Jij bent dus duidelijk niet op de hoogte....quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:42 schreef pmponer het volgende:
ballet met zwaarden en die zijn dan ook nog eens gemaakt van aluminium-folie
Ik zou zeggen neem een (paar) proefles(sen)... Dan weet je wat het is. En begin idd met de sport waar je voorkeur ligt.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:40 schreef dealahz het volgende:
Ik wil ook een vechtsprt gaan doen.
Ik twijfel tussen:
Wing Chun, Kung Fu en Teakwondo.
Wing Chung spreekt mij het meeste aan.
Nee dat is waar maar hoe heet dat dan?quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:43 schreef dealahz het volgende:
[..]
Jij bent dus duidelijk niet op de hoogte....
Zo wil ik, als ik nog een paar jaartje kickboksen heb gedaan, eens aikido proberen, lijkt me ook een mooie vechtsport...quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:42 schreef dealahz het volgende:
Wing Chun is een Kung Fu style:
http://www.wing-chun.nl
Daar is bruce lee mee begonnen.Het is van oorsprong een vechtsport voor vrouwen, je hoeft er niet sterk voor te zijn.Wat mij erin aantrekt is dat je iedere aanvel v/e ander gebruikt in je igen aanval.Je geeft continue tegengas zeg maar.
quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:50 schreef pmponer het volgende:
Over Tyson... Ik weet niet hoeveel hij op incasseren op de benen heeft getrained toen hij in de bak zat. In een interview heeft hij namelijk verklaart dat daar zijn facinatie voor kickboksen is begonnen en dat hij daar al is gaan trainen op het blokkeren van schoppen (maar dat kan ook bang-makerij zijn)
Omdat ik denk dat Bonjasky van hem verliest. Want Tyson kan nu trappen en slaan....quote:Op donderdag 1 april 2004 07:26 schreef pmponer het volgende:
Wat is er evert? Waarom ben je het daar niet mee eens?
Ik ben wel mee eens maar vind het alleen geen geweldige nieuws.... snap je?quote:Op donderdag 1 april 2004 07:26 schreef pmponer het volgende:
Wat is er evert? Waarom ben je het daar niet mee eens?
Low kicks op zijn kniequote:Op donderdag 1 april 2004 09:55 schreef dealahz het volgende:
Ik denk dat Tyson heel hard neergaat als hij een flinke lowkick op zijn knie krijgt.
Moet je zien wat een gewicht daar op rust!
Je blokt een low-kick toch met je scheenbeen. Doet wel ff pijn als ie hard genoeg is maar je moet 'm toch ergens opvangen...quote:Op donderdag 1 april 2004 13:30 schreef pmponer het volgende:
Nou ... low-kicks op het scheenbeen of aan de zij-kant daarvan zijn ook niet echt lekker.
Aikido is hartstikke leuk. Het is inderdaad heel technisch en het is heel mooi om te zien. Als je een lange geschiedenis bedoelt heeft aikido die niet, want Morihei Ueshiba heeft aikido in de vorige eeuw ontwikkeld als sport voor de vrede. Het komt voort uit allerlei andere verdedigingssporten, zoals oa jiu jitsu. Dus er zit een lange geschiedenis achter, maar het wordt niet al eeuwenlang beoefend. Er zit wel een hele mooie en intrigerende filosofie achter, dus wat dat betreft doet het denk ik niet onder voor dingen die wel een lange historie hebben.quote:Op woensdag 31 maart 2004 17:00 schreef dealahz het volgende:
Aikido hoor ik ook vette dingen over.
Ik wil een sport met veel techniek en een grote geschiedenis, daarom lijkt Kung Fu mij ook mooi!
Juist, alleen trappen met je wreef zou ik niet doen! Komt niet aan, kun je niet zoveel gewicht achter zetten...quote:Op donderdag 1 april 2004 17:32 schreef Keys het volgende:
Nog nooit een goede blijkbaar, lowkicks worden toch gegeven op t bovenbeen? Degene die trapt, trapt die met zijn scheen of wreef? Kan ik eens uitproberen. Maja ik blok zelf altijd "lagere trappen" gewoon door mn been zijwaards op te tillen, met je scheen blokken dus. Hoger gewoon met mn handen. Ontwijken kan ik niet :S.
Een "goeie"lowkick leid je in..... zodat je tegenstander niet de kans krijgt hem te blokken.quote:Op donderdag 1 april 2004 17:32 schreef Keys het volgende:
Nog nooit een goede blijkbaar, lowkicks worden toch gegeven op t bovenbeen? Degene die trapt, trapt die met zijn scheen of wreef? Kan ik eens uitproberen. Maja ik blok zelf altijd "lagere trappen" gewoon door mn been zijwaards op te tillen, met je scheen blokken dus. Hoger gewoon met mn handen. Ontwijken kan ik niet :S.
Trappen naar je lever of milt vang je toch gewoon op met je armen, je ellebogen tot onder je lever/milt en je vuist bij je hoofd, dan dek je toch alles af, bij trappen naar je hoofd hou je je armen gewoon iets hoger.quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:35 schreef Controle het volgende:
[..]
Een "goeie"lowkick leid je in..... zodat je tegenstander niet de kans krijgt hem te blokken.
Hogere trappen met je handen??? leg dat is uit?
hier kijken staat de gehele matchmakingquote:Op zaterdag 3 april 2004 19:49 schreef farfavour het volgende:
Ik denk dat hij de partij tussen Sem Schilt en Alexey Ignashov bedoeld.
Nee, Hoost - Tyson, sorryquote:Op zaterdag 3 april 2004 19:49 schreef farfavour het volgende:
Ik denk dat hij de partij tussen Sem Schilt en Alexey Ignashov bedoeld.
Van Antonio DaGraca?quote:Op dinsdag 6 april 2004 09:15 schreef Lircky het volgende:
Zo heb mijn trainings weekeinde gehad, heb traiing gehad van de nederlandse selectie bondscoach! Nu erg veel spierpijn!! Over twee weken wedstrijden in Zoetemeer!!
Ja...quote:Op zondag 4 april 2004 01:10 schreef Keys het volgende:
Lees topic speciaal daarover ff door, als het bekend is, staat het daar wel denk ik, maar denk niet dat dat al vast staat.
Anthonio Da Graca is iig geval de Nederlandse bondcoach. Was het een neger? Ik ben laatst naar de selectietraining in Zoetermeer (sportschool DaGraca) geweest en hij gaf daar ook les. Erg intensief maar zeker de moeite waard.quote:Op dinsdag 6 april 2004 13:42 schreef Lircky het volgende:
nee ik weet zijn naam niet meer (erug stom weet het)
Massochistquote:Op dinsdag 6 april 2004 17:57 schreef Janusje het volgende:
[..]
