Wanneer is iemand een kunstenaar?quote:Op woensdag 7 april 2004 00:04 schreef APK het volgende:
[..]
De meeste kunstenaars vinden de bedragen van de huidige subsidies veel te laag.
En dat zijn ze ook.
Joh!quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:01 schreef Refragmental het volgende:
Had je maar een echt vak moeten leren.
quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:25 schreef APK het volgende:
Joh!
Doe niet zo achterlijk!
Dan moet ik vroeg opstaan.![]()
Tegenwoordig: alstie van een stuk stront een ander stuk stront kan maken.quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:01 schreef Refragmental het volgende:
Wanneer is iemand een kunstenaar?
NIET WAARquote:Maar met deze redenering zou je dus geen klassieke orkesten, geen dansgezelschappen, geen poppodia enzovoorts meer hebben. Je houdt dan alleen de heel erg commerciele kunst over. Er is geen ruimte en tijd meer om te innoveren, te experimenteren, nieuwe wegen in te slaan, van alles te verzinnen
Hallelujah!quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:15 schreef thaleia het volgende:
Toetsing om te bepalen of je je geld nog wel krijgt? Mwah....een kennis hoefde daarvoor alleen maar te laten zien dat ze twee werken had verkocht. Die heeft haar vriendje dus zogenaamd gekocht, en hup, de WIK was weer binnen
Kun jij rondkomen van dat bedrag?quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:33 schreef thaleia het volgende:
Zwaktebod
afschaffenquote:Boeren worden gesubsidieerd.
noem maar!quote:Hele industrieën worden gesubsidieerd.
belachelijk. Zie topic over hypotheekrentequote:Minder vermogende mensen krijgen huursubsidie.
Er is helemaal niks mis met het ter discussie stellen van subsidie regelingen. Mogen we? Het is tenslotte van gemeenschapsgeld betaald.quote:van een zo ontstellend triest egoïsme
ik wil een 3 weken durende luxe cruise naar de bahamas. Mag ik effe vangenquote:die andere dingen willen of nodig hebben dan ik.
we geven ook nog andere argumenten in deze topicquote:Het willen afschaffen van kunstsubsidie omdat de geproduceerde kunst je niet aanstaat
het hele leger word tog ook gesubsideert van mijn centen?quote:Op zondag 11 april 2004 22:46 schreef accelerator het volgende:
[..]
afschaffen
[..]
noem maar!
[..]
belachelijk. Zie topic over hypotheekrente
[..]
Er is helemaal niks mis met het ter discussie stellen van subsidie regelingen. Mogen we? Het is tenslotte van gemeenschapsgeld betaald.
Hoe zou jij het vinden als ik je geld kom afpakken (en je kan je er niet tegen verzetten) en geef het aan iemand anders?
[..]
ik wil een 3 weken durende luxe cruise naar de bahamas. Mag ik effe vangen
[..]
we geven ook nog andere argumenten in deze topic
Op zich hield je geen slecht betoog, maar je stelt samenleving gelijk aan overheid, dat is fundamenteel onjuist.quote:Op zondag 11 april 2004 18:21 schreef Potus het volgende:
Kennelijk hebben sommige mensen niet door dat we in een samenleving wonen,
hoe had je het anders willen doen?quote:Op maandag 12 april 2004 02:17 schreef pimmutjuh het volgende:
[..]
het hele leger word tog ook gesubsideert van mijn centen?
gelukkig welquote:Misschien spreek ik voor sommige industrieën inmiddels in de verleden tijd (zoals de eerste): vliegtuigbouw en scheepsbouw.
Ik snap natuurlijk ook wel dat een samenleving waar geen belasting betaald wordt een utopie is. Daarom kunnen we nog wel streven naar een minimum van belasting betalen (= afpakken van geld).quote:"Hoe zou jij het vinden als ik je geld kom afpakken (en je kan je er niet tegen verzetten) en geef het aan iemand anders?"
Tsja, dat gebeurt dus de hele tijd. Dat heet belastingheffing en daarvoor krijg je vanalles terug. Nuttige dingen, zoals infrastructuur, veiligheid, onderwijs, een sociaal vangnet en regulering (vooral met dat laatste ben ik vaak erg blij) en wat dingen die voor sommigenniet zo nodig hoeven, maar waar een ander deel van de samenleving wel behoefte aan heeft, zoals geld voor cultuuruitingen of miljarden voor een straaljager.
Om te beginnen is het ongelooflijk subjectief wat kwalitief goeie kunstt is. Wie bepaalt dat? Een ambtenaar? Een zogenaamde expert? Laat me niet lachen.quote:De overheid ziet het als taak om kunst (niet alleen moderne kunst, maar ook literatuur, dans, toneel etcetera) te steunen die anders niet tot stand zou kunnen zijn gekomen. Dat betekent niet meteen dat al die kunstuitingen en die kunstenaars maar afgeschaft moeten worden, want het feit dat een kunstenaar van zijn kunst niet rond kan komen betekent niet dat zijn kunst geen kwaliteit heeft, ,
Het aanbod is groot en divers:quote:Op maandag 12 april 2004 17:05 schreef Potus het volgende:
"Zoals ik al eerder zei: er is el een heel groot divers ongesubsidieerde kunst aanbod. Er is helemaal geen reden voor de overheid om daar nog eens extra aan bij te dragen"
Groot wel divers, dat waag ik te betwijfelen.
Ik wil het ook niet volledig afschaffen. Wel drastisch verminderen.quote:Ik heb er in de loop van de dag nog eens over na zitten denken, maar je hebt waarschijnlijk gelijk, en ik waarschijnlijk ook. Dat botst onherroepelijk.
voor de 10e keer. Ook zonder subsidie is het aanbod groot en divers.quote:Mij lijkt het subsidiëren van kunst te verdedigen omdat het bijdraagt aan de verrijking van de cultuur. Dat is heel persoonlijk, dat weet ik ook wel. Mij lijkt het een gruwel om alleen maar nog de Lion King en ander massavermaak over te houden.
Daar ging het niet over, vandaar zwaktebod.quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:06 schreef APK het volgende:
Kun jij rondkomen van dat bedrag?
En wanneer het feit dat ie in jouw ogen geen kunstenaar is 'm er van weet te weerhouden om nog verder te schilderen, is ie pas echt geen kunstenaar.quote:Op maandag 12 april 2004 17:27 schreef thabit het volgende:
Ik heb ooit eens aan een kunstenaar een aantal hele elementaire vragen over kunst gesteld zoals:
Waarom is dit nu kunst? Leg dat eens uit.
Ok, dit is dus een kunstwerk. Als ik de kleurtint van dit dingetje daar nu iets verander, is het dan nog steeds kunst? En als ik dit lijntje nu niet zo, maar zo teken, is het dan nog steeds kunst?
Waarom is dit de beste kleurtint? Waarom is dit de beste manier om het lijntje te tekenen?
Iemand die dit soort simpele vragen al niet eens kan beantwoorden is in mijn ogen geen kunstenaar. Zoals ook degene aan wie ik de vragen stelde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |