Om het beste lowlands-topic allertijden niet in de vergetelheid te laten geraken:
![]()
quote:
Wat een elende, mijn eerste keer lowlands. Wat een fantastische ervaring had moeten worden was een levende hel. Vol goede moed reed ik s'ochtends met mijn vriendje richting Biddinghuizen. Daar aangekomen om 12 uur, was de parkeerplaats van Lowlands nog dicht. Dan maar een paar uurtjes Sixflags in. Na mijn vriendje ingewijd te hebben in de fantastische ervaring van Goliath, gingen we om 4 uur richting het Lowlands terrein. File. Onderweg in de file nog een paar jongens achterin onze combo meegenomen zodat ze niet met al hun tassen hoefden te lopen. Na een uur in de file te hebben gestaan, wat op zich nog wel meeviel, hadden we een mooie parkeerplaats bemachtigd. Spullen uitladen en sjouwen maar. Door de modder in de rij voor de ingang. We stonden daar om 5 uur en om 6 uur zou het hek open gaan, dus dat was niet zo erg. Om half 7 was het hek nog niet open. Om kwart voor 7 kwam er beweging in de rij. Meter voor meter kroop de rij naar voren. Meldingen kwamen door dat de tassen helemaal leeg werden gehaald. Dus door de modder, meter voor meter, met 10 kilo aan bagage op je rug, en een stel zwakke enkelbanden. Na 4,5 uur stonden we eindelijk bij het hek. Inderdaad, de tassen werden zeer grondig ge-inspecteerd door een stel engelse jongens die geen woord nederlands konden. En zie dan maar eens uit te leggen wat je allemaal bij je hebt. Charcoal, oftwel houtskool. Oh maar dat was een probleem, want je mocht niet bbq-en. Ik legde in mijn beste engels uit dat ik helemaal geen bbq mee had, alleen houtskool. Nee was nee en het werd ingenomen. Ik eiste een bonnetje zodat ik ze terug kon krijgen, wat geen probleem was. Daar zat ik dan, op mijn tassen, onder de modder, kon bijna niet meer op mijn voeten staan, met 2 kilo vlees wat ik dus wel weg kon gooien. En daar kwamen de tranen. Nadat mijn vriendje me getroost had moesten we nog een heel eind met die tassen zeulen, want ze hadden bedacht dat ze op camping 1 wilden gaan staan, de achterste camping. Wat een hel. Daar eindelijk aangekomen snel de tent opgezet en erin gaan liggen. Doodmoe, alles deed pijn en met veel honger in slaap gevallen. Gelukkig hadden vrienden nog houtskool in de auto liggen wat ze gingen halen, om 5 uur zaten we aan de bbq, wat heerlijk smaakte. Zou het dan toch nog goedkomen? Om half 6 nam ik mijn vriendje mee naar de toiletten en overhandigde hem mijn kadootje, we hadden 2 maanden verkering. Hij vond het prachtig. Om 6 uur lag ik moe maar voldaan in bed, om de volgende ochtend om 10 uur weer wakker te worden. Beetje rustig aan gedaan en om 4 uur richting het festifalterrein gegaan. Verschillende bands zien optreden en naar Dolf Jansen gegaan. Mijn vriendje had het helaas niet gered naar binnen, het was onwijs druk. Ik heb hem nog om laten roepen, maar hij zat echt niet in de zaal. Het was wel een geweldige show. Na brainpower weer richting tent gegaan om wat te gaan eten en om om te kleden. Om van het festifalterrein naar het campingterrein te gaan moest je alweer in de rij staan. Gelukkig konden we meeliften met een paar rode kruis medewerkers, zodat het bij een half uur wachten bleef. Er waren te weinig kooltjes voor de bbq en de rest van het vlees konden we dus weggooien. Hongerig gingen we dus terug naar het terrein om naar de act te gaan die ik wel leuk vond, waar ik voor kwam: Tiesto. Maaaar... voor de tent stond 20m dik rijen mensen. Er was geen doorkomen aan. Toen had ik het helemaal gehad, ben teruggelopen naar de tent en heb alles ingepakt. Ik ging naar huis! Nu zit ik thuis en ben echt blij dat ik weg ben gegaan. Het regent daar, is koud, en alles is modderig. Nog nooit heb ik een festifal gezien wat zo slecht georganiseerd was, zelfs de medewerkers van Lowlands gaven dat toe. Kortom, Lowlands, hel op aarde.
De elende van Lowlands