abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 april 2004 @ 12:39:29 #76
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18768618
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:25 schreef berc het volgende:

[..]

dat adres dat je gaf van die dippindots ofzo, is niet in nyc maar ligt in de staat new york: Westchester County.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  donderdag 29 april 2004 @ 14:15:33 #77
34586 kepler
No bounce, no play
pi_18770833
ik ga van de zomer waarschijnlijk weer naar NY, maar dan wil ik ook 2 dagen naar Washington DC
het probleem alleen is dat de prijzen om er te komen gigantisch hoog zijn

met de bus: 108$ voor een retour (greyhound)
met de trein: 200$ voor een retour (Amtrak)

dat zijn toch geen prijzen meer of heb ik gewoon verkeerd gezocht. Wie weet er een goedkope trein/bus maatschappij
The line is a dot to you!
pi_18774811
Skkip Washington en ga naar Atlantic City. Da's dichterbij.
pi_18775319
Ik ga in December naar NY met mn vriend. Hij heeft familie wonen in Brooklyn en daar kunnen we dan slapen enzo. En dan kunnen we elke dag meerijden want zijn oom en tante werken in het centrum, dus dat is super makkelijk zo!!

Ik heb er echt super veel zin in!
pi_18780059
quote:
Op donderdag 29 april 2004 17:29 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ik ga in December naar NY met mn vriend. Hij heeft familie wonen in Brooklyn en daar kunnen we dan slapen enzo. En dan kunnen we elke dag meerijden want zijn oom en tante werken in het centrum, dus dat is super makkelijk zo!!

Ik heb er echt super veel zin in!
Rijden is New York is volgens mij nooit makkelijk. . Zeker niet als je in de spits rijdt, wat wel zo zal zijn waarschijnlijk... Je kunt beter een metrokaart nemen denk ik... Je zult er sneller zijn, en kan ook in Manhattan zelf overal naartoe.
Maar euh, heel veel plezier! .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 30 april 2004 @ 00:09:46 #81
34586 kepler
No bounce, no play
pi_18783924
quote:
Op donderdag 29 april 2004 17:05 schreef k_man het volgende:
Skkip Washington en ga naar Atlantic City. Da's dichterbij.
daar staat het witte huis niet
en daar ben ik al geweest, geen drol aan
  vrijdag 30 april 2004 @ 00:36:02 #82
87271 Oro
Zeg't Zeg't Zeg'
pi_18784514
Ik zal ook eens een kleine bijdrage aan dit topique leveren.

Vanaf augustus dit jaar ga ik een semester 'studeren' op New York state university. Hoewel de campus niet bepaald naast NYC ligt, zo'n 4,5 uur per greyhound, maar midden in Buffalo ben ik wel relatief dicht bij NYC in de buurt.

Tijdens mijn verblijf wil ik natuurlijk in ieder geval 1 keer maar waarschijnlijk wel vaker naar NYC om daar een weekendje of langer te blijven. Uiteraard ga ik de tips, do's and dont's en verhalen in dit topic volgen en ik hoop dat ik over 4/5 maanden een leuke bijdrage kan doen

Voor nu heb ik alvast een vraagje; Hoeveel kilogram bagage mag je officieel meenemen op een intercontinentale vlucht naar Amerika? En hoeveel stuks bagage? Aangezien ik voor langere tijd die kant op ga en ik begrepen heb dat het in de winter nog wel eens wil sneeuwen tegen de Canadese grens denk ik niet dat ik aan alleen mijn backpack genoeg heb. (heb tot nu toe alleen binnen europa gereisd, per vliegtuig met koffer, per trein met backpack)
You are the all singing, all dancing, crap of the world
  vrijdag 30 april 2004 @ 00:47:15 #83
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_18784746
2x 32 kilo meen ik.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 30 april 2004 @ 08:05:10 #84
34586 kepler
No bounce, no play
pi_18787693
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 00:47 schreef matthijst het volgende:
2x 32 kilo meen ik.
ligt aan de airline, maar volgens mij maar 1 keer 32 kilo en 1 stuks handbagage (12 kg en bepaalde afmetingen)
als het goed is, is wel te vinden op de site/kaartje van de vliegtuigmaatschappij
pi_18789288
quote:
Op donderdag 29 april 2004 12:39 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

dat adres dat je gaf van die dippindots ofzo, is niet in nyc maar ligt in de staat new york: Westchester County.
ow jah, das waar, zag central park staan dus dacht tis wel goed,
tis idd hier: Central Park 676 A Ninth Ave 265 New York City NY 10036
Maarja, niet veel interessants verder.
Maar als je in de buurt ben, zal ik het wel even proberen
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:23:36 #86
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18790189
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 00:47 schreef matthijst het volgende:
2x 32 kilo meen ik.
Me eigen lichaamsgewicht mag ik meenemen. Ik d8 dat het 2*20 kilo en dan nog 2* 10 handbagage. Dat lijkt me wel genoeg
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_18792931
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 08:05 schreef kepler het volgende:

[..]

ligt aan de airline, maar volgens mij maar 1 keer 32 kilo en 1 stuks handbagage (12 kg en bepaalde afmetingen)
als het goed is, is wel te vinden op de site/kaartje van de vliegtuigmaatschappij
Singapore airlines: 2x 32Kg
pi_18794814
quote:
Op donderdag 29 april 2004 21:14 schreef sweek het volgende:

[..]

Rijden is New York is volgens mij nooit makkelijk. . Zeker niet als je in de spits rijdt, wat wel zo zal zijn waarschijnlijk... Je kunt beter een metrokaart nemen denk ik... Je zult er sneller zijn, en kan ook in Manhattan zelf overal naartoe.
Maar euh, heel veel plezier! .
Aangezien zijn oom en tante dagelijks naar hun werk moeten zullen ze wel weten wanneer ze het beste kunnen vertrekken etc. En natuurlijk nemen we ook vast weleens de metro, mn vriend heeft 3 maanden bij zn oom en tante gewoont dus we komen er wel hoor Maar bedankt voor de tip.
pi_18798651
quote:
Op donderdag 15 april 2004 21:18 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ja niet heel harlem is 'gangsta' . Het gedeelte van Harlem rond midtown is gewoon een dure buurt. Maar er zijn ook gedeeltes van harlem waar je beter niet kan komen.

Hell's kitchen is volgens nog steeds link. D8 dat het ergens op manhattan ligt.
I am an American.
pi_18798760
quote:

[..]

ja niet heel harlem is 'gangsta' . Het gedeelte van Harlem rond midtown is gewoon een dure buurt. Maar er zijn ook gedeeltes van harlem waar je beter niet kan komen.

Hell's Kitchen is de west side from 34th Streets up to the 50's west of Broadway/times square (ligt dus inderdaad op Manhattan). Het is een leuke buurt ik woonde er in '95 t/ 97. Het is niet echt link daar, ik weet nog dat ik altijd van de East Village of Greenwich Village terug naar Hells Kitchen liep. Gaaf altijd , wanneer mensen over New York praten, mijn meest favoriete stad, ik woon nu alweer 6 jaar in L.A. maar, NYC is my favoriete stad.
I am an American.
pi_18798907
quote:
Op woensdag 14 april 2004 19:44 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

LOL. Lower en midtown manhattan zullen over het algemeen wel veilig zijn. Maar je kan denk ik idd niet zo maar veilig rondlopen in een paar suburbs. Delen van queens, bronx, harlem en brooklyn zijn volgens mij echt ganster buurten. Volgens mij wordt daar elke dag nog wel iemand neergeschoten
Brooklyn (ik woonde in Park Slope en later Williamsburgh, zijn superveilig en leuk, het avond licht 's zomers is zo mooi.)

Ik las dat je in New York wilde wonen, weet je wanneer en hoe?

Ik hoop dat je het kan doen, want New York City is great.
I am an American.
  zaterdag 1 mei 2004 @ 03:16:27 #92
87271 Oro
Zeg't Zeg't Zeg'
pi_18805394
Even opgezocht op de site van KLM, je mag bij KLM 2 stuks bagage van maximaal 32 kilo meenemen, en de maximale afmeting mag 158 cm (L+H+B) zijn, ik neem voor 't gemak even aan dat dit bij alle maatschappijen ongeveer gelijk is, daar zou ik het wel mee moeten redden.

Ik moet alleen nog wel gaan bepalen of ik op buffalo vlieg of op new york en een binnenlandse vlucht naar buffalo los erbij boek. Een vlucht direct naar buffalo is rond de 900 euro terwijl je voor ongeveer 300 al in new york kan zijn. Iemand ervaring met dit soort boekingen?
You are the all singing, all dancing, crap of the world
  zaterdag 1 mei 2004 @ 03:36:33 #93
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_18805430
quote:

[..]

LOL, are you kiddin' me? Ik heb in een hotel gezeten, midden in Hell's Kitchen (Sunset Hotel, geloof ik dat het heet) en behalve de honderden delhi's, is het een perfecte buurt om een middagje door te brengen.

Nee, in mijn mening is HEEL manhattan, praktisch zo veilig als een gemiddelde stad in NL.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  zaterdag 1 mei 2004 @ 09:58:22 #94
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_18806263
quote:
Nee, in mijn mening is HEEL manhattan, praktisch zo veilig als een gemiddelde stad in NL.
Yep, lijkt mij ook... Allemaal zwaar overtrokken....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_18806325
Ik ben er in november 2000 4 dagen geweest. Het klinkt misschien cliché, maar die stad heeft echt iets speciaals, ik vond het geweldig. Momenteel ben ik bezig met plannen voor een talenreis van een paar weken naar NY, ik kan haast niet wachten!

I love that town!
pi_18806443
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 09:58 schreef matthijst het volgende:

[..]

Yep, lijkt mij ook... Allemaal zwaar overtrokken....
Ik heb er ook niks van gemerkt op zich, wel heb ik ook overal veel beter leren zitten op te letten.
Ook in Brooklyn en Queens voelde ik me gewoon veilig. The Bronx ben ik niet geweest, maar wil ik zeker ook eens proberen een volgende keer... en dan neem ik ook wel even die ferry naar Staten Island, de boottocht is naar het schijnt leuk, Staten Island zelf niet. . Maar dan heb ik ze in ieder geval allemaal gehad. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 1 mei 2004 @ 10:53:24 #97
34586 kepler
No bounce, no play
pi_18806780
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 10:19 schreef sweek het volgende:

[..]

Ik heb er ook niks van gemerkt op zich, wel heb ik ook overal veel beter leren zitten op te letten.
Ook in Brooklyn en Queens voelde ik me gewoon veilig. The Bronx ben ik niet geweest, maar wil ik zeker ook eens proberen een volgende keer... en dan neem ik ook wel even die ferry naar Staten Island, de boottocht is naar het schijnt leuk, Staten Island zelf niet. . Maar dan heb ik ze in ieder geval allemaal gehad. .
die overtocht is gratis, mooi uitzicht op manhattan. Staten Island zijn gewoon woonwijken... weinig aan dus idd
pi_18814871
quote:
Op donderdag 29 april 2004 14:15 schreef kepler het volgende:
ik ga van de zomer waarschijnlijk weer naar NY, maar dan wil ik ook 2 dagen naar Washington DC
het probleem alleen is dat de prijzen om er te komen gigantisch hoog zijn

met de bus: 108$ voor een retour (greyhound)
met de trein: 200$ voor een retour (Amtrak)

dat zijn toch geen prijzen meer of heb ik gewoon verkeerd gezocht. Wie weet er een goedkope trein/bus maatschappij
Kijk anders even op http://www.2000coach.com. Daar heb je busretourtjes van New York naar Washington voor maar $35,-.
pi_18865874
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 10:53 schreef kepler het volgende:

[..]

die overtocht is gratis, mooi uitzicht op manhattan. Staten Island zijn gewoon woonwijken... weinig aan dus idd
dat lijk mij persoonlijk ook geweldig om te zien, hoe de mensen wonen en in wat voor 'n huizen.
pi_18865906
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 10:05 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik ben er in november 2000 4 dagen geweest. Het klinkt misschien cliché, maar die stad heeft echt iets speciaals, ik vond het geweldig. Momenteel ben ik bezig met plannen voor een talenreis van een paar weken naar NY, ik kan haast niet wachten!

I love that town!
wat houd dat in zo'n talenreis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')