abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18550077
quote:
Op maandag 19 april 2004 11:07 schreef Janusje het volgende:
En Lircky, ben je met bekers thuisgekomen dit weekend (hij heeft zijn eerste wedstrijd kyokushin karate gedraaid)? Ik weet wel dat er in het middengewicht twee bekers aan jullie sportschool zijn uitgereikt.

Wij waren met 14 leden aanwezig en zijn met 6 bekers naar huis. 1 maal de 1e plek, 1 maal de 2e plek en 4 maal de 3e plek. Daarnaast heeft een meisje nog de aanmoedigingsprijs gewonnen. Geen slechte resultaten dus. Zeker niet omdat we veel vechters bijhadden die voor de eerste of tweede keer op de wedstrijdmat stonden.
Patser
pi_18567769
quote:
Op maandag 19 april 2004 23:17 schreef Urukusaki het volgende:

[..]

Patser
Prutser
pi_18569299
La-ma

[ Bericht 97% gewijzigd door Urukusaki op 21-04-2004 15:32:12 ]
pi_18639492
Even wat over Aikido...

Ik wil misschein wat aikido lessen gaan volgen en probeer er wat meer over te weten te komen. Ik heb wat filmpjes gezien en natuurlijk ken ik Steven Segal maar niet alles is me duidelijk...
Ik zie voornamelijk verdedigingen op "grijpende" aanvallen. Nooit op een directe stoot of trap.

Kan er iemand uitleggen, of een filmpje laten zien van hoe een aikido-ka omgaat met dit soort aanvallen? Ik ken me gewoon niet voorstellen hoe je met deze technieken een boxer ofzo uitschakelt.
  vrijdag 23 april 2004 @ 21:43:47 #105
73109 immenslope
#1 Soulbrother
pi_18642022
Kan iemand mij wat uitleggen hoe de graden/kleuren werken bij thaiboxing van laag naar hoog, en wanneer je een siam-award ontvangt?
Flexi wit da tech(nique)
pi_18649112
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:36 schreef belikewater het volgende:
Even wat over Aikido...

Ik wil misschein wat aikido lessen gaan volgen en probeer er wat meer over te weten te komen. Ik heb wat filmpjes gezien en natuurlijk ken ik Steven Segal maar niet alles is me duidelijk...
Ik zie voornamelijk verdedigingen op "grijpende" aanvallen. Nooit op een directe stoot of trap.

Kan er iemand uitleggen, of een filmpje laten zien van hoe een aikido-ka omgaat met dit soort aanvallen? Ik ken me gewoon niet voorstellen hoe je met deze technieken een boxer ofzo uitschakelt.
Heb het zelf beoefend, erg mooie sport, tis een "verdedigende vechtsport".
Waarbij je ALLE aanvals technieken "verdedigd.
Je gebruitk als het ware de kracht van je tegenstander om hem zo uit te schakelen.

Ik zou zeggen neem een proefles.
Voor info:
http://aikido.pagina.nl/
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
pi_18649128
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 21:43 schreef immenslope het volgende:
Kan iemand mij wat uitleggen hoe de graden/kleuren werken bij thaiboxing van laag naar hoog, en wanneer je een siam-award ontvangt?
http://www.usmta.com/Siam-Award-mainpage.htm
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
  zaterdag 24 april 2004 @ 15:33:18 #108
32402 s0k
..............................
pi_18653469
en welke vechtsport is volgens jullie nou het meest toepasselijkst op straat?
..................................................................................................................................................
pi_18653539
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 15:33 schreef s0k het volgende:
Atletiek

Als je kan moet je gewoon wegrennen namelijk
  zaterdag 24 april 2004 @ 15:57:53 #110
32402 s0k
pi_18653771
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 15:38 schreef erikh het volgende:

[..]

Atletiek

Als je kan moet je gewoon wegrennen namelijk
en dan marathon lopen? of horde lopen?
..................................................................................................................................................
pi_18654207
quote:
Ik denk zo dat verschillende vechtsporten allen bepaalde voordelen hebben. Combinaties van verschillende sporten lijkt me daarom ideaal.
pi_18659043
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 15:57 schreef s0k het volgende:

[..]

en dan marathon lopen? of horde lopen?
ilgt eraan waar je je op dat moment bevindt
pi_18668101
Gisterenavond om 1 uur, vol met adrenaline, ik kon mn benen nauwelijks bijhouden. Ik schat dat ik zo'n 35 ging, maar had wat bier op (A). Wat ik hier mee wil zeggen is, als je bang bent, krijg je meestal adrenaline of een andere stof die je lichaam helemaal oppompt. Hard rennen dat je dan kan

* Geldt alleen als je ook daadwerkelijk wegrent
Mijn blonde honing
  zondag 25 april 2004 @ 15:37:53 #114
44860 Spartacuz2
Fistfights vs. weapons
pi_18673010
quote:
Vechtsptorten zijn niet ontworpen om toe te passen op straat. Het zijn allemaal (wat er ook door sommige mensen gezegd wordt) verdedigende sporten. De enige reden dat een vechtsport op straat gebruikt wordt door een "echte"beoefener, en dus niet zo iemand die het doet zodat hij sneller iemand kan afslaan, is als laatste kans als zelfs weglopen/rennen niet meer werkt, en dus nog altijd uit pure zelfverdediging.

ok, dat even terzijde:

Ik wil zelf weer na zo'n 2 jaar geen tijd te hebben gehad weer beginnen met een vechtsport, ik zelf heb een aantal ideetjes. Heb zelf al een aantal jaren karate gedaan, en zoek nu iets anders. Ik ben ook door een kennis van de fmilie in aanraking gekomen met een sport die het gevruik van (houten) zwaarden en de bo aanleert, en zeer weinig technieken zonder deze wapens, ik ben alleen niet goed in het onthouden van namen, dus ook hier kan ik niet op de naam komen, kan iemand me even helpen? het is trouwens geen kendo, deze wapens zijn van bamboe terwijl ik het heb over eiken replica's van katana's.
Put a steak through my heart, and drag me into the sunlight
^Nightwish - Slaying the dreamer^
  zondag 25 april 2004 @ 16:01:09 #115
32402 s0k
pi_18673342
iaito ?
  zondag 25 april 2004 @ 16:04:47 #116
44860 Spartacuz2
Fistfights vs. weapons
pi_18673399
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:01 schreef s0k het volgende:
iaito ?
Vanwat ik ervan begrepen heb is het bij iaito met het gebruik van echte, metale, zwaarden en dus geen houten replica's. Maar bedankt voor de hulp
  zondag 25 april 2004 @ 16:18:09 #117
32402 s0k
pi_18673608
Hm, ik weet wel dat ze bij Pencak Silit (oid) met stokken werken enzo..
pi_18713082
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 16:23 schreef Janusje het volgende:

[..]

Ik denk zo dat verschillende vechtsporten allen bepaalde voordelen hebben. Combinaties van verschillende sporten lijkt me daarom ideaal.
En je begint nieteen meteen over Kykokushin, goed zo man.
pi_18722752
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 09:28 schreef Urukusaki het volgende:

[..]

Kyokushinkai is juist vet!
pi_18724463
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 09:28 schreef Urukusaki het volgende:

[..]

Frustraties? Ongeloof? Jaloezie?
pi_18741004
Kan iemand mij de definitie geven van "budo sport"? Ik ga dadelijk een korte oefenpresentatie geven en wel over mijn favoriete sport jiu-jitsu. BVD
don't be shy, learn to fly.
  woensdag 28 april 2004 @ 11:48:34 #122
44860 Spartacuz2
Fistfights vs. weapons
pi_18741010
Zou iemand mij kunen vertellen wat Kyokushinkai eigenlijk is? Ik ken het eigenlijk niet.
pi_18749372
quote:
Op woensdag 28 april 2004 11:48 schreef Spartacuz2 het volgende:
Zou iemand mij kunen vertellen wat Kyokushinkai eigenlijk is? Ik ken het eigenlijk niet.
Voor een duidelijke uitleg:

http://www.musashi.nl/frame6.htm
pi_18752810
quote:
Op woensdag 28 april 2004 17:25 schreef Janusje het volgende:

[..]

Voor een duidelijke uitleg:

http://www.musashi.nl/frame6.htm
Heej dat is de site van Sjaak!
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
pi_18753476
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:48 schreef Controle het volgende:

[..]

Heej dat is de site van Sjaak!
Wel een mooie beschrijving van kyokushin karate.
pi_18767400
Mensen!
na het zien van 'Sayuka' van de groep 'O-getsu-Ryu' ben ik echt heel enthousiast geworden over zwaardvechten!..

Sayuka is een toneelstuk dat gaat over het oude Japan, en hun zwaardvechters.
http://www.o-getsu.com/english/sakuya.html

Weet iemand zwaardvecht lessen in Leeuwarden? ik zoek niet type stokvechten á la Escrima, maar meer het Samurai achtige.... ik dacht aan kendo....ofzo

Bedankt, Unrealmarc

[ Bericht 2% gewijzigd door UnrealMarc op 29-04-2004 12:15:23 ]
pi_18845182
Gisteravond naar Best Of The Best geweest in Alphen Aan Den Rijn. Mooie gevechten gezien! Alle stijlen door elkaar. Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 3 mei 2004 @ 12:13:51 #128
77417 Fool
Rielekst!
pi_18853400
Voor mij ff geen trainen

Mn duim gekneusd en verrket. Zeker een weekje of drie rustig aan doen
Uhm...
pi_18861378
quote:
Op maandag 3 mei 2004 12:13 schreef Fool het volgende:
Voor mij ff geen trainen

Mn duim gekneusd en verrket. Zeker een weekje of drie rustig aan doen
Zonder duimen kun je ook vechten hoor Fool....
pi_18861724
Das verdomd kut, take my word for it. Zelf wat banden verrekt die mn rechterduim vasthouden. Je zal niet snel slaan, als je een iets verkeerde beweging maakt doe het weer fucking zeer.

Echter, mijn benen werken ook goed
Mijn blonde honing
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:41:56 #131
77417 Fool
Rielekst!
pi_18875618
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:28 schreef Janusje het volgende:

[..]

Zonder duimen kun je ook vechten hoor Fool....
Maar ik kan mn bokshandschoenen niet aan nu! Dus trainen zit er niet in...

Ik wil jou wel een keertje slaan hoor!
Uhm...
pi_18877041
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 10:41 schreef Fool het volgende:

[..]

Maar ik kan mn bokshandschoenen niet aan nu! Dus trainen zit er niet in...

Ik wil jou wel een keertje slaan hoor!
Is dit een digitale uitdaging?
pi_18886828
Zei B.A. in the a-team niet altijd "SHUT UP,FOOL!"
Ja en amen.
pi_18888396
quote:
Op maandag 3 mei 2004 00:06 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gisteravond naar Best Of The Best geweest in Alphen Aan Den Rijn. Mooie gevechten gezien! Alle stijlen door elkaar. Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij.
Vorig jaar ben ik er geweest, ik vond het allemaal wel meevallen.
Mooi was inderdaad de verschillende stijlen door elkaar, maar ik vond het teveel sier te weinig sparring.
pi_18889632
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:08 schreef farfavour het volgende:
Hij zei iets vaker I pity the fool that........!!!!
pi_18897435

woensdag 5 mei 2004 @ 09:37:23 #137
77417 Fool
Rielekst!
pi_18898115
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:08 schreef farfavour het volgende:
Uhm...
pi_18927515
Vrij gespierde jongen .
Mijn blonde honing
pi_18928092
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:22 schreef Keys het volgende:
Vrij gespierde jongen .
Dat lijkt maar door al dat goud!
pi_18951275
jojojjo, lircky even weer hier, tijdje weggeweest, over mijn eerste toernooi in zoetemeer!!!

yes yes yes derdes geworden bij heren middengewicht!!!! Beste beker gewonnen
Flinke dikke knie en boven been aan overgehouden!!!
EErste partij gelijk iemand KO getrapt, wat een heerlijk gevoel is dat.
Tweede partij, TKO getrapt, derde partij TKO verloren, vierde partij gewonnen, daar opgave tegenstander.
Ben er erg blij mee!!!!!!!!!!!!!!!
15 mensen van onze sportschool deden mee, en 14 bekers gewonnen, sport school city GYM
p.s. we hadden zwarte body warmers aan!
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
pi_18953567
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:33 schreef Lircky het volgende:
jojojjo, lircky even weer hier, tijdje weggeweest, over mijn eerste toernooi in zoetemeer!!!

Tweede partij, TKO getrapt, derde partij TKO verloren, vierde partij gewonnen, daar opgave tegenstander.
15 mensen van onze sportschool deden mee, en 14 bekers gewonnen, sport school city GYM
Zeg dat iets over jullie kwaliteiten of over die van de andere deelnemers
pi_18958401
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:33 schreef Lircky het volgende:

Die KO van de eerste partij heb ik gezien ja, tegen die neger met zijn vlechtjes. Hij draaide even weg en meteen een hogo mawashi tegen de vorrkant van zijn gezicht. Was zeker
pi_18958421
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 14:26 schreef Urukusaki het volgende:

[..]

Zeg dat iets over jullie kwaliteiten of over die van de andere deelnemers
Nix over jouw kwaliteiten iig!
  maandag 10 mei 2004 @ 01:28:53 #144
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_19009601
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:36 schreef belikewater het volgende:
Even wat over Aikido...

Wat Steven Seagal laat zien in zijn films is geen Aikdo. Het is Aiki-Jutsu. Wat wil zeggen dat het een agressievere meer op effectiviteit gerichte mengeling is tussen Aikido en Jiu-Jitsu.

Vaak zie je hem mensen simpelweg met een stoot (atemi) uitschakelen. Iets wat erg ongewoon is in Aikido en meer in Jiu-Jitsu thuishoort. Soms zie je zelfs wat technieken die thuishoren in Krav Maga, met name als hij iemand met een pistool of geweer aanpakt. Meneer Seagal is echter nogal een blaaskaak en showoff en een hoop van zijn 'moves' zijn voornamelijk voor de show, met name al het vliegwerk van de mensen die hij in het rond gooit.

Als je Aikido weet te gebruiken en je gebruikt het op iemand die er geen ervaring mee heeft dan ziet het er ineens een heel stuk minder elegant uit. Die mensen breken gewoon hun pols en doen geen vrije val op heup hoogte. Ook maken ze geen halve salto maar zakken ze gewoon als een zoutzak in elkaar als je hun nek hebt gebroken (Aikido kán wel effectief zijn al gaat dat me toch iets te ver)

Naast enkele andere vechtsporten zoals 6 jaar Judo, heb ik 3 jaar Aikido gedaan (stijlen Ki-Aikido en Takeda-Ryu) en doe ik nu Jiu-Jitsu. Ik heb overigens het geluk Jiu-Jitsu (en eerder 3 jaar Kobudo) onder Albert van Mildert te doen.

Best wel een goede combinatie wat mij betreft want de vechtsporten vullen elkaar mooi aan. Aikido is erg goed in de details en de gedachte overal achter, maar mist toepasbaarheid. Jiu-Jitsu is een stuk simpeler, veelzijdiger en effectiever. Zo mist Aikido bijvoorbeeld grondwerk en vechtsituaties maar is Jiu-Jitsu weer slordig als het gaat om voetenwerk en wel erg uitgebreid (hoeveel manieren om iemands hand van je nek te halen heeft een mens nodig).

Wat mij betreft is het altijd van: haal uit vechtsporten wat bij jou past, waar je goed in bent, wat je goed afgaat en als je het nodig hebt pas je dat toe. Niet alle scholen geven je echter hiervoor de ruimte vanwege strictheid met banden, examens en dat soort westerse diploma onzin.

Als je geen ervaring hebt met vechtsporten is Jiu-Jitsu onder een goede leraar denk ik de beste keus. Niet alleen leer je stoten, schoppen en klemmen, maar ook belangrijk: vallen, grondwerk en conditie. Daarnaast zijn de lichamelijke eisen relatief laag, leer je binnen 1-2 jaar genoeg om er iets mee te doen, is het veelzijdig genoeg om te passen bij ieder soort vechter en kun je het op veel scholen doen.

Een aanrader is een paar jaar judo eerst of ernaast te doen aangezien je er een stuk beter van gaat bewegen, het erg effectief is om kleine duw-en-trek-werk ruzietjes te beslechten en je het competitie-element kunt ervaren.

Ik zit er trouwens over te denken eens een keer Escrima/Kali/Arnis te gaan doen, al gaat het mij voornamelijk om het ongewapend vechten. Iemand hier ervaring mee?

Het is maar een mening, maar dat stokgedeelte en grondgedeelte is echt flauwekul. Ik heb er tamelijk wat van gezien en je moet daarmee echt niet aankomen tegen een Kobudoka met een jo of tonfas. Het is wel retesnel maar mist slagkracht en verdedigingsmogelijkheden of anders lengte om dit te compenseren.
En daarnaast zal iedere Judoka die zijn band een beetje waard is knopen leggen in een Escrima-beoefenaar op de grond.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stroomschok op 10-05-2004 01:43:39 ]
Da's nou Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!
Fok! Fotoboek
pi_19019733
he janus, tof dat je het gezien hebt!!, dat was mijn eerste partij (was echt dood nerveus man)
Vond je het wat? Ik heb wel genoten
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
pi_19021784
quote:
Op maandag 10 mei 2004 15:18 schreef Lircky het volgende:
he janus, tof dat je het gezien hebt!!, dat was mijn eerste partij (was echt dood nerveus man)
Vond je het wat? Ik heb wel genoten
Je eerste partij heb ik gezien ja maar de andere niet. (ik moest toen coachen). Deze was zeker . Geeft zeker wel een kick als je je tegenstander zo K.O. trapt, zeker als het je eerste wedstrijd is. Volgende wedstrijd al in de planning staan?
pi_19021935
Weet trouwens iemand hoe de vechtfilm heet die binnenkort uitkomt? Ik heb de voorstukjes enkele weken geleden gezien (op Eurosport) maar ik kan niet meer op de naam komen. Het was een film waarbij men gebruik maakt van een kunstvorm van Muay Thai en zag er erg spectaculair uit.
pi_19022603
quote:
Op maandag 10 mei 2004 16:29 schreef Janusje het volgende:
Weet trouwens iemand hoe de vechtfilm heet die binnenkort uitkomt? Ik heb de voorstukjes enkele weken geleden gezien (op Eurosport) maar ik kan niet meer op de naam komen. Het was een film waarbij men gebruik maakt van een kunstvorm van Muay Thai en zag er erg spectaculair uit.
ONG BAK heet die film.Het is inderdaad een coole film.heb al een copietje ervan.
Het gaat over een vechter die een hoofd van een boedhabeeld terug moet vinden.
Het verhaal is niet super,thais gesproken trouwens,maar de vechtscenes zijn erg goed
Ja en amen.
pi_19022628
*Houdt topic in de gaten.

Ik zal eens op eurosport letten .
Mijn blonde honing
pi_19023062
Dat is hem ja, wil hem zeker wel zien...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')