abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg zaterdag 18 december 2004 @ 23:42:15 #211
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_24070325
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 16:19 schreef SuperSiem het volgende:
Ik heb het de laatste paar dagen ook weer gespeeld, maar ik snap een paar dingen niet echt.

1) Van welke factoren hangt die performancerating af? Alleen winst, of ook hoeveelheid vervoerde goederen, verbonden steden enz?
Uit de manual:
quote:
MONITORING YOUR PROGRESS
The windows and displays described throughout this manual provide you with many ways to monitor your progress and the progress of your opponents. However, there are a few more statistics and displays that help you to assess the effectiveness of your play and monitor certain aspects of the game.


  • Company Value
    Company value is one of the many outward indicators of your success. A high company value means that your company is financially healthy, with lots of cash on hand, a steady source of profits, and low debt. Some scenarios require that you achieve a certain company value level in order to win. The following equation is used to calculate company value:


    Company Value = Cash – Loan + potential sale price of all currently active vehicles + (32 x current monthly profit of all vehicles)


  • Performance Index
    Your Performance Index constantly monitors your proficiency. A high Performance Index shows that you are doing a good job. A low rating indicates that your efforts are not providing for the needs of the towns and people who are depending on you. This rating figures prominently in the goals for many of the scenarios. Your Performance Index is expressed as both a percentage and a verbal rating. The Corporate ratings that correspond to each percentage score are listed in the following table.

    VERBAL RATING - PERCENTAGE
    Platelayer - 0 – 9.9%
    Engineer - 10 – 19.9%
    Traffic Manager - 20 – 29.9%
    Transport Coordinator - 30 – 39.9%
    Route Supervisor - 40 – 49.9%
    Director - 50 – 59.9%
    Chief Executive - 60 – 69.9%
    Chairman - 70 – 79.9%
    President - 80 – 89.9%
    Tycoon - 90 – 100%

    Your Performance Index is continuously updated and shown on the Status Display. When a green up-arrow appears next to the rating, your score is on the rise. When a red down-arrow appears next to the rating, the Performance Index is dropping. This statistic is calculated based on two factors:

    Monthly Units of Cargo Delivered x Delivery Distance: The amount of cargo you successfully deliver every month multiplied by the distance the cargo was delivered.
    Monthly Vehicle Profit/Loss: Positive cash flow with regard to your vehicles leads to a higher rating. Vehicles whose operating costs exceed their income detract from your rating.

    Each of these factors accounts for 50% of your Performance Index. You can monitor these statistics and compare your statistics to those of other companies on the Companies List (see “Companies List” on page 64 for details).

    The Performance Index is calculated exponentially, so doubling the number of units of cargo you deliver every month doesn’t necessarily double your rating. The higher your rating, the more difficult it is to increase the rating further. In other words, expect large increases
    early in the game, and proportionally slower increases as the game progresses.

    If you see your Performance Index dropping, check the profitability of your vehicles and cargo routes and eliminate those that are losing money. Also, check the supply and demand at the various stations and passenger stops, and establish new cargo and passenger routes in areas that aren’t adequately served.
  • quote:
    2) Komen er meer passagiers naar een station als zij vanaf dat station naar meerdere bestemmingen kunnen? Want tot nu is het bij mij eigenlijk altijd zo dat ik twee steden verbind met een spoorlijntje, maar het lijkt mij juist leuk om een heel netwerk op te bouwen, zoals dat in Railroad Tycoon 3 wel kon. Maar volgens mij hadden passagiers in Locomotion geen bestemming, dus dan werkt dit systeem niet.
    Ik heb een lusje liggen met 2 stations op, en de trein laad telkens een 500 passagiers op. Het is niet zozeer de bestemming, de passagiers zijn blij als ze vervoerd kunnen worden, maar dat ze vervoerd worden telt.
    Als er slechts een paar huizen in het "catchment area" van een station liggen ga je niet veel passagiers hebben, ligt dit echter tussen kantoren en flatgebouwen ga je veel meer passagiers hebben.

    --

    De manual kan je ook vinden in het doosje
    ofwel in de map manual op de cd
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg zondag 19 december 2004 @ 00:04:22 #212
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_24070852
    Een handige tip:

    bouw je station. en plaatsen dan op het uiteinde van het station een spoor dwars op het station en maak het zo'n 7 kotjes lang, plaats er daarna ook een station op en verwijder daarna de sporen terug, maar laat het verste kotje staan. Dat stukje hoort nu ook nog bij het station en vergroot de "catchment area". Doe dit op alle 4 de hoeken en ook eens in het midden als je ene lang station gebruikt. Hierdoor kan je de oppervlakte van de "catchment area" verdubbelen.


    (klikbaar voor groot)
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_24190348
    Ik vind alleen die gebouwtjes zo lelijk .
    De huisjes e.d. in TTD waren mooi enzo...
    Hier is zo een grijze vierkante massa. Echt lelijk gewoon.
      Lieve Belg dinsdag 11 januari 2005 @ 15:32:41 #214
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_24518487
    zijn er nog mensen die dit spel spelen of ligt het overal al in de buurt van de prullenmand ?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 11 januari 2005 @ 15:45:14 #215
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_24518650
    Ik speel het nog regelmatig hoor.
    Met de NL-trainset. Leuk!
    For great justice!
      Lieve Belg dinsdag 11 januari 2005 @ 15:50:48 #216
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_24518710
    misschien een idee om zo'n contest te maken zoals de RCT contest. Een mapje met enkele standaard treinen en de NL treinset. En zoveel rating te halen binnen zoveel jaar enzo ?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 11 januari 2005 @ 15:56:37 #217
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_24518807
    [edit:driedubbel]
      dinsdag 11 januari 2005 @ 15:57:04 #218
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_24518811
    [edit:dubbel]

    [ Bericht 98% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-01-2005 16:02:09 ]
      dinsdag 11 januari 2005 @ 15:57:54 #219
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_24518822
    Ik speel het nog wel af en toe maar ik vind hem een stuk minder dan tt(dx)

    komt voornamelijk door de RCT engine , vind ik zeer onhandig over grotere afstanden , daarnaast mis ik de pop-upjes bij breakdowns , geen mogenlijkheid tot het reserveren(lees kopen) van grond en nog wel het meest subsidies (of dan het ontbreken daarvan in Locomotion)

    voor de rest vind ik het wel een aardige game , alhoewel deze mij niet zo vermaakt als TTDX
      dinsdag 11 januari 2005 @ 16:04:10 #220
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_24518892
    Ik doe hier wel minder aan vorming van grote netwerken, maar misschien komt dat nog wel.
    For great justice!
    pi_24520963
    Ik vind hem best wel te spelen. Voor grotere afstanden zoom ik gewoon een nivo uit. Wel vind ik dat de treinen (&bussen) nogal "dom" zijn, het gebruik van waypoints is vaak noodzakelijk. Ik heb bijvoorbeeld 1 afleverstation (steelmill) en 2 stations bij kolenmijnen. Ik moet zelf aangeven welk spoor gebruikt moet worden anders pakt de trein soms het verkeerde spoor en soms wel het goede
    [ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
    Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
    #freeTarik #freeDemon_from_heaven
      Lieve Belg woensdag 12 januari 2005 @ 16:01:44 #222
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_24533044
    als je paar "chemical works" hebt die 4000 ton produceren en 100% transported zijn mag je al snel een aparte lijn aanleggen voor die treinen. Treinen rijden af en aan. zo kan je ook geen goed netwerk maken

    en dan moet je je goods nog kwijtgeraken
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      woensdag 12 januari 2005 @ 16:13:08 #223
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_24533182
    Netwerken met 4 sporen zijn pas tof
    Soms ook wel nodig. Maar het blijft een geweldig spel.
    For great justice!
      Lieve Belg woensdag 12 januari 2005 @ 16:33:51 #224
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_24533435
    Men "industrie-as" is al 4 sporen



    2 sporen aan de rand van de map zijn voor de HST die 4 steden met elkaar verbinden. De binnenste 2 sporen van de 4 bruggen zijn voor de goods, de buitenste 2 sporen voor de ruwe materialen.




    en zo zit het spoor al vol

    en ik vraag me af waarom dat spel altjd 100% cpu gebruikt, ook al doe je niks

    [ Bericht 3% gewijzigd door Jump op 12-01-2005 16:43:37 ]
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_24536011
    quote:
    Op woensdag 12 januari 2005 16:33 schreef Jump het volgende:
    Men "industrie-as" is al 4 sporen

    [[url=http://images.internix.be/files/Locomotion/image001.jpg]afbeelding][/url]

    2 sporen aan de rand van de map zijn voor de HST die 4 steden met elkaar verbinden. De binnenste 2 sporen van de 4 bruggen zijn voor de goods, de buitenste 2 sporen voor de ruwe materialen.


    [[url=http://images.internix.be/files/Locomotion/image002.jpg]afbeelding][/url]

    en zo zit het spoor al vol

    en ik vraag me af waarom dat spel altjd 100% cpu gebruikt, ook al doe je niks
    Kan je die scenario even mailen/uploaden
    // Last.fm
      Lieve Belg zaterdag 16 april 2005 @ 15:25:33 #226
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_26272309
    *kickje*

    Site: http://www.buzzing-bumblebee.fiberworld.nl

    De NL Set is weer wat gegroeid

    Er is nu ook MAGlev beschikbaar






    ik ga ze straks eens uittesten


    Nog previews:




    image by Illegal_Alien

    [ Bericht 16% gewijzigd door Jump op 16-04-2005 16:37:16 ]
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_26281234
    Die NL set is prachtig morgen maar eens installen
    [ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
    Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
    #freeTarik #freeDemon_from_heaven
      Lieve Belg zaterdag 16 april 2005 @ 22:08:05 #228
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_26282569
    die treinen met auto's op is wel nog niet gereleased. die zal pas later uitkomen met een ganse NL regio. ook met VAm wagens en een ganse hoop nieuwe industrieën
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      zondag 25 september 2005 @ 18:37:05 #229
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_30922267
    Ben ik de enige die dit spel nog regelmatig speelt?
    For great justice!
      zondag 25 september 2005 @ 18:39:12 #230
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_30922312


    Netwerken met klaverbladen!
    For great justice!
      Lieve Belg zondag 25 september 2005 @ 18:41:58 #231
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_30922373
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
    Ben ik de enige die dit spel nog regelmatig speelt?
    Ik speel het soms nog, maar de laatste tijd terug TTDPatch van stal gehaald
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      zondag 25 september 2005 @ 18:48:05 #232
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_30922500
    Ik krijg een beetje koppijn van de graphics van (Open)TTD tegenwoordig.
    For great justice!
      zondag 25 september 2005 @ 18:48:26 #233
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_30922510
    Ik ga mijn netwerk nog even lekker vol gooien met treinen.
    For great justice!
      Lieve Belg zondag 25 september 2005 @ 18:52:44 #234
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_30922603
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 18:48 schreef QyRoZ het volgende:
    Ik krijg een beetje koppijn van de graphics van (Open)TTD tegenwoordig.
    Geen last van hier
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg zondag 25 september 2005 @ 18:59:33 #235
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_30922779
    http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/

    Wat screenies van men TTDPatch spel

    De laatste is van men nieuwste
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_30951006
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
    Ben ik de enige die dit spel nog regelmatig speelt?
    Ik speel het ook nog regelmatig. Zelfgemaakt scenario met NL-set, tegenstanders mogen alleen trucks gebruiken. Dus ik heb in no-time een miljard, terwijl de tegenstanders nauwelijks aan een miljoen komen.
    [ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
    Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
    #freeTarik #freeDemon_from_heaven
    pi_30952214
    Ik heb wel een hekel aan die debiel groeiende steden, maar daar heb ik nu een oplossing voor: ik geef ze een slotgracht van 6 tiles breed.
    For great justice!
    pi_30952424
    Nog een kruispunt. Een half klaverblad zou hier trouwens mooier zijn geweest. Ik heb nu één groot netwerk, werkt heerlijk.

    For great justice!
      Lieve Belg maandag 26 september 2005 @ 20:39:29 #239
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_30952567
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 20:30 schreef QyRoZ het volgende:
    Ik heb wel een hekel aan die debiel groeiende steden, maar daar heb ik nu een oplossing voor: ik geef ze een slotgracht van 6 tiles breed.
    Gewoon een one-way-raod rond de stad leggen helpt ook, en stukken goedkoper
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_30952756
    One way?
    For great justice!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')