Patserquote:Op maandag 19 april 2004 11:07 schreef Janusje het volgende:
En Lircky, ben je met bekers thuisgekomen dit weekend (hij heeft zijn eerste wedstrijd kyokushin karate gedraaid)? Ik weet wel dat er in het middengewicht twee bekers aan jullie sportschool zijn uitgereikt.
Wij waren met 14 leden aanwezig en zijn met 6 bekers naar huis. 1 maal de 1e plek, 1 maal de 2e plek en 4 maal de 3e plek. Daarnaast heeft een meisje nog de aanmoedigingsprijs gewonnen. Geen slechte resultaten dus. Zeker niet omdat we veel vechters bijhadden die voor de eerste of tweede keer op de wedstrijdmat stonden.
Heb het zelf beoefend, erg mooie sport, tis een "verdedigende vechtsport".quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:36 schreef belikewater het volgende:
Even wat over Aikido...
Ik wil misschein wat aikido lessen gaan volgen en probeer er wat meer over te weten te komen. Ik heb wat filmpjes gezien en natuurlijk ken ik Steven Segal maar niet alles is me duidelijk...
Ik zie voornamelijk verdedigingen op "grijpende" aanvallen. Nooit op een directe stoot of trap.
Kan er iemand uitleggen, of een filmpje laten zien van hoe een aikido-ka omgaat met dit soort aanvallen? Ik ken me gewoon niet voorstellen hoe je met deze technieken een boxer ofzo uitschakelt.
http://www.usmta.com/Siam-Award-mainpage.htmquote:Op vrijdag 23 april 2004 21:43 schreef immenslope het volgende:
Kan iemand mij wat uitleggen hoe de graden/kleuren werken bij thaiboxing van laag naar hoog, en wanneer je een siam-award ontvangt?
Atletiekquote:Op zaterdag 24 april 2004 15:33 schreef s0k het volgende:
en welke vechtsport is volgens jullie nou het meest toepasselijkst op straat?
en dan marathon lopen? of horde lopen?quote:Op zaterdag 24 april 2004 15:38 schreef erikh het volgende:
[..]
Atletiek
Als je kan moet je gewoon wegrennen namelijk
Ik denk zo dat verschillende vechtsporten allen bepaalde voordelen hebben. Combinaties van verschillende sporten lijkt me daarom ideaal.quote:Op zaterdag 24 april 2004 15:33 schreef s0k het volgende:
ilgt eraan waar je je op dat moment bevindtquote:Op zaterdag 24 april 2004 15:57 schreef s0k het volgende:
[..]
en dan marathon lopen? of horde lopen?
Vechtsptorten zijn niet ontworpen om toe te passen op straat. Het zijn allemaal (wat er ook door sommige mensen gezegd wordt) verdedigende sporten. De enige reden dat een vechtsport op straat gebruikt wordt door een "echte"beoefener, en dus niet zo iemand die het doet zodat hij sneller iemand kan afslaan, is als laatste kans als zelfs weglopen/rennen niet meer werkt, en dus nog altijd uit pure zelfverdediging.quote:Op zaterdag 24 april 2004 15:33 schreef s0k het volgende:
Vanwat ik ervan begrepen heb is het bij iaito met het gebruik van echte, metale, zwaarden en dus geen houten replica's. Maar bedankt voor de hulpquote:Op zondag 25 april 2004 16:01 schreef s0k het volgende:
iaito ?
En je begint nieteen meteen over Kykokushin, goed zo man.quote:Op zaterdag 24 april 2004 16:23 schreef Janusje het volgende:
[..]
Ik denk zo dat verschillende vechtsporten allen bepaalde voordelen hebben. Combinaties van verschillende sporten lijkt me daarom ideaal.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 09:28 schreef Urukusaki het volgende:
[..]
En je begint nieteen meteen over Kykokushin, goed zo man.![]()
Frustraties? Ongeloof? Jaloezie?quote:Op dinsdag 27 april 2004 09:28 schreef Urukusaki het volgende:
[..]
En je begint nieteen meteen over Kykokushin, goed zo man.![]()
Voor een duidelijke uitleg:quote:Op woensdag 28 april 2004 11:48 schreef Spartacuz2 het volgende:
Zou iemand mij kunen vertellen wat Kyokushinkai eigenlijk is? Ik ken het eigenlijk niet.
Heej dat is de site van Sjaak!quote:Op woensdag 28 april 2004 17:25 schreef Janusje het volgende:
[..]
Voor een duidelijke uitleg:
http://www.musashi.nl/frame6.htm
Wel een mooie beschrijving van kyokushin karate.quote:Op woensdag 28 april 2004 19:48 schreef Controle het volgende:
[..]
Heej dat is de site van Sjaak!
quote:Op maandag 3 mei 2004 12:13 schreef Fool het volgende:
Voor mij ff geen trainen
Mn duim gekneusd en verrket. Zeker een weekje of drie rustig aan doen![]()
Maar ik kan mn bokshandschoenen niet aan nu! Dus trainen zit er niet in...quote:Op maandag 3 mei 2004 18:28 schreef Janusje het volgende:
[..]
Zonder duimen kun je ook vechten hoor Fool....
Is dit een digitale uitdaging?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:41 schreef Fool het volgende:
[..]
Maar ik kan mn bokshandschoenen niet aan nu! Dus trainen zit er niet in...
Ik wil jou wel een keertje slaan hoor!![]()
Vorig jaar ben ik er geweest, ik vond het allemaal wel meevallen.quote:Op maandag 3 mei 2004 00:06 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gisteravond naar Best Of The Best geweest in Alphen Aan Den Rijn. Mooie gevechten gezien! Alle stijlen door elkaar. Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij.
Hij zei iets vaker I pity the fool that........!!!!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:08 schreef farfavour het volgende:
Zei B.A. in the a-team niet altijd "SHUT UP,FOOL!"
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:08 schreef farfavour het volgende:
Zei B.A. in the a-team niet altijd "SHUT UP,FOOL!"
Dat lijkt maar door al dat goud!quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:22 schreef Keys het volgende:
Vrij gespierde jongen.
Zeg dat iets over jullie kwaliteiten of over die van de andere deelnemersquote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:33 schreef Lircky het volgende:
jojojjo, lircky even weer hier, tijdje weggeweest, over mijn eerste toernooi in zoetemeer!!!
yes yes yes derdes geworden bij heren middengewicht!!!! Beste beker gewonnen
Flinke dikke knie en boven been aan overgehouden!!!
EErste partij gelijk iemand KO getrapt, wat een heerlijk gevoel is dat.
Tweede partij, TKO getrapt, derde partij TKO verloren, vierde partij gewonnen, daar opgave tegenstander.
Ben er erg blij mee!!!!!!!!!!!!!!!
15 mensen van onze sportschool deden mee, en 14 bekers gewonnen, sport school city GYM
p.s. we hadden zwarte body warmers aan!
Die KO van de eerste partij heb ik gezien ja, tegen die neger met zijn vlechtjes. Hij draaide even weg en meteen een hogo mawashi tegen de vorrkant van zijn gezicht. Was zekerquote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:33 schreef Lircky het volgende:
jojojjo, lircky even weer hier, tijdje weggeweest, over mijn eerste toernooi in zoetemeer!!!
yes yes yes derdes geworden bij heren middengewicht!!!! Beste beker gewonnen
Flinke dikke knie en boven been aan overgehouden!!!
EErste partij gelijk iemand KO getrapt, wat een heerlijk gevoel is dat.
Tweede partij, TKO getrapt, derde partij TKO verloren, vierde partij gewonnen, daar opgave tegenstander.
Ben er erg blij mee!!!!!!!!!!!!!!!
15 mensen van onze sportschool deden mee, en 14 bekers gewonnen, sport school city GYM
p.s. we hadden zwarte body warmers aan!
Nix over jouw kwaliteiten iig!quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:26 schreef Urukusaki het volgende:
[..]
Zeg dat iets over jullie kwaliteiten of over die van de andere deelnemers![]()
Wat Steven Seagal laat zien in zijn films is geen Aikdo. Het is Aiki-Jutsu. Wat wil zeggen dat het een agressievere meer op effectiviteit gerichte mengeling is tussen Aikido en Jiu-Jitsu.quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:36 schreef belikewater het volgende:
Even wat over Aikido...
Ik wil misschein wat aikido lessen gaan volgen en probeer er wat meer over te weten te komen. Ik heb wat filmpjes gezien en natuurlijk ken ik Steven Segal maar niet alles is me duidelijk...
Ik zie voornamelijk verdedigingen op "grijpende" aanvallen. Nooit op een directe stoot of trap.
Kan er iemand uitleggen, of een filmpje laten zien van hoe een aikido-ka omgaat met dit soort aanvallen? Ik ken me gewoon niet voorstellen hoe je met deze technieken een boxer ofzo uitschakelt.
Je eerste partij heb ik gezien ja maar de andere niet. (ik moest toen coachen). Deze was zekerquote:Op maandag 10 mei 2004 15:18 schreef Lircky het volgende:
he janus, tof dat je het gezien hebt!!, dat was mijn eerste partij (was echt dood nerveus man)
Vond je het wat? Ik heb wel genoten
ONG BAK heet die film.Het is inderdaad een coole film.heb al een copietje ervan.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:29 schreef Janusje het volgende:
Weet trouwens iemand hoe de vechtfilm heet die binnenkort uitkomt? Ik heb de voorstukjes enkele weken geleden gezien (op Eurosport) maar ik kan niet meer op de naam komen. Het was een film waarbij men gebruik maakt van een kunstvorm van Muay Thai en zag er erg spectaculair uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |