abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18194833
Bij bijna niemand is het witte gedeelte rond de pupil echt helemaal wit. Als iemand slaaptekort heeft dan slaan de zijkanten een beetje geel uit. Soms heb je ook van die gesprongen bloedvaten.

Ik leef behoorlijk gezond, weinig alcohol, niet roken, gezond eten en drinken, en ik slaap meestal wel meer als 8 uur per nacht. Toch is het bij mij niet echt mooi wit, en vaak heb ik ook van die kleine gesprongen bloedvaten.

Waarom vindt ik dit belangrijk? Ik heb een behoorlijk opvallende bril, en dus vallen mijn ogen daardoor op. Het ziet eruit alsof ik vermoeid ben, terwijl ik juist heel fit ben. Weet iemand of er nog andere dingen zijn die hier invloed op hebben?
pi_18195024
Ik zie hier een markt ontstaan voor bleekmiddelen voor het oogwit.
1. En zet die zuiger op je fontanelletje!
pi_18195089
Die bestaan al, heb ze alleen eigenlijk alleen maar in het buitenland gezien nu ik er over nadenk
Fair is foul and foul is fair
Where is your towel?
Hipgemaakt.nl
pi_18195094
Zal ik je eens wat vertellen...als je last heb van geel rond je ogen heb je waarschijnlijk last van de ziekte van Gilbert.net zoals ik..30 % van de populatie in Nederland heeft er "last"van. Verder geeft deze ziekte geen symptomen. Het is tevens erfelijk vastgelegd.
pi_18195115
Mijn oog wit is trouwens wel wit, tenmisnte.. egal wit, maar niet A4 papier wit natuurlijk, want dat zou niet natuurlijk zijn ...

en mijn remedie is : gezond eten, hoewel fastfoot en snoep wel mag , 2 maal per week goed uit gaan, errug gezoend, (laatst gelezen dat mensen die 28 bier in een week drinken langer leven ), en ik sport als ik ff tijd heb
  maandag 5 april 2004 @ 16:14:42 #6
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_18195347
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:06 schreef Hendrik38 het volgende:
Zal ik je eens wat vertellen...als je last heb van geel rond je ogen heb je waarschijnlijk last van de ziekte van Gilbert.net zoals ik..30 % van de populatie in Nederland heeft er "last"van. Verder geeft deze ziekte geen symptomen. Het is tevens erfelijk vastgelegd.
Hoeft niet, gele ogen zegt alleen iets over het bilirubinegehalte in je bloed. Als er teveel bilirubine in je bloed zit krijg je gele ogen. Bilirubine wordt normaal afgebroken door je lever, maar als je lever niet goed werkt blijft deze stof dus in je bloed zitten, en krijg je dus een gelige huid, en gele ogen....
De ziekte van Gilbert is idd een oorzaak voor een te hoog bilirubinegehalte in je bloed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tu5 op 05-04-2004 16:15:57 (tiepvoud) ]
Hoogbevaagd
pi_18195448
Aangezien gilbert verder niet met andere symptomen gepaard gaat en leverziekten wel lijkt mij dit zeer waarschijnlijk...
pi_18195516
Zoals ik het doe: Veel sporten (20 uur per week, fietsen, sportschool etc etc bij elkaar) weinig slapen, en elke dag lenzen in.

Wat er toe doet dat ik witte ogen heb weet ik niet maar neem het maar mee in je onderzoekje .
  maandag 5 april 2004 @ 16:27:58 #9
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_18195713
quote:
Op maandag 5 april 2004 16:18 schreef Hendrik38 het volgende:
Aangezien gilbert verder niet met andere symptomen gepaard gaat en leverziekten wel lijkt mij dit zeer waarschijnlijk...
Ik hoop idd niet dattie een leverziekte heeft, maar je hebt gelijk..
Hoogbevaagd
  maandag 5 april 2004 @ 17:00:11 #10
16715 Mylene
*schatje*
pi_18196645

Is alleen illegaal in Nederland .
pi_18196872
Raakte je daar niet blind van?
pi_18197058
quote:
Op maandag 5 april 2004 17:00 schreef schatje het volgende:
Is alleen illegaal in Nederland
Altijd fijn

Ik begrijp uit de antwoorden dat er niet echt wat aan te doen is. Dan maar zorgen dat het niet erger wordt, door veel te slapen en gezond te blijven eten.
  dinsdag 6 april 2004 @ 08:03:43 #13
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_18212043
quote:
Op maandag 5 april 2004 17:13 schreef lapente het volgende:

[..]

Altijd fijn

Ik begrijp uit de antwoorden dat er niet echt wat aan te doen is. Dan maar zorgen dat het niet erger wordt, door veel te slapen en gezond te blijven eten.
Je kunt trouwens wel bij de drogist om Optrex vragen, dat helpt tegen droge (rode) ogen! Ook erg handig als je ogen naar de graf zijn van het blowen!
Hoogbevaagd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')