TVP! Een tijdje geleden ben ik OpenTTD weer eens gaan spelen, maar na een tijdje was ik daar toch flauw van, ben toen eens op zoek gegaan naar een opvolger van TT... en Locomotion gevonden.
![]()
Ben al behoorlijk verslaafd, het speelt lekker weg..
Graphics stoor ik mij totaal niet aan, het zal wel niet het nieuwste van het nieuwste zijn maar ik vind het er wel leuk uitzien. Transport Tycoon begint nu toch wel heel erg gedateerd te worden.
![]()
Het valt misschien niet zo op maar het geluid is ook behoorlijk gedetailleerd, erg tof om een ICE van links naar rechts voorbij horen te zoeven met 331 km/u. (Geluid gaat ook echt van links naar rechts, leuk!
![]()
)
Steden die explosief groeien zijn wel irritant, in een kleine plaats hoef je alleen maar een wegennetwerk aan te leggen, tramrails erover te gooien en trams te laten rijden: het is echt niet normaal hoe snel een stad dan groeit, mits er ruimte is. Ik zag het in dit topic ook al voorbij komen, maar steden omsingelen met water is een oplossing. Niet de meest elegante maar goed.
Verder gaat het soms fout met m'n seinen. Ik heb 1 spoor wat naar een station loopt, station bestaat uit 2 sporen, gaat naar het station weer verder in 1 spoor. Als er dan op spoor 1 een trein staat dan moet een binnenkomende trein natuurlijk op spoor 2 binnenkomen... maar soms gaan ze altijd voor spoor 1 staan te wachten tot de voorgaande weg is... soms werkt het , soms ook niet, geen idee waar het aan ligt.
![]()
Scenarios met 14 tegenstanders zijn veel te chaotisch, niet normaal wat voor ongelovelijke wir-war aan rails en stations je dan soms krijgt.
![]()
Het bouwen van rails vond ik eerst ook irritant (was ook TT gewend), nu ik het doorheb vind ik het een stuk makkelijker. En vooral sneller.
En die NL treinset heerst!
![]()