abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18313978
New York is een van de veiligste grote steden van New York. In Los Angeles voelde ik me echt niet op mijn gemak maar in New York zeker wel. De mensen zijn vriendelijk, en zolang je niet 's nachts dronken door de verkeerde wijk loopt is er niets aan de hand. Maar dat hoef je in de bijlmer ook niet te doen

Over die hotels, wij sliepen alleen aan een hotel aan weg 1, 100 km de staat New Jersey in. De prijzen in de stad New York en op Long Island waren zo duur dat we gewoon elke dag eerst een uurtje heen en een uurtje terug reden. Een goed hotel, voor een goede prijs. Je vindt ze altijd langs de provinciale wegen (wanneer je van de interstates af gaat).

New Yorkers, en ook Amerikanen in het algemeen, zijn erg vriendelijk. Wachten op hun beurt, geven geen grote mond en zijn heren in het verkeer. Ook daar hoef je je dus geen zorgen om te maken! I love NY!
  zaterdag 10 april 2004 @ 11:33:49 #27
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18317892
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:23 schreef Mottebelke het volgende:
Het is echt wel veilig om met de metro te gaan. Ik ga zelf vaak genoeg 's nachts om 2 uur nog met de metro terug naar huis (Upper East Side) en het is dan nog best druk.

Er zullen vast wel buurten zijn waar je niet moet komen 's nachts (Bronx, Harlem), maar daar kom je als toerist toch niet 's avonds.
cool, hoe lang woon je al in nyc? Ben ook van plan om later in nyc te gaan wonen...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_18317919
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 11:33 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

cool, hoe lang woon je al in nyc? Ben ook van plan om later in nyc te gaan wonen...
* mr.marcus later voor de VN in NY wil werken
Life sucks
pi_18336113
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 11:33 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Ik woon nu sinds eind januari in New York.
Ik ben hier voor m'n stage en blijf nog tot juli. New York is een erg vette stad om te wonen, want er is echt enorm veel te doen.

Of ik later ook in New York wil gaan wonen weet ik nog niet. Op zich is het wel aantrekkelijk, maar ook wel erg duur
pi_18341068
Ik wil eigenlijk ook een wedstrijd van de Yankees bijwonen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Life sucks
pi_18345235
quote:
Op zondag 11 april 2004 11:28 schreef mr.marcus het volgende:
Ik wil eigenlijk ook een wedstrijd van de Yankees bijwonen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Nee, wel de Mets.
  zondag 11 april 2004 @ 16:30:31 #32
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18347686
quote:
Op zondag 11 april 2004 00:51 schreef Mottebelke het volgende:

[..]

Ik woon nu sinds eind januari in New York.
Ik ben hier voor m'n stage en blijf nog tot juli. New York is een erg vette stad om te wonen, want er is echt enorm veel te doen.

Of ik later ook in New York wil gaan wonen weet ik nog niet. Op zich is het wel aantrekkelijk, maar ook wel erg duur
ah. Duur? qua appartement bedoel je? Eten, kleren, elektronica zijn over het algemeen goedkoper daar dan hier in NL volgens mij....
pi_18351759
eten ??? voor gewone dagelijkse boodschappen kun je volgens mij juist beter in nederland gaan shoppen ! Dat is daar best prijzig .... viel me meteen op toen ik er was
pi_18359503
Eten en drinken is inderdaad wel duurder. Een biertje kost hier gemiddeld 5 dollar (zonder fooi), dus dan weet je het wel .

Maar kleding, electronica, cd's e.d. zijn over het algemeen wel goedkoper.
  dinsdag 13 april 2004 @ 21:47:17 #35
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18403164
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:56 schreef Mottebelke het volgende:
Eten en drinken is inderdaad wel duurder. Een biertje kost hier gemiddeld 5 dollar (zonder fooi), dus dan weet je het wel .

Maar kleding, electronica, cd's e.d. zijn over het algemeen wel goedkoper.
Oke 5 dollar, zeker heineken Als je dat met ons land vergelijkt is dat natuurlijk duur, maar het wordt hier ook gemaakt dus... Import is altijd wel duurder. Maar veel producten en eten worden gewoon in de vs gemaakt dus zou ik eerder denken dat het goedkoper is. Hangt er natuurlijk ook weer vanaf waar je gaat winkelen en eten in new york. Op 5th ave is alles duur...

Zijn er trouwens online foto reportages van fokkers online van new york? Ik ben van plan om na mijn reis naar new york wel een foto report online te zetten...
  dinsdag 13 april 2004 @ 22:23:05 #36
88173 MikePeek
I am the cow!
pi_18404215
Ja fotoreportages zou ik ook wel willen zien. Ben zelf van plan om na mijn bezoek (21-30 juni) in Première een opgewaardeerde slideshow te maken, foto's per gebied met passend muziekje, leuk aan elkaar geplakt etc. Lijkt me wel een aardig souvenir voor 'later'.
  dinsdag 13 april 2004 @ 22:25:22 #37
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_18404288
Fotoserie van afgelopen december (3 - 7):
Snel gegenereerd, geen flashy layout ofzo.....

Het was erg cool, omdat het sneeuwde en omdat alle kerstdecoraties er hingen (Rockefeller boom ging op de dag van aankomst aan)....

http://members.chello.nl/~v.passon/nyc/index.htm

Eerste keer met digitale camera, dus van andere keren niks beschikbaar
Haters everywhere but I don't really care.
pi_18407175
Een kort vraagje:
Hoe zit het met stroom in NY, pluggen en voltage enzo? Hetzelde als hier in Nederland?
Life sucks
  woensdag 14 april 2004 @ 07:36:28 #39
28167 matthijst
pi_18409655
110V, andere stekkers ook.
Converter halen bij ANWB, of electronicazaak
  woensdag 14 april 2004 @ 16:28:32 #40
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_18418981
In de grote steden is over het algemeen alles veel duurder. Als je buiten de grote steden komt is bijna alles wel goedkoper dan in NL. Kleding is eigenlijk overal in de VS wel goedkoper. Al ben ik zelf nog nooit in NY geweest. Ben benieuwd hoe 't daar is!!! Ik vertrek over 3 weken naar de VS en zit in NY van 15 t/m 17 mei

Stroom is inderdaad 110V en de aansluiting is totaal anders. Als je zo'n converter hebt moet je nog wel kijken of je apparaat op beide voltages werkt.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_18419292
Ikzelf ga in september voor een week (6 nachten naar New York). Mijn verblijfplaats is het Hotel Wolcott vlakbij het Empire State Building.
Is een week voldoende om Manhatten grondig te verkennen?
  woensdag 14 april 2004 @ 18:01:15 #42
28167 matthijst
pi_18421426
Zeker, neem iig een Full Island Circle line cruise.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:23:58 #43
62182 Georges
That's the shit
pi_18421888
Een week is zeker genoeg. Al hangt het er ook een beetje vanaf wat je wil. Er is heel veel te doen.

Toen ik er was heb ik bijvoorbeeld het Gugenheim niet van binnen gezien en ben ik maar even in het Metropolitan museum of Art geweest. Dat is een gigantisch museum waar je zeker 2 dagen voor nodig hebt.
Central Park heb ik ook maar heel even gezien. Ben wel in de Empire State building geweest maar niet in de Twin Towers (was in 2000 dat ik er was).
Ik heb de Tonight Show gezien van Letterman, aanrader trouwens.
Heb het vrijheidsbeeld van dichtbij gezien en ben op de Brooklyn Bridge geweest. Bronx Zoo heb ik niet gezien en ook het gebouw van de VN ben ik niet in geweest.

Het kan dus wel, maar je moet wel keuzes maken. Vergis je ook niet in de grootte van de stad en zorg dat je een goede kaart van de metro hebt. Ik vond het in het begin best ingewikkeld, het metrostelsel.

Er werd eerder gezegd dat New York niet minder onveilig is dan bijvoorbeeld Amsterdam, maar dat vraag ik me af. Ik ben ooit per ongeluk in Harlem terecht gekomen en ik voelde me niet op mijn gemak daar. Er was zelfs een politieagente die me vroeg wat ik hier deed en zei dat ik beter zuidwaarts kon gaan. Was overdag notabene.

's avonds laat in de metro zou ik sowieso niet doen.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen, geweldige stad. Echt een aanrader.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  woensdag 14 april 2004 @ 19:44:58 #44
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18423857
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:23 schreef Georges het volgende:
Ik ben ooit per ongeluk in Harlem terecht gekomen en ik voelde me niet op mijn gemak daar. Er was zelfs een politieagente die me vroeg wat ik hier deed en zei dat ik beter zuidwaarts kon gaan. Was overdag notabene.
LOL. Lower en midtown manhattan zullen over het algemeen wel veilig zijn. Maar je kan denk ik idd niet zo maar veilig rondlopen in een paar suburbs. Delen van queens, bronx, harlem en brooklyn zijn volgens mij echt ganster buurten. Volgens mij wordt daar elke dag nog wel iemand neergeschoten
  woensdag 14 april 2004 @ 21:05:10 #45
28167 matthijst
pi_18426331
Mwah, 580 moorden vorig jaar, dan ben je wel een heel erg ongelukkige toerist

Misschien dat er achter-achterbuurten zijn waar je nog voor niks in elkaar getrapt wordt, maar wat heb je daar ueberhaupt te zoeken?
Bronx Zoo en Harlem (125th street) zijn gewoon veilig, en daar loop je ook bijna als enige blanke rond; in de metro erheen zaten we met z'n tweeen en kwam d'r zo'n groepje van die zwarte activisten door de metro heen.... Dan sta je wel efkes raar te kijken, dat wel
Verder een aardig stukje Staten Island opgesjokt, naar Coney Island en in Queens richting Flushing Meadows geweest met de metro.... Eigenlijk nergens "bang" geweest....

Enige keer dat m'n vriendin naar werd was toen ik 's avonds op Times Square werd aangesproken door zo'n neger die zogenaamd goedkoop Sony spul kon regelen... Probeerde 'm af te wimpelen en toen ging ie beetje schelden.... dat was minder
  woensdag 14 april 2004 @ 21:18:17 #46
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18426674
quote:
Op woensdag 14 april 2004 21:05 schreef matthijst het volgende:
Mwah, 580 moorden vorig jaar, dan ben je wel een heel erg ongelukkige toerist

Misschien dat er achter-achterbuurten zijn waar je nog voor niks in elkaar getrapt wordt, maar wat heb je daar ueberhaupt te zoeken?
Bronx Zoo en Harlem (125th street) zijn gewoon veilig, en daar loop je ook bijna als enige blanke rond; in de metro erheen zaten we met z'n tweeen en kwam d'r zo'n groepje van die zwarte activisten door de metro heen.... Dan sta je wel efkes raar te kijken, dat wel
Verder een aardig stukje Staten Island opgesjokt, naar Coney Island en in Queens richting Flushing Meadows geweest met de metro.... Eigenlijk nergens "bang" geweest....

Enige keer dat m'n vriendin naar werd was toen ik 's avonds op Times Square werd aangesproken door zo'n neger die zogenaamd goedkoop Sony spul kon regelen... Probeerde 'm af te wimpelen en toen ging ie beetje schelden.... dat was minder
jah ik denk ook niet dat je als toerist in de achterbuurten gaat rondlopen, hoewel het me wel interessant lijkt om eens te kijjken hoe die ''ghetto's" er daar uitzien en hoe het leven daar is. Jamaica queens is volgens mij wel een beruchten buurt. Op amsterdam ave vind volgens mij ook veel drugsdealing plaats... Kweet niet precies welke andere wijken gevaarlijk zijn maarja...

580 moorden is toch bijna 2 moorden per dag.
  donderdag 15 april 2004 @ 00:43:58 #47
34586 kepler
No bounce, no play
pi_18432537
quote:
Op woensdag 14 april 2004 21:18 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

jah ik denk ook niet dat je als toerist in de achterbuurten gaat rondlopen, hoewel het me wel interessant lijkt om eens te kijjken hoe die ''ghetto's" er daar uitzien en hoe het leven daar is. Jamaica queens is volgens mij wel een beruchten buurt. Op amsterdam ave vind volgens mij ook veel drugsdealing plaats... Kweet niet precies welke andere wijken gevaarlijk zijn maarja...

580 moorden is toch bijna 2 moorden per dag.
de kans dat je wordt vermoord is 0.0058% (uitgaande van 10 miljoen inwoners)
Dat lijkt me wel behoorlijk weinig

maar met veilig bedoelt men berovingen enzo, tja... De eerste dag dat ik er was werd een vrouw voor me van dr tasje beroofd. Binnen 30 sec stond er een agent naast haar, en 1 minuut later waren er 3 agenten!!!! In Nl doen ze er zowat een uur over...

En Harlem is behoorlijk veilig, ons hotel stond er. We hebben gewoon 's avonds een beetje door de buurt gewandeld. We waren wel met 3 gasten. Maar je moet zeker niet Central Park ingaan 's nachts, al die ghetto-negers daaro
The line is a dot to you!
  donderdag 15 april 2004 @ 14:15:17 #48
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18442856
quote:
Op donderdag 15 april 2004 00:43 schreef kepler het volgende:

[..]

de kans dat je wordt vermoord is 0.0058% (uitgaande van 10 miljoen inwoners)
Dat lijkt me wel behoorlijk weinig

maar met veilig bedoelt men berovingen enzo, tja... De eerste dag dat ik er was werd een vrouw voor me van dr tasje beroofd. Binnen 30 sec stond er een agent naast haar, en 1 minuut later waren er 3 agenten!!!! In Nl doen ze er zowat een uur over...

En Harlem is behoorlijk veilig, ons hotel stond er. We hebben gewoon 's avonds een beetje door de buurt gewandeld. We waren wel met 3 gasten. Maar je moet zeker niet Central Park ingaan 's nachts, al die ghetto-negers daaro
ja ik ben ook niet bang om neer te schoten te worden. Kans op een ongeluk in een auto is veel groter. Maar ik wil alleen maar zeggen dat er nog steeds bepaalde delen in nyc zijn die niet echt veilig zijn. Maar dat heb je ook gewoon in nederlands...

Is central park s'avonds niet dicht?
pi_18451411
Er staan wel borden dat het park 's avonds dicht gaat, maar er zullen vast wel zwervers slapen in het park.
pi_18452543
Wij hebben snachts door Harlem gelopen en ik voelde me er meer op mn gemak dan de East side.
Voor de rest een prachtige stad maar onze busbegeleidster vertelde dat een appartement met 2 slaapkamers in Harlem rond de 2000 euro/maand ligt. Beetje veel, jammergenoeg...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')