Anthonio Da Graca is iig geval de Nederlandse bondcoach. Was het een neger? Ik ben laatst naar de selectietraining in Zoetermeer (sportschool DaGraca) geweest en hij gaf daar ook les. Erg intensief maar zeker de moeite waard.
Afgelopen twee lessen voorbereid voor het zomerkamp. Hierbij moet ik rond de 15 partijen sparren tegen steeds 'verse' tegenstanders. Gisteren hebben we dit tijdens de les ook gedaan en sta nu flink onder de blauwe plekken. Lekker.....![]()
quote:Op woensdag 7 april 2004 19:08 schreef Janusje het volgende:
Ik betwijfel of jij daar wel toe in staat bent!
beter verdedigen is een oplossing....quote:Op donderdag 8 april 2004 14:53 schreef Fool het volgende:
Gisteren ook wel lekker getraind! Alleen werd er een lens uit m'n oog geslagen, scheurde meteen kapot.. En nou had ik gisteren net geen reserve bij. Zonder lenzen sparren schiet niet echt op!
Ik moet daar iets op verzinnen, gebeurt wel vaker, meer mensen hier last van?
IMHO wat noem jij Verkeerde kringen, na een proefles weet je al wat voor volk er komt.quote:Op vrijdag 9 april 2004 08:51 schreef MacBeth het volgende:
Overigens ben ik niet geïnteresseerd in scholen in de 'verkeerde kringen'...
Daarmee weet je nog niet alles. Toen ik een tijdje terug de naam van een lokale kickboksschool-eienaar intikte in Google kwamen er krantenartikelen met geweldsmisdrijven uitgerold...quote:Op zondag 11 april 2004 00:27 schreef Urukusaki het volgende:
IMHO wat noem jij Verkeerde kringen, na een proefles weet je al wat voor volk er komt.![]()
Ziet er erg commercieel uit. Dat zegt niets over de kwaliteit, maar het kost je wel 'n hoop centen.quote:Op maandag 12 april 2004 15:17 schreef deodupke het volgende:
ik wil gaan misschien gaan beginnen met een vechtsport ( weet alleen nog niet wat) ik heb er nog geen ervaring mee en moet dus helemaal beginnen van scratch... ik kwam deze site tegen:
http://www.dominatoreindhoven.nl en het ziet er allemaal wel ok uit.
heeft iemand misschien al ervaring met deze mensen? Ze gaan in september beginnen als ik het goed begrijp en hebben al een leuke actie
Ja je kan wat re-search doen, maar die man leert je dan wel effectief (veel praktijk ervaring N.L.quote:Op zondag 11 april 2004 09:12 schreef MacBeth het volgende:
[..]
Daarmee weet je nog niet alles. Toen ik een tijdje terug de naam van een lokale kickboksschool-eienaar intikte in Google kwamen er krantenartikelen met geweldsmisdrijven uitgerold...
Dat hoort opzich niet, een leraar zou niet meer geld moeten verdienen dan dat hij nodig heeft om normaal zich in zijn levensbehoefte te voorzien.quote:Op dinsdag 13 april 2004 01:28 schreef MacBeth het volgende:
[..]
Ziet er erg commercieel uit. Dat zegt niets over de kwaliteit, maar het kost je wel 'n hoop centen.
quote:Op donderdag 15 april 2004 10:18 schreef chingching het volgende:
Nu 5 jaar later mag ik eind mei voor mijn zwarte band examen en daarna ga ik beginnen met wedstrijden. Dat heb je snel gedaan dan
Mijn advies is: kijk bij verschillende sportscholen rond en gewoon doen.
wushu wijverig? jet li is chinees nationaal kampioen:P..btw kung fu is een verzamel naar van alle chinese vecht"sporten" ...welke sport of kunst je moet kiezen ligt maar net aan wat je er uit wil halen..je zegt allround maar ligt daar de grens bij allround bij iemand in elkaar beuken..of valt sensitivity training daar ook nog onder:Pquote:Op woensdag 14 april 2004 23:41 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik zat ook eens te denken om met een vechtsport te beginnen. Het mooiste lijkt me iets dat en beetje allround is. Taekwondo is me te veel met de benen, Karate te veel met de handen, en Kung-Fu ziet er maf uit. Of praat ik nu onzin? En is Wushu echt zo wijverig? Ik dacht dat dat was wat die Russel Wong (slechterik uit Romeo must die) deed? Dat ziet er wel mooi uit. Echter kan ik me voosrstellen dat het in Amerika natuurlijk wel wat anders wordt gegeven dan in Europa...
Nu ik erover nadenk, denk ik dat ik er echter te oud voor ben om nu nog te beginnen (21). Ik heb namelijk totaal geen conditie en heb de laatste vier jaar niets meer aan sport gedaan. Mischien toch maar saai gaan fitnessen dan![]()
quote:wushu wijverig? jet li is chinees nationaal kampioen:P..btw kung fu is een verzamel naar van alle chinese vecht"sporten" ...welke sport of kunst je moet kiezen ligt maar net aan wat je er uit wil halen..je zegt allround maar ligt daar de grens bij allround bij iemand in elkaar beuken..of valt sensitivity training daar ook nog onder:P
Capoeire was een vechtsport. Tegenwoordig is het een manier om Braziliaanse cultuur voort te laten bestaan. Het is extreem eenzijdig, de slaven waren aan hun handen geboeid, dus hebben enkel trap-technieken ontwikkelt. Daarnaast wordt er op geen enkele manier daadwerkelijke gevechtstraining gegeven, enkel een kunstige dans, gecombineerd met muziek leren maken en spelen. Tof als je van Braaaaziiiiill houdt, maar in de gemiddelde Mixed Martial Arts arena wordt 'n capoeirist vernietigd.quote:Op donderdag 15 april 2004 15:20 schreef Xaobotnik het volgende:
Nou, ik ben dus een van die mensen die het wel als een vechtsport ziet (kwa indeleing), maar niet als een volledige vechtsport. Immers is het een dans, en ook als zodanig ontwikkeld, al is het wel gebasseerd op een soort vechtkunst. Deze was echter sowieso al erg beperkt (naar ik me kan voorstellen), ontwikkeld door de slaven-to be's (en later omgevormd ivm het verbod op het beoefenen van vechtkunst naar een dans). Vandaar dat het dus meer een dans is dan een vechtsport naar mijn mening. Maar goed, ik ben dus (nog) geen Oosterse vechtkunstbeoefenaar.
Jiu Jitsu, in het bijzonder de Braziliaanse variant, is inderdaad een goede all-rounder. Kijk naar de Gracie broers, die in het Mixed Martial Arts circuit furore maken.quote:Op donderdag 15 april 2004 10:18 schreef chingching het volgende:
Welke vechtsport je moet doen is altijd lastig. Elke vechtsport heeft zo zijn charmes. Jiu jitsu is redelijk allround. Het is ook afhankelijk van waar je gaat trainen. De ene school zal meer aandacht geven aan de zelfverdedeging van het jiu jitsu, de andere school zal zich meer richten op wedstrijden. Verder vind ik eskrima ook een redelijk allround. Met kung-fu en wushu heb ik geen ervaring
Wat moet je dan allemaal op een examen voor de 1e Dan kennen bij jiu jitsu? Ikzelf doe kyokushin karate en als je daarbij de 1e Dan wil halen, moet je veel verschillende kata's kennen, ongeveer 20 partijen sparren (tegen vaak verse, uitgeruste tegenstanders) en daarnaast nog een aantal oefeningen zoals 60 keer opdrukken op de vuisten, 150 buikspieroefeningen en 100 squats.quote:Op donderdag 15 april 2004 22:16 schreef chingching het volgende:
Add Janusje
Het is heel snel gegaan, het heeft mij ook verbaasd. Maar ja, je gaat trainen en je wordt steeds beter totdat je er klaar voor bent. Uiteindelijk is het maar een band om je pak bij elkaar te houden. Ik heb gemerkt dat ik op wedstrijd gebied nog een boel te leren heb, daar kan ik me gelukkig na mijn examen mee bezig houden
Je moet iniedergeval een aantal Kata's Kennen, en heel veel verschillende dingen kunnen er gevraagd worden zoals omvattingen worpen verwurgingen enz enz ook moet je een aantal trappen en stoten doen, Rollen en volgens mij ook een beetje sparren. maar geen 100 keer opdrukken ofzo, (we houden het leukquote:Op vrijdag 16 april 2004 09:06 schreef Janusje het volgende:
[..]
Wat moet je dan allemaal op een examen voor de 1e Dan kennen bij jiu jitsu? Ikzelf doe kyokushin karate en als je daarbij de 1e Dan wil halen, moet je veel verschillende kata's kennen, ongeveer 20 partijen sparren (tegen vaak verse, uitgeruste tegenstanders) en daarnaast nog een aantal oefeningen zoals 60 keer opdrukken op de vuisten, 150 buikspieroefeningen en 100 squats.
dat was capoeira, gecombineerd met kickboxen ofzo,....en ik denk ook nog wat andere vechtsporten.......aan sommige kicks te zienquote:Op donderdag 15 april 2004 19:39 schreef Keys het volgende:
Op een filmpje die in een van de Vechtsport topics stond, zag je mensen vechten (wat een verrassing). Welke sport is dit? Capoeira?
Ik kan dat fuckfilmpie niet zo snel vinden, maar het was een lang filmpje, 15 minuten. En dan de titel, die was iets van "Capo's Movie media". "Capo" dius ik dacht aan capoeira, maar volgens mij is dat niet echt effectief en wat ik daar zie op dat filmpje is HEEL effectief.
Als je wilt leren straatvechten wil ik je Wing Tsun aanraden.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:40 schreef dealahz het volgende:
Ik wil ook een vechtsprt gaan doen.
Ik twijfel tussen:
Wing Chun, Kung Fu en Teakwondo.
Wing Chung spreekt mij het meeste aan.
is wt niet ongewapend vechten??? corrigeer me aub ff als ik het fout heb.quote:Op vrijdag 16 april 2004 17:16 schreef NYJETS147 het volgende:
[..]
Als je wilt leren straatvechten wil ik je Wing Tsun aanraden.
Als je een sport wilt doen, moet je gewoon kijken wat er bij je past dus inderdaad zoals een ander al opmerkte, wat proeflessen nemen bij verschillende sporten.
dan moet je Krav Manga gaan doen, Israelische vechtsport waar o.a. aanvallen van terroristen moet afweren. ooit een demo gezien, was wel coolquote:Op vrijdag 16 april 2004 20:08 schreef gimgamgommetje het volgende:
[..]
is wt niet ongewapend vechten??? corrigeer me aub ff als ik het fout heb.
in een straatvechtsport zal iig gezien de maatschappelijke situatie veel aandacht moeten zijn voor verdediging tegen wapens, meerdere personen en bescherming van derden eventueel.
hoe gaat wt hier mee om?
Ik beoefen zelf aikido dus raad ik je dat ook aanquote:Op zaterdag 17 april 2004 20:45 schreef Doerie het volgende:
Hoi!
Ik heb een vraagje. Ik ben iemand die vrij veel krachtraining heeft gedaan (ben 19 jaar), nu wil ik ook een beetje mijn vechttechnieken verbeteren. Alleen is er niet zo´n heel groot aanbod van vechtsporten in mijn omgeving. Ik heb gezocht en heb de volgende gevonden: Aikido, Wushu/Kung-fu en Nin-Jutsu (Taijiquan). Ikheb wel een beetje naar informatie gezocht over deze vormen, maar praktijk wijst altijd wel iets anders uit denk ik, het enige wat ik wil is dat het practisch moet zijn (dus dat je ook op straat jezelf daarmee kunt verdedigen). Welke raden jullie mij aan? en waarom?
Alvast bedankt!
MvG,
Doerie
Ik heb het nog nooit hoeven gebruiken, maar ik denk dat een aantal klemmen, worpen en moves gewoon blijven hangen ergens, dus dat je als je ooit aangevallen word je die moves eigelijk toch gebruikt zonder dat je er echt bewust aan gedacht hebt. Beetje automatische uit de lessen.quote:Op zaterdag 17 april 2004 20:53 schreef Doerie het volgende:
maar kan je aikido ook als zelfverdediging op straat gebruiken?
Waar kom je vandaan?quote:Op zaterdag 17 april 2004 20:45 schreef Doerie het volgende:
Hoi!
Ik heb een vraagje. Ik ben iemand die vrij veel krachtraining heeft gedaan (ben 19 jaar), nu wil ik ook een beetje mijn vechttechnieken verbeteren. Alleen is er niet zo´n heel groot aanbod van vechtsporten in mijn omgeving. Ik heb gezocht en heb de volgende gevonden: Aikido, Wushu/Kung-fu en Nin-Jutsu (Taijiquan). Ikheb wel een beetje naar informatie gezocht over deze vormen, maar praktijk wijst altijd wel iets anders uit denk ik, het enige wat ik wil is dat het practisch moet zijn (dus dat je ook op straat jezelf daarmee kunt verdedigen). Welke raden jullie mij aan? en waarom?
Alvast bedankt!
MvG,
Doerie
Bujinkan ninjutsu is dan volgens mij ook een optie, ff uit mijn hoofd zit er een dojo in deventerquote:Op zaterdag 17 april 2004 21:09 schreef Doerie het volgende:
Ik kom uit deventer.
http://www.sportschoolakdeniz.nl/quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:09 schreef Doerie het volgende:
Ik kom uit deventer.
Als je voor het meest praktische wil gaan zou ik aan Wushu denken. Aikido en Nin-jutsu zijn vrij gecompliceerd en het duurt wat langer voordat je ze ondr de knie hebt. Wushu is "eenvoudiger"! De basistechniken zijn eenvoudiger te leren.quote:Op zaterdag 17 april 2004 20:45 schreef Doerie het volgende:
Hoi!
Alvast bedankt!
MvG,
Doerie
Dat ballet met zwaarden wat ik noemde is gewoon niet mijn smaak. (en natuurlijk lul ik maar kulquote:Op donderdag 15 april 2004 15:20 schreef Xaobotnik het volgende:
Wat is de stijl die Russel Wong doet dan? Hij heeft het ooit 'chinees boksen' genoemd, en wushu. Maar dan snap ik niet waarom 'pmponer' er naar refereert als 'wijverig' (of lult hij maar kul).
Patserquote:Op maandag 19 april 2004 11:07 schreef Janusje het volgende:
En Lircky, ben je met bekers thuisgekomen dit weekend (hij heeft zijn eerste wedstrijd kyokushin karate gedraaid)? Ik weet wel dat er in het middengewicht twee bekers aan jullie sportschool zijn uitgereikt.
Wij waren met 14 leden aanwezig en zijn met 6 bekers naar huis. 1 maal de 1e plek, 1 maal de 2e plek en 4 maal de 3e plek. Daarnaast heeft een meisje nog de aanmoedigingsprijs gewonnen. Geen slechte resultaten dus. Zeker niet omdat we veel vechters bijhadden die voor de eerste of tweede keer op de wedstrijdmat stonden.
Heb het zelf beoefend, erg mooie sport, tis een "verdedigende vechtsport".quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:36 schreef belikewater het volgende:
Even wat over Aikido...
Ik wil misschein wat aikido lessen gaan volgen en probeer er wat meer over te weten te komen. Ik heb wat filmpjes gezien en natuurlijk ken ik Steven Segal maar niet alles is me duidelijk...
Ik zie voornamelijk verdedigingen op "grijpende" aanvallen. Nooit op een directe stoot of trap.
Kan er iemand uitleggen, of een filmpje laten zien van hoe een aikido-ka omgaat met dit soort aanvallen? Ik ken me gewoon niet voorstellen hoe je met deze technieken een boxer ofzo uitschakelt.
http://www.usmta.com/Siam-Award-mainpage.htmquote:Op vrijdag 23 april 2004 21:43 schreef immenslope het volgende:
Kan iemand mij wat uitleggen hoe de graden/kleuren werken bij thaiboxing van laag naar hoog, en wanneer je een siam-award ontvangt?
Atletiekquote:Op zaterdag 24 april 2004 15:33 schreef s0k het volgende:
en welke vechtsport is volgens jullie nou het meest toepasselijkst op straat?
en dan marathon lopen? of horde lopen?quote:Op zaterdag 24 april 2004 15:38 schreef erikh het volgende:
[..]
Atletiek
Als je kan moet je gewoon wegrennen namelijk
Ik denk zo dat verschillende vechtsporten allen bepaalde voordelen hebben. Combinaties van verschillende sporten lijkt me daarom ideaal.quote:Op zaterdag 24 april 2004 15:33 schreef s0k het volgende:
ilgt eraan waar je je op dat moment bevindtquote:Op zaterdag 24 april 2004 15:57 schreef s0k het volgende:
[..]
en dan marathon lopen? of horde lopen?
Vechtsptorten zijn niet ontworpen om toe te passen op straat. Het zijn allemaal (wat er ook door sommige mensen gezegd wordt) verdedigende sporten. De enige reden dat een vechtsport op straat gebruikt wordt door een "echte"beoefener, en dus niet zo iemand die het doet zodat hij sneller iemand kan afslaan, is als laatste kans als zelfs weglopen/rennen niet meer werkt, en dus nog altijd uit pure zelfverdediging.quote:Op zaterdag 24 april 2004 15:33 schreef s0k het volgende:
Vanwat ik ervan begrepen heb is het bij iaito met het gebruik van echte, metale, zwaarden en dus geen houten replica's. Maar bedankt voor de hulpquote:Op zondag 25 april 2004 16:01 schreef s0k het volgende:
iaito ?
En je begint nieteen meteen over Kykokushin, goed zo man.quote:Op zaterdag 24 april 2004 16:23 schreef Janusje het volgende:
[..]
Ik denk zo dat verschillende vechtsporten allen bepaalde voordelen hebben. Combinaties van verschillende sporten lijkt me daarom ideaal.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 09:28 schreef Urukusaki het volgende:
[..]
En je begint nieteen meteen over Kykokushin, goed zo man.![]()
Frustraties? Ongeloof? Jaloezie?quote:Op dinsdag 27 april 2004 09:28 schreef Urukusaki het volgende:
[..]
En je begint nieteen meteen over Kykokushin, goed zo man.![]()
Voor een duidelijke uitleg:quote:Op woensdag 28 april 2004 11:48 schreef Spartacuz2 het volgende:
Zou iemand mij kunen vertellen wat Kyokushinkai eigenlijk is? Ik ken het eigenlijk niet.
Heej dat is de site van Sjaak!quote:Op woensdag 28 april 2004 17:25 schreef Janusje het volgende:
[..]
Voor een duidelijke uitleg:
http://www.musashi.nl/frame6.htm
Wel een mooie beschrijving van kyokushin karate.quote:Op woensdag 28 april 2004 19:48 schreef Controle het volgende:
[..]
Heej dat is de site van Sjaak!
quote:Op maandag 3 mei 2004 12:13 schreef Fool het volgende:
Voor mij ff geen trainen
Mn duim gekneusd en verrket. Zeker een weekje of drie rustig aan doen![]()
Maar ik kan mn bokshandschoenen niet aan nu! Dus trainen zit er niet in...quote:Op maandag 3 mei 2004 18:28 schreef Janusje het volgende:
[..]
Zonder duimen kun je ook vechten hoor Fool....
Is dit een digitale uitdaging?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:41 schreef Fool het volgende:
[..]
Maar ik kan mn bokshandschoenen niet aan nu! Dus trainen zit er niet in...
Ik wil jou wel een keertje slaan hoor!![]()
Vorig jaar ben ik er geweest, ik vond het allemaal wel meevallen.quote:Op maandag 3 mei 2004 00:06 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gisteravond naar Best Of The Best geweest in Alphen Aan Den Rijn. Mooie gevechten gezien! Alle stijlen door elkaar. Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij.
Hij zei iets vaker I pity the fool that........!!!!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:08 schreef farfavour het volgende:
Zei B.A. in the a-team niet altijd "SHUT UP,FOOL!"
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:08 schreef farfavour het volgende:
Zei B.A. in the a-team niet altijd "SHUT UP,FOOL!"
Dat lijkt maar door al dat goud!quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:22 schreef Keys het volgende:
Vrij gespierde jongen.
Zeg dat iets over jullie kwaliteiten of over die van de andere deelnemersquote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:33 schreef Lircky het volgende:
jojojjo, lircky even weer hier, tijdje weggeweest, over mijn eerste toernooi in zoetemeer!!!
yes yes yes derdes geworden bij heren middengewicht!!!! Beste beker gewonnen
Flinke dikke knie en boven been aan overgehouden!!!
EErste partij gelijk iemand KO getrapt, wat een heerlijk gevoel is dat.
Tweede partij, TKO getrapt, derde partij TKO verloren, vierde partij gewonnen, daar opgave tegenstander.
Ben er erg blij mee!!!!!!!!!!!!!!!
15 mensen van onze sportschool deden mee, en 14 bekers gewonnen, sport school city GYM
p.s. we hadden zwarte body warmers aan!
Die KO van de eerste partij heb ik gezien ja, tegen die neger met zijn vlechtjes. Hij draaide even weg en meteen een hogo mawashi tegen de vorrkant van zijn gezicht. Was zekerquote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:33 schreef Lircky het volgende:
jojojjo, lircky even weer hier, tijdje weggeweest, over mijn eerste toernooi in zoetemeer!!!
yes yes yes derdes geworden bij heren middengewicht!!!! Beste beker gewonnen
Flinke dikke knie en boven been aan overgehouden!!!
EErste partij gelijk iemand KO getrapt, wat een heerlijk gevoel is dat.
Tweede partij, TKO getrapt, derde partij TKO verloren, vierde partij gewonnen, daar opgave tegenstander.
Ben er erg blij mee!!!!!!!!!!!!!!!
15 mensen van onze sportschool deden mee, en 14 bekers gewonnen, sport school city GYM
p.s. we hadden zwarte body warmers aan!
Nix over jouw kwaliteiten iig!quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:26 schreef Urukusaki het volgende:
[..]
Zeg dat iets over jullie kwaliteiten of over die van de andere deelnemers![]()
Wat Steven Seagal laat zien in zijn films is geen Aikdo. Het is Aiki-Jutsu. Wat wil zeggen dat het een agressievere meer op effectiviteit gerichte mengeling is tussen Aikido en Jiu-Jitsu.quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:36 schreef belikewater het volgende:
Even wat over Aikido...
Ik wil misschein wat aikido lessen gaan volgen en probeer er wat meer over te weten te komen. Ik heb wat filmpjes gezien en natuurlijk ken ik Steven Segal maar niet alles is me duidelijk...
Ik zie voornamelijk verdedigingen op "grijpende" aanvallen. Nooit op een directe stoot of trap.
Kan er iemand uitleggen, of een filmpje laten zien van hoe een aikido-ka omgaat met dit soort aanvallen? Ik ken me gewoon niet voorstellen hoe je met deze technieken een boxer ofzo uitschakelt.
Je eerste partij heb ik gezien ja maar de andere niet. (ik moest toen coachen). Deze was zekerquote:Op maandag 10 mei 2004 15:18 schreef Lircky het volgende:
he janus, tof dat je het gezien hebt!!, dat was mijn eerste partij (was echt dood nerveus man)
Vond je het wat? Ik heb wel genoten
ONG BAK heet die film.Het is inderdaad een coole film.heb al een copietje ervan.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:29 schreef Janusje het volgende:
Weet trouwens iemand hoe de vechtfilm heet die binnenkort uitkomt? Ik heb de voorstukjes enkele weken geleden gezien (op Eurosport) maar ik kan niet meer op de naam komen. Het was een film waarbij men gebruik maakt van een kunstvorm van Muay Thai en zag er erg spectaculair uit.
Let vanavond maar op eurosport, om half negen fight club volgens mij, kan best dat er weer iets bij komtquote:Op maandag 10 mei 2004 16:49 schreef Keys het volgende:
*Houdt topic in de gaten.
Ik zal eens op eurosport letten.
Ach zoveel moet je toch niet kennen. Syllabus 10e Kyu, 1e Taikyoko en de 1e en 2e Ipon kumite. En sparren natuurlijk, maar dat zal het probleem niet zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:55 schreef Lircky het volgende:
hahahha, ja die lijkt me ook erg strak, 3 July moet ik voor mijn eerste examen, ben benieuwd!!
Je gaat al op voor de 8e Kyu (blauw) dan? Ik dacht dat je nog maar de witte band had.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:42 schreef Lircky het volgende:
hoeveel partijen moet je sparren voor blauw dan, 5 stuks zeker!! en welke syllabus dnek je, 89 en 10 zeker
Sinds een jaar of zo zijn de kleuren v/d gradaties wel veranderd:quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:36 schreef Lircky het volgende:
ik hoop dat ik voor blauw mag, anders zie ik het wel! Wil wel ff een kleurtje halen. (maar wit is ook stoer)
voor mij is dit chinees hoorquote:Maar dan moet je de syllabus voor de 10e, 9e en 8e Kyu kennen, de eerste drie Taikyoko's en misschien de ippon kumite's
Ik zit op de Fontys en train bij het sportcentrum van de TU/e.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:12 schreef Spartacuz2 het volgende:
Weet er iemand nog een goede sportschool in of in de directe omgeving van Geldrop/Eindhoven voor Budo sporten?
Ik heb namelijk zelf een aantal jaren (shotokan)karate gedaan en een hele korte tijd Teakwondo, maar heb beiden op moeten geven voor mijn studie. Maar ik wil toch nog wel weet iets gaan doen in deze richting, en het liefst al deze zomer.
alvast bedankt
Maar ik doe kyokushinkai al 2 jaar....quote:Op donderdag 13 mei 2004 09:17 schreef Lircky het volgende:
Keurig dan ben je verder dan mij!
Dan ga je wel erg snel. Doen jullie 4x per jaar examen dan?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:00 schreef -Evert- het volgende:
[..]
Maar ik doe kyokushinkai al 2 jaar....
Maar het is Japans!quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:27 schreef tjaweetjijhet het volgende:
zo he pittige termen worden er hier over het scherm gegooid
[..]
voor mij is dit chinees hoor![]()
zoveel begrijp ik er dus vanquote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:12 schreef Janusje het volgende:
[..]
Maar het is Japans!![]()
Kenjitsuequote:Op zondag 25 april 2004 15:37 schreef Spartacuz2 het volgende:
[..]
Vechtsptorten zijn niet ontworpen om toe te passen op straat. Het zijn allemaal (wat er ook door sommige mensen gezegd wordt) verdedigende sporten. De enige reden dat een vechtsport op straat gebruikt wordt door een "echte"beoefener, en dus niet zo iemand die het doet zodat hij sneller iemand kan afslaan, is als laatste kans als zelfs weglopen/rennen niet meer werkt, en dus nog altijd uit pure zelfverdediging.
ok, dat even terzijde:
Ik wil zelf weer na zo'n 2 jaar geen tijd te hebben gehad weer beginnen met een vechtsport, ik zelf heb een aantal ideetjes. Heb zelf al een aantal jaren karate gedaan, en zoek nu iets anders. Ik ben ook door een kennis van de fmilie in aanraking gekomen met een sport die het gevruik van (houten) zwaarden en de bo aanleert, en zeer weinig technieken zonder deze wapens, ik ben alleen niet goed in het onthouden van namen, dus ook hier kan ik niet op de naam komen, kan iemand me even helpen? het is trouwens geen kendo, deze wapens zijn van bamboe terwijl ik het heb over eiken replica's van katana's.
Frustraties? Ongeloof? Jaloezie?quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:44 schreef Janusje het volgende:
[..]
Dat lijkt maar door al dat goud!![]()
Kijk eens aan, daar hebben we Urukutsukkel weer met zijn originele inbreng!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:39 schreef Urukusaki het volgende:
[..]
Frustraties? Ongeloof? Jaloezie?![]()
Zoek een ring en vecht het uit!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:59 schreef Janusje het volgende:
[..]
Kijk eens aan, daar hebben we Urukutsukkel weer met zijn originele inbreng!Nog steeds gefrustreerd door het hoge kyokushin gehalte in dit topic of zit er je voor de rest nog iets dwars? Er is namelijk ook een klaagbaak waar je met je zielige reacties terecht kan, daar krijg je misschien positievere reacties op de bullshit die je schrijft
Succes!
geen idee,is sowieso nog maar de vraag of het wordt uitgezonden.quote:Op woensdag 19 mei 2004 08:27 schreef Janusje het volgende:
Weet je toevallig ook wanneer dit op Eurosport wordt uitgezonden, ziet er wel interessant uit namelijk![]()
Nyman, dat is een beest.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:04 schreef farfavour het volgende:
Fight 1 - Kyokushin vs. K-1 (Kyokushin Rules)
Kentarou Tanaka vs. Hans Nyman
quote:Op donderdag 20 mei 2004 18:17 schreef farfavour het volgende:
[..]
geen idee,is sowieso nog maar de vraag of het wordt uitgezonden.
Aikido kan je beoefenen bij de Samourais. Wordt naar mijn idee ook op de TUE gegeven.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:12 schreef Spartacuz2 het volgende:
Weet er iemand nog een goede sportschool in of in de directe omgeving van Geldrop/Eindhoven voor Budo sporten?
Ja ik verwachte ook veel van die partij, alleen jammer dat het binnen 2 minuten al voorbij was.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:43 schreef farfavour het volgende:
Voor mij was Ignashov tegen Schilt DE partij.
Ik leefde daar al weken naar toe.
Helaas kon ik er niet bij zijn.
Oh ja Ignashov heeft op k.o. gewonnen.
Heel weinig mensen hadden dit verwacht.
was echt een super line-up in de arena.
Goed voor de beentjesquote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:58 schreef Breetai het volgende:
[..]
Heerlijk dat kibe dachi.
Op d'n duur ga je het lekker vinden.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:07 schreef Janusje het volgende:
Goed voor de beentjes![]()
En dat is (je bovenbeenspier)?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:34 schreef Breetai het volgende:
[..]
Op d'n duur ga je het lekker vinden.
Ik weet nou ook welke spier de Vastis Medialis heet.
Wat voor examen is dit eigenlijk?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:58 schreef Breetai het volgende:
[..]
Ik ga maar eens verder trainen voor m'n kobudo examen. Heerlijk dat kibe dachi.
Die spier aan de binnenkant je bovenbeen vlak boven je knie. De meest linkse van quadriceps.quote:Op zondag 23 mei 2004 19:22 schreef Janusje het volgende:
En dat is (je bovenbeenspier)?
Ik heb 2e kyu aikdio en ik vond het een fantastische sport. Alleen duurt het 6 jaar voordat je alles een beetje automatisch gaat doen. Als je lekker wilt bewegen, soepel blijven, een hoop leuke technieken wilt leren en een beetje met mensen wilt gooien. Dan moet je zeker voor aikido kiezen.quote:Op maandag 24 mei 2004 22:35 schreef danieldaniel het volgende:
Wat is volgens jullie de beste vechtsport voor vrouwen?Aikido?
Kobudo: Traditionele Okinawaanse en Japanse krijgskunsten.quote:Op zondag 23 mei 2004 19:31 schreef Janusje het volgende:
[..]
Wat voor examen is dit eigenlijk?![]()
Wel interessant, ik oefen alleen heel af en toe met mijn tonfa's maar volgens mij ben ik daarmee een groter gevaar voor mezelf dan voor mijn tegenstander.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:36 schreef Breetai het volgende:
[..]
Kobudo: Traditionele Okinawaanse en Japanse krijgskunsten.
Eigenlijk gewoon de wapendiscipline behorende bij karate. Alleen doe ik geen karate maar aikido en wilde ik iets vaker met wapens in de weer gaan.
Tot aan je eerste dan train je met wat simpel speelgoed. Bo, tonfa, sai en kama's. Daarna stap je over op het Japanse spul (iaido, katori, nunchaku, naginata) Binnenkort mag ik laten zien dat ik met 2 sai's een groter gevaar vorm voor m'n tegenstander dan voor mezelf.
http://www.betuwe.net/~shinmukan/yugen_budo_shinkokai.htm
Begin maar eerst een lekker met wat basisslagen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:59 schreef Janusje het volgende:
[..]
Wel interessant, ik oefen alleen heel af en toe met mijn tonfa's maar volgens mij ben ik daarmee een groter gevaar voor mezelf dan voor mijn tegenstander.
quote:Thedudeness - woensdag 2 juni 2004 @ 17:34
ik heb dus een lege bokszak besteld, wat moet ik erin gooien? zand?
Te licht, geef je een goede trap gaat je bokszak alle kanten op, dat schiet niet op. Zand kan een goed idee zijn, als je je bokszak goed op kunt hangen in ieder geval. Stop anders tegen de buitenkant wat doeken ofzo, dan is de buitenkant ook niet keihard!quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:49 schreef Keys het volgende:
Nee, oude kleren enzo. Zand wordt volgens mij wel erg zwaar. Als je wel zand doet, make sure dat je volkomen droog zand gebruikt. Maar volgens mij horen er gewoon wat kleren en vodden in.
Ik zou het niet weten. Je kunt wel het boek van Hanshi Steve Arneil aanschaffen, hier staan alle kata's duidelijk beschreven (in het Engels) en met duidelijke afbeeldingen. Daarnaast heb je ook boekjes met alle syllabussen erin, ook zeer handig.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:49 schreef Lircky het volgende:
weet iemand ook een site waarop de kata's DUIDELIJK zijn afgebeeld???
Net ff opgezocht met wat je een bokszak kunt vullen en ik kwam dit tegen:quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:38 schreef Lircky het volgende:
in die van mij zit ook gewoon kleren, maar als ik hem een mawashi geef dan slingert hij niet de hele garage door, dus is best zwaar!
ik hbe via Google wel een paar filmpjes kunnen vinden van Shotokan Karate.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:49 schreef Lircky het volgende:
weet iemand ook een site waarop de kata's DUIDELIJK zijn afgebeeld???
Mijn kobudo leraar beoefend ook iaido. Af en toe mogen we ook eens een lesje ons daar aan wagen.quote:Op zondag 6 juni 2004 21:36 schreef stinkie het volgende:
Net topic ff doorgeskimmed en geloof dat hier een paar Aikidokas tussen zitten. Doet er ook iemand Iaido? Weten jullie of er ook wat leuke boeken over te vinden zijn? Algemene info, kata's en etiquette?
Dat is zeker een goed boek ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:57 schreef Lircky het volgende:
nou ja veel kata's oefene is een groot woord, maar binnenkort examen dus moet er wel wat aan doen jah. maar dat boek is wel goed?
Een vriend van mij heeft ook een keer geprobeerd om enkele pagina's uit dat boek te kopiëren maar dat ging niet helemaal goed. Volgens hem zit er één of andere anti-kopiebeveiliging op dat boek zodat er allemaal strepen op de gekopieerde pagina's komen. Lijkt me zelf wel een beetje vreemd want ik heb hier eigenlijk voor de rest nog nooit van gehoord. Maar je kunt het natuurlijk wel proberen...quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:14 schreef Lircky het volgende:
gistern getrained, en wat schets mijn verbazing, dat boek waar je het over had lag in de vernster bank!!, maar ff kopie van draaien ofzo denk ik
Dat klopt gedeeltelijk ja, bij de jongeren is het knock-out systeem n.v.t. maar bij de ouderen wel. Het is wel zo dat je tegen het gezicht mag trappen, maar niet mag slaan.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:37 schreef N_I_ het volgende:
Klopt het dat je bij Kyokushin karate gewoon keihard mag uithalen op het lichaam totdat een van de 2 vechters stopt? (En je mag het gezicht niet aanraken)
Aan de zéér goede kwaliteit van de kermisboksbal en zijn betrouwbare resultaten?quote:Op maandag 14 juni 2004 14:00 schreef N_I_ het volgende:
Mijn vriend slaat harder dan ik.
Laatst waren we op de kermis en sloegen we allebei op zo'n boksbal. Ik sloeg ongeveer 1.25 'rondje', ( Je slagkracht wordt weergegeven met een analoge meter) terwijl hij ruim 1.5 sloeg. Nou ben ik niet 'jaloers' op hem of wat dan ook maar ik had verwacht dat ik veel harder zou slaan aangezien omdat ik gewoonweg veel groter ben. Hij is 170 en 65 kg terwijl ik 175 ben en 78-80 kg. Aan de techniek lag het in ieder geval niet omdat ik de boksbal wel 'lekker' raakte dus mensen: Waar kan de oorzaak liggen?
En bij de trainingen? Oefenen jullie niet op het slaan richting gezicht?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:31 schreef Janusje het volgende:
[..]
Dat klopt gedeeltelijk ja, bij de jongeren is het knock-out systeem n.v.t. maar bij de ouderen wel. Het is wel zo dat je tegen het gezicht mag trappen, maar niet mag slaan.
Tsja, de boksbal gaf redelijk nauwkeurige resultaten in mijn ogen. Er kwam een lompe gozer langs en liet het wijzertje 2 keer spinnen dus er vanuitgaande dat er niks mis met de boksbal is. Kan het zijn dat iemand met wienig massa en kracht harder slaat dan iemand die relatief zwaarder gebouwd is?quote:Op maandag 14 juni 2004 14:35 schreef Janusje het volgende:
[..]
Aan de zéér goede kwaliteit van de kermisboksbal en zijn betrouwbare resultaten?
Nee, het hoort gewoon niet bij Kyokushin karate. Wel doen we soms oefeningen met het slaan richting het gezicht maar dan gaat het meer om de blokken, want dat moet je wel kennen!quote:Op maandag 14 juni 2004 14:41 schreef CEx het volgende:
[..]
En bij de trainingen? Oefenen jullie niet op het slaan richting gezicht?
De snelheid heeft er ook nog invloed op....quote:Op maandag 14 juni 2004 15:03 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Tsja, de boksbal gaf redelijk nauwkeurige resultaten in mijn ogen. Er kwam een lompe gozer langs en liet het wijzertje 2 keer spinnen dus er vanuitgaande dat er niks mis met de boksbal is. Kan het zijn dat iemand met wienig massa en kracht harder slaat dan iemand die relatief zwaarder gebouwd is?
Pure snelheid volgens mij, heeft volgens mij echt helemaal niks met kracht te maken. Ik heb ook wel eens tegen zo'n ding aangeslagen maar zodra je zo'n ding alleen al met je vinger raakt schiet dat ding al naar achter. Het kan best zijn dat als jij tegen zo'n ding aanslaat dt ie een lage score geeft maar als je op iemand slaat dat die persoon waanzinnig veel pijn heeft.quote:Op maandag 14 juni 2004 15:03 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Tsja, de boksbal gaf redelijk nauwkeurige resultaten in mijn ogen. Er kwam een lompe gozer langs en liet het wijzertje 2 keer spinnen dus er vanuitgaande dat er niks mis met de boksbal is. Kan het zijn dat iemand met wienig massa en kracht harder slaat dan iemand die relatief zwaarder gebouwd is?
Toen ik 11 jaar was met Kyokushin karate.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:46 schreef EggsTC het volgende:
Op welke leeftijd zijn jullie allemaal begonnen aan deze sporten?
21, Wado Karaktequote:Op maandag 14 juni 2004 15:05 schreef Janusje het volgende:
[..]
De snelheid heeft er ook nog invloed op....
En dit is?quote:Op zondag 20 juni 2004 20:05 schreef Pietjuh het volgende:
Heb van mijn 10 t/m 15 aan jiu-jutsu gedaan en ben sinds kort begonnen met bujinkan budo taijutsu
Is ook wel bekend onder de naam ninjutsu. Hatsumi heeft het alleen aantal jaren terug veranderd naar bujinkan budo taijutsu.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:26 schreef Janusje het volgende:
En dit is?![]()
Ach ja....denk je dat je bij wushu geen goeie workout krijgt?quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:45 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nee dat is waar maar hoe heet dat dan?
Ow shit ja dat is wushu
My bad sorry
Ai ai ai.....Jui-jitsue The Mother of all Japanese Martial arts..... Aikido is een spin-off van JJ. en op zich een vrij jongen vorm.quote:[
Aikido is ook een mooie sport met schitterende overname technieken. Ik heb zelf een aantal jaar aan jui-jitsu gedaan (daar zit ook wat aikido in)
Ik gebruik de stelregel dat DO de weg naar perfectie is (zie KANO grondlegger van het moderne ju-do) dus de sport en jitsu(e) de krijgskunst, de ongelikte versiequote:Op maandag 10 mei 2004 01:28 schreef Stroomschok het volgende:
[..]
Wat Steven Seagal laat zien in zijn films is geen Aikdo. Het is Aiki-Jutsu. Wat wil zeggen dat het een agressievere meer op effectiviteit gerichte mengeling is tussen Aikido en Jiu-Jitsu.
ik weet het niet, ik heb me er niet heel erg in verdiept.quote:Op maandag 28 juni 2004 14:10 schreef daNpy het volgende:
En hoe verdedig je je nieren en lever dan?
ik weet niet, er zitten wel voordelen aan, maar wat je zegt, je dekking van je armen/handen is wel behoorlijk fokt op zo. naja, ik hou het voorlopig ook maar bij de standaardhoudingquote:Op maandag 28 juni 2004 15:02 schreef daNpy het volgende:
Hij kan echt wel dichtbij genoeg komen om je een flinke ros onder je nieren te verkopen, dan ga je echt wel zitten. Ik hou mn ellebogen mooi langs mn lichaam
Hoeveel heb jij er en hoeveel zijn er? Ken er 3 en weet dat er zeker 6 zijn. Heb jij ze van de stages of worden ze bij julie in de dojo getraind?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 13:50 schreef daNpy het volgende:
Ik heb ze helaas ook alleen op papier. Heb ze nog niet kunnen vinden op inet maar wil ze wel hebben.
Kumite kata? Volgens mij bedoel jij de gewone kata'squote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:16 schreef daNpy het volgende:
In de dojo worden ze getraind. Ik heb er 3:
Pinan sandan, Pinan shodan en Pinan yodan.
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:06 schreef StilleStormen het volgende:
[..]
Ach ja....denk je dat je bij wushu geen goeie workout krijgt?
en trouwens dat met die blikken zwaarden zoals jij dat noemt....(wat trouwens minder blik is dan je denkt) is maar 1 onderdeel van het hele wushu.
Zal het wel uitleggen voordat je weer meer rare dingen gaat zeggen.
Dat blikken zwaarden gedoe is het stijl onderdeel want men bij wushu TAOLU noemt wat overgens ook zonder wapens gedaan word.
Een ander onderdeel is taijiquan wat jij dan wel helemaal niks aan vindt maar waarschijnlijk ook niks van zal bakken, maar het gaat hier dus om de langzame bewegingsvorm maar bij dit onderdeel heb je ook de puchinghands wat overgens ergggggg moeilijk is.
en nog een ander onderdeel bij wushu is Sanshou of Sanda, word ook wel chinees kickboxen genoemt..dit is de full contact wedstrijd vorm van wushu...
dus om wushu nou in 1 korte kortzichtige regel te omschrijven lijkt me ongepast dus beter volgende keer eerst wat meer research voordat je ergens over praat
Verdedigingswijze zou ik gaan denken aan Ju jitsue......quote:Op maandag 24 mei 2004 22:35 schreef danieldaniel het volgende:
Wat is volgens jullie de beste vechtsport voor vrouwen?Aikido?
Dat is dan jammer voor je, want Tai Chi is anders een hele goede en effectieve vechtstijl.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:13 schreef pmponer het volgende:
Dat is de indruk die ik ervan krijg, en idd die langzame bewegingen bak ik waarschijnlijk niets van omdat ik dan al in slaap ben gevallen. En het zal wel onwijs moeilijk zijn allemaal, maar het is een discipline die mij absoluut niet trekt. Begrijp me niet verkeerd opzich vind ik het best knap dat 'men' zoveel (lichaams) beheesing heeft, maar het is gewoon niet my cup of tea.
Ik ben iemand die het leuker vind om te sparren om te kijken of bepaalde technieken ook daadwerkelijk nut hebben. Wanneer er dus geen "vecht" element in zit vind ik het voor mij dus niets.
quote:Dat full-contact Wushu wat jij noemt heb ik nooit gezien, ik ken alleen dat ballet met zwaarden. Maar daar zou ik dan meer voor voelen, hoewel ik nog steeds het idee heb dat het niet bijzonder effectief is, en een hoop druk gedoe
Ik kan me niet herinneren dat ik iets over Tai Chi gezegd heb.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:32 schreef Hawk het volgende:
[..]
Dat is dan jammer voor je, want Tai Chi is anders een hele goede en effectieve vechtstijl.
Je zou eens een goede Tai Chi leraar in actie moeten zien.....
[..]
Het was geloof ik 2 jaar geleden dat Thailand een kickbox-afvaardiging naar China stuurde om tegen