abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2004 @ 16:15:06 #1
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_18195353
Ik heb hier nu al jaren last van en begin dr nu echt zat van te worden. Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren dat ik een nacht heb geslapen zonder een keertje wakker te worden. Soms dan slaap ik vier uur en word ik wakker. Gelukkig kan ik dan wel weer gelijk in slaap vallen maar het probleem is dat je de volgende ochtend en de rest van de dag gewoon niet fit bent.

Kent iemand dit probleem en waar komt het vandaan? Misschien ook oplossingen om er vanaf te komen? Ik slaap trouwens altijd van 2 uur 's nachts tot 10 uur 's ochtends. Alleen zaterdagnacht lig ik er altijd laat in, zo rond 7 uur.
pi_18195464
<smart ass>
Wakker worden tijdens je slaap, dat kan niet... Als je wakker wordt, dan slaap je nl. niet... Dus 's nachts wakker worden is een betere titel...
</smart ass>
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
pi_18195526
Chronische slaapstoornissen, Hypnose schijnt te helpen.....
There is some fiction in your truth, and some truth in your fiction, to know the truth you must risk everything
pi_18195547
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:18 schreef robin0223 het volgende:
<smart ass>
Wakker worden tijdens je slaap, dat kan niet... Als je wakker wordt, dan slaap je nl. niet... Dus 's nachts wakker worden is een betere titel...
</smart ass>
isie me voor

had ik ook een tijdje trug, doe je nix aan, vette pech, het went
  maandag 5 april 2004 @ 16:23:22 #5
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18195591
quote:
<smart ass>
</smart ass>
Je zou ook kunnen zeggen dat je juist alleen wakker kan worden als je slaapt. Als je niet slaapt, kan je ook niet wakker worden.
pi_18195594
quote:
<smart ass>
</smart ass>
Smart ass
  maandag 5 april 2004 @ 16:23:50 #7
18599 Lord_Corani
Uw Aller Admin
pi_18195600
ach heb ik ook altijd... goed moment om je een keer om te draaien
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
pi_18195696
Misschien heb je wel slaap apneu of een andere slaap aandoening waardoor je lichaam wakker wordt. Een keertje naar een slaap kliniek ofzo voor een test.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_18195850
Ga eens na of je het altijd hebt, of bijvoorbeeld alleen tijdens bepaalde periodes, welke tijdstippen wordt je wakker, zit daar veel verschil, wordt je uit je zelf wakker of gaat er net iemand anders naar de WC, zulk soort dingen.

Ik heb er zelf ook last van: ik slaap sowieso heel erg licht, van vrijwel elk geluid in huis wordt ik wakker (lekker in een studentenhuis...). Daarnaast kan ik heel vaak niet in slaap komen/wakker liggen als het bijna of volledig volle maan is, ik ben er op gaan letten, en steeds als ik een paar nachten echt heel beroerd sliep bleek het rond de volle maan te vallen, geen idee wat ik daar verder mee moet maar het valt wel op.

Ik ben een keer naar een homeopaat geweest o.a. hioervoor, die heeft me Sulfur gegeven, een of ander goedje wat o.a. werkt bij steeds wakker worden tussen 4 en 5 uur 's nachts. Sinds die tijd heb ik wel het idee dat ik wat beter ben gaan slapen, maar echt lekker is het nog steeds niet...
pi_18195889
Geen overmatig alcohol gebruik? Dat kan ook een oorzaak zijn.
  maandag 5 april 2004 @ 16:58:50 #11
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_18196595
Ik heb dr wel eens aangedacht om t een beetje te gaan bijhouden, maar wat levert het op? Ik denk ook dat het ermee bezig zijn ook niet goed is. Ik weet van heel vroeger nog dat ik het heerlijk vond om 's nachts wakker te worden omdat je je dan nog een keer kon omdraaien. Ik denk dat ik daardoor mezelf heb aangepraat dat het fijn is om 's nachts wakker te worden. Dit heeft weer met de werking van het onderbewustzijn te maken. Ik heb over de werking vh onderbewustzijn ook wel een boek gelezen en daardoor is het slapen bij mij wel beter geworden. Voordat ik ga slapen, zeg ik nl. een aantal keer tegen mezelf dat ik pas wakker word wanneer de wekker gaat. Sindsdien word ik dus nog maar 1 keer per nacht wakker terwijl dat eerder wel drie keer per nacht was, en dan ook echt elke nacht. Nu gaat het dus stukken beter, maar toch baal ik er van dat ik niet van die ene keer wakker worden middenin de nacht kan afkomen.

Misschien nog ff doorzetten en dat het dan ophoudt. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
pi_18199822
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:23 schreef Miwe het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat je juist alleen wakker kan worden als je slaapt. Als je niet slaapt, kan je ook niet wakker worden.
Maar als je wakker wordt TIJDENS je slaap, sliep je al niet meer...
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
pi_18200439
Iedereen wordt wel een paar keer per nacht wakker, alleen vaak zo kort dat je er nooit iets van kan herinneren. Klaag eens bij de huisarts, die is ervoor he
pi_18204241
dit heb ik ook heel erg vaak mij is door een arts uitgelegd dat:

we een slaapritme hebben van anderhalf uur.

het duurt 20 minuten voordat we in een diepe slaap zijn,
de diepe slaap duurt 15 minuten,
dan kom je in je remslaap?(geloof ik dat het heet) en deze duurt ook 20 minuten,
hierna zit je vlakbij je bewustzijn. als er op dat moment iemand zich omdraait naast je of er een ander geluid is kun je heel even wakker worden. dit is niet erg zolang je dan ook echt blijft liggen en niet uit bed gaat.

je valt vanzelf in slaap alleen je voelt je iets minder fit, maar hij zei dat dat niet erg is.
doordat je er teveel mee bezig bent word het alleen maar erger.

Ik hoop dat ik het goed verteld heb en niets vergeten ben. hopelijk heb je er wat aan.
  maandag 5 april 2004 @ 21:24:16 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_18204388
Joh.. 1x wakker worden 's nachts, dat mocht ik willen

Ik word minstens een keer of 4, 5 wakker per nacht... en dan moet ik er 1 of 2 x uit om naar 't toilet te gaan.

Niet prettig, maar ben niet anders gewend. Slaap bijna nooit een nacht helemaal door. Das echt iets zeldzaams...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_18206178
Heb er ook last van. Ik word van het minste geluid of beetje licht wakker en das vooral vervelend als ik vroeg opmoet en mn vriend laat komt slapen. Dan word ik wel chagrijnig omdat ik weet dat ik weer een paar uur slaap mis.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_18206227
Ik slaap uitstekend, nooit wakker.
pi_18209974
ik word ook altijd wakker 's nachts, altijd wel één keer om naar de wc te gaan, soms ook een keer of drie. Ik kijk dan even hoe laat het is, draai me om en slaap verder. 's Nachts wakker worden is niets vreemds en zou je ook niet als vervelend hoeven ervaren. Dat je 's ochtends niet uitgerust bent wél! Ik denk niet echt dat er een direct verband is.. misschien dat je gewoon heel licht slaapt ofzo?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 6 april 2004 @ 06:19:27 #19
75760 Archeodude
Doet zn eigen ding vanaf 1983.
pi_18211861
Had het een aantal maanden terug en het echt behoorlijk irritant! Mn hele dagritme was verstoord en dacht dus steeds dat het een dag later gedurende een hele week!
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
Die kater die komt morgen pas,
Doorgaan tot de bodem van t vat!"
  dinsdag 6 april 2004 @ 06:29:16 #20
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_18211867
ander matras?

ander kussen?
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:10:41 #21
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_18214486
Ze moeten mij er sochtends werkelijk uit meppen..... nergens anders last van.

* Undergod moet nu rennen om op tijd op school te zijn.
Noise is all relative to the silence preceding it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')