abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1718260
Patty zet carriere op het spel!

Het is alsof er op de presentatie van Big Brother een vloek rust. Na de twee eerdere series kan zonder meer worden vastgesteld dat vier presentatoren beschadigd uit de strijd kwamen. Rolf Wouters, Daphne Deckers, Beau van Erven Dorens en Esther Duller maakten de verwachtingen niet waar en verdwenen geruisloos van het toneel. Nu moet Patty Brard Big Brother een eigen gezicht geven. Aanvankelijk hadden de makers er alle vertrouwen in, maar na de eerste uitzending is men gaan twijfelen. Patty was zenuwachtig en wist geen enkel gesprek vloeiend te laten verlopen...

In navolging van Rolf Wouters, Daphne Deckers, Beau van Erven Dorens en Esther Duller is nu Patty Brard aan de beurt om Big Brother een eigen gezicht te geven. Of ze daarin zal slagen is moet de toekomst uitmaken, maar op grond van haar eerste prestaties zijn er nu al twijfels. Ook Patty heeft pijnlijk moeten ervaren dat interviewen een echt vak is. De gesprekjes met spraakmakende deelnemers aan buitenlandse series van Big Brother, die speciaal naar Nederland waren gekomen, verliepen hortend en stotend en bleven steken in algemeenheden. Sommige gasten vroegen zich na afloop van de uitzending af waarom ze eigenlijk naar Nederland waren gekomen. En ook afgelopen donderdagavond, toen de eerste echte grote Big Brother uitzending werd gepresenteerd, bleek Patty nog lang niet in haar rol te zitten. De vragen die ze stelde las ze voor van kaartjes en ze haakte niet in op de antwoorden die ze kreeg. Daardoor kwam het niet tot spontane, goedlopende en vooral boeiende gesprekken. Het was alsof Patty dichtklapte op het moment dat de rode lampjes van de camera's gingen branden.

Toch was Patty vol goede moed aan de presentatie van Big Brother begonnen. Ze heeft zich stellig voorgenomen om te bewijzen dat ze een vakvrouw is en daarvoor heeft ze het aangedurfd een groot risico te nemen. Bij Yorin is ze met haar 46 lentes de oudste presentatrice. En ondanks het feit dat ze kort geleden haar handtekening zette onder een driejarig contract met deze zender zou ze bij tegenvallende kijk- en waarderingscijfers gemakkelijk op een zijspoor gezet kunnen worden. Patty is er vooralsnog van overtuigd dat het niet zover zal komen. Bij de introductie van Big Brother vertelde ze dat het programma een weergave is van haar eigen leven: "De deelnemers leven of in het rijke overdadige en luxe deel van het huis, of in het sobere, zeg maar liever straatarme gedeelte van de woning. Dat zijn twee uitersten die ik ook aan den lijve heb ondervonden. Ik heb periodes in mijn leven gehad waarin ik niets te kort kwam, maar ook tijden waarin ik geen cent bezat, werkeloos was en alleen maar grote schulden had. Big Brother moet een veldslag worden en dat is mijn leven ook. Vandaar dat ik meteen ja heb gezegd op het aanbod om deze serie te gaan presenteren. Big Brother is tot op heden de grootste uitdaging van mijn televisiecarriere,"aldus de presentatrice.

Zij gingen Patty voor en flopten...

Rolf Wouters: te arrogant

Rolf Wouters had verscheidene grote televisieschows op zijn naam staan en had bewezen een tv-vakman te zijn. Maar Big Brother interesseerde hem niets. Rolf keek niet eens naar de uitzendingen. En wanneer hij op donderdagavond in de studio stond straalde de desinteresse van hem af. Hij hakkelde niet alleen, maar maakte ook de ene fout na de andere die hij had kunnen voorkomen door zich van te voren op de hoogte te stellen van de gebeurtenissen in het huis. Big Brother 1 was nog niet eens afgelopen of Rolf deed al uitlatingen die hem door de programmamakers allerminst in dank werden afgenomen. "Ik wil mezelf niet op de borst slaan, maar het is voor mij een programma dat onder de maat is. In de toekomst presenteer ik het programma liever niet meer, omdat het geen voldoening geeft. Het maakt in feite niet uit of ik daar sta of een willekeurig iemand van de straat. Wat ik bij Big Brother doe is zonder arrogant te doen eigenlijk beneden mijn stand. Ik zeg altijd dat ik nieuwsdienst heb op donderdagavond. Ik sta daar als nieuwslezer, zo kijk ik er tegen aan, dus zo doe ik het." Woedend was men achter de schermen van Big Brother dat op dat moment niet alleen het meest bekeken, maar ook het meest opzienbare tv-programma was. Voordat de laatste uitzending een feit was stond het al vast dat er met Rolf niet meer gesproken zou worden over de presentatie van de tweede Big Brother.

Daphne Deckers: einde tv-carriere

Ook de prestaties van Daphne Deckers bleven ver onder de maat. Daphne was aanvankelijk de rechterhand van Rolf Wouters tijdens de donderdagavond uitzendingen waarin hij met de kijkers terugkeek op de afgelopen week. Het werd de kijker al snel duidelijk dat het niet klikte tussen Rolf en Daphne. Daphne had duidelijk niet het niveau dat Rolf verlangde van een man of vrouw naast zich. Niet geheel ten onrechte want Daphne beschikte niet over de juiste interview-techniek om met een verve een live-uitzending te kunnen presenteren. Tussen Daphne en haar gasten kwam het niet tot boeiende gesprekken en op het moment dat Daphne voor de deur van het huis stond om een bewoner op te halen kwam ze ook niet tot topprestaties. Om te voorkomen dat het tussen Daphne en Rolf tot een pijnlijke confrontatie zou komen, werd in allerijl ingegrepen. Daphne verdween uit de wekelijkse live-uitzending. Ze kreeg de opdracht om korte filmpjes over de thuisblijvers van de bewoners te maken, waarin geknipt en geplakt kon worden. Hierdoor werd haar aandeel in Big Brother nog redelijk gered. Maar de extra moeite die de redactie van het programma zich had moeten getroosten om het programma onderdeel van Daphne boeiend te houden, was reden om ook haar niet meer te vragen voor de tweede serie. Voor Daphne was het einde van Big Brother meteen het einde van haar televisiewerk voor Veronica, dat haar contract niet wilde verlengen.

Beau van Erven Dorens: niet op z'n plaats

Vorig jaar had de redactie van Big Brother alle hoop gevestigd op Beau van Erven Dorens, die hiervoor zelfs werd weggehaald bij RTL. Beau zou met zijn bijzondere manier van interviewen Big Brother een eigen en spraakmakend gezicht moeten geven. Beau kreeg als opdracht om de bewoners van het huis uitspraken te laten dien die Nederland op zijn kop zouden moeten zetten. Datzelfde gold voor de gasten die de redactie selecteerde voor de wekelijkse extra lange donderdagavond uitzendingen. Big Brother kon op dat moment wel een duwtje in de rug gebruiken, omdat de kijk- en waarderingscijfers achter bleven bij de verwachtingen. De toch wat brutale aanpak van Beau leek aanvankelijk heel verfrissend, maar al heel snel werd duidelijk dat ook hij zich bij Big Brother niet op zijn plaats voelde.

Esther Duller: een lijdensweg

Esther Duller was bij de tweede serie als vervangster van Daphne Deckers aangetrokken. Het was duidelijk dat de redactie geen lering had getrokken uit het feit dat interviewen een vak is en dat niet iedereen dat beheerst. De gesprekjes die voormalig tv-omroepster Esther Duller voerde hadden nog minder inhoud dan die van Daphne Deckers. De programmamakers geneerden zich zelfs voor Esther's spontaniteit en men poogde haar bij te sturen zonder dat al te nadrukkelijk te laten merken. De programmamakers wilden door deze softe manier van aanpakken voorkomen dat ze dicht zou slaan, onzeker zou worden of geirriteerd zou raken. Maar haar optreden werd door de redactie van Big Brother, zo lekte vorig jaar uit, als een lijdingsweg gezien. Ook Esther werd afgevoerd.

bron: weekblad Weekend 39

maandag 24 september 2001 @ 00:05:08 #102
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1718295
quote:
Op maandag 24 september 2001 00:02 schreef Tante Bep het volgende:
Lang verhaal
hier ben ik het toch niet helemaal eens met de Weekend. Rolf Wouters hoorde gewoon bij BB1. Die ongeinteresseerde manier van presenteren maakte het juist leuker om naar te kijken. Jammer dat ze dat bij Veronica niet vonden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_1725269
Captain Gert-Jan gaat over lijken
Andries roept zijn team bij elkaar in de slaapkamer. Aanleiding voor deze vergadering is het gesprek dat Frank met de Rijke kant heeft gehad.

Esther Coumans 24-09-2001 19:53
Arm – Frank heeft de Rijke kant verteld over het ‘grapje’ dat zij met hun uit wilden halen. “Wij wilden vragen of jullie de blouse van Andries terug wilden gooien. Op die manier zouden jullie een sanctie van Big Brother kunnen krijgen, wat dus zou kunnen betekenen dat we van kant moeten ruilen.” Frank vertelt dit net nadat Gert-Jan in de dagboekkamer is geweest om aan Big Brother te vragen of de twee teams niet kunnen ruilen van kant.
Pissig
Gert-Jan vindt het niet fair dat de teams al zo lang aan dezelfde kant vertoeven. Gert-Jan wordt pissig op Frank als hij het verhaal van de blouse hoort. “Ik krijg nu een beetje een hekel aan je, Frank. Ga ik eerst vragen of we misschien naar de andere kant mogen, vertel je me nu dat jullie een rotgeintje met ons wilden uithalen. Dat is niet eerlijk.” De twee praten het uit en gaan tevreden door met hun bezigheden.

Frustraties
Frank wordt door Andries en zijn team op het matje geroepen in de slaapkamer. De anderen hebben gehoord wat Frank met hen heeft besproken en zijn het absoluut niet met hem eens. “Ik ga niet door mijn knieën, omdat de captain van de andere kant naar de dagboekkamer gaat om een wissel aan te vragen. Dat vertik ik”, roept Diane. “Ik merk dat er frustraties binnen de groep zijn”, zegt Andries, “en we zijn nu als groep bij elkaar om misverstanden uit de weg te helpen en niet om Frank te veroordelen.”

Warme douche
Andries begrijpt dat Frank het zwaar heeft. “Ik mis vooral een warme douche”, laat Frank weten, “en daar wil ik alles voor doen, ook al gaat het ten koste van de groep.” De captain maakt duidelijk dat als iemand het zwaar heeft, het de taak van de andere drie is om diegene daar doorheen te slepen. “We moeten steun zoeken bij elkaar en niet bij het andere team”, zegt Andries. “Zij hebben een captain die volgens mij over lijken gaat. We zijn nu vrienden, maar op het Battlefield zijn ze onze vijanden.”

Frank voelt zich op het matje geroepen. “Ik zou nooit de groep benadelen, want dan benadeel ik mezelf ook”, spreekt hij zichzelf tegen. Daniëlle zegt geschrokken te zijn over wat Frank vertelt. “Eerst zeg je dat je alles op alles zet om aan de Rijke kant te komen en nu zeg je dat je de groep niet zal laten vallen. Wat is het nou?” Frank maakt haar duidelijk dat hij nooit de groep zou laten zakken. “Misschien heb ik het wel verkeerd gezegd, maar desalniettemin wil ik wel erg graag naar de andere kant.” Andries vindt dat alles nu goed is uitgesproken. “Ik verklaar de vergadering voor gesloten”, beëindigt hij zijn verhaal.

bron: http://www.big-brother.nl/

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 28-09-2001 18:39]

vrijdag 28 september 2001 @ 14:47:49 #104
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_1763983
Stop de smakeloze televisie

door MARCEL FROST

HILVERSUM - 'Kijker vindt Big Brother III ranzig',

Het lijkt wel alsof de verloedering op de buis langzaam maar zeker de overhand neemt. En het einde lijkt vooralsnog niet in zicht.

In Big Brother was Nederland vorige week dinsdag (even na het Jeugdjournaal) getuige van scheldpartijen, veel bloot en seksscènes. Zelfs John de Mol vond de beelden achteraf gezien te heftig voor het tijdstip en zegt herhaling te voorkomen.

"Als er niets gebeurt, zullen we straks executies live kunnen zien", is het doembeeld dat Joop Atsma, Tweede-Kamerlid en media-woordvoerder voor het CDA, schetst. "Want wat je ook uitzendt, er is een markt voor." zegt Atsma: "Opnieuw is gebleken dat mensen nagenoeg alles doen, als je maar genoeg biedt. Tuurlijk, ze doen op vrijwillige basis mee, maar dit kan niet! De programmamakers moeten hun verantwoordelijkheid nemen."

Joop Daalmeijer (hij noemde eerder de TV Kapper "een drol") is netmanager van Nederland 2 en volgt de ontwikkelingen bij de commerciële 'collega's' met lede ogen. "Laat ik voorop stellen dat ik een open iemand ben, die helemaal niet moralistisch uit de hoek wil komen. Van mij mag veel op de buis, maar dan moet je wel het tijdstip in de gaten houden. Of de ouders moeten erbij zitten en de kinderen duidelijk maken dat hetgeen ze zien geen normaal gedrag is. Na tienen mag je wat mij betreft copuleren tot je een ons weegt, maar niet om zeven uur. En mensen giftige bloembollen laten eten, afgezien van de gedachte aan mijn moeder die daar zeer pijnlijke herinneringen aan heeft, is uiteraard nooit normaal."

HILVERSUM - 'Kijker vindt Big Brother III ranzig', 'In ziekenhuis na overdosis bloembollen' en 'De schaamte voorbij in Link!'. Een greep uit de koppen van deze krant de afgelopen weken. Het lijkt wel alsof de verloedering op de buis langzaam maar zeker de overhand neemt. En het einde lijkt vooralsnog niet in zicht: zo begint maandag op SBS 6 Blind Vertrouwen, waarin drie koppels gedurende twee weken uit elkaar gaan en zichzelf blootstellen aan mooie verleiders. Met tranen in de ogen kijken de deelnemers aan het einde van de dag hoe de partner zich weer met deze of gene vermaakt heeft.

In Big Brother was Nederland vorige week dinsdag (even na het Jeugdjournaal) getuige van scheldpartijen, veel bloot en seksscènes. Zelfs John de Mol vond de beelden achteraf gezien te heftig voor het tijdstip en zegt herhaling te voorkomen. In Link! moeten de deelnemers aan de hand van allerlei onsmakelijke spelletjes uitzoeken welke partners bij elkaar horen. En deelnemers aan het V8-spelletje Een Rug Te Ver werden deze week met vergiftigingsverschijnselen in het ziekenhuis opgenomen, omdat ze van de programmamakers giftige narcisbollen te eten kregen.

"Als er niets gebeurt, zullen we straks executies live kunnen zien", is het doembeeld dat Joop Atsma, Tweede-Kamerlid en media-woordvoerder voor het CDA, schetst. "Want wat je ook uitzendt, er is een markt voor." Over het 'bloembollen-incident' zegt Atsma: "Opnieuw is gebleken dat mensen nagenoeg alles doen, als je maar genoeg biedt. Tuurlijk, ze doen op vrijwillige basis mee, maar dit kan niet! De programmamakers moeten hun verantwoordelijkheid nemen."

Volgens Atsma schuilt een deel van het probleem in het opheffen van de Filmkeuring. "Nu bepaalt het Nicam wat de effecten van programma's kunnen zijn. Maar dat is gebaseerd op zelfregulering door de zenders en producenten. Alsof je een slager zijn eigen vlees laat keuren. Wij hebben in het verleden dan ook gepleit voor een onafhankelijk orgaan, maar daar was in Den Haag geen politiek draagvlak voor."

Het Nicam is verantwoordelijk voor de Kijkwijzer, die middels pictogrammen speelfilms classificeert. Bij programma's als Big Brother en Een Rug Te Ver staat het Nicam echter buitenspel. "We kijken nu enkel naar fictie. Als het goed is komt daar vanaf januari verandering in", zegt Wim Bekkers van Nicam. "Maar wij geven nooit de geschiktheid aan, enkel of er sprake kan zijn van schadelijke invloeden op gebied van geweld, seks, drugs discriminatie of angstaanjagend effect. Big Brother wordt dan waarschijnlijk voorzien met het label 'vanaf 12 jaar' en dat betekent dat het niet meer voor achten mag worden uitgezonden."

Joop Daalmeijer (hij noemde eerder de TV Kapper "een drol") is netmanager van Nederland 2 en volgt de ontwikkelingen bij de commerciële 'collega's' met lede ogen. "Laat ik voorop stellen dat ik een open iemand ben, die helemaal niet moralistisch uit de hoek wil komen. Van mij mag veel op de buis, maar dan moet je wel het tijdstip in de gaten houden. Of de ouders moeten erbij zitten en de kinderen duidelijk maken dat hetgeen ze zien geen normaal gedrag is. Na tienen mag je wat mij betreft copuleren tot je een ons weegt, maar niet om zeven uur. En mensen giftige bloembollen laten eten, afgezien van de gedachte aan mijn moeder die daar zeer pijnlijke herinneringen aan heeft, is uiteraard nooit normaal."

Tv-maker Harry de Winter, oprichter van IDTV, heeft geen goed woord voor de gewraakte programma's, die allen afkomstig zijn uit de stal van concurrent Endemol. "De makers van dit soort programma's gaan voorbij aan de moraal. Ze springen onzorgvuldig om met de invloed van het massamedium televisie, waar ook veel kinderen naar kijken. Je mag in je programma's nooit misbruik maken van mensen."

De Winter vervolgt: "En John de Mol heeft dan nu weliswaar ingegrepen bij Big Brother, maar je kan van hem niet niet verwachten dat hij in zijn enorme bedrijf alles onder controle heeft. Er zouden bij Endemol meer mensen hun verantwoordelijkheid moeten kennen. Of zien we straks daadwerkelijk mijn angstdroom waarheid worden en staat er een advertentie in de krant met de tekst: 'wilt u zelfmoord plegen, dan komen wij het filmen'
bron: http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.brother.big.programma.html

vrijdag 28 september 2001 @ 15:47:43 #105
11801 HenriPaul
 Drivin'away
pi_1764513
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 14:47 schreef Nyrem het volgende:
'wilt u zelfmoord plegen, dan komen wij het filmen'
Dat is allang gedaan bij de EO, dat was volgens mij een heel nette uitzending als ik het me goed herinner..
pi_1765827
Column Mona in weekblad Weekend nr.40

Met de drie nieuwe bewoners Daniëlle, Nancy en Pascal is Big Brother the
Battle echt begonnen. Vanaf vorige week kun je echt meeleven met de rijke of
arme groep en zal de jaloezie toenemen. Ik moest erg lachen toen ik de ene
groep vanuit het arme deel zag toekijken toen de anderen een sappige
biefstuk naar binnen werkten. Sadistisch misschien, maar wel leuke tv. Toch
is het jammer dat we zo weinig zien van de andere bewoners die in Spanje
wachten op hun komst naar het huis in Almere. Daar moet toch ook het nodige
gebeuren! Nancy schijnt zelfs al verliefd te zijn geworden op 'n
medebewoner, genaamd Richard, die ze in Spanje heeft moeten achterlaten. Ik
ben benieuwd of ze nog net zo verliefd op hem zal zijn als Richard ook zijn
intrek in het Big Brother-huis neemt. Daniëlle schijnt de rol van
interviewster op zich te hebben genomen door de bewoners van het eerste uur
het hemd van het lijf te vragen, vooral over elkaar. Pascal is de jongste
maar lijkt me niet de meest onvolwassen persoon in hun midden, en als
chef-kok zou hij nog goed van pas kunnen komen.

Nu de twee teamcaptains bekend zijn, Gert-Jan en Andries, moet ik toch
eerlijk bekennen dat ik voor Gert~Jan ga. Ondanks dat hij er af en toe wat
ongelukkig uitziet vind ik hem oprecht overkomen. Hij gaat ervoor, maar
schijnt zich toch ook te bekommeren om zijn mede huisgeno(o)t(e), en dat
bevalt me wel. Dit in tegenstelling tot Andries, die zich al behoorlijk
ergert aan Gert-Jan en dat ook duidelijk maakt. Wat dat betreft hadden er
voor mij geen twee betere teamcaptains uit de bus kunnen komen.

Afgelopen week heb ik met open mond zitten kijken. Ik heb besloten om onze
jongste niet meer naar Big Brother te laten kijken. Nu ben ik zelf niet
bepaald op mijn mondje gevallen en ik ben absoluut niet preuts, maar de
scènes tussen Frank en Diane, zowel fysiek als verbaal, gingen me toch te
ver voor de kinderen.....

vrijdag 28 september 2001 @ 22:02:36 #107
7393 FarahDibah
Hebben wij een romance???
pi_1767976
quote:
Op maandag 17 september 2001 22:10 schreef Harry het volgende:
Geen BB3, maar wel een aardig weetje...

Big Brother Bart flirt met mannen

Sinds Bart Spring in 't Veld anderhalf jaar geleden de eerste 'Big Brother' won, is hij het doelwit van de wildste geruchten. Na zijn 'Huis-romance met Sabine zou Bart de voorkeur geven aan mannen in plaats van vrouwen... Die geruchten worden nu bevestigd door zijn omgang met de Groningse homoseksueel Sander, die toegeeft dat 'er weleens iets tussen ons is gebeurd. We hebben ook openlijk gezoend, ja.' Bart zegt echter een vriendinnetje in Tilburg te hebben en nog steeds op zoek te zijn naar de Grote Liefde... Zucht.

prive.nl

Sabine zat gisteren in het radioprogramma van 8fm,De Dominating Morningshow......Rijk en van Brabant.Ze vertelde dat Bart geen homo was,maar mensen gingen zich dit afvragen ,omdat Bart op rose maandag vertoefde op de Tilburgse kermis.Dus dan weten we dat ook weer
Bart: ouwe lullen moeten weg!!
  dinsdag 2 oktober 2001 @ 17:28:19 #108
1169 BigDick
size DOES matter
pi_1798287
"Er zijn inderdaad mensen benaderd door de programmamakers. Dat is ook niet zo gek. Nu we met de derde serie komen moet het uiteraard nog spraakmakender worden. Maar wie er door het programma is benaderd en wie zichzelf heeft opgegeven weet ik niet. Dat zullen we ook niet bekend maken."

bron: http://www.mediactua.nl/bigbrother2001/artikelen/092001/2001-09-22-weekend-02.htm

Kelly is gevraagd door Patty
maar wie zijn er nog meer benaderd?

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
  zondag 7 oktober 2001 @ 15:21:39 #109
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_1835435
HET BELGISCHE BB

"De meest vunzige zuippartij uit de Vlaamse Big Brothergeschiedenis, waarbij drie koppels gelijktijdig tot 'de daad' overgingen, heeft tot veel berouw, ruzies en problemen geleid. De herhaling van de uitzending werd geschrapt vanwege het liederlijke karakter. De producers namen afstand van het feit dat ze door het aanvoeren van veel alcohol de gebeurtenissen in de hand werkten, en legden de schuld bij de bewoners. Uiteindelijk is Dirk vrijwillig vertrokken om te kijken of hij achteraf de relatie met de moeder van zijn kinderen nog kan redden. Iedereen vreest een leegloop - er is nog maar 1 echte exit geweest en er zijn al 4 bewoners weg - en vraagt zich af wat er nu gaat gebeuren."
(bron: mediawatchers.nl)

lees verder: http://www.mediawatchers.nl/

Moderator zondag 14 oktober 2001 @ 12:51:31 #110
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_1895483
Advertentie in de Posthoorn (huis-aan-huis blad voor Den Haag en omstreken:)

BIG BROTHER
the Battle

Stem op onze kok Pascal!

via SMS 2200
of bel 09098808

Eetcafé de Halve Maan
Lange Kleiweg 1 Rijswijk

alvast bedankt voor uw STEM Vrienden van de Halve Maan

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_1895515
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 12:51 schreef Gert het volgende:
Advertentie in de Posthoorn (huis-aan-huis blad voor Den Haag en omstreken:)

BIG BROTHER
the Battle

Stem op onze kok Pascal!

via SMS 2200
of bel 09098808

Eetcafé de Halve Maan
Lange Kleiweg 1 Rijswijk

alvast bedankt voor uw STEM Vrienden van de Halve Maan

Ok. Z'n werkadres is bekend
blabla
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2001 @ 18:02:18 #112
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_1898156
Op zaterdag 13 oktober 2001 12:53 schreef May het volgende:

Gezien in Het Parool van 10 oktober ....
http://www.parool.nl/1002522699205.html#top

Veel leesplezier

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 14-10-2001 18:03]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2001 @ 18:03:20 #113
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_1898165
Op zaterdag 13 oktober 2001 15:29 schreef Cynix ® het volgende:

Paar quootjes, ik zal niet het hele artikel plaatsen, dat is niet sympathiek naar het Parool toe.

Big Brother, The Battle

Door: GERTJAN DIKKEN

...na dertig dagen kan gezegd worden dat Big Brother deel 3 The Battle briljant is...

...Vooral het kijken naar de op internet uitgezonden beelden, de streams, blijkt verslavend. Zeker als je daarnaast de verslagen van de streams leest die door de diehards worden bijgehouden...

...Op internet is tegen Frenk al een virtuele protestgroep opgericht, die daadwerkelijk van plan is om hem aan te geven bij de politie van Almere omdat hij na een met champagne overgoten avond Diane verkracht zou hebben...

...Andries, die kort daarna captain wordt van het team zonder Kelly, ontpopt zich als een ware seksmaniak...

...De populatie van het huis vindt haar evenknie in de presentatrice van de Big Brother live uitzendingen op donderdagavond: Patty Brard. Ondanks de autocue is zij niet in staat te onthouden wie er in arm en rijk wonen...

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_1898654
ZELDZAAM SAAI

Wij zullen ze dit jaar eens wat laten zien, moeten ze bij Yorin gedacht hebben, na de storm van kritiek die er was over de enorme saaiheid van het vorige Big Brother-seizoen. Even ter herinnering: een slapende Koos was vaak het hoogtepunt van de uitzending. Dit jaar is dus alles uit de kast gehaald om BB spannender te maken. De titel van het programma kreeg de toevoeging The Battle, waarmee alles wel gezegd moest zijn. Maar die strijd valt nogal tegen. De bewoners zijn verdeeld in twee groepen en moeten door middel van wedstrijdjes bepalen wie er in de rijke kant van het huis mag zitten en wie er op balen stro moet slapen en het zonder douche moet stellen in het arme gedeelte. Dat klinkt best spannend, ware het niet dat die battles bijzonder weinig plaatsvinden. Hierdoor zitten zowel de bewoners aan de rijke kant als de deelnemers aan de arme kant zich nog dagenlang stierlijk te vervelen. Maar Yorin heeft nog een ander wapen in de strijd gegooid om BB opwindend te maken: een bijzondere selectie. Waren de bewoners in de voorgaande jaren vaak de gewoonheid zelve, nu is er bewust gecast op excentrieke types. Zo is daar Kelly, een blonde damen die slechts geinteresseerd is in twee dingen: haar uiterlijk en het feit dat ze vroeger een jongetje was. Dat moet een schok teweeg brengen bij de andere bewoners, heeft de redactie gemeend. Nou, dat valt reuze tegen . Nadat Kelly gezoend heeft met de onwetende Andries en hem enkele dagen later vertelt van haar geslachtsverandering reageert hij doodkalm met:'O, ja en wat dan nog?'. Verder loopt er nog een ongeleid projectiel rond in de persoon van Frank, een ras-Rotterdammer met een heel bijzonder gebruik van de Nederlandse taal. Uitspraken als:`Ik ken mezelluf niet in controle houden. Jij kent het beter profileren als ik,' zijn in het begin nog wel grappig, maar gaan na verloop van tijd danig vervelen. Net als de rest van Big Brother.

Roos Schlikker - Mikro Gids Nr 41, 13-19 oktober 2001

En vast!
  zondag 21 oktober 2001 @ 12:52:44 #115
15588 Chonelly
Moet dat dan?
pi_1962035
Bron Groot Rijswijk
Donderdag 18 oktober 2001
Door Sylvia Brouwer

Rijswijk - Sind kort is Big Brother weer begonnen. De woorden 'The Battle' zij eraan toegevoegd en de opzet is veranderd. Ditmaal doet de Rijswijkse kok Pascal van restaurant 'De halve maan' mee aan het programma. Elke dag zijn de perikelen rond Pascal en zijn medebewoners op de tv te zien. Wie daar geen genoeg van kan krijgen, kan 24 uur per dag de ins en outs van de bewoners op het internet volgen. Maar dat internet ook voor laster gebruikt wordt, heeft de familie van Pascal ondervonden.

"Ik ben ontzettend boos en verontwaardigd", vertelt Marie, de moeder van Pascal. "Enkele dagen geleden ontdekte de broer van Pascal per toeval een internetsite (www.bekendenederlanders.nl) waarop te lezen is dat Pascal heel wat op zijn kerfstok heeft. Zo zou hij een 25-jarige vrouw hebben mishandeld en met een gestolen auto en onder invloed van alcohol zijn gaan joyrijden waarbij hij een vrouw aangereden heeft. Het nieuws verspreidt zich als een lopend vuurtje en dit geintje kan ervoor zogen dat mensen denken dat hij een crimineel is en hem wegstemmen. Hij is absoluut nog nooit in aanraking geweest met justitie, het is pure laster. Big Brother heeft Pascal vier maanden lang gescreend. Als hij dit allemaal had gedaan, dan was dat echt wel eerder uitgekomen."

Het vervelende is dat Pascal de enige is die aangifte van laster dan doen. Alleen weet hij van niets, want hij is van de buitenwereld afgesloten. Een vriendin van de familie, Esther, is als een zus voor Pascal en snapt niet dat iemand hiertoe in staat is. "Er moet iemand zijn die gewoon een grote hekel aan Pascal heeft. We kunnen zelf niet veel doen. We hebben bij de plitie geinformeerd en daar bleek dat we eventueel de 'internetrecherche' in kunnen schakelen. Yorin is er overigens ook mee bezig."

Dit gebeuren is een smet op het hele 'Big BRother" avontuur. "Want we zijn hartstikke trots op hem en hij heeft het enorm naar zijn zin. De omgeving reageerde ook heel enthousiast toen ze vernamen dat Pascal mee ging doen aan het programma. Elke week zitten we met spanning thuis of in de studio af te wachten of hij mag blijven of dat hij weg moet, want hij staat meestal ergens onderaan de lijst. Maar gelukkig zit hij er nog steeds in."

Daar denk ik nog even over na!
pi_2004532

Bron: BB3.nu

blabla
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2001 @ 19:51:19 #117
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_2069451
Kijk eens wat Hiz voor jullie heeft gedaan
quote:
'De hel moet nog losbarsten'
Interview met Hummie van de Tonnekreek in Elsevier.

Soms moet je onwillekeurig terugdenken aan die magische televisiemomenten van eind 1999. Aan het ogenblik bijvoorbeeld dat het gezicht van Willem langzaam verstart, wanneer de ooit zo populaire kok, in zijn eentje buiten in de badkuip gezeten, het publiek achter de hekken 'matennaaier' hoort roepen en beseft dat hij , door zijn kameraad Ruud te belazeren, zijn kans op e overwinning heeft verspeeld. Of aan dei traan over de linkerwang van die stoere Bart als hij hoort dat hij gescheiden zal worden van zijn liefje Sabine

Het zijn aangename herinneringen aan de eerste Big Brother, aan de belevenissen van een geisoleerd groepje 'gewone' landgenoten dat maandenlang een groot deel van de bevolking in zijn ban hield. Maar liefst 3.3 miljoen mensen keken naar de finale.

Zo mooi als toen,zo pakkend, zo naturel zou het nooit meer worden, dat wist iedereen. De tweede editie trok dan ook aanzienlijk minder kijkers, niet veel meer dan de helft van de uitzendingen in 1999. De makers van het programma voelden dat het roer om moest. Daarom presenteren zij in september van dit jaar een andere formule: Big Brother The Battle. Nieuw was onder meer dat het beroemde huis in Almere werd opgedeeld in een rijk deel, met veel comfort en eten en drinken in overvloed, en een arm deel waar de bewoners op een houtje bijten. In battles moeten de, in twee teams opgedeelde, deelnemers uitmaken wie zich voor bepaalde tijd in luxe mag wentelen.

Over deze opzet is lang nagedacht, vertelt Big Brother hoofdredacteur Hummie van der Tonnekreek. 'Er is echt eindeloos vergaderd. We hebben eerst nog talloze andere locaties overwogen, zoals een eiland of een mergelgroeve in Limburg. Toen we toch in Almere besloten te blijven, is met onder anderen producent John de Mol weer uitgebreid gesproken over zowat elke tegel van het huis'.

Van der Tonnekreek is tevreden over het resultaat, dat elke dat te zien is op Yorin. De kijkcijfers (tussen de 750 duizend en 950 duizend) zijn iets hoger dan bij de vorige editie wat vooral te danken zou zijn aan de deelnemers. 'Vorig jaar, dat mag u gerust weten was het een harde dobber. We waren echt teleurgesteld in de bewoners. ZE waren te veel bezig met hoe ze op televisie zouden overkomen en accepteerde de randvoorwaarden van het project niet.'

Er is een hoop tijd geinvesteerd in de selectie van de achttien deelnemers uit het aanbod van zo'n vijfduizend kandidaten. Ze zijn over het geheel genomen wat extraverter en kleurrijker dan de vorige bewoners, met de uitbundige transseksueel Kelly als sprekend voorbeeld. Criteria als stressbestendigheid en sociale vaardigheden speelden bij de keuze geen rol meer. Wel werd doelbewust gezocht naar contrasten , naar verschillende types die op een spannende manier op elkaar zouden reageren.

In het begin was het misschien wel iets te spannend. In de Tweede Kamer werden zelfs vragen gesteld over de schuttingtaal en de seksuele scenes op het vroege tijdstip van zeven uur. Van der Tonnekreek verbaast zich over de kritiek. 'Eerst schreven de critici dat Big Brother te saai was, met al die mensen die maar op de bank hingen . Nu vinden ze het weer te heftig. De Volkskrant ergerde zich aan twee vouwen die elkaar in het bad zoenden. Wat ie er nu erg? Dat vrouwen in het bad zitten ? Of dat ze elkaar zoenen ? Mag dat soms niet ?'

Volgens Van der Tonnekreek, die ontkent door John de Mol op het matje te zijn geroepen, werden de amoureuze fragmenten die kinderen als schokkend kunnen ervaren, trouwens pas later op de avond uitgezonden. Het is ook niet zo dat seks het best scoort, zegt ze. 'Het gaat meer om romantiek, om verdriet, om wanhoop. Om emoties dus.'

En de emoties in de pressure cooker van Big Brother leveren eerlijk is eerlijk soms weer heel fascinerende TV op. Zo is het boeiend om gade te slaan hoe de ideale schoonzoon Andries zich geleidelijk ontpopt als intrigant en roddeltante. En het blijft leuk om de slimme zakenman Gert-jan elke keer weer feilloos de zwakke plekken van zijn medestrevers te zien vinden. Big Brother is nog altijd het ideale programma voor psychologen, sociologen en voyeurs.

Toch is er zo nu en dan weer die gene bij het kijken. Bijvoorbeeld wanneer de , als hardrocker uitgedoste, bouwvakker Ed de liefde voor zijn moeder dusdanig hartstochtelijk belijdt dat wel van een incestueuze relatie sprake lijkt. Worden de deelnemers niet tegen zichzelf in bescherming genomen ? Ja zeker wel zegt mr. Van der Tonnekreek. 'Ze worden goed voorgelicht en kunnen desgewenst met een psycholoog praten. Ons motto is: gezond erin, gezond er weer uit. En wat Ed betreft: het was niet onze bedoeling hem belachelijk te maken'. Hoe zit het dan met de klachten van oud deelnemers, zoals de vorige winnares Bianca, over de kille benadering van Endemol en het geheel ontbreken van nazorg? 'Ja sorry hoor. Ik kan niet met iedereen contact blijven houden. Ik ben geen hulpverlener'.

De talrijke epigonen van Big Brother hebben weinig succes geboekt en ook de aantrekkingskracht van het A-merk zelf zal op den duur afnemen. Maar dat wil niet zeggen dat het genre van de reality soap is uitgeput, meent Van der Tonnekreek. 'Er zijn nog tal van varianten denkbaar.' Maar hoe ver kun je gaan met emotietelevisie? Zou Russische roulette op TV denkbaar zijn? 'Ja waarom niet? Alles wat u en ik kunnen bedenken is mogelijk. Het zal ook nog wel eens gebeuren dat iemand voor de camera zelfmoord pleegt als hij daarmee geld kan verdienen voor zijn nabestaanden. Kijker houden nu eenmaal van drama en spektakel. Ik zal zelf nooit aan dat soort programma's meewerken, daar ben ik te zachtaardig voor. Maar ik verzeker u, op het gebied van reality TV moet de hel nog losbarsten'

pi_2107778
quote:
Vrouwen, pas op voor Andries

Snapt u Andries nog? Ik in elk geval niet meer. Ergens in het hoofd van deze leraar Nederlands moet er toch iets mis zijn, anders duik je niet voor de ogen van televisiekijkend Nederland steeds met een ander meisje in bed. Na Kelly en Audrey is nu de beurt aan Diane, die hij in het begin van Big Brother nog helemaal niet zag zitten. In de ogen van deze dames is Andries ongetwijfeld de lekkerste bewoner van het huis, maar hebben ze zelf niet in de gaten dat ze door hem gewoon gebruikt worden? In het begin vond ik hem nog wel vertederend. Een leuke blonde jongen uit de provincie die, zonder het in de gaten te hebben gehad, direct voor de knappe transsexueel Kelly viel. Ook zijn reactie toen Kelly haar verleden opbiechtte vond ik nog hartverwarmend. Maar sindsdien heeft Andries zich ontpopt als iemand die koste wat het kost de vrouwen-battle wil winnen en zijn medebewoners de ogen wil uitsteken met zijn laatste verovering. Zou hij ook in de echte maatschappij zo zijn? Ik zeg in elk geval: moeders, pas op je dochters als ze ooit thuiskomen met de mededeling dat ze Andries uit Big Brother als leraar Nederlands hebben gekregen!

Toen we de beelden zagen van Kelly die in tranen vertelde dat ze het huis uit wilde, wist ik direct dat ze niet zou gaan. Zoals we van Big Brother kunnen verwachten heeft ze zich snel laten ompraten. Als jij zegt dat je blijft zijn ze er goed in om je zo te manipuleren dat je van gedachten verandert, maar andersom ook!

Vanaf deze week gaan we een nieuwe fase in. De bewoners mogen elkaar nu wegstemmen. Elk team moet iemand nomineren, en de kijker beslist wie er uiteindelijk vertrekt. De spanning zal wel gaan oplopen. Frank zal bijvoorbeeld ongetwijfeld in schelden uitbarsten als zijn teamgenoten hem nomineren. En heeft Gert-Jan, met de sterke oppositie tegen hem, nog wel een kans om de eindstreep te halen?

Daniëlle vind ik goed tot haar recht komen als captain. Tijdens een conflict met Leo zei ze meteen waar het op stond, en hij kon dan ook niet anders dan haar gelijk geven. Wel mag Leo van mij in bepaalde situaties wat meer van zich af bijten, juist omdat hij toch laat merken dat hij een mening heeft. Af en toe denk ik dat hij meer voor de lieve vrede gaat. Ed valt me een beetje tegen. Ik had verwacht dat ik erg om hem zou kunnen lachen, maar hij houdt zich wel erg stil. Of mist hij zijn moeder gewoon te veel? Kelly had een opblaaspop voor hem besteld, maar het interesseert hem niets, hij ziet er zelfs de humor niet van in. Wel lekker relaxed natuurlijk, maar van mij mag hij wel eens uit de band springen. Ik denk dat we dan nog eens wat kunnen beleven! Bij Gert-Jan heb ik nog steeds gemengde gevoelens. De ene week vind ik hem top, de andere week helemaal niets. Wel denkt hij goed na over alles.

Wie van mij het eerst weg mag, is Pascal. Zijn taalgebruik bevalt me niet en hij komt erg kinderachtig op mij over. Een verwend jongetje denk ik. Sandy blijft mijn topper. Ze is zichzelf, en recht door zee. Gelukkig brengen ze haar nu wat meer in beeld. Dat ze captain is vind ik meer dan geweldig, want Pascal als captain vond ik helemaal niets. Wat een bazig mannetje zeg! Of ze het zal redden tot de eindstreep betwijfel ik, want dan zou het weer te veel gaan lijken op de winnares van vorig jaar.

Liefs, Mona
bron: Weekend nr. 45

woensdag 7 november 2001 @ 00:47:58 #119
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2107819
quote:
Op woensdag 07 november 2001 00:43 schreef Tante Bep het volgende:

Mona's verhaal - knip

LOL... Mona heeft een paar juiste opmerkingen, maar wat betreft een aantal andere slaat ze de plank wel finaal mis.
Andries vond bv Diane altijd al leuk en heeft toch echt niet met meerdere dames het bed gedeeld (of zoenen moet in Mona's ogen ook sex zijn ) Wel als je het letterlijk neemt natuurlijk, dus kan zijn dat Mona hier een spelletje speelt....
Wel erg grappig om te lezen trouwens...
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_2107841
quote:
Op woensdag 07 november 2001 00:47 schreef scanman01 het volgende:

[..]

LOL... Mona heeft een paar juiste opmerkingen, maar wat betreft een aantal andere slaat ze de plank wel finaal mis.
Andries vond bv Diane altijd al leuk en heeft toch echt niet met meerdere dames het bed gedeeld (of zoenen moet in Mona's ogen ook sex zijn ) Wel als je het letterlijk neemt natuurlijk, dus kan zijn dat Mona hier een spelletje speelt....
Wel erg grappig om te lezen trouwens...

tja, ut is wel de "weekend" he scan, dus een pak zout mag niet ontbreken..
  woensdag 7 november 2001 @ 00:55:14 #121
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2107884
quote:
Op woensdag 07 november 2001 00:50 schreef Tante Bep het volgende:
tja, ut is wel de "weekend" he scan, dus een pak zout mag niet ontbreken..
Ik neem hier intussen zo veel met een korreltje zout dat ik me een ongeluk drink aan water om het allemaal weg te spoelen!
pi_2212423
Deze week in de Panorama, de 25 leukste citaten van de bewoners (volgens mij allemaal van FOK geplukt) en een omschrijving Wie is Wie:

Frank (34) : Is een Rotterdamse macho
Diana (31) : Is een Haarlemse huilebalk
Patty (46) : Is een Amsterdamse presentatiedoos
Kelly (21) : Is een Hilversumse omgebouwde (v/h Ferry)
Andries (24): Is een Drachster slijmjurk
Pascal (23) : Is een Voorburgse meeloper
G-J (33) : Is een Amsterdamse jankmuil
Coos (34) : Is een Bergschenhoekse rat
Daan (26) : Is een Amsterdams lieverdje
Ed (22) : Is een Amsterdams moederskindje
Leo (35) : Is een Utrechtse sufk...
Sandy (23) : Is een Hoogwoudse schoonheid met de lekkerste stem die een vrouw maar kan hebben.

Oke, ook nog ff de leukste citaten:

Diana: ik ben niet naief, ik ben alleen soms goedgelovig
Frank: als er geneukt wordt, neuk ik wel een rondje mee
Kelly: volgens mij kom ik heel dom over op tv
Ed: als je zelf de lul bent, dan is dat gewoon kut, weetjewel
Coos: volgens mij ben ik een heel eerlijke jongen; althans, zo probeer ik over te komen
Pascal: het is vandaag al weer het begin van de volgende week.

pi_2212912
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  zaterdag 17 november 2001 @ 15:36:56 #124
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2213730
[off topic] Waar is Harry eigenlijk gebleven Het was altijd zo'n trouwe poster! [/off topic]
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  Moderator zaterdag 17 november 2001 @ 18:42:50 #125
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_2215652
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 15:36 schreef Larissa het volgende:
[off topic] Waar is Harry eigenlijk gebleven Het was altijd zo'n trouwe poster! [/off topic]
Harry heeft fysieke klachten die hem beletten om veel te kompjoeteren. Maar hij volgt BB nog wel hoor! Hij weet redelijk veel inside-dingen en komt zo nu en dan nog eens langs op FOK.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_2218165
Ik las in één van de kwaliteitsbladen dat Ed toen ie klein was mee heeft gedaan als Joe Cocker...
Was wel en grappig verhaaltje met foto. Hennie Huisman vroeg nl aan EDje of hij de baard al in de keel had en Edje antwoorde dat ie dat niet wist.
"Mag ik es kijken"?, vroeg Hennie, waarop Edje heel uitgebreid en lang zijn mond wijd ophield.

*fotootje met een klein replicaatje van Ed met zijn mond wagenwijd open met Hennie erbij die de boel inspecteerde*

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  zondag 18 november 2001 @ 17:56:46 #127
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2225279
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 18:42 schreef Gert het volgende:

[..]

Harry heeft fysieke klachten die hem beletten om veel te kompjoeteren. Maar hij volgt BB nog wel hoor! Hij weet redelijk veel inside-dingen en komt zo nu en dan nog eens langs op FOK.

Dank je voor de info!

En Harry, als je dit leest: beterschap!

zondag 18 november 2001 @ 18:10:45 #128
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2225419
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 23:33 schreef fashionably_late het volgende:*fotootje met een klein replicaatje van Ed met zijn mond wagenwijd open met Hennie erbij die de boel inspecteerde*
Scannen... please?
  zondag 18 november 2001 @ 20:25:33 #129
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_2226789
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 13:10 schreef femalehunter het volgende:Sandy (23) : Is een Hoogwoudse schoonheid met de lekkerste stem die een vrouw maar kan hebben.
Sinds wanneer vallen mannen op vrouwen die een stem hebben alsof ze dag en nacht rookt en drinkt
Op het forum zie ik geregeld berichten van dat het een lekker wijf is tot ze haar mond opentrekt...

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet om aan te horen, maar blijkbaar denken die Panorama-redacteuren daar anders over..

pi_2227459
Ik vind het anders ook wel lekker klinken
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  maandag 19 november 2001 @ 02:12:34 #131
15600 BB-King
Long live the King!
pi_2230679
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 23:33 schreef fashionably_late het volgende:
Hennie Huisman vroeg nl aan EDje of hij de baard al in de keel had en Edje antwoorde dat ie dat niet wist.
Tegenwoordig heeft hij de sik in de keel!
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  maandag 19 november 2001 @ 11:03:04 #132
17623 www.vantschip.com
------------------------------
pi_2231774
Dit hele topic is eigenlijk onnodig... kijk hier maar
[b]
Fok!Forum
[/b]
pi_2235768
quote:
Op zondag 18 november 2001 18:10 schreef Larissa het volgende:

[..]

Scannen... please?

Helaas Larissa...ik heb noch een scanner, noch dat blad in mijn bezit...(t was écht bij de kapper )
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_2251402
Vandaag artikel op media pagina AD (gaat over Fok!)
Link: http://www.ad.nl/artikelen/InternetenPc/1006240662004.html

'Zo'n dikke Franklucht in je kamer, nee dat is lekker.'

De kleine broertjes van BB

Door Robert van Eijden

Nu de bewoners van het Big Brother-huis steeds meer op stripfiguren gaan lijken, is een column schrijven over de afleveringen of het maken van een parodie op dit reality-programma makkelijker dan ooit. Een kort overzicht van de huisvlijt rondom Big Brother op internet.

'Ik ruik die uitgedroogde manische stinkbek van Frank dwars door de televisie heen. Zo'n dikke Franklucht in je kamer, nee dat is lekker. Hij ruikt naar Diane aan zijn snikkel. Dat vind ik pas triest. Is een publiek geheim dat hij na het penetreren van Lucy de zingende Neanderthaler zijn fransje niet meer heeft gewassen.'' De Amsterdamse bibliotheekmedewerker Nico Dijkshoorn heeft weinig moeite met het vinden van treffende beschrijvingen voor de bewoners van het Big Brother-huis. Drie keer per week schrijft hij een column op de website van Veronica over de aflevering van Big Brother die hij die avond gezien heeft.

Dijkshoorn is niet de enige die over Big Brother schrijft. De discussiesite Gesprek Van De Dag heeft zelfs een heel team van columnisten ingeschakeld. Elke dag levert een van de schrijvers een verse bijdrage.

Zowel op de Veronica-site als bij Gesprek Van De Dag kunnen de lezers in een forum direct reageren en proberen om nog snediger typeringen te vinden voor de deelnemers. ('Ik vind Priscella een soort kruising tussen Gruella de Ville en koningin Beatrix. Ze is net zo vals als de eerste en net zo hooghartig en arrogant als de laatste.')

Ondanks - of misschien wel dankzij - de heftige discussies die de deelnemers oproepen, heeft bijna elke bewoner een fansite. Overigens zijn de meeste van deze fansites opgezet door vrienden en bekenden van de deelnemers, die zo'n plek meteen gebruiken om hun mening geven over het verloop van het programma. Dat ze hierbij niet gehinderd worden door enige neiging tot objectiviteit, maakt de uitingen alleen maar boeiender. 'Gert-Jan kreeg keer op keer een veer in z'n reet gestoken over de rug van Coos,' schrijft een boze vriendin van bewoner Coos in haar wekelijkse bijdrage op Big-Coos. 'Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden dat een presentatrice in een live-uitzending (voor en achter de camera) haar persoonlijke voorkeur laat blijken.'

Het succes van de Big Brother-huisvlijt op internet begon ruim twee jaar geleden op Fokzine, de website die dankzij de oplettendheid van de oprichter een vliegende start kreeg; hij zette wat spraakmakende fragmenten online van de livestream van de officiële Big Brother-site. Ook dit seizoen zijn de bezoekers van Fokzine weer fanatieke Big Brother-kijkers; ze doen bijna 24 uur per dag verslag van wat ze zien op de internetstreams. Fokzine mag met recht een community genoemd worden: nu er, in tegenstelling tot de eerste twee seizoenen, betaald moet worden voor het bekijken van de internetstreams, sponsort men elkaar. Niet iedereen is even vaardig met taal, maar de minder eloquente Big Brother-kijkers zijn vaak weer bijzonder handig met Photoshop en aanverwante programma's. Op diverse manieren leeft men zich uit in het maken van filmposters of andere grappig bedoelde plaatjes van bewoners (vooral de tandem Coos/Pascal moet het ontgelden). Wie graag wil weten hoe de pc van Kelly eruit ziet, vervoegt zich bij de fake contest-afdeling op de website van Sanshine, die alle Photoshop-creaties verzamelt.

Al deze websites continu in de gaten houden, is vrijwel onmogelijk. Gelukkig bestaat er een weblog dat geheel gewijd is aan Big Brother: BB3.nu. Hoewel de maker naar eigen zeggen inmiddels lijdt aan 'ernstige BB-moeheid', post hij toch vrijwel dagelijks berichten waarin hij meldt welke Big Brother-sites er ververst zijn. Je zou bijna vergeten dat er ook nog Big Brother-uitzendingen op televisie zijn.

May the force be with u!
  donderdag 22 november 2001 @ 21:08:21 #135
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2264283
Dit is niet BB3 in de media, maar BB in Rusland. Heeft iemand het gisteravond op TV gezien (in het journaal zelfs, geloof ik). De BB versie in Rusland speelt zich af in een glazen huis waar dagelijks duizenden mensen even een kijkje komen nemen. Je kunt daar alles door de ruiten volgen. Van de bewoners die zich uitgebreid staan te wassen onder de douche totaan sexuele escapades in de slaapkamer. Ik denk dat de bewoners niet naar buiten kunnen kijken trouwens.

Iemand het gezien?

donderdag 22 november 2001 @ 21:14:34 #136
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_2264333
MediaWatchers:

Rusland plagieert

Al eerder berichtten wij over de Russische reality-soap "Za Steklom". Het station TV-6 beweert dat het een productie naar eigen idee is. Het lijkt echter duidelijk dat het format gepikt is, en vooral gebaseerd op de Franse versie van BB: Loftstory. Het enige originele is de titel Za Steklom (Achter het glas) en het feit dat bezoekers het apartement kunnen bezoeken en door de halfdoorlatende spiegels naar binnen kunnen kijken. Een ander Russisch TV station, NTV, heeft wel een contract met Endemol en is van plan volgend jaar een Big Brother-achtig programma te gaan maken. Het huis zou al in aanbouw zijn.

lees verder:

Mediawatchers

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 21:24:21 #137
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_2264428
quote:
Op donderdag 22 november 2001 21:08 schreef scanman01 het volgende:
Iemand het gezien?
Yep, ikke.
Er stonden lange rijen mensen die allemaal een glimp wilden opvangen van het huis, dat grotendeels van glas gebouwd is. Nou zijn ze natuurlijk gewend aan die lange rijen daar en hebben ze vast ook weinig anders te doen, maar het leek toch een hele sensatie.

Er zijn trouwens alleen maar jonge en mooie mensen geselecteerd en er hangen 30 camera's.

donderdag 22 november 2001 @ 21:26:57 #138
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2264464
quote:
Op donderdag 22 november 2001 21:24 schreef Cynix ® het volgende:
Er zijn trouwens alleen maar jonge en mooie mensen geselecteerd en er hangen 30 camera's.
Ja, da's dan weer een minpuntje!
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2001 @ 18:21:19 #139
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_2279497
BATTLE FACTS

Wist u dat:
- De internetredactie al meer dan duizend verhalen schreef?
- Dat daarvoor bijna tweeduizend fotos zijn gebruikt?
- Dat de redactie een eigen goudvis heeft?
- En dat het BB-terrein bevolkt wordt door muizen, egels en poezen?
- Dat BB de egels naar de dierenarts bracht om ze te ontwormen?
- Kelly elke week een nieuwe lipgloss nodig heeft?
- Daniëlle 2,5 uur moest zitten voor haar nieuwe dreads?
- Frank echt van plan was een vliegtuig te huren?
- En hij daarmee zijn ex-huisgenoten wilde begroeten?

Bron: www.big-brother.nl
  Moderator zaterdag 24 november 2001 @ 18:27:12 #140
18653 crew  D.
pi_2279538
Ik weet dat Yorin en RTL4 samenwerken maar dat BB gedoe moeten ze niet doe. Komen ze met n update, laten ze zien wat er 23 uur eerder in t huis gebeurde, wat betekent update dan? Er zijn ook mensen die geen bb kijken, zit in de RTL4 ineens n oproep om te bellen wie r uit moet. Overdrijven is ook n vak.

D.Rose

pi_2341291
Femalehunter heeft het ook al om 13:46 vandaag in het topic "Live-uitzending 29 november (deel 2)" geplaatst. Hier nog maar een x voor de volledigheid...

http://www.parool.nl/1007102898719.html

pi_2341335
Wat een ontzettnd leuk bericht uit de parool.
Die vrouw in die megafoon nee net moeder van sandy volgens mij powergirl?
pi_2341642
Leuk!!

Staan er nog bekenden op de foto?

pi_2345229
tx to my mother:
deze week in de Libelle: een interview met de moeder van Kelly (maar dat gaat wel over transsexualiteit)
  † In Memoriam † zaterdag 1 december 2001 @ 12:00:57 #145
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_2345315
Leuk artikel in de Parool!
  dinsdag 4 december 2001 @ 01:57:50 #146
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_2370605
komen normaal niet alle bewoners die het huis moeten verlaten meteen de maandagochtend daarna bij Jensen in de ochtend?? Pascal ieder geval niet. Vreemd of heb ik het mis nu
....in de donkere nacht.
  dinsdag 4 december 2001 @ 01:59:40 #147
6941 APK
Factual, I think.
pi_2370613
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 01:57 schreef Magics het volgende:
komen normaal niet alle bewoners die het huis moeten verlaten meteen de maandagochtend daarna bij Jensen in de ochtend?? Pascal ieder geval niet. Vreemd of heb ik het mis nu
Dat heb je mis, niet jouw schuld. Het topic daarover is vrij snel in de spelonken van het forum verdwenen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 4 december 2001 @ 02:04:12 #148
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_2370626
quote:
Ja maar APK, is ie nou al wel of niet geweest? Of komen ze normaal op een dinsdag? Op de site van jensenindeochtend
staat nog niets i.i.g.
....in de donkere nacht.
pi_2370667
quote:
Hij is geweest hoor vanmorgen, er is ook nog ergens een topic over, ik heb nog even een tijdje meegetypt met de uitzending......totdat mijn telefoon ging helaas......
wie over zich laat lopen is een stoeptegel......
pi_2370763
quote uit het artikel van Gertjan Dikken, het Parool:

'Het is opvallend hoe de verhoudingen in het huis weerspiegeld worden in de kantine. Het blijkt dat de families van Kelly, Sandy en Gert Jan het buitengewoon goed met elkaar kunnen vinden. Gekscherend wordt al gesproken over een gezamenlijke vakantie.'

Typisch...

...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')