Ik zit nu op Curaçao en het regenseizoen is nu echt voorbij en het is nog wel erg groen hier. Dus dat is wel erg mooi! De natuur is best mooi al heb je op sommige plekken wel de indruk dat het een openbare vuilstort is. De koelkasten, accu's, wasmachines liggen overal. Heel erg jammer, het had zo mooi kunnen zijn. De stranden daarentegen zijn over het algemeen wel uitstekend verzorgd en zijn bijzonder mooi!! Vooral de stranden richting Westpunt. Cas Abou, bekend van de tv-serie Bon Bini Beach is toch wel mijn favoriet! Zo gruwelijk mooi!!
![]()
Met de criminaliteit valt het op zich wel mee. Het is voornamelijk heel erg kleine criminaliteit. Zo zijn nu mijn badlakens van de waslijn gejat en is onze lowbudget barbecue uit de tuin gestolen. Maar goed, dat stelt niks voor. Je hebt hier in Willemstad een aantal wijken (kan zo de naam niet bedenken) waar je gewoon niet moet komen, maar daar heb je als toerist ook niks te zoeken. In Nederland heb je net zoveel kans om te worden bestolen als je ('s nachts) over straat loopt. Het voordeel hier is wel dat als je wordt beroofd ('s nachts) dat je dan niet in elkaar geslagen wordt wat in Nederland heel normaal is. Als je gewoon je spullen afgeeft is er echt niks aan de hand.
Als je naar een van de eilanden van de Nederlandse Antillen gaat
moet je gewoon een auto huren anders zie je helemaal niks van het eiland. Het openbaarvervoer is op Curaçao nog niet eens zo heel erg slecht, maar een auto is zo veel gemakkelijker. Geen auto huren is gewoon geen optie!
De mensen zijn niet overdreven vriendelijk hier maar ook niet asociaal ofzo. Als je in de kleine dorpjes komt is de mentaliteit vaak wel een stuk beter dan in Willemstad. Op Bonaire schijnen de mensen bijzonder vriendelijk te zijn. Aankomend weekend ga ik 3 dagen Bonaire bekijken en ik ben zo benieuwd.
Curaçao is niet bijzonder duur, Bonaire en Aruba zijn zeker duurder. Ik als arme student ga iedere avond uit eten. Voor 15 gulden (+/- 7,50 EURO) kun je hier al heel behoorlijk eten. Merkkleding (Ralph Lauren, Hilfiger etc.) is hier in guldens net zou duur als in EURO's in Nederland. Het scheelt nogal dus.
Persoonlijk zou ik voor Curaçao gaan. Het is hier zo relaxed!!
En de grote hoer zal ons zuigen tot we dik, gelukkig en verveeld zijn!