abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18459097
Een Opel, maar ik zal er aan moeten wennen
Ik heb geen zin om een andere rijschool te zoeken, dan maar even door de zure appel heen bijten en een paar stressvolle maandjes tegemoet gaan
Ik dacht vooraf dat ik wel goed kon rijden, maar vanmiddag had ik moeite met het (vooruit)kijken, de onvoorspelbaarheid van je medeweggebruikers, je snelheid in de gaten houden (30/50/100), eerst remmen en dan pas koppelen, stoplichten die steeds op oranje sprongen enz.
Het is toch wel zwaarder dan ik dacht...
  vrijdag 16 april 2004 @ 12:32:47 #202
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_18465508
Teringzooi vandaag gezakt... Perfecte rit gereden, ik dacht de buit is binnen. Begint ie te praten 'ik heb slecht nieuws voor je', dus ik dacht daar komt de bekende kut CBR grap, maar helaas hij meende het...

Anyway... ik wil zo snel mogelijk weer op examen maar wegens aankomende vakantie e.d. is de wachttijd volgens mijn rijschool zo'n 6 tot 8 weken, absurd lang dus. Heeft iemand enig idee hoe ik sneller een examen kan reserveren? Via het CBR misschien? Ik baal hier echt gruwelijk van.
pi_18465808
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 12:32 schreef BrauN het volgende:
Teringzooi vandaag gezakt... Perfecte rit gereden, ik dacht de buit is binnen. Begint ie te praten 'ik heb slecht nieuws voor je', dus ik dacht daar komt de bekende kut CBR grap, maar helaas hij meende het...

Anyway... ik wil zo snel mogelijk weer op examen maar wegens aankomende vakantie e.d. is de wachttijd volgens mijn rijschool zo'n 6 tot 8 weken, absurd lang dus. Heeft iemand enig idee hoe ik sneller een examen kan reserveren? Via het CBR misschien? Ik baal hier echt gruwelijk van.

Volgens mij kan het niet sneller, ik ga voor de 1e keer op en kan pas in begin juni dus... Maar waarop ben je gezakt dan?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 16 april 2004 @ 12:47:54 #204
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_18465915
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 12:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Volgens mij kan het niet sneller, ik ga voor de 1e keer op en kan pas in begin juni dus... Maar waarop ben je gezakt dan?
Op een industrieterrein lagen een aantal zijwegen rechts van me (gelijkwaardige) en hij vond dat ik daar te snel langs reed... Helaas.
  vrijdag 16 april 2004 @ 13:38:33 #205
89833 Grasmaaier.
Grasmaaier Hendrik Jan
pi_18467143
Hoe zit dat met RIS is dat nog wat
- Snij cilinder met 5 messen 38 cm, kogelgelagerd
- Ondermes verstelbaar
- Brede rubber banden
- Praktisch duwbaar
pi_18467244
Ik hoop dat ik wel op tijd kan afrijden... K heb al genoeg lessen gehad, maar k moet eerst nog 18 mei een tussentijdsetoets doen en zsm daarna het praktijkexamen.. Maar als ik dit zo hoor dan gaat dat wel ff duren . Vanaf half juni heb ik toetsen en gelijk daarna ga ik met vakantie (t/m half augustus).
pi_18467399
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 13:41 schreef NewLife het volgende:
Ik hoop dat ik wel op tijd kan afrijden... K heb al genoeg lessen gehad, maar k moet eerst nog 18 mei een tussentijdsetoets doen en zsm daarna het praktijkexamen.. Maar als ik dit zo hoor dan gaat dat wel ff duren . Vanaf half juni heb ik toetsen en gelijk daarna ga ik met vakantie (t/m half augustus).

Reken op 1 tot 1 1/2 maand
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_18467510
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 13:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Reken op 1 tot 1 1/2 maand
Gaat net lukken dan... . Wordt wel weer een stress periode zeg, moet ook maar school zien te halen dit jaar
  vrijdag 16 april 2004 @ 13:54:43 #209
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_18467541
Wie kent de Stichtse Rotonde in Amersfoort?

de meeste leerlingen zakken daar
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
  vrijdag 16 april 2004 @ 18:35:57 #210
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_18472975
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 13:38 schreef Grasmaaier. het volgende:
Hoe zit dat met RIS is dat nog wat
ja dat in stappen rij opleiding is dat nou duurder ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  vrijdag 16 april 2004 @ 18:52:11 #211
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_18473319
Ok vandaag gezakt, jammer maar ik wil zo snel mogelijk weer op. Via de rijschool zal dat minstens 6 weken duren... Te lang naar m'n zin. Nou heb ik contact gehad met http://www.spoedexamen.nl en die kunnen een plek reserveren voor over 2 weken, maar wel in een andere stad.

Het probleem is dat ik zelf een instructeur moet zoeken die nog een paar uurtjes met me rijdt en dan mee op examen gaat... Zouden jullie het doen? Afrijden in een stad waar je nooit komt maar enkel een paar uurtjes hebt gereden?
pi_18474712
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 18:52 schreef BrauN het volgende:

Het probleem is dat ik zelf een instructeur moet zoeken die nog een paar uurtjes met me rijdt en dan mee op examen gaat... Zouden jullie het doen? Afrijden in een stad waar je nooit komt maar enkel een paar uurtjes hebt gereden?
Ik zal dit zelf nooit doen, net wat je zelf zegt... afrijden in een stad waar je maar een paar uurtjes gereden hebt. En wat maken uiteindelijk die 6 weken uit?
En als je in een andere stad afrijdt... kost het je veel uurtjes les... je moet eerst naar die andere stad rijden, daar lessen en weer terug. En met 1x in een andere stad neem je vast geen genoegen.

Ik heb wel is gehoord van een spoedexamen bij het CBR, daar geld wel een toeslag voor, volgens mij is dat niet het zelfde als spoedexamens.nl
pi_18474831
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 12:47 schreef BrauN het volgende:

[..]

Op een industrieterrein lagen een aantal zijwegen rechts van me (gelijkwaardige) en hij vond dat ik daar te snel langs reed... Helaas.
Als dat je enige fout was dan vind ik het belachelijk dat een examinator je daar op laat zakken
Als de auto nou een paar keer afslaat, dan is het nog te begrijpen
Volgende keer beter...
pi_18476109
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 19:47 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Als dat je enige fout was dan vind ik het belachelijk dat een examinator je daar op laat zakken
Als de auto nou een paar keer afslaat, dan is het nog te begrijpen
Volgende keer beter...
Nou ja, als je te hard rijd bij zijwegen kunnen er ongelukken gebeuren. Als je motor afslaat bij een stop niet. Bovendien moet je na je examen toch aan een nieuwe koppeling wennen.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18476480
Hoeveel zijn jullie ongeveer per maand kwijt aan rijlessen?
Over iets minder dan een jaar word ik 18 en wil natuurlijk wel mijn papiertje.
pi_18476582
Ik heb voor 1.500 euro een pakket van 36 uren...inclusief tussentijdse toets.

Het ligt er aan hoeveel je per week wil rijden, dan weet je hoeveel euro's je per maand kwijt bent. Gemiddeld is 2 of 3 uren per week.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18481451
Morgen 13.00 mag ik weer, 3e les...

Les 1: alleen sturen, gas en rem, ging best goed
Les 2: alles, dus ook schakelen en koppeling, damn dat viel tegen zeg... Ook het anticiperen vind ik lastig, maar dat komt vanzelf...

Verder dacht ik dat een duur pakket had, maar dat valt dus nog wel mee? Ik betaal ¤1285, dan heb ik:

- 32 praktijk lessen
- Tussentijdse toets, of 35 lessen en geen tussentijdse toets
- 10 Theorielessen a 1,5 uur
- Theorieboek
- Theorie examen
- Praktijkexamen
pi_18481582
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 00:08 schreef Res-q het volgende:
Les 2: alles, dus ook schakelen en koppeling, damn dat viel tegen zeg... Ook het anticiperen vind ik lastig, maar dat komt vanzelf...
Lastig?? Vonden meer mensen dit lastig de eerste les(sen)? Ik had al veel ervaring met tracotr rijden dus voor mij was het sturen/schakelen etc een eitje. (alleen ff wennen dat je de rem niet zover hoeft in te trappen ).
pi_18481635
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 00:16 schreef NewLife het volgende:

[..]

Lastig?? Vonden meer mensen dit lastig de eerste les(sen)? Ik had al veel ervaring met tracotr rijden dus voor mij was het sturen/schakelen etc een eitje. (alleen ff wennen dat je de rem niet zover hoeft in te trappen ).
Ja, op zich gaat t wel, maar je moet in eens zo veel tegelijk. Als alles goed gaat en er gebeuren geen onverwachte dingen is er niets aan t handje.. Komt er dan plots 1 van rechts dan ga ik hoog op de rem .. Verder had ik 0,0 rij-ervaring, dus dat scheelt ook wel..
pi_18481715
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 00:20 schreef Res-q het volgende:

[..]

Komt er dan plots 1 van rechts dan ga ik hoog op de rem ..
Als je ver voor het naderen van een kruispunt oid voor jezelf vaststeld wat de voorrangsregels zijn, aan wie je voorrang moet geven, etc en op tijd vaart minderd tot je zeker weet dat je niet hoeft te stoppen om verkeer voor te laten gaan voorkom je onnodig hard op de rem trappen...
pi_18482017
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 00:25 schreef NewLife het volgende:

[..]

Als je ver voor het naderen van een kruispunt oid voor jezelf vaststeld wat de voorrangsregels zijn, aan wie je voorrang moet geven, etc en op tijd vaart minderd tot je zeker weet dat je niet hoeft te stoppen om verkeer voor te laten gaan voorkom je onnodig hard op de rem trappen...

Ik ben de groene auto, rood tegenligger, geel geparkeerde auto's...
De rode auto kon ik niet zien, door de auto's.. de instructeur had m ook niet gezien.. Tsja, toen ik hem op eens zag ging ik hoog op de rem, schrikreactie.. Ik reed in 2, dus motor afgeslagen.. Tsja, kan gebeuren, volgende keer beter...

Oh, phear my paint skillz...
pi_18482057
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 00:42 schreef Res-q het volgende:

[..]

[afbeelding]
De rode auto kon ik niet zien, door de auto's.. de instructeur had m ook niet gezien.. Tsja, toen ik hem op eens zag ging ik hoog op de rem, schrikreactie.. Ik reed in 2, dus motor afgeslagen.. Tsja, kan gebeuren, volgende keer beter...

Mijn instructeur zal altijd net doen alsof hij m wel zag en zeggen dat het mijn fout was .. maja .
pi_18482084
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 00:44 schreef NewLife het volgende:

[..]

Mijn instructeur zal altijd net doen alsof hij m wel zag en zeggen dat het mijn fout was .. maja .
Lol, ja, als hij t had gezien had ie wel ingegrepen, we reden echt recht op elkaar af maja, zo was t ook opgelost
  zondag 18 april 2004 @ 15:25:45 #224
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_18514975
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DaNang (0) - zondag 18 april 2004 @ 01:28

Ik weet niet zeker of dit topic wel in de juiste categorie staat nu, maargoed....

Ik ben binnekort 18 jaar, en dus wil ik lekker mijn rijbewijs gaan halen. Ik weet alleen niet welke rijschool ik moet gaan kiezen. Ik heb al op CBR gekeken voor verschillende slagingspercentages. Maar ik zou graag van jullie wat meer ervaringen met rijscholen te horen krijgen. Tips zijn ook altijd welkom, en als jullie een leuke aanbiedin weten dan ben ik ook geinteresseerd. Zelf zat ik nu te denken aan E&R rijopleidingen in Utrecht....

Alvast bedankjes....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
getypt door DaNang, NIET door bugeye
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_18515049
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 00:42 schreef Res-q het volgende:

[..]

[afbeelding]

Kerl, rustig rijden moet je daar he
Groeten aan John.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')