerd heb of geleerd had kunnen hebben...
Lost in the 4400
Know thyself
pi_18237402
ik heb gelezen dat wanneer je kinderen bijv. tweetalig opvoed, zij minder goed de talen uit elkaar kunnen houden... om een taal grammaticaal en een vloeiend te beheersen kan je beter eerst een taal volledig beheersen en daarna pas een nieuwe taal aanleren.
  woensdag 7 april 2004 @ 00:46:38 #20
36884 Hells_Angel
pi_18237472
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:41 schreef kajah het volgende:
ik heb gelezen dat wanneer je kinderen bijv. tweetalig opvoed, zij minder goed de talen uit elkaar kunnen houden... om een taal grammaticaal en een vloeiend te beheersen kan je beter eerst een taal volledig beheersen en daarna pas een nieuwe taal aanleren.
Kijk daar heb je bijvoorbeeld alweer een punt waar ik stevig overna zal moeten denken nadat ik iemand erover heb geraadpleegd, maar voordat die tijd er is ben ik aardig wat jaartjes verder dus ik zie het dan wel
Lost in the 4400
Know thyself
pi_18237498
Dat ik mijn kinderen de stelling van Pythagoras vroeg aan wil leren, sluit niet uit, dat ik ze confronteer met meer 'zware' kost. Maar ik wil graag beginnen met Pythagoras. En natuurlijk krijgen ze daarnaast voldoende ruimte om kind te zijn.
pi_18237657
In het Montessori onderwijs krijgen ze dit in groep 7
Je vader
pi_18237694
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:28 schreef kajah het volgende:
[...] op de basisschool kende ik pythagoras al en kreeg op m'n 14e de guldensnede met formule en al voorgeschoteld...
Ik kreeg op de basisschool al binominaal coefficient vergelijkingen (oid, ik ben het alweer vergeten). Ziek, maar waar. Zou ik er een beter mens van zijn geworden?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  woensdag 7 april 2004 @ 01:03:39 #24
18599 Lord_Corani
Uw Aller Admin
pi_18237709
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:35 schreef Ixnay het volgende:
Leer je ze dan alleen: a2 + b2 = c2 ?

Of leg je ook uit wat het inhoudt?

Trouwens de stelling van Pythagoras kun je weinig mee, leer ze meteen de cosinus-regel, dan hoeft er niet perse een hoek van 90o in te zitten
a2 = b2 + c2 - 2bc cosa toch?
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
  woensdag 7 april 2004 @ 01:31:41 #25
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_18237999
Denk je serieus dat die koters begrijpen wat je er mee bedoelt? Analytisch en wiskundig vermogen komt pas redelijk laat in de ontwikkeling dacht ik. Leer ze eerst bijvoorbeeld engels, is ook erg handig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')