abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2004 @ 21:36:34 #101
34586 kepler
No bounce, no play
pi_18866498
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 19:10 schreef Mottebelke het volgende:

[..]

Kijk anders even op http://www.2000coach.com. Daar heb je busretourtjes van New York naar Washington voor maar $35,-.
toppie bedankt
The line is a dot to you!
  maandag 3 mei 2004 @ 21:37:53 #102
34586 kepler
No bounce, no play
pi_18866538
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:13 schreef berc het volgende:

[..]

dat lijk mij persoonlijk ook geweldig om te zien, hoe de mensen wonen en in wat voor 'n huizen.
is het ook
heb daar bij een vriend geslapen, en toen zijn we midden in de woonwijk gaan BBQ'en
met allemaal gangsters enzo
pi_18875220
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:37 schreef kepler het volgende:

[..]

is het ook
heb daar bij een vriend geslapen, en toen zijn we midden in de woonwijk gaan BBQ'en
met allemaal gangsters enzo
lache

heb je daar foto's van?
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:55:00 #104
34586 kepler
No bounce, no play
pi_18875896
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 10:23 schreef berc het volgende:

[..]

lache

heb je daar foto's van?
nee, helaas niet. Heb zowieso weinig foto's van die vakantie jammer genoeg. Maar als je de kans krijgt moet je 2-3 maanden gaan werken in Amerika (ik heb gewerkt op een kinderkamp www.ccusa.com ). Na dat werken, of tijdens de vrije weekenden, kan je dan het echte amerikaanse leven meemaken door met die mensen mee te gaan en daar te blijven logeren. Echt een super-ervaring
Amerikanen zijn namelijk echt super gastvrij
pi_18876604
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 10:55 schreef kepler het volgende:

[..]

nee, helaas niet. Heb zowieso weinig foto's van die vakantie jammer genoeg. Maar als je de kans krijgt moet je 2-3 maanden gaan werken in Amerika (ik heb gewerkt op een kinderkamp www.ccusa.com ). Na dat werken, of tijdens de vrije weekenden, kan je dan het echte amerikaanse leven meemaken door met die mensen mee te gaan en daar te blijven logeren. Echt een super-ervaring
Amerikanen zijn namelijk echt super gastvrij
Het lijkt mij ook echt super gaaf om in amerika te gaan werken/wonen.

Moet eerst mijn studie afmaken (nog 3 jaar)

maar daarna ga ik echt proberen om daar een tijdje te kunnen gaan werken.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:18:44 #106
53770 mr.marcus
techneau!
pi_18881834
Ik ben net terug van 6 dagen New York!!!
Wat een geweldige stad is New York zeg....

We vlogen met KLM en hadden een gloednieuwe 777 (eerste commerciele vlucht) dit was een heel mooi toestel, vooral de entertainment was super. Beter nog dan die van de aziatische maatschappijen. Je kun kiezen uit iets van 70 films (allerlei soorten) heel veel series, programma's en games. Zelf multiplayer triviant en schaak

Onze verblijfplaats was Hotel Carter, een oud hotel, heel goedkoop ingericht (roze neonverlichting)
maar voldeed perfect. SUPERcentraal: metro in hetzelfde blok en 100 m van Times Square (wat ook nog eens een metroknooppunt is) 'S ochtends mooi ontbijten met uitzicht op Times Square. Verder was alles in het hotel goed hoor, bedden waren heel fijn en de douche/bad was ook goed

Verder alle standaard dingen gedaan: Empire State Building, Vrijheidsbeeld (lompe security maatregelen zeg! Je moest zelfs riem enzo af doen), Ellis Island, VN-gebouw, Ground Zero, Wallstreet, Rockefeller Center (Was een ferrari show ) Central Park ( wat een Park ), Columbia University, Metropolitan Museum of Art) en wat ik het leukst vond een wedstrijd van de NY Yankees bekeken (Yankees-Kansas Royals; vet groot stadion en super sfeer, volkslied zingen en halverwege de soldaten abroad eren )

Verder zijn de New Yorkers heel aardig; als je in de metro op je kaart kijkt of iets zoekt helpen ze je direct. Een onbeperkte metro-card 20 $ geloof ik, kan ik ook aanraden, die metro is een heel goed systeem daar.

New York
Life sucks
pi_18932891
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:18 schreef mr.marcus het volgende:
Ik ben net terug van 6 dagen New York!!!
Wat een geweldige stad is New York zeg....

We vlogen met KLM en hadden een gloednieuwe 777 (eerste commerciele vlucht) dit was een heel mooi toestel, vooral de entertainment was super. Beter nog dan die van de aziatische maatschappijen. Je kun kiezen uit iets van 70 films (allerlei soorten) heel veel series, programma's en games. Zelf multiplayer triviant en schaak

Onze verblijfplaats was Hotel Carter, een oud hotel, heel goedkoop ingericht (roze neonverlichting)
maar voldeed perfect. SUPERcentraal: metro in hetzelfde blok en 100 m van Times Square (wat ook nog eens een metroknooppunt is) 'S ochtends mooi ontbijten met uitzicht op Times Square. Verder was alles in het hotel goed hoor, bedden waren heel fijn en de douche/bad was ook goed

Verder alle standaard dingen gedaan: Empire State Building, Vrijheidsbeeld (lompe security maatregelen zeg! Je moest zelfs riem enzo af doen), Ellis Island, VN-gebouw, Ground Zero, Wallstreet, Rockefeller Center (Was een ferrari show ) Central Park ( wat een Park ), Columbia University, Metropolitan Museum of Art) en wat ik het leukst vond een wedstrijd van de NY Yankees bekeken (Yankees-Kansas Royals; vet groot stadion en super sfeer, volkslied zingen en halverwege de soldaten abroad eren )

Verder zijn de New Yorkers heel aardig; als je in de metro op je kaart kijkt of iets zoekt helpen ze je direct. Een onbeperkte metro-card 20 $ geloof ik, kan ik ook aanraden, die metro is een heel goed systeem daar.

New York
wat leuk, heb je ook foto's?
pi_18933231
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 15:55 schreef berc het volgende:

[..]

wat leuk, heb je ook foto's?
Jawel, post ik later wel
Life sucks
  vrijdag 7 mei 2004 @ 04:14:23 #109
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18947393
zo, ik zit nu in een internetcafe op 42nd street in nyc. Morgen middag moet ik alweer vertrekken . Ik zal veel langer kunnen blijven, maarja. Ik heb ook een digicam gekocht dus als ik thuis ben zet ik alle foto's online, en tevens filmpjes We hebben aardig wat gefilmd, ik denk dat we wel aan de 4 uur film komen

Heel veel gezien natuurlijk. Maar ik ga nu maar eens stoppen met inetten
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  vrijdag 7 mei 2004 @ 04:18:24 #110
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18947406
zo, ik zit nu in een internetcafe op 42nd street in nyc. Morgen middag moet ik alweer vertrekken . Ik zal veel langer kunnen blijven, maarja. Ik heb ook een digicam gekocht dus als ik thuis ben zet ik alle foto's online, en tevens filmpjes We hebben aardig wat gefilmd, ik denk dat we wel aan de 4 uur film komen

We zijn trouwens met businessclass gevlogen omdat de vlucht was overgeboekt
pi_18960316
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 04:18 schreef The.PhantoM het volgende:

We zijn trouwens met businessclass gevlogen omdat de vlucht was overgeboekt
for the same price....???

lucky basterd
pi_18962722
Ik ben helaas ook weer terug in Nld
Het was echt super gaaf, en ik ga zeker nog terug. Hoe sneller hoe beter, maar dan wel langer.
Ik mis de subway, meesterlijke broodjes. En de mountain dew, de amerikaanse televisie enz enz...

Wat me opviel daar was dat er weinig mensen roken. En dat vrijwel niemand een ringtone op zijn telefoon heeft. In nederland kun je nergens lopen of je moet wel weer een irritant muziekje horen.

Foto's heb ik ook genomen
http://www.langenhuisen.nl/photoNewYork.php alleen niet allemaal gaan kijken want dan gaat mn internetverbinding eraan

ps.
Op de terugweg zat er naast ons een Nederlander die daar woont/werk. Dat wil ik ook!
  vrijdag 7 mei 2004 @ 20:24:45 #113
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_18962893
Hier nog z'n NYC fanaat. Leuk om dit allemaal te lezen. Ik zal ook eens wat foto's gaan posten. Ben inmiddels drie keer in NY geweest en nog wat andere steden. Zeker Chicago is een aanrader. Maar daar later misschien nog meer over.

Een vraag: tegenwoordig hebben velen een digitale camera met video opname functie. Zelf heb ik een aantal filmpjes gemaakt. Weet iemand een site waar een verzameling van deze filmpjes staan? Ik zou het leuk vinden om deze te zien.

Tip: Ik heb hier niets gelezen over de BigApple greeter. Kijk eens op www.bigapplegreeter.org Wij zijn vorig jaar met onze gids naar Harlem geweest. Super! Zo leer je veel over dingen die je niet in een boekje leest.

Een aantal foto's bij Yahoo ondergebracht. Mail gerust voor meer info.

http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/cydex_nl/my_photos

[ Bericht 11% gewijzigd door Cydex op 08-05-2004 20:41:28 ]
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  zaterdag 8 mei 2004 @ 10:25:45 #114
34586 kepler
No bounce, no play
pi_18972061
ik heb gister besloten om toch maar weer naar NYC te gaan, samen met vier vrienden. Waarschijnlijk dus ook nog 2 dagen naar Washington

Maar mijn moeder vind het niet zo fijn, met al die terroristisch dreigingen enzo. Wat kan ik doen om haar te overtuigen dat het even veilig is als in rotterdam?
  zaterdag 8 mei 2004 @ 10:29:28 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_18972090
"Mam, tot nu toe zijn er maar twee bomaanslagen geweest in New York, beide op het WTC... En het WTC bestaat niet meer, dus dat zit wel goed"
Haters everywhere but I don't really care.
pi_18972880
Iemand ervaring met NL reisbureau's waar ze groepsreizen of begeleide reizen organiseren naar NY?? Niemand hier heeft echt zin om mee te gaan en alleen is ook maar alleen.
pi_18974343
dubbelpost

[ Bericht 99% gewijzigd door berc op 08-05-2004 13:11:19 ]
pi_18974346
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 20:17 schreef s3n het volgende:
Ik ben helaas ook weer terug in Nld
Het was echt super gaaf, en ik ga zeker nog terug. Hoe sneller hoe beter, maar dan wel langer.
Ik mis de subway, meesterlijke broodjes. En de mountain dew, de amerikaanse televisie enz enz...

Wat me opviel daar was dat er weinig mensen roken. En dat vrijwel niemand een ringtone op zijn telefoon heeft. In nederland kun je nergens lopen of je moet wel weer een irritant muziekje horen.

http://www.langenhuisen.nl/photoNewYork.php alleen niet allemaal gaan kijken want dan gaat mn internetverbinding eraan

ps.
Op de terugweg zat er naast ons een Nederlander die daar woont/werk. Dat wil ik ook!
hier in nederland is ook een subway hoor!

tenminste hier in arnhem, haal er soms wel een broodje hmmmm
(in amerika zijn ze natuurlijk lekkerder)
vond het wel supergaaf dat er een amerikaanse broodjeszaak in arnhem kwam, kan niet wachten om zelf naar new york te gaan!

leuk, ik ga zo je foto's bekijken.

maar verveelde new york je zo snel dat je ging letten op mensen die roken en ringtones hebben?
quote:
wel cool dat er zulke hoge resolutie foto's op staan.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:31:56 #119
92117 Cydex
pi_18980187
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 11:39 schreef superrrrrdomi het volgende:
Iemand ervaring met NL reisbureau's waar ze groepsreizen of begeleide reizen organiseren naar NY?? Niemand hier heeft echt zin om mee te gaan en alleen is ook maar alleen.
Tjemigdepemig. Wat voor een vrienden heb jij? Triest dat dat niemand mee wilt gaan. Het is trouwens goed mogelijk om met anderen te gaan. Er zullen vast wel sites zijn waar reisgenoten elkaar opzoeken/vinden. Ik heb geen adressen, maar ff googlen en je zult er genoeg vinden. Zeker voor NY.

Een groepsreis raad ik ZEER af. NY is een stad die je gewoon zelf moet ontdekken. Koop een reisgids, lees topics op het internet en gewoon gaan!
  zaterdag 8 mei 2004 @ 20:01:22 #120
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18982041
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 18:34 schreef berc het volgende:

[..]

for the same price....???

lucky basterd
yep We waren wel fucking laat, bij het vliegtuig, de deuren waren al dicht . Maar NS zat weer te fucken, de trein stopten weer ergens, toen moesten we met de bus. Waren we in utrecht cs, gingen we eindelijjk met de trein, moesten weer stoppen omdat een trein op het zelfde spoor zat. Dus weer terug naar het station en wachten. Uiteindelijk kwamen we op schiphol aan, moesten we ook nog fucking lang wachten voor het inchecken. We moesten later haasten naar het vliegtuig. Waren we richting Gate F gelopen ipv Gate E, dus weer helemaal terug. Toen kwamen we aan, en zeiden ze, oke 2 plaatsen bussiness class en 1 economy . Dus ik heb lekker gerelaxed. Filmpjes gekeken, en ook nog een filmpje uitgekozen (paycheck) . Je krijgt er echt fucking veel, ze komen de hele tijd langs: "wil je nog wat drinken", komen ze weer met eten... Echt relaxt.

Komen we op Newark aan, komt onze baggage niet. Blijkt het nog in Amsterdam te zijn . Nou we hebben mooi wel een compensatie kunnen regelen, $50 p. persoon. Volgende dag kwamen ze onze baggage brengen.

Het heeft 1x een ochtend geregend, en smiddags weer lekker weer. 1x was het de hele dag regenachtig, dus hebben we maar een film gepakt op 42nd street. Voor de rest valt het op wat voor herrie er is. Maar daar raak je heel snel gewend aan.

Hotel Carter beviel goed. De bedden waren uitstekend. En voor de rest was het gewoon basic, maar alles was goed te doen. De locatie is het mooist van allemaal, 43rd street, 100 m van times square. Het is zeker een aanrader, goedkoop hotel, met de nodige basics.

En de mensen zijn daar zo anders, heel aardig. Het is ons een paar keer overkomen dat we op een map keken, en toen een new yorker naar ons toe liep om ons te helpen, zonder dat we er eigenlijk om vroegen. Heel vriendelijk zijn ze daar.

We hebben hartstikke veel gelopen en gezien, ik zou zo terug willen...
  zaterdag 8 mei 2004 @ 20:52:13 #121
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18982537
quote:
En dat vrijwel niemand een ringtone op zijn telefoon heeft.
Wat me ook opviel was hoe ze belden met hun cellphones. Ze gebruikten die dingen net zoals walkie-talkies. Beetje raar
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 20:24 schreef Cydex het volgende:
Weet iemand een site waar een verzameling van deze filmpjes staan? Ik zou het leuk vinden om deze te zien.
Zoals ik al zei, we iets meer als 4 uur film, als ik tijd heb zal ik het editten en op internet zetten
  zaterdag 8 mei 2004 @ 20:58:45 #122
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18982655
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 10:19 schreef sweek het volgende:

[..]

Ik heb er ook niks van gemerkt op zich, wel heb ik ook overal veel beter leren zitten op te letten.
Ook in Brooklyn en Queens voelde ik me gewoon veilig. The Bronx ben ik niet geweest, maar wil ik zeker ook eens proberen een volgende keer... en dan neem ik ook wel even die ferry naar Staten Island, de boottocht is naar het schijnt leuk, Staten Island zelf niet. . Maar dan heb ik ze in ieder geval allemaal gehad. .
Ik heb ook een keer de staten island ferry genomen, maar je kon alleen niet buiten staan (op een heel klein stukje na, voor op de ferry). De Circle line cruise (3 uur) is zeker de moeite waard!). Je vaart dan rond manhattan en komt langs de 4 boroughs (bk,bx,queens, manhattan)

We hebben trouwens ook een klein stukje op de film staan van staten island (vooral woonhuizen). Maar het is er echt heel anders dan manhattan, bulten, het is er rustig, en lage gebouwen.

[ Bericht 4% gewijzigd door The.PhantoM op 08-05-2004 21:05:25 ]
  zaterdag 8 mei 2004 @ 21:13:53 #123
92117 Cydex
pi_18982746
quote:
[b]

Zoals ik al zei, we iets meer als 4 uur film, als ik tijd heb zal ik het editten en op internet zetten
I like a lot

Zelf heb ik een paar korte filmpjes met mijn fotocamera gemaakt. Geen superkwaliteit natuurlijk maar wel leuk om even de sfeer te proeven. Ik zoek nog een mogelijkheid om ze op internet te zetten. Zodra het is gebeurd, zal ik me uiteraard melden.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 21:19:06 #124
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18982839
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 21:13 schreef Cydex het volgende:

[..]

I like a lot

Zelf heb ik een paar korte filmpjes met mijn fotocamera gemaakt. Geen superkwaliteit natuurlijk maar wel leuk om even de sfeer te proeven. Ik zoek nog een mogelijkheid om ze op internet te zetten. Zodra het is gebeurd, zal ik me uiteraard melden.
www.spymac.com Kan je email account van 1 gig gratis krijgen + 100 mb gratis webspace, of 250 mb, ik weet het niet meer precies. Maar de servers zijn daar alleen traag ....
pi_18985283
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 20:58 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Ik heb ook een keer de staten island ferry genomen, maar je kon alleen niet buiten staan (op een heel klein stukje na, voor op de ferry). De Circle line cruise (3 uur) is zeker de moeite waard!). Je vaart dan rond manhattan en komt langs de 4 boroughs (bk,bx,queens, manhattan)

We hebben trouwens ook een klein stukje op de film staan van staten island (vooral woonhuizen). Maar het is er echt heel anders dan manhattan, bulten, het is er rustig, en lage gebouwen.
ook foto's gemaakt van staten island?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')