Processor
=========
Intel® Pentium®4 1700MHz processor, 400MHz FSB
Standard Features
=================
Intel® 850 chipset
400MHz Front Side Bus
Dual Rambus DRAM
4 x AGP
3,5" Floppy Drive
Norton AntiVirus 2000 (90 days free updates)
Minitower: 4 USB, 5 PCI, 1 AGP
Dell Solution Center
Geheugen
========
256MB RDRAM 400MHz (2x128)
Harde Schijf
============
80GB ATA-100 Ultra DMA Harde Schijf
Optical drives
==============
16x DVD-ROM drive met software decoder.
CD-Rewriter in tweede 5,25" bay
===================================
12x/8x/32x CD-Rewriter
Grafische kaart
===============
64MB Geforce3 nVidia 4x AGP grafische kaart
Dell Movie Studio
=================
Firewave 1394 PCI Controller Card
Monitor
=======
Dell UltraScan P110 21" (V.I.S. 19,6")
Keyboard
========
US 3 button Internet keyboard
Mouse
=====
Microsoft 2 button Intelli mouse met scroll wheel midnight
Geluidskaart
============
Turtle Beach Santa Cruz (Dolby Digital output)
Speakers
========
Speakers Altec Lansing ADA885 Dolby Digital & THX incl. Subwoofer
Modem
=====
V.90/56K PCI Data/Fax/Voice Modem
Netwerkkaart
============
Geïntegreerde 10/100MB Netwerk kaart
Operating System
================
Windows Millennium (NL)
Software
========
Microsoft Works Suite 2001 (NL)
Ik moet toegeven dat ik met dit weer ook last heb van een zweterige bilnaad. Maar ik zou toch liever wachten tot de Palomino.
quote:als je daar al van moet huilen kan ik beter zelfmoord plegen met mijn p1 233
Op vrijdag 27 juli 2001 20:21 schreef ikbenveldmuis het volgende:
AMD ROELS
denk ik
ik heb een celly 500@563
quote:Geilen op een computer is toch meer iets voor de little tweakers.
Op vrijdag 27 juli 2001 19:58 schreef Oosthoek het volgende:Waarom
Meer ontopic : een 10 M/bit lijntje.
quote:^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Digital & Science
Voor alles wat met computers te maken heeft. Internet, gaming, software, hardware etc.
quote:Eeh ja, slaat weer nergens op dus.
Moven naar tweakers.
heb je de apple keynote speech gezien?
de 867 Mhz G4 die 80 % sneller berekeningen uitvoerde dan een 1.7 Ghz P4 ?
quote:Lijkt me lastig typen maar 3 toetsen?
Op vrijdag 27 juli 2001 19:49 schreef Smots het volgende:
Keyboard
========
US 3 button Internet keyboard
quote:
Dell Solution CenterDell Movie Studio
=================
Firewave 1394 PCI Controller CardMonitor
=======
Dell UltraScan P110 21" (V.I.S. 19,6")
quote:Kopen?
Op zaterdag 28 juli 2001 00:54 schreef panzerfaust het volgende:
Smots gaat een DELL kopen???
Of niet?
quote:Had ik nieteens gezien. Ik zag het aan de 400 FSB. We hebben pas 4 servers besteld met 400mhz fsb bij Dell. Had ze tot die tijd nog niet gezien.
Op zaterdag 28 juli 2001 01:49 schreef mozeskriebels het volgende:
Ik snap niet hoe je dat raad?
[..]
Vandaar
quote:Krijgen??? Wie is er dan zo genereus
Op zaterdag 28 juli 2001 14:50 schreef Smots het volgende:[..]
Kopen?
Neuh
KRIJGEN! Dat wel, ja....
Komt het door de hoge kloksnelheid?
Klinkt Pentium 4 stoerder dan Pentium 3?
In theorie mag je best nat worden van de P4, maar in praktijk stelt ie toch niks voor, in vergelijking met Ahtlon's en P3 Tualatins
quote:de werkgever van Smots!
Op zaterdag 28 juli 2001 19:37 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Krijgen??? Wie is er dan zo genereus
p.s. ME
quote:Ik weet het, Win ME is ook het eerste wat ik eraf flikker als ik 'm hier op mijn bureau heb staan.
Op dinsdag 31 juli 2001 17:22 schreef original_blond het volgende:
Nat in de broek van een DELL ??????
Bouw je eigen pc rulez 10 keer harder, en je broek blijft er ook droger van, hooguit wat zweet op de rug en bovenlip.p.s. ME
![]()
![]()
![]()
Alleen een Pentium 4 had ik echt niet gekozen als ik jou was... of kan je niets anders?
quote:Dat was het enige wat ik kon kiezen. Geen mogelijkheid voor AMD of zo.
Op dinsdag 31 juli 2001 20:08 schreef RemCow het volgende:
Alleen een Pentium 4 had ik echt niet gekozen als ik jou was... of kan je niets anders?
Oh well...
quote:* nietzman vind dell anders nog bestwel roeleren.... maken hele geinige systeempjes
Op dinsdag 31 juli 2001 17:22 schreef original_blond het volgende:
Nat in de broek van een DELL ??????
Bouw je eigen pc rulez 10 keer harder, en je broek blijft er ook droger van, hooguit wat zweet op de rug en bovenlip.p.s. ME
![]()
![]()
![]()
quote:Het is niet zo dat ik anti intel of pro AMD ben, maar de Pentium 4 is gewoon een op papier goede processor, maar in praktijk valt het hier en daar tegen. Vooral als je nagaat dat het een nieuwe generatie processors is van Intel. Lees de conclusie van Anandtech anders eempies. Met sommige dingen, zoals Photoshop filters, video's editten, webdesign (flash) is de P4 sneller. Terwijl met unzippen,surfen,word etc de AMD beter is. Met games lijkt het niet zoveel uit te maken, verschilt heel erg.
Op woensdag 01 augustus 2001 11:54 schreef Smots het volgende:
Dat was het enige wat ik kon kiezen. Geen mogelijkheid voor AMD of zo.
Ja en dus??
. Dat is niet het enige probleem. Veel mobo-bakkers enzo zien die Rambus niet helemaal zitten, en gaan over naar de i845 'Brookdale' chipset wat compatible is met SDRAM en dat het de P4 markt gaat domineren. Niet echt lekker uitzicht in de toekomst voor RAMBUS geheugen als je later nog es bij wil kopen, misschien gaat het er wel uit of wordt het niet goedkoper etc.
Ook loopt de P4 nog met veel dingen achter in benchmarks, wat vooral komt omdat het nog niet ervoor is geoptimaliseerd. Dat duurt nog wel een poosje voordat dat gebeurt en kan er nog geen optimaal gebruik gemaakt worden van de P4.
Als laatste zijn de prijzen van de P4 zo gigantisch hoog, dat is niet meer gezond meer. Gelukkig heb jij daar geen last van ![]()
Nouja, een hele uitleg. Maar dat zijn ongeveer mijn redenen waarom ik niet zo'n hele natte broek krijg van je computer. Wel zijn de 21~ monitor, GeForce 3 en de CD-R/DVD erg leuk (understatement
).
Het zal wel een errug rap bakje zijn (understatement 2
)
quote:Dat is geen reden. En intel zuigt helemaal niet.
Op woensdag 01 augustus 2001 12:28 schreef EyE het volgende:
* EyE move't deze week van een P166 naar een P4 1.3
[geroep op de achtergrond]Oooww, nee, AMD man, beter joh, Intel zuigt![/geroep op de achtergrond]
waarom pentium? omdat ik niet wil tweaken, daarom.
quote:Psies, wees duidelijker (kan ik beter weerleggen
Op woensdag 01 augustus 2001 13:05 schreef RemCow het volgende:[..]
Dat is geen reden. En intel zuigt helemaal niet.
(of hebben we elkaar verkeerd begrepen, met dat [geroep op de achtergrond] bedoelde ik juist die felle voorstanders van AMD mee, dat is niet mijn eigen mening)
quote:Uitstekende reden. Ik heb thuis diverse systemen staan, en de Duron-bak staat op de nominatie om uit het raam gemieterd te worden. Precies vanwege het driver gezanik, en allerlei ontzettend vage problemen. De Intel-bakken draaien nagenoeg probleemloos.
Op woensdag 01 augustus 2001 15:28 schreef EyE het volgende:
En natuurlijk is dat allemaal op te lossen, als je zin hebt om net die goeie drivers uit te zoeken, maar dat wil ik dus niet.
En weet je... Op m'n werk ben ik al minstens 9 uur per dag bezig met computerproblemen oplossen. Als ik thuis ben dan wil ik iets hebben dat gewoon werkt en waar ik verder niet aan hoef te knutselen.
Ik zeg niet dat ik niet *wil* knutselen, maar ik wil knutselen aan dingen die *ik* wil.
quote:Remcow, ik waardeer het dat je even uit wilt leggen wat de voors en de tegens zijn van Intel en AMD, maar feit is gewoon dat als je mensen laat weten dat je een nieuwe PC koopt (in mijn geval krijgt) dat mensen meteen gaan krijsen: "AH NEEEE! je had een [vul iets in wat je NIET hebt besteld] moeten kopen, die zijn veel beter, joh!
Op woensdag 01 augustus 2001 12:58 schreef RemCow het volgende:[..]
Het is niet zo dat ik anti intel of pro AMD ben, maar de Pentium 4 is gewoon een op papier goede processor, maar in praktijk valt het hier en daar tegen. Vooral als je nagaat dat het een nieuwe generatie processors is van Intel. Lees de conclusie van Anandtech anders eempies. Met sommige dingen, zoals Photoshop filters, video's editten, webdesign (flash) is de P4 sneller. Terwijl met unzippen,surfen,word etc de AMD beter is. Met games lijkt het niet zoveel uit te maken, verschilt heel erg.
Ja en dus??
. Dat is niet het enige probleem. Veel mobo-bakkers enzo zien die Rambus niet helemaal zitten, en gaan over naar de i845 'Brookdale' chipset wat compatible is met SDRAM en dat het de P4 markt gaat domineren. Niet echt lekker uitzicht in de toekomst voor RAMBUS geheugen als je later nog es bij wil kopen, misschien gaat het er wel uit of wordt het niet goedkoper etc.
Ook loopt de P4 nog met veel dingen achter in benchmarks, wat vooral komt omdat het nog niet ervoor is geoptimaliseerd. Dat duurt nog wel een poosje voordat dat gebeurt en kan er nog geen optimaal gebruik gemaakt worden van de P4.
Als laatste zijn de prijzen van de P4 zo gigantisch hoog, dat is niet meer gezond meer. Gelukkig heb jij daar geen last vanNouja, een hele uitleg. Maar dat zijn ongeveer mijn redenen waarom ik niet zo'n hele natte broek krijg van je computer. Wel zijn de 21~ monitor, GeForce 3 en de CD-R/DVD erg leuk (understatement
).
Het zal wel een errug rap bakje zijn (understatement 2)
Not me.
ik heb nu een intel proc, nix mis mee verder, alleen amd is stukken goedkoper op dezelfde kloksnelheid, en en ook nog sneller op dezelfde kloksnelheid
en verder, als je wilt gaan overclocken dan is AMD makkelijker, die kan je zo een paar 100 mhz'en omhoog gooien
nadeel van AMD is dat ie veel meer stroom verbruikt, en daardoor ook warmer wordt
een intel processor heeft een bedrijfstemperatuur van 30 graden, waar die van AMD 50 tot 60 is
en doordat die intel een lagere temperatuur heeft, is ie gewoon een stukkie stabieler ![]()
maar mijn persoonlijke keuze op dit moment zou AMD thunderbird (athlon dus) zijn.
dat houd trouwens niet in dat ik geen p4 zomaar wil krijgen hoor
quote:zou je nie eens andere broek aan gaan doen
Op dinsdag 07 augustus 2001 18:59 schreef Smots het volgende:
* Smots wrijft in zijn handjes en zegt: \"vrijdag issie er!!\"
nog drie nachies slapen....
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 19:49 schreef Smots het volgende:
Operating System
================
Windows Millennium (NL)

Ze hebben me trouwens met drie man uit die doos moeten sleuren.....
Die vond ik tijdens het uitpakken namelijk veel leuker dan die PC!
quote:Ben je nou zo gek , of speel je dit nou
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:00 schreef Smots het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!
[afbeelding]Ze hebben me trouwens met drie man uit die doos moeten sleuren.....
quote:Gek?
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:11 schreef Bastard het volgende:[..]
Ben je nou zo gek , of speel je dit nou
Maar gek?
Neuh
quote:wat ben je toch ook een, een, een....ehm...speciaal mannetje
ik heb een nieuwe walpaper op me windows
quote:Hahahahahahahahaha!!!!
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:48 schreef nra het volgende:
oh joy!ik heb een nieuwe walpaper op me windows
quote:ja, zo kan je bezig BLIJVEN....
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:52 schreef Mr. Orange het volgende:
P4 Wordt toch vervangen door een nieuwe generatie p4's ??? ik wacht wel liever daar op.
Greetz,
Sheila
quote:HAHAHAHAHA
begin een eigen tv programma ofzo
quote:Ik ben benieuwd of wij op ons werk ook zo'n gozer met zo'n computer meegeleverd krijgen...
Volgende week wel komen he? ![]()
Greeetingz,
Sheila
Dat er problemen zijn met drivers van chipsets ligt dus niet aan de fabrikant van de CPU....
Dat die drivers van Via voor sommigen problematisch zijn kan je AMD niet aanrekenen. VIA ontwerpt chipsets voor (o.a.) de AMD CPU's, AMD heeft hier niets mee te maken. Dus als je hierop je mening baseert dat AMD "zuigt" dan weet je niet waar je het over hebt. Er zijn weinig problemen met AMD CPU's op AMD chipsets. Zo slecht zijn die CPU's dus niet.
VIA ontwerpt ook chipsets voor Intel CPU's. Als daar driver problemen zouden ontstaan, dan ga je toch ook niet roepen "Intel" zuigt?
Dell levert trouwens alleen maar Intel.
[Dit bericht is gewijzigd door nipeng op 11-08-2001 09:54]
quote:SWATJE!!
Op zaterdag 11 augustus 2001 09:32 schreef Swatkat het volgende:
Smotsie:)), je maakt ook wel erg (te) gekke foto'z hoor hahahaha....Volgende week wel komen he?
Greeetingz,
Sheila
quote:Jaja, ik ben er nu ook:), op aanraden van shi en smots:))
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:03 schreef snowwhite het volgende:[..]
SWATJE!!
Greetingz,
Sheila
quote:Het skaten ging toch niet door vanwege naar weer. Maar volgende week zijn we ZEKER van den partij!
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:49 schreef Swatkat het volgende:
Smots lieverd:) Ik ben er hoor:) *lacht*
Zondag kan ik niet mee met skaten:) (familiebezoek bij ons thuis) Volgende week housewarming party he;)Greetz,
Sheila
Ik heb net al de aanliggende afdelingen laten meegenieten toen ik ff een Dolby Digital trailer-DVD in mijn PC propte.
Damn, dat geluid dat uit die PC komt!
DIK!
ZWAAR!
RRRRRUIM!
LEKKERRRRR!!!
DOEVE DOEVE DOEVE DOEVE!!!
hey stagiares nodig>? eh?
eh? eh?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|