quote:Op vrijdag 16 april 2004 12:32 schreef BrauN het volgende:
Teringzooi vandaag gezakt... Perfecte rit gereden, ik dacht de buit is binnen. Begint ie te praten 'ik heb slecht nieuws voor je', dus ik dacht daar komt de bekende kut CBR grap, maar helaas hij meende het...
Anyway... ik wil zo snel mogelijk weer op examen maar wegens aankomende vakantie e.d. is de wachttijd volgens mijn rijschool zo'n 6 tot 8 weken, absurd lang dus. Heeft iemand enig idee hoe ik sneller een examen kan reserveren? Via het CBR misschien? Ik baal hier echt gruwelijk van.
Op een industrieterrein lagen een aantal zijwegen rechts van me (gelijkwaardige) en hij vond dat ik daar te snel langs reed... Helaas.quote:Op vrijdag 16 april 2004 12:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Volgens mij kan het niet sneller, ik ga voor de 1e keer op en kan pas in begin juni dus...Maar waarop ben je gezakt dan?
quote:Op vrijdag 16 april 2004 13:41 schreef NewLife het volgende:
Ik hoop dat ik wel op tijd kan afrijden... K heb al genoeg lessen gehad, maar k moet eerst nog 18 mei een tussentijdsetoets doen en zsm daarna het praktijkexamen.. Maar als ik dit zo hoor dan gaat dat wel ff duren. Vanaf half juni heb ik toetsen en gelijk daarna ga ik met vakantie (t/m half augustus).
Gaat net lukken dan...quote:Op vrijdag 16 april 2004 13:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Reken op 1 tot 1 1/2 maand
ja dat in stappen rij opleiding is dat nou duurder ?quote:Op vrijdag 16 april 2004 13:38 schreef Grasmaaier. het volgende:
Hoe zit dat met RIS is dat nog wat
Ik zal dit zelf nooit doen, net wat je zelf zegt... afrijden in een stad waar je maar een paar uurtjes gereden hebt. En wat maken uiteindelijk die 6 weken uit?quote:Op vrijdag 16 april 2004 18:52 schreef BrauN het volgende:
Het probleem is dat ik zelf een instructeur moet zoeken die nog een paar uurtjes met me rijdt en dan mee op examen gaat... Zouden jullie het doen? Afrijden in een stad waar je nooit komt maar enkel een paar uurtjes hebt gereden?
Als dat je enige fout was dan vind ik het belachelijk dat een examinator je daar op laat zakkenquote:Op vrijdag 16 april 2004 12:47 schreef BrauN het volgende:
[..]
Op een industrieterrein lagen een aantal zijwegen rechts van me (gelijkwaardige) en hij vond dat ik daar te snel langs reed... Helaas.
Nou ja, als je te hard rijd bij zijwegen kunnen er ongelukken gebeuren. Als je motor afslaat bij een stop niet. Bovendien moet je na je examen toch aan een nieuwe koppeling wennen.quote:Op vrijdag 16 april 2004 19:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Als dat je enige fout was dan vind ik het belachelijk dat een examinator je daar op laat zakken
Als de auto nou een paar keer afslaat, dan is het nog te begrijpen
Volgende keer beter...
Lastig?? Vonden meer mensen dit lastig de eerste les(sen)? Ik had al veel ervaring met tracotr rijden dus voor mij was het sturen/schakelen etc een eitje. (alleen ff wennen dat je de rem niet zover hoeft in te trappenquote:Op zaterdag 17 april 2004 00:08 schreef Res-q het volgende:
Les 2: alles, dus ook schakelen en koppeling, damn dat viel tegen zeg... Ook het anticiperen vind ik lastig, maar dat komt vanzelf...
Ja, op zich gaat t wel, maar je moet in eens zo veel tegelijk. Als alles goed gaat en er gebeuren geen onverwachte dingen is er niets aan t handje.. Komt er dan plots 1 van rechts dan ga ik hoog op de remquote:Op zaterdag 17 april 2004 00:16 schreef NewLife het volgende:
[..]
Lastig?? Vonden meer mensen dit lastig de eerste les(sen)? Ik had al veel ervaring met tracotr rijden dus voor mij was het sturen/schakelen etc een eitje. (alleen ff wennen dat je de rem niet zover hoeft in te trappen).
Als je ver voor het naderen van een kruispunt oid voor jezelf vaststeld wat de voorrangsregels zijn, aan wie je voorrang moet geven, etc en op tijd vaart minderd tot je zeker weet dat je niet hoeft te stoppen om verkeer voor te laten gaan voorkom je onnodig hard op de rem trappen...quote:Op zaterdag 17 april 2004 00:20 schreef Res-q het volgende:
[..]
Komt er dan plots 1 van rechts dan ga ik hoog op de rem..
quote:Op zaterdag 17 april 2004 00:25 schreef NewLife het volgende:
[..]
Als je ver voor het naderen van een kruispunt oid voor jezelf vaststeld wat de voorrangsregels zijn, aan wie je voorrang moet geven, etc en op tijd vaart minderd tot je zeker weet dat je niet hoeft te stoppen om verkeer voor te laten gaan voorkom je onnodig hard op de rem trappen...
Mijn instructeur zal altijd net doen alsof hij m wel zag en zeggen dat het mijn fout was .. majaquote:Op zaterdag 17 april 2004 00:42 schreef Res-q het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik ben de groene auto, rood tegenligger, geel geparkeerde auto's...
De rode auto kon ik niet zien, door de auto's.. de instructeur had m ook niet gezien.. Tsja, toen ik hem op eens zag ging ik hoog op de rem, schrikreactie.. Ik reed in 2, dus motor afgeslagen.. Tsja, kan gebeuren, volgende keer beter...
Oh, phear my paint skillz...
Lol, ja, als hij t had gezien had ie wel ingegrepen, we reden echt recht op elkaar afquote:Op zaterdag 17 april 2004 00:44 schreef NewLife het volgende:
[..]
Mijn instructeur zal altijd net doen alsof hij m wel zag en zeggen dat het mijn fout was .. maja.
Kerl, rustig rijden moet je daar hequote:Op zaterdag 17 april 2004 00:42 schreef Res-q het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik ben de groene auto, rood tegenligger, geel geparkeerde auto's...
De rode auto kon ik niet zien, door de auto's.. de instructeur had m ook niet gezien.. Tsja, toen ik hem op eens zag ging ik hoog op de rem, schrikreactie.. Ik reed in 2, dus motor afgeslagen.. Tsja, kan gebeuren, volgende keer beter...
Oh, phear my paint skillz...
Weet je misschien nog wanneer die tussentijdsetoets is aangevraagd?quote:Op vrijdag 16 april 2004 13:41 schreef NewLife het volgende:
Ik moet eerst nog 18 mei een tussentijdsetoets doen
quote:Op woensdag 14 april 2004 19:09 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Maar ik kies voor een 30-urige compact-opleiding incl. tussentijdse toets en praktijk-examen voor 1300 euro...
Kun jij nog wel onder die 30 urige opleiding uit?quote:Op donderdag 15 april 2004 20:23 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Vanmiddag dus gehad (ging redelijk) maar ik twijfel toch of ik daar wel verder wil gaan
De rem is erg gevoelig, als je heel lichtjes remt sta je al bijna stil en ik weet niet of ik daar aan gewend raak
Ik heb al een afspraak voor volgende week gemaakt maar als ik nou morgen afzeg omdat ik de auto niet lekker vind rijden, moet ik die 1e les dan wel betalen?
Ik ga voor die 30-urige compactopleiding, 23 uur was misschien net iets te weinig geweest om in 1 keer te slagen...quote:Op zondag 18 april 2004 18:32 schreef frederik het volgende:
[..]
[..]
Kun jij nog wel onder die 30 urige opleiding uit?
Volgens mij moet jij namelijk niet alleen die ene les betalen, maar ook die andere 29 lessen indien je bij je plan van 30 lessen voor 1300 gebleven bent.
ik ben 3 januari 2003 ook geslaagdquote:Op dinsdag 6 april 2004 12:17 schreef TheMax het volgende:
31 Mei 2001 begonnen.
3 Januari 2003 geslaagd.
Had in totaal 27 lessen gehad. Instructeur had weinig ingegrepen. Durf aantal niet te zeggen. Zolang geleden.
( waarvoor die lange tijd: had een geldprobleem dus kon een tijd niet lessen )
Ik ben 2 januari 2003 voor de vrachtwagen geslaagdquote:Op zondag 18 april 2004 19:33 schreef bugeye het volgende:
[..]
ik ben 3 januari 2003 ook geslaagd
Bedanktquote:Op maandag 19 april 2004 22:00 schreef Light het volgende:
Die Eigen Verklaring is verplicht. En die kun je bij het gemeentehuis kopen. Misschien ook via de rijschool, maar ik kan me voorstellen dat ze dat geld terugwillen
Weer? Voor de hoeveelste keer dan?quote:Op maandag 19 april 2004 22:08 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Ik mag morgen weer, gelieve alle bestuurders van Walcheren zich verslapen tot 9 uur, dank u.
Zo dan, dat is nieuwquote:Op dinsdag 20 april 2004 10:58 schreef Skyscape het volgende:
Hmmm, in één keer geslaagd![]()
Al voordat we de auto uitstapten op het parkeerterrein van het CBR kreeg ik te horen dat het prima was gegaan en dat ik geslaagd was. CBR =![]()
![]()
oioioi slechte berichten weer, ik hoop echt dat ik snel een 2e poging kan doen.quote:Nog een maand wachten dankzij het kut cbr ben nou al gewoon 2 maanden aan het wachten voordat ik voor de 1e keer op mag, abnormaal
Ik heb vrijdag m'n herexamen aangevraagd, zelfde dag als waarop is was gezakt dus. Wachttijd is echter heel lang, wegens aankomende vakanties. Ik heb nu met mn rijschool afgesproken dat ze iedere dag even checken of er examens uitgevallen of vrij zijn, zodat ze mij er in kunnen zetten en ik eerder op kan.quote:Op dinsdag 20 april 2004 19:23 schreef OrganicIron het volgende:
[..]
oioioi slechte berichten weer, ik hoop echt dat ik snel een 2e poging kan doen.
hoop morgen meer te horen!
ja heb net gebeld, moet rekening houden met 4 tot 6 weken wachttijdquote:Ik heb vrijdag m'n herexamen aangevraagd, zelfde dag als waarop is was gezakt dus. Wachttijd is echter heel lang, wegens aankomende vakanties. Ik heb nu met mn rijschool afgesproken dat ze iedere dag even checken of er examens uitgevallen of vrij zijn, zodat ze mij er in kunnen zetten en ik eerder op kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |