hij was een Rus, ook van een veel latere tijd, 18e-19e eeuwquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:04 schreef Redmer het volgende:
Francis Drake
weliswaar van adel, maar geen tsaar, ook leefde Peter de Grote niet meer toen hij geboren werdquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:13 schreef Redmer het volgende:
Peter de Grote dan?
nee, meneer zocht de kou eldersquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:48 schreef freako het volgende:
Bering?
De Zuidpool dus. Von Bellingshausen?quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:00 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nee, meneer zocht de kou elders
quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:12 schreef freako het volgende:
[..]
De Zuidpool dus. Von Bellingshausen?
Ja, Bonnie toh?quote:Op maandag 5 april 2004 20:14 schreef lycnix het volgende:
napoleon
hij leefde ongeveer in die periode, ja, maar Napoleon dus nietquote:Op maandag 5 april 2004 20:14 schreef lycnix het volgende:
napoleon
o, ik dacht dat je zijn zoon bedoelde, president en keizer van Frankrijkquote:Op maandag 5 april 2004 21:45 schreef Andjing het volgende:
Dat is de broer van Napoleon Bonaparte... Die Lodewijk was 'koning' van bataven-Nederland
Euh..Napoleon was de voornaam van Napoleon Bonaparte.quote:Op maandag 5 april 2004 21:37 schreef Andjing het volgende:
Uhm... Lodewijk Napoleon?
Ik ook niet.quote:Op maandag 5 april 2004 23:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik zie geen plaatje.
Je had toch Napoleon Bonaparte die Keizer en veroveraar...quote:Op maandag 5 april 2004 23:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Euh..Napoleon was de voornaam van Napoleon Bonaparte.
Maar zijn volledige naam was toch Louis Napoleon Bonaparte?quote:Op maandag 5 april 2004 23:56 schreef Andjing het volgende:
[..]
Je had toch Napoleon Bonaparte die Keizer en veroveraar...
En zijn broer: Lodewijk Napoleon... Koning van batavieren-Nederland... de broer van...
aardwetenschapperquote:Op dinsdag 6 april 2004 12:38 schreef Gellius het volgende:
Natuurwetenschapper?
Als je aardwetenschapper invoert bij google, krijg je geen bruikbare info ...quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
aardwetenschapper
quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:55 schreef Andjing het volgende:
[..]
Als je aardwetenschapper invoert bij google, krijg je geen bruikbare info ...![]()
Is het misschien Lezapine? Ofzo iets...
quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:12 schreef Andjing het volgende:
Cadet?
quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:35 schreef Andjing het volgende:
Jos Bizouard
nee, maar je zit heel warm: hij was ook baron, een studiegenoot van Von Humboldt en werd door hem beschouwd als de grootste geoloog van die tijdquote:Op dinsdag 6 april 2004 23:07 schreef stil het volgende:
Baron Alexander von Humboldt,
quote:Op dinsdag 6 april 2004 23:47 schreef Zhukov het volgende:
Christian Leopold von Buch moet het zijn
Neenquote:Op woensdag 7 april 2004 00:47 schreef zakjapannertje het volgende:
ik heb geen bezwaar
zij is bekend van wetenschappelijke werken?
Dat mag, maar ik zou haar zelf een decennia later plaatsen.quote:Op woensdag 7 april 2004 08:55 schreef Gellius het volgende:
Mag ik mejoffer in de jaren twintig-dertig van de vorige eeuw situeren, of laat ik me dan bedotten door de belichting?
Rusland?quote:Op woensdag 7 april 2004 18:54 schreef Zhukov het volgende:
![]()
quote:Op donderdag 8 april 2004 08:00 schreef zakjapannertje het volgende:
Lidja Wladimirowna Litwjak
Aan de kleur en dikte van zijn baard te zien is hij van Oost-Europees of aan de grens daarvan afkomstig.quote:Op donderdag 8 april 2004 19:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 8 april 2004 19:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Aan de kleur en dikte van zijn baard te zien is hij van Oost-Europees of aan de grens daarvan afkomstig.
romanschrijver en dichterquote:Op donderdag 8 april 2004 20:08 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Hij ziet eruit als een wetenschapper.
Daar weet ik helemaal niks vanaf.quote:Op donderdag 8 april 2004 20:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
romanschrijver en dichter
Duitser?quote:Op donderdag 8 april 2004 19:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]![]()
wel Europeaan
zoek het meer naar het zuidwestenquote:Op vrijdag 9 april 2004 00:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Duitser?
quote:Op dinsdag 13 april 2004 11:22 schreef Nazzgul het volgende:
Ricardo Leķn ?
p.s. weinig fotoarchief van die spanjaarden te vinden man..
quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:04 schreef Nazzgul het volgende:
Pfff.. keb hem hoor: Pedro Antonio de Alarcķn
Moest veel google, freetranslation et cetera gebruiken voordat ik hem had. Mijn uiteindelijke verlossende google zoekterm was: "spanish writer" guerra 1859
zeker, Gellius, een prachtexemplaarquote:Op dinsdag 13 april 2004 16:46 schreef Gellius het volgende:
Mooie foto, hč?
quote:Op dinsdag 13 april 2004 22:51 schreef OllieA het volgende:
Een kouwelijk en doorgezopen type. Rus zeker?
Beste ollie, als je de meest elementaire beginselen van de frenologie niet beheerst... moet ik doorgaan?quote:Op dinsdag 13 april 2004 22:51 schreef OllieA het volgende:
Een kouwelijk en doorgezopen type. Rus zeker?
Nou, wat dan? Ga es door...quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:19 schreef Gellius het volgende:
[..]
Beste ollie, als je de meest elementaire beginselen van de frenologie niet beheerst... moet ik doorgaan?
Nee. Sorry. Doei.quote:Op woensdag 14 april 2004 00:04 schreef zakjapannertje het volgende:
meneer had iets van doen met de Eerste Wereldoorlog?
dan houdt het idd opquote:Op woensdag 14 april 2004 00:10 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nee. Sorry. Doei.
Daar zei ik zo wat...quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou, wat dan? Ga es door...
Frenologie is volgens mij oplichterij. Ik geloof er niet in. Onzin is het.
En dit lijkt me een bezopen prutsdichterje. Een poseurtje. Geen wonder dat ik hem niet ken.![]()
Ja, dat zei ik toch!quote:Op woensdag 14 april 2004 00:38 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dat is inderdaad Theophile "Calamity Jane" Gautier. Jammer dat ik het niet op tijd zag, want ik wist hem meteen te plaatsen.
Dat denk ik ook wel eens!quote:Op woensdag 14 april 2004 00:53 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Weet je wat ik wel eens denk? Dat als je er eens oprecht over nadenkt het leven toch verschrikkelijk is. Bah.
Henk Gemserquote:Op woensdag 14 april 2004 01:28 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Gefeliciteerd, Cosma. Dit is inderdaadHenk Gemser
, die zo'n cruciale rol speelde bij het bevrijden van Arjan Erkel.
Hier zit idd meer achter, ik vertrouw die Erkel trouwens ook voor geen meter.quote:Raar verhaal trouwens, met die veteranen van de KGB en dat Tsjetseense parlementslid met zijn dubieuze connecties en al dat diplomatieke gefluister in schimmige wandelgangen. Daar zit meer achter. Ik ruik een verborgen agenda. Wat jij?
mevrouw was geen seriemoordenares, maar ze was niet bepaald bekend als brave burgerquote:Op donderdag 15 april 2004 00:13 schreef OllieA het volgende:
Suffragette? Of toch gewoon een seriemoordenares?
jawel, ze was geen slaaf, of afstammeling daarvan, als tiener gaf zij posities door van de Unionisten, aan de Confederaten, in de Amerikaanse Burgeroorlog dusquote:Op donderdag 15 april 2004 11:42 schreef Gellius het volgende:
Had ze wel burgerrechten, eigenlijk?
Belle Boyd misschien?quote:Op donderdag 15 april 2004 11:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
jawel, ze was geen slaaf, of afstammeling daarvan, als tiener gaf zij posities door van de Unionisten, aan de Confederaten, in de Amerikaanse Burgeroorlog dus
nee, bijnaquote:Op donderdag 15 april 2004 21:22 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Belle Boyd misschien?
Haha, Belle Shirley. Boeiende mevrouw.quote:Op donderdag 15 april 2004 22:08 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nee, bijna, ze is ook niet erg oud geworden, 40 jaar, ze werd nl doodgeschoten
quote:Op donderdag 15 april 2004 22:51 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Haha, Belle Shirley. Boeiende mevrouw.
geen Engelsman of Amerikaanquote:Op donderdag 22 april 2004 19:46 schreef Proteron het volgende:
Deze meneer doet me heel sterk aan iemand denken. Het probleem is alleen dat ik niet weet wie dat dan zou moeten zijn. Een kleine aanwijzing misschien?
(het lijkt me een Engelsman, of misschien zelfs wel een Amerikaan)
nee hoor, wat een zonnebad al niet kan doenquote:Op maandag 26 april 2004 09:45 schreef Gellius het volgende:
Ik geloof dat het Zakjapannertje zonder batterijtjes zit. Even een meneertje tussendoor:
[afbeelding].
En Nobelprijswinnaar. Plaat!quote:Op maandag 26 april 2004 14:40 schreef pyl het volgende:
Da's Elias Canetti. Massa en Macht enzo.
nee, meneer ontwierp een telescoop en het ontwerp ervan werd later gebruikt door het observatorium van Greenwich, bijna een eeuw na zijn doodquote:Op dinsdag 27 april 2004 14:44 schreef pyl het volgende:
Abbé Conti?
quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:53 schreef pyl het volgende:
Mmmmm...Francesco Algarotti?
Dat wil inderdaad wat zeggen. Dat je een algemene ontwikkeling van RJP-voor-Dummies-niveau hebt! Hrmpf. Sterker nog: grmbl.quote:Op maandag 3 mei 2004 13:55 schreef Gellius het volgende:
Batuwu, daar heb ik zelfs nog nooit van gehoord. En dat wil wat zeggen hoor.
Opzekers dat het niet-Monet is! Dat staat in ieder geval vast.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:04 schreef Proteron het volgende:
Niet-Monet?
Ignorance is bliss, beeer.quote:Op woensdag 5 mei 2004 17:40 schreef beeer het volgende:
Geen idee. Alcohol. Hersenbeschadiging.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 6 mei 2004 09:53 schreef Gellius het volgende:. Zal ik het plaatje maar intrekken dan?
.
Phil Bloom?quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:57 schreef Gellius het volgende:
Mevrouw heeft nog iets gedaan in haar prille blom-jaren dat wel voor enige reuring in den lande heeft gezorgd. Ik zeg het er maar even bij.
Het was notabene een verzoekje.quote:Gooi je zo Phil Bloom er nog even in?
Meneer is helaas geen Belgquote:Op donderdag 6 mei 2004 20:14 schreef du_ke het volgende:
Een snormans met uniform, een kale kop dat maakt hem belg?
Inderdaad militair en kaal, maar dat maakt hem helaas geen Pruisquote:Op donderdag 6 mei 2004 20:23 schreef du_ke het volgende:
Wel militair en kaal, dan toch een Pruis?
Jazekerquote:Op vrijdag 7 mei 2004 10:52 schreef Gellius het volgende:
Dat uniform ziet er niet al te deugdelijk uit, overigens. Amerikaans?
Bij mijn weten heeft mijnheer met betrekking tot indianenstammen een schoon geweten.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:53 schreef beeer het volgende:
Welke indianenstam heeft ie uitger... *ahem* gepacificeerd?.
quote:Op zondag 9 mei 2004 16:09 schreef OllieA het volgende:
Gezien de bakkebaarden moet dat welhaast Burnside zijn.
Beide, inderdaad. Ik heb geen leven, en ik weet het.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:20 schreef beeer het volgende:
Burnside... Heb je geen leven of zo dat je dat weet?
Oh, dan is het misschien John "They couldn't hit an elephant at this distance" Sedgewick.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:27 schreef beeer het volgende:
Uniform zegt genoeg zou ik denken. Er is trouwens een heel grappige anekdote over m'neers dood te vertellen. Dat is ook eigenlijk de enige reden waarom ik 'm plaats.
Dat is nou juist hetgeen dat we hier proberen te raden. Gooi je het bijltje er al zo vroeg bij neer?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:34 schreef Gellius het volgende:
[...]
Weet iemand wie dit is, perchance?
Dit is gewoon een generaal die te dik is geworden om nog fatsoenlijk op een paard te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:34 schreef Gellius het volgende:! Ik zou graag een kind van deze meneer hebben. En zo'n optrekje wil ik ook. Weet iemand wie dit is, perchance?
Niet iedereen was dus onverdeeld positief.quote:Too large to mount a horse ..... Some thought he was senile ....
Gellius snapt hints nooit zo erg wanneer hij door blinde lust wordt overweldigd.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:37 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dit is gewoon een generaal die te dik is geworden om nog fatsoenlijk op een paard te kunnen rijden.
Meneer is zeer zeker wel een Amerikaan, en er zijn derhalve ook positieve dingen over hem te zeggen:quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:54 schreef Gellius het volgende:
[..]
Is het wel een Amerikaan, eigenlijk?
quote:No one person would have more influence on the United States Army during its first 100 years of existence than .... He fought in the War of 1812, the Blackhawk War, the Seminole Wars, the Mexican-American War, and the American Civil War.
Wie wordt er nou overweldigd door lust als hij een te dikke, ouwe generaal ziet?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:00 schreef OllieA het volgende:
[...]
Gellius snapt hints nooit zo erg wanneer hij door blinde lust wordt overweldigd.
Leed op zeequote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:36 schreef Gellius het volgende:
Met excuus. De liefde verblindt. Ik zag het even niet meer. Was mijnheer van de bereden landstrijdkrachten of is hij begonnen als matroosje?
Dat is natuurlijk correctquote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:54 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Enfin, vriend Google zegt dat dit matroos Winfield Scott is.
Is t deze?quote:Op woensdag 5 mei 2004 17:40 schreef beeer het volgende:
[...]
Doe maar een plaatje van Jan van Speijk.
quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:56 schreef beeer het volgende:
Zie jij soms een klewang?
Hmz. Een Britse dienstweigeraar uitgebeeld door een adolescente Fransman.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:57 schreef Gellius het volgende:
Helemaal mis! Echt diametraal het omgekeerde van wat het is. Chapeau, du_ke.
Die foute Republikeinen, dus.quote:Onze God, is de beste,
Onze God, is kampioen.
Daarom zijn wij, in het westen,
Relatief in goede doen.
Die van de Russen is groter.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:13 schreef Gellius het volgende:
Boykin is van mening dat 'onze'God veel groter is dan Allah. Ik neem aan dat hij het exacte verschil hier op de foto aangeeft.
Dat wilde ik net zeggen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 22:57 schreef krakkemieke het volgende:
Anna Pavlova?
Geweldig! Meteen goed! En de volgende:quote:Op vrijdag 14 mei 2004 22:57 schreef krakkemieke het volgende:
Anna Pavlova?
Ik kan het niet laten, beeer: maar het was met Eurasia. Het is altijd met Eurasia geweest. En anders wel met de Moffen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 23:34 schreef beeer het volgende:
Zeg dan even of het de eerste of tweede wereldoorlog betreft. Ik word er altijd helemaal literatureluurs van wie nou met wie in oorlog was.
Blijkbaar is het tijd dat we een alternatieve lijst opstellen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 23:58 schreef Gellius het volgende:
Laten we anders maar even wat slowchatten tot die tijd. Had je wel al gezien dat de naam van Van Speijk in het Grote Nederlanderstopic op schandalige wijze door het slijk gehaald is?
Daar kunnen we eigenlijk niet aan beginnen natuurlijk, maar kom - mits je even de loftrompet over Van Speijk steekt zie ik geen zwaarwegende bezwaren.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 00:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mag ik ook raden?
Kijk, daar word ik dan toch wel Geil van. Ik denk even rustig verder.quote:Op zondag 16 mei 2004 00:43 schreef OllieA het volgende:
Nee,maar hij had wel met de Ostpolitik van doen.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |