cool, hoe lang woon je al in nyc? Ben ook van plan om later in nyc te gaan wonen...quote:Op vrijdag 9 april 2004 16:23 schreef Mottebelke het volgende:
Het is echt wel veilig om met de metro te gaan. Ik ga zelf vaak genoeg 's nachts om 2 uur nog met de metro terug naar huis (Upper East Side) en het is dan nog best druk.
Er zullen vast wel buurten zijn waar je niet moet komen 's nachts (Bronx, Harlem), maar daar kom je als toerist toch niet 's avonds.
* mr.marcus later voor de VN in NY wil werkenquote:Op zaterdag 10 april 2004 11:33 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
cool, hoe lang woon je al in nyc? Ben ook van plan om later in nyc te gaan wonen...
Ik woon nu sinds eind januari in New York.quote:Op zaterdag 10 april 2004 11:33 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
cool, hoe lang woon je al in nyc? Ben ook van plan om later in nyc te gaan wonen...
Nee, wel de Mets.quote:Op zondag 11 april 2004 11:28 schreef mr.marcus het volgende:
Ik wil eigenlijk ook een wedstrijd van de Yankees bijwonen. Heeft iemand daar ervaring mee?
ah. Duur? qua appartement bedoel je? Eten, kleren, elektronica zijn over het algemeen goedkoper daar dan hier in NL volgens mij....quote:Op zondag 11 april 2004 00:51 schreef Mottebelke het volgende:
[..]
Ik woon nu sinds eind januari in New York.
Ik ben hier voor m'n stage en blijf nog tot juli. New York is een erg vette stad om te wonen, want er is echt enorm veel te doen.
Of ik later ook in New York wil gaan wonen weet ik nog niet. Op zich is het wel aantrekkelijk, maar ook wel erg duur
Oke 5 dollar, zeker heinekenquote:Op maandag 12 april 2004 00:56 schreef Mottebelke het volgende:
Eten en drinken is inderdaad wel duurder. Een biertje kost hier gemiddeld 5 dollar (zonder fooi), dus dan weet je het wel.
Maar kleding, electronica, cd's e.d. zijn over het algemeen wel goedkoper.
LOL. Lower en midtown manhattan zullen over het algemeen wel veilig zijn. Maar je kan denk ik idd niet zo maar veilig rondlopen in een paar suburbs. Delen van queens, bronx, harlem en brooklyn zijn volgens mij echt ganster buurten. Volgens mij wordt daar elke dag nog wel iemand neergeschotenquote:Op woensdag 14 april 2004 18:23 schreef Georges het volgende:
Ik ben ooit per ongeluk in Harlem terecht gekomen en ik voelde me niet op mijn gemak daar. Er was zelfs een politieagente die me vroeg wat ik hier deed en zei dat ik beter zuidwaarts kon gaan. Was overdag notabene.
jah ik denk ook niet dat je als toerist in de achterbuurten gaat rondlopen, hoewel het me wel interessant lijkt om eens te kijjken hoe die ''ghetto's" er daar uitzien en hoe het leven daar is. Jamaica queens is volgens mij wel een beruchten buurt. Op amsterdam ave vind volgens mij ook veel drugsdealing plaats... Kweet niet precies welke andere wijken gevaarlijk zijn maarja...quote:Op woensdag 14 april 2004 21:05 schreef matthijst het volgende:
Mwah, 580 moorden vorig jaar, dan ben je wel een heel erg ongelukkige toerist
Misschien dat er achter-achterbuurten zijn waar je nog voor niks in elkaar getrapt wordt, maar wat heb je daar ueberhaupt te zoeken?
Bronx Zoo en Harlem (125th street) zijn gewoon veilig, en daar loop je ook bijna als enige blanke rond; in de metro erheen zaten we met z'n tweeen en kwam d'r zo'n groepje van die zwarte activisten door de metro heen.... Dan sta je wel efkes raar te kijken, dat wel![]()
Verder een aardig stukje Staten Island opgesjokt, naar Coney Island en in Queens richting Flushing Meadows geweest met de metro.... Eigenlijk nergens "bang" geweest....
Enige keer dat m'n vriendin naar werd was toen ik 's avonds op Times Square werd aangesproken door zo'n neger die zogenaamd goedkoop Sony spul kon regelen... Probeerde 'm af te wimpelen en toen ging ie beetje schelden.... dat was minder![]()
de kans dat je wordt vermoord is 0.0058% (uitgaande van 10 miljoen inwoners)quote:Op woensdag 14 april 2004 21:18 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
jah ik denk ook niet dat je als toerist in de achterbuurten gaat rondlopen, hoewel het me wel interessant lijkt om eens te kijjken hoe die ''ghetto's" er daar uitzien en hoe het leven daar is. Jamaica queens is volgens mij wel een beruchten buurt. Op amsterdam ave vind volgens mij ook veel drugsdealing plaats... Kweet niet precies welke andere wijken gevaarlijk zijn maarja...
580 moorden is toch bijna 2 moorden per dag.
ja ik ben ook niet bang om neer te schoten te worden. Kans op een ongeluk in een auto is veel groter. Maar ik wil alleen maar zeggen dat er nog steeds bepaalde delen in nyc zijn die niet echt veilig zijn. Maar dat heb je ook gewoon in nederlands...quote:Op donderdag 15 april 2004 00:43 schreef kepler het volgende:
[..]
de kans dat je wordt vermoord is 0.0058% (uitgaande van 10 miljoen inwoners)
Dat lijkt me wel behoorlijk weinig
maar met veilig bedoelt men berovingen enzo, tja... De eerste dag dat ik er was werd een vrouw voor me van dr tasje beroofd. Binnen 30 sec stond er een agent naast haar, en 1 minuut later waren er 3 agenten!!!! In Nl doen ze er zowat een uur over...
En Harlem is behoorlijk veilig, ons hotel stond er. We hebben gewoon 's avonds een beetje door de buurt gewandeld. We waren wel met 3 gasten. Maar je moet zeker niet Central Park ingaan 's nachts, al die ghetto-negers daaro![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |