quote:* Loedertje vind dit een heel goed plan en vooral de combinatie werken/leren lijkt mij een hele goede keuze voor deze jongeren
LANDELIJK NIEUWS5 miljoen voor jongerenprojecten op de Antillen
26 juli 2001
De Nederlandse regering geeft in totaal ruim 5 miljoen gulden uit
aan vijf nieuwe jongerenprojecten op de Nederlandse Antillen. De
projecten, die op de eilanden zelf plaatsvinden, hebben tot doel de
jeugd daar een toekomst te bieden. Drie van de vijf projecten zijn
gericht op een combinatie van werken en leren. Een project richt
zich op naschoolse activiteiten, en een project wil in een vroeg
stadium drugsgebruik onder schoolgaande jongeren bestrijden en
signaleren. De goedgekeurde projecten zijn onderdeel van het
Urgentieprogramma Jeugd en Jongeren in de Nederlandse Antillen.
Bron: ANP
quote:eerder teveel..... ze wilden toch zo graag zelfstandig zijn??
Op zaterdag 28 juli 2001 12:10 schreef links234 het volgende:
Goed plan? Maar is 5 miljoen niet erg weinig?
geef dat geld maar aan de zorg
quote:volgens mij niet.
Op zaterdag 28 juli 2001 13:30 schreef waspman het volgende:ze wilden toch zo graag zelfstandig zijn??
quote:Die jongeren zullen hun heil dan elders zoeken. En ze kunnen zich zonder veel problemen elders in hun koninkrijk vestigen. Dat zie je liever?
Op zaterdag 28 juli 2001 13:30 schreef waspman het volgende:[..]
eerder teveel..... ze wilden toch zo graag zelfstandig zijn??
quote:Dat doen ze toch
En Links123, ik denk ook dat het te weinig is voor zo'n grootschalig project .
quote:Inderdaad geef het maar aan de Nederlandse zorg.
Op zaterdag 28 juli 2001 13:30 schreef waspman het volgende:eerder teveel..... ze wilden toch zo graag zelfstandig zijn??
Betere bestemming............
Vijf miljoen lijkt me eigenlijk ook niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat, maar ach...
quote:Nee, ze willen helemaal niet zelfstandig zijn! Veel politici op de antillen zeggen van wel, maar uitgebreide enquetes op de eilanden hebben aangegeven dat de bevolking die hele zelfstandigheid gestolen kan worden.
Leuk topic trouwens, ik ben bezig met een afstudeeropdracht die veel met dit onderwerp te maken heeft.
In mijn ogen is het helemaal niet zo vreemd dat Nederland geld uittrekt voor de jongeren daar. Het is een goede manier om te zorgen dat ze een goede opleiding krijgen met betere vooruitzichten op de Antillen zelf. Het alternatief is dat ze hierheen komen, vaak met alle integratieproblemen van dien. Het is dus niet alleen een soort hulpproject, maar ook gewoon in het belang van Nederland! En ja, dan is 5 miljoen inderdaad aan de schamele kant denk ik....
quote:Een soort omkoop / afkoop regeling dus ???
Op maandag 30 juli 2001 09:10 schreef Hik het volgende:Het alternatief is dat ze hierheen komen, vaak met alle integratieproblemen van dien. Het is dus niet alleen een soort hulpproject, maar ook gewoon in het belang van Nederland! En ja, dan is 5 miljoen inderdaad aan de schamele kant denk ik....
Hier heb je geld blijf maar weg.
Antillianen die hier heen komen en de zaak verzieken, moet je gewoon keihard aanpakken, helpt in de praktijk denk ik ook prima.
Overal maar belastinggeld aan verprutsen is denk ik ongeveer de slechtste optie, vooral omdat het geld in de praktijk toch heel ergens anders terecht komt.
Of was dat alleen in Suriname het geval denk je ?
Een soort omkoop / afkoop regeling dus ???
Hier heb je geld blijf maar weg.
Antillianen die hier heen komen en de zaak verzieken, moet je gewoon keihard aanpakken, helpt in de praktijk denk ik ook prima.
Overal maar belastinggeld aan verprutsen is denk ik ongeveer de slechtste optie, vooral omdat het geld in de praktijk toch heel ergens anders terecht komt.
Of was dat alleen in Suriname het geval denk je ?
-------
Je snapt het echt niet! Het heeft niks te maken met een afkoopregeling!!! De economische situatie op de Antillen (en dan met name Curacao) is op dit moment Zo slecht dat veel jongeren daar geen enkel alternatief hebben dan naar Nederland te gaan. Er zitten echter een hoop jongeren bij die laag (tot niet) opgeleid zijn, de taal niet spreken en weinig tot niets weten van de Nederlandse cultuur. En dat geeft natuurlijk een hoop problemen als ze naar Nederland komen.
Als je ervoor zorgt dat de sociaal-economische situatie daar verbetert, je die jongeren een uitzicht biedt, een opleiding en dergelijke dan hebben ze veel minder reden om naar Nederland te komen en doen ze dat toch, dan hebben ze (met die opleiding)in elk geval de bagage om hier aan de slag te kunnen (in de zorg bijvoorbeeld!!).
En keihard aanpakken? Ach, dat geloof je toch zelf niet zeker...Als je zo weinig alternatieven hebt zal zo'n aanpak je aan je *** roesten denk ik. Zorgt er alleen maar voor dat mensen echt definief in het criminele circuit wegzakken. Weinig konstruktief!
Overigens ben ik het met je eens dat je moet zorgen dat het geld in de juiste handen terecht komt. Maar ik geloof dat er manieren voor zijn om daarvoor te zorgen. Zomaar een som geld overmaken is er niet meer bij tegenwoordig!
quote:Wie bedoel je met je ?
Op maandag 30 juli 2001 11:31 schreef Hik het volgende:
quote]Als je ervoor zorgt dat de sociaal-economische situatie daar verbetert, je die jongeren een uitzicht biedt, een opleiding en dergelijke dan hebben ze veel minder reden om naar Nederland te komen en doen ze dat toch, dan hebben ze (met die opleiding)in elk geval de bagage om hier aan de slag te kunnen (in de zorg bijvoorbeeld!!).
De overheid ?
Ik kan er persoonlijk namelijk weinig gaan verbeteren.
Ik denk echter niet dat je op jou *je* hoeft te rekenen, als je dat doet, kun je lang wachten vrees ik, de overheid doet niks terwijl ze zowiezo ten volle aansprakelijk zijn, voor alle onderlinge buitenlander / allochtonen / nederlander ellende, ze laten namelijk iedereen zo ongeveer maar toe, met alle, van tevoren reeds bekende gevolgen.
Als de overheid niet bereid is om te zorgen dat die mensen hier KUNNEN functioneren, hebben ze ook niet het recht om er de bevolking hier mee op te schepen, zoals nu gebeurd.
Zo'n politiek is gebasseerd op, voor je uit schuiven, uiteindelijk volgt toch de rekening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |