abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juli 2001 @ 23:32:08 #1
12047 Wake-Up
Tijd voor Aktie !
pi_1286971
In oude verhalen en in film hebben heksen, mensen met paranormale gaves of die ergens voor uitverkoren zijn vaak moeder- of geboortevlekken op een specifieke plaats en/of met een specifieke vorm.
Heeft iemand hier informatie over? Oude legendes, boeken, verhalen, wetenschappelijk onderzoek (is dat ooit gedaan), waar komt het idee vandaan, praktijk voorbeelden, alles is goed als het maar informatie is over een eventueele betekenis en niet de medische kant van het verhaal want deze is mij wel bekend.
Alvast bedankt..
Dringt er al iets tot je botte hersens door?
pi_1287360
Zover ik weet, zijn moedervlekken wonden/verwondingen uit voorgaande levens. o.a. met die reden wil ik dus ook niet "voor de lol" aan een regressie meewerken. Ik heb een grote moedervlek op mijn bovenarm, en een in mijn nek.......

Maar regressie moet je zowiezo niet "voor de lol" doen.

Ik heb niet nagekeken hoe betrouwbaar onderstaande links zijn, maar ff op yahoo zoeken kwam ik deze tegen.

http://www.skepsis.nl/rivas.html

http://home.planet.nl/~wmt/newage.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Sakura op 28-07-2001 01:09]

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 28 juli 2001 @ 01:08:05 #3
7879 bfm
fok!lievert
pi_1287379
hmmmzz.. Ik weet wel dat een oom van me en ik op exact dezelfde plek een moedervlek hebben.. Toeval?
[url=http://www.sgop.nl]Ik Sgop kont[/url]
  zaterdag 28 juli 2001 @ 01:40:12 #4
173 Nikki
 Anti Kliekjes
pi_1287458
Erg interessant onderwerp.
Ben eens gaan spitten en komt de combinatie moedervlek - reincarnatie veel tegen.
Dan zou de moedervlek dus een restant zijn uit een vorig leven.
Echte voorbeelden heb ik helaas nog niet kunnen vinden, maar ik geef de moed nog niet op.
Wat nou..'k zie niks!!! Je bent toch niet blind???
pi_1287461
Twee vragen:

Wat voor vorm en op welke specifieke plaatsen zitten die dan?

Wat als je geen moedervlekken hebt, ben je dan zeg maar, 'nieuw'; voor het eerst op aarde, niet wedergeboren?

zaterdag 28 juli 2001 @ 01:49:58 #6
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1287485
Ik denk eerder dat het de neger die in ons allen schuilt is die naar buiten komt. Om wat voor reden dan ook ontwaakt in enkele cellen een oerpatroon uit de tijd dat we nog in een gezond warm klimaat leefden.

maar ik sta open voor andere theorien

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 juli 2001 @ 02:07:57 #7
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1287520
Ik heb bij Yvet met veel interesse een boekje gelezen waarin van alle moedervlekken stond (qua plaatsen op het lichaam) welke betekenis ze hadden. Ik heb echter dat boekje niet voor me anders had ik het uitgetikt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_1287976
Ik dacht ook dat grote moedervlekken een dodelijke verwonding uit een vorig leven kunnen betekenen. Je ziet vaak mensen met een grote moedervlek op hun slaap of tussen de wenkbrauwen.
Mijn man heeft er 1 op zijn rug, ter hoogte van zijn hart...
I'm a little teapot, short and stout... Here is my handle and here is my other handle [b]OH MY GOD I'M A SUGAR BOWL![/b]
  zaterdag 28 juli 2001 @ 10:19:15 #9
3750 NoMercy
Just a dream
pi_1288030
Ik heb ook een ietwat grotere moedervlek dan normaal op mijn rug en dan ook zo een beetje precies waar mijn hart zit.
.
pi_1288057
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 01:49 schreef Vibromass het volgende:
Ik denk eerder dat het de neger die in ons allen schuilt is die naar buiten komt. Om wat voor reden dan ook ontwaakt in enkele cellen een oerpatroon uit de tijd dat we nog in een gezond warm klimaat leefden.

maar ik sta open voor andere theorien

Ik dacht ook altijd dat het een kwestie was van een verkeerde pigmentverdeling. Sommigen hebben over hun hele lijf een ongelijke pigmentverdeling, dan kan je niet eens meer spreken van een vlek.
  zaterdag 28 juli 2001 @ 11:30:29 #11
12047 Wake-Up
Tijd voor Aktie !
pi_1288141
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 10:34 schreef fokje het volgende:

[..]

Ik dacht ook altijd dat het een kwestie was van een verkeerde pigmentverdeling. Sommigen hebben over hun hele lijf een ongelijke pigmentverdeling, dan kan je niet eens meer spreken van een vlek.

Nogmaals dit soort medische verklaringen zijn mij wel bekend; niet relevant en geen antwoord op mijn vraag. Anders had ik mijn vraag wel bij het wetenschappelijk forum gesteld.
  zaterdag 28 juli 2001 @ 11:44:09 #12
12047 Wake-Up
Tijd voor Aktie !
pi_1288167
[quote]Op zaterdag 28 juli 2001 01:41 schreef Agp het volgende:
Twee vragen:

Wat voor vorm en op welke specifieke plaatsen zitten die dan?

De vormen zijn hart-, kruis-, halve maan-, bloemvormig maar ook vaak gewoon rond of ovaal.
De plaatsen zijn vaak het voorhoofd, de nek, hartstreek. Er is vaak sprake van familieleden met een exacte moedervlek op de zelfde plaats, die dan ook allemaal de zelfde paranormale gave hebben (naar mijn idee valt het herinneren van vorige levens ook onder paranormale begaafdheid).

Wat als je geen moedervlekken hebt, ben je dan zeg maar, 'nieuw'; voor het eerst op aarde, niet wedergeboren?

Er zijn natuurlijk veel manieren om dood te gaan zonder zichtbare verwondingen b.v.: vergiftiging, ziektes, vergassing, inwendige verwondingen etc.
Zelf denk ik dat er soms meer achter een moeder- of geboortevlek zit dan een verwonding uit het vorige leven. Zoals mensen aan handlezen of voetlezen e.d. doen zou je mischien moedervlekken kunnen lezen.

zaterdag 28 juli 2001 @ 16:14:47 #13
173 Nikki
 Anti Kliekjes
pi_1289135
Kwam een verhaal tegen over heksenjacht tijdens de middeleeuwen. Blijkt dat men vroeger met een scherp voorwerp in een wrat of moedervlek stak of sneed om te kijken of de moedervlek zou gaan bloeden.
Men dacht namelijk dat een moedervlek of wrat een ongevoelig teken was. Bij een echte heks zou, na beschadiging van de huid, geen bloeding optreden.
Steken of snijden in een moedervlek was een van de middelen om te bepalen of een persoon een heks was.

Bron: http://www.eur.nl/fsw/studenten/actor/1999jan/heksen989902.htm

Wat nou..'k zie niks!!! Je bent toch niet blind???
  zaterdag 28 juli 2001 @ 19:06:07 #14
7879 bfm
fok!lievert
pi_1289730
sjah, m'n moedervlek zit op m'n linkerbovenbeen. Die van me oom ook, ze zijn allebei ovaalvormig. Lijkt me niet echt een dodelijke verwonding Weet wel dat de huid daarzo stugger is als op andere gedeeltes, en nee, ik ben niet paranormaal begaafd zover ik weet
[url=http://www.sgop.nl]Ik Sgop kont[/url]
pi_1289735
ik heb een grote moedervlek in m'n nek. Wat zou dat betekenen?
muziek, m'n lust en mijn leven
  zaterdag 28 juli 2001 @ 19:30:51 #16
331 Merel
Be here now.
pi_1289852
Tja, ik heb overal op m'n lichaam wel kleine moedervlekjes, moet ik dan op meer dan 100 plaatsen doodgestoken zijn?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_1289898
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 19:30 schreef Merel het volgende:
Tja, ik heb overal op m'n lichaam wel kleine moedervlekjes, moet ik dan op meer dan 100 plaatsen doodgestoken zijn?
:D

(ZssstzzzzzzzzZzzzzsssstzzzzZzzssstzzz)

Killerbee was dat je vorige naam?

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
pi_1289908
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 19:07 schreef RB-tje het volgende:
ik heb een grote moedervlek in m'n nek. Wat zou dat betekenen?
Daar is maar 1 verklaring voor: Dracula!
Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
pi_1290127
ik heb best wel een grote op mijn rechterbovenbil maar mijn broer ook op dezelfde plek wazig dus maaruh voor de rest heb ik allemaal vrij kleintjes maar mijn vader heeft er geen dus dat wil zeggen dat hij geen vorig levens heeft gehad
  zaterdag 28 juli 2001 @ 21:20:56 #20
331 Merel
Be here now.
pi_1290344
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 19:43 schreef Priscella het volgende:

[..]

Daar is maar 1 verklaring voor: Dracula!

maar ik heb er 3 in m'n nek! wat is dat dan?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_1290373
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 11:30 schreef Wake-Up het volgende:

[..]

Nogmaals dit soort medische verklaringen zijn mij wel bekend; niet relevant en geen antwoord op mijn vraag. Anders had ik mijn vraag wel bij het wetenschappelijk forum gesteld.

Welja, zeker één hele regel besteed aan een 'medische verklaring'. Ik noemde het feit dat sommige mensen hun halve lichaam 'anders gekleurd' is als een eventuele nieuwe ingang in deze draad. Dragen deze mensen zulke enorme 'wonden' met zich mee? Ik weet er geen snars vanaf nl. Maar wist niet dat dit topic om jouw draaide. Excusez moi!
pi_1291028
In dit topic lees ik meerde malen dat een familielid de moedervlek op dezelfde plek heeft zitten. Het verhaal over de dodelijke plek lijkt me daarom niet kloppen. Het lijkt me sowieso niet kloppen, het klinkt echt als een verzinsel.
Of meodervlekken een betekenis hebben, dat weet ik niet... maby, maby not.
Sta stil bij elke stap die je zet.
  zondag 29 juli 2001 @ 01:24:22 #23
272 R@b
No-nonsens
pi_1291567
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 00:59 schreef Sakura het volgende:
Zover ik weet, zijn moedervlekken wonden/verwondingen uit voorgaande levens.
Vertel het eens tegen een arts in het ziekenhuis......

Er bestaan ook reuzemoedervlekken, maar die komen heel weinig voor. Terwijl er toch wel degelijk dagelijks mensen dood gaan door grote wonden.

Een moedervlek die groter wordt, bloedt of jeukt kan een aanwijzing zijn dat er zich kanker ontwikkelt, in die gevallen moet je altijd een hiusarts raadplegen. Oorzaak kan overmatig zonnen(bank) zijn.

Verder is een moedervlek gewoon een huidafwijking, net zoals sproeten of een wijnvlek.

quote:
o.a. met die reden wil ik dus ook niet "voor de lol" aan een regressie meewerken.
Sowieso complete nonsens dergelijke therapieën.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1300728
moedervlekken kunnen toch ook later pas ontstaan...

ik heb wel eens gehoord dat mensen met sproeten en rood haar in hun vorige leven verbrand zijn...

niet dat IK dat geloof maarja....

vrijdag 3 augustus 2001 @ 18:33:34 #25
957 Skraph
boy genius....
pi_1326932
Over moedervlekken gesproken....

Ik heb zelf een redelijk grote moedervlek op m'n linkerscheenbeen. Voor het gemak heb ik ff met m'n webcam een foto ervan gemaakt zodat jullie er een voorstelling van kunnen maken.

Ik heb deze moedervlek al sinds m'n geboorte, toen was het nog een klein moedervlekje. Uiteindelijk bleek dat deze moedervlek gewoon met me mee groeide....

sexy benen he

A man who makes no mistakes, doesn't make anything....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')