abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 april 2004 @ 20:12:23 #1
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_18157596
quote:
In het Groningse Muntendam is rond half zes vanmiddag een lijnbus van busmaatschappij Arriva in brand gevlogen. Op het moment dat één van de passagiers uitstapte, kwam deze terecht in een grote rookpluim. Rechts van hem werd door een automobilist getoeterd en met lichten geknipperd. Direct daarna bleek dat de vlammen uit de achterkant van de bus sloegen. Volgens de automobilist die achter de bus reed, woedde de brand al zeker twee kilometer.

Met de brandblusser aan boord van de bus is het gelukt om de brand onder controle te krijgen. De bus is uiteindelijk weggesleept. De passagiers in de beschadigde bus hebben hun reis in een andere bus voortgezet.

Het is niet de eerste keer dat een bus van Arriva door problemen getroffen wordt. Diverse (veelal oude) bussen staan geregeld stil langs de weg. In september vorig jaar is in Slochteren ook al een bus in brand gevlogen. De warmte was hiervan destijds de oorzaak.
Mijn origineel ingestuurd stukje...
quote:
Arriva bus vliegt in brand
Muntendam - Vandaag om 17.30 in een lijn bus (lijn 174 vanaf Groningen van openbaar vervoer aanbieder Arriva in brand gevlogen in Muntendam, Groningen. Toen een passagier uit stapte (ik dus) stapte deze uit in een grote rookkwalm. Rechts van hem werd er getoeterd en met lichten geknipperd door een automobilist. Na nog eens goed te kijken door de chauffeur bleek, die uitgestapt was, bleek dat de vlammen uit de achterkant van de Arriva bus al uit kwamen. Deze kwamen al ruim 2 kilometer uit de bus te voorschijn volgens de automobilist die er achter reed.

Ondertussen was er een redelijk rij auto's achter de bus ontstaan door de toeterende auto die alles tegen hield. Het lokale cafe was ondertussen ook al uitgelopen en bekeek de brand van een afstandje, net als de plaatselijke bewoners. Door de chauffeur was ondertussen arriva ingelicht en de politie was dan ook onderweg. Doormiddel van de brandblusser aan boord van de bus is het grotendeels gelukt om de brand onder controle te krijgen, terwijl de passagiers op een afstandje toekeken.

na ongeveer 10 minuten was de politie in grote getale aanwezig (dwz 2 autos, 1 busje en 6 politie agenten) en ze kwamen dan ook met sirenes aangereden. Deze bekeken de schade en probeerden het verkeer weer op gang te helpen. Er werd een takelwagen geregeld die de bus dan even later ook kwam ophalen. De passagiers werden door de volgende lijndienst die langs reed meegenomen naar het eindstation in Veendam

het is niet de eerste keer dat een bus van de arriva de geest er aan geeft. verschillende andere bussen staan geregeld stil langs de weg. Het gaat hier dan ook om bussen van 20 jaar of ouder. Deze bus was dat niet. Het was een van de laatste modellen. Vorig zomer is in Scheemda, 20 km van muntendam, ook al een bus in brand gevlogen, toen door de warmte. Vaak is achterstallig onderhoud de oorzaak van deze brandjes en uitvallen.
en het later geupdate stukje + foto van een eerdere brand..
quote:
Update brand arriva bus
de bus die vorig jaar in brand vloog, gebeuerde niet in Scheemda, maar slochteren, een foto hiervan vind je hier, vergelijkbaar met wat er vanavond is gebeurd: http://nu.nl/img.db?208443 (bron: nu.nl, foto van de week september 2003)
Ik ben diegene die uitstapte in het verhaal...

en KRAAK hier AUB Arriva af... dit kan echt zo niet langer...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  zaterdag 3 april 2004 @ 20:32:47 #2
23007 deantoine
Veritas Aequitas
pi_18158059
anders post je ff wat ouds ofzo.
[quote]Op donderdag 28 oktober 2004 20:40 schreef Harry_Sack het volgende:
breezah 2 the bottle
[/quote]
pi_18158656
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 20:12 schreef CybPraetorian het volgende:

Ik ben diegene die uitstapte in het verhaal...
pi_49035952
Ze branden wel vaker:
quote:
Rond 11.00 uur vanmorgen is er brand ontstaan in een passagiersbus net voor de Schiptunnel op de A4 Delft - Amsterdam. Het gaat om een groene Q-linerbus van vervoermaatschappij Arriva. De bus deed dienst als pendelbus tussen Duinrel en Purmerend en was op het moment van de brand leeg

De brandweer was vrij snel ter plaatse maar kon niet voorkomen dat het achterste gedeelte van de bus uitbrandde. Rond 12.00 uur was de brandweer de brand meester.

Rijkswaterstaat had korte tijd de tunnelbuis richting Amsterdam afgesloten en leidde het verkeer bovenlangs om. Daarna waren er tot 12.50 uur twee rijstroken afgesloten.
bron vid

zaterdag 5 mei 2007 @ 15:25:28 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49037445
Die Arriva Bussen branden wel makelijk he. Een paar weken gelden ook al hier in de buurt van Vonkel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49038042
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:18 schreef Mathijz het volgende:
Ze branden wel vaker:
[..]

bron vid

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oh die zag ik staan ja! Ik dacht nog, er was toch pas nog een bus in de fik?
pi_49042304
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Die Arriva Bussen branden wel makelijk he. Een paar weken gelden ook al hier in de buurt van Vonkel
Op de a50 bedoel je denk ik. Afrit Uden/Volkel.
  zondag 6 mei 2007 @ 02:46:38 #8
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_49054209
Ik denk dat het gaat om een Citaro uit het jaar 2002 of eerder. Die bussen hebben niet veel nodig om uit te branden (kijk maar naar de beginperiode in Londen).
  zondag 6 mei 2007 @ 12:39:55 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49058659
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:49 schreef Drasss het volgende:

[..]

Op de a50 bedoel je denk ik. Afrit Uden/Volkel.
Idd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Trouwste user 2022 zondag 6 mei 2007 @ 13:05:53 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_49059265
Ik zit een paar keer per week in een Arriva bus. Het zijn echt derde wereld bussen. In den Bosch staan ze stil, vliegen uit de bocht of in brand. Het is schandalig dat die maatschappij mensen mag vervoeren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49059314
Ik heb hier in Groningen echt totaaaal geen slechte ervaring met de Arriva bussen
  zondag 6 mei 2007 @ 13:12:10 #12
158277 Michellll
Techno junkie
pi_49059408
Muntendam
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')