dit lijkt mij inderdaad vele malen nuttiger.... leer ze dan ook gelijk wat die ronde witte borden met een rode rand met daarin een getal betekenen....quote:Op woensdag 7 april 2004 00:21 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik leer ze als eerste uit te kijken bij oversteken.
Waarom?quote:Op woensdag 7 april 2004 00:21 schreef Simple_Mind het volgende:
daar hebben ze niets aan totdat ze begrijpen waar het nuttig voor is.. en dat doen ze pas op zn vroegst in groep 4.. nog steeds erg vroeg.. maar zo vroeg als jij het ze aan wilt leren vind ik wel erg extreem, en dat gaat ook niet werken...
slecht idee dus lijkt me
Daar kan ik me ook wel in vinden, ik zou ze niet dwingen maar bijvoorbeeld de talen worden op een leuke manier bijgebracht verder moet ik later nog maar zien hoe en of ik dat ga doen, daar heeft mijn toekomstige partner ook nog behoorlijk wat over te zeggenquote:Op woensdag 7 april 2004 00:24 schreef Sephiroth-Sama het volgende:
Ja, ik heb wel een goed plan voor mijn toekomstige kinderen: De vrijheid geven om te leren wat ze willen. Ik zal ze niets opdringen. Uit je post krijg ik echt het idee dat jouw kinderen al voorgeplanned zijn (zelfs het aantal al ongeveer). Kinderen moet kinderen zijn en niet vroeg al de druk van de maatschappij over zich heen krijgen.
hoe oud zijn ze eigenlijk precies op het moment dat jij ze die stelling wilt gaan leren?quote:Op woensdag 7 april 2004 00:24 schreef Hells_Angel het volgende:
[..]
Waarom?
Je leert het je kind op een goed punt in zijn jonge leven en misschien heeft ie het niet gelijk nodig maar dan zit het alvast in zijn achterhoofd en nadelig kan het toch niet zijn volgens mij....
Tenzij er word bewezen dat het niet goed is voor een kind op de één of andere manier maar dat lijkt me niet toch?!?
ahhhh, 'Muzzy'.... erg irri reclamequote:Op woensdag 7 april 2004 00:20 schreef Hells_Angel het volgende:
Ik ben nog 20 maar toch dacht ik bij een reclame waar ze lieten zien dat je je kinderen vroeg al goed talen kan laten leren dat ik dat wel zou willen doen bij mjin kinderen.
Lijkt me een heel leuk en handig voordeel!
Ja of ik ze die stelling leer weet ik niet, maar bij die talen is er vast wel een leeftijd die aangeraden wordt!quote:Op woensdag 7 april 2004 00:29 schreef Simple_Mind het volgende:
hoe oud zijn ze eigenlijk precies op het moment dat jij ze die stelling wilt gaan leren?
en hoeveel weet je zelf nog van die leeftijd?
en hoeveel dingen die jou in die tijd nutteloos leken heb je onthouden?
Kijk daar heb je bijvoorbeeld alweer een punt waar ik stevig overna zal moeten denken nadat ik iemand erover heb geraadpleegd, maar voordat die tijd er is ben ik aardig wat jaartjes verder dus ik zie het dan welquote:Op woensdag 7 april 2004 00:41 schreef kajah het volgende:
ik heb gelezen dat wanneer je kinderen bijv. tweetalig opvoed, zij minder goed de talen uit elkaar kunnen houden... om een taal grammaticaal en een vloeiend te beheersen kan je beter eerst een taal volledig beheersen en daarna pas een nieuwe taal aanleren.
Ik kreeg op de basisschool al binominaal coefficient vergelijkingen (oid, ik ben het alweer vergeten). Ziek, maar waar. Zou ik er een beter mens van zijn geworden?quote:Op woensdag 7 april 2004 00:28 schreef kajah het volgende:
[...] op de basisschool kende ik pythagoras al en kreeg op m'n 14e de guldensnede met formule en al voorgeschoteld...
a2 = b2 + c2 - 2bc cosa toch?quote:Op woensdag 7 april 2004 00:35 schreef Ixnay het volgende:
Leer je ze dan alleen: a2 + b2 = c2 ?
Of leg je ook uit wat het inhoudt?
Trouwens de stelling van Pythagoras kun je weinig mee, leer ze meteen de cosinus-regel, dan hoeft er niet perse een hoek van 90o in te zitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |