kamer van koophandel www.kvk.nlquote:Op maandag 5 april 2004 17:07 schreef HaKeeM het volgende:
Ik ben op zoek naar een financieel jaar verslag
van Vodafone Nederland Hele Vodafone site afgestruind
alleen een wereldwijde gevonden maar moet van alleen NL zijn.
Is er nergens een vast adres waar je dit kunt vinden?
Die dingen moeten toch openbaar gemaakt worden?
En een gratis dienst?quote:
niet gratis. maar kost vast niet meer dan hooguit een paar tientjes, loop eens een kamer binnenquote:Op maandag 5 april 2004 17:22 schreef HaKeeM het volgende:
[..]
En een gratis dienst?
Ik ben maar een arme student. Het is voor een school verslag
Vodafone moet het gratis verstrekken aan haar aandeelhouders. Dus a) doe alsof je aandeelhouder bent of b) koop één aandeel vodafone en vraag dat verslag op.quote:Op maandag 5 april 2004 19:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
niet gratis. maar kost vast niet meer dan hooguit een paar tientjes, loop eens een kamer binnen
lolquote:Op maandag 5 april 2004 21:49 schreef prenobe het volgende:
[..]
Vodafone moet het gratis verstrekken aan haar aandeelhouders. Dus a) doe alsof je aandeelhouder bent of b) koop één aandeel vodafone en vraag dat verslag op.
Vodafone Nederland is al tijden weer 100% van Vodafone UK en niet meer beursgenoteerd.quote:Op maandag 5 april 2004 21:49 schreef prenobe het volgende:
Vodafone moet het gratis verstrekken aan haar aandeelhouders. Dus a) doe alsof je aandeelhouder bent of b) koop één aandeel vodafone en vraag dat verslag op.
dat doet niets af van de publicatie-plicht. elke rechtspersoon is verplicht om jaarverslagen openbaar te maken, of het bedrijf beursgenoteerd is doet niet ter zakequote:Op dinsdag 6 april 2004 08:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Vodafone Nederland is al tijden weer 100% van Vodafone UK en niet meer beursgenoteerd.
vrijstelling door middel van een 403 verklaring?quote:Op dinsdag 6 april 2004 08:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
dat doet niets af van de publicatie-plicht. elke rechtspersoon is verplicht om jaarverslagen openbaar te maken, of het bedrijf beursgenoteerd is doet niet ter zake
403 verklaring ken ik niet. ik meen dat er wel bepaalde eisen zijn aan wat er gepubliceerd wordt. het moet volgens mij ook duidelijk zijn voor een accountant wat de situatie isquote:Op dinsdag 6 april 2004 09:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
vrijstelling door middel van een 403 verklaring?
Als er al cijfers bij de kvk gedeponeerd zijn, zijn dat 6 regels hoor, ik denk niet dat je daar veel aan hebt.
ze zullen wel moeten. vodafone nl is een naamloze vennootschap, en valt daarmee onder nederlands recht. volgens nederlands recht moeten ze jaarrekeningen openbaar makenquote:En Nostra bedoelt waarschijnlijk dat Vodafone NL geen separate cijfers maakt, maar dat die zijn opgenomen in het jaarverslag van Vodafone wereldwijd.
Bij een 403 verklaring (art 403 BW 2 titel 9 geloof ik), verklaart de moedermaatschappij zich hoofdelijk aansprakelijk, en dat de cijfers van de dochtermij. opgenomen zijn in de (geconsolideerde) cijfers van de moedermij. (in casu Vodafone wereldwijd). Vodafone kan dacht ik dan volstaan met het deponeren van de cijfers van Vodafone wereldwijd bij de kvk. Qua aansprakelijkheid hebben schuldeisers maximaal verhaalsrecht, en Vodafone hoeft niet te laten zien hoe het exact gaat met haar Nederlandse dochter, alsmede geen extra kosten te maken voor publicatie van Nederlandse cijfers.quote:Op dinsdag 6 april 2004 09:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
403 verklaring ken ik niet. ik meen dat er wel bepaalde eisen zijn aan wat er gepubliceerd wordt. het moet volgens mij ook duidelijk zijn voor een accountant wat de situatie is
[..]
ze zullen wel moeten. vodafone nl is een naamloze vennootschap, en valt daarmee onder nederlands recht. volgens nederlands recht moeten ze jaarrekeningen openbaar maken
uit het artikel begrijp ik echter wel dat vodafone nl alsnog verplicht is een balans te deponeren. voor de rest is er dan ook niets uit te halen, daar in het vk (waar het moederbedrijf zetel heeft) de publicatieplicht niet verder gaat dan een balansquote:Op dinsdag 6 april 2004 09:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Bij een 403 verklaring (art 403 BW 2 titel 9 geloof ik), verklaart de moedermaatschappij zich hoofdelijk aansprakelijk, en dat de cijfers van de dochtermij. opgenomen zijn in de (geconsolideerde) cijfers van de moedermij. (in casu Vodafone wereldwijd). Vodafone kan dacht ik dan volstaan met het deponeren van de cijfers van Vodafone wereldwijd bij de kvk. Qua aansprakelijkheid hebben schuldeisers maximaal verhaalsrecht, en Vodafone hoeft niet te laten zien hoe het exact gaat met haar Nederlandse dochter, alsmede geen extra kosten te maken voor publicatie van Nederlandse cijfers.
De originele opmerking sloeg er op dat je aandelen Vodafone Libertel N.V. zou kunnen kopen om vervolgens het uitgebreide jaarverslag op te eisen, hetgeen sowieso al nergens op sloeg, maar ook is Vodafone Libertel niet meer ter beurze genoteerd, dus kan je geen aandelen in de N.V. verkrijgen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 08:40 schreef Alicey het volgende:
dat doet niets af van de publicatie-plicht. elke rechtspersoon is verplicht om jaarverslagen openbaar te maken, of het bedrijf beursgenoteerd is doet niet ter zake
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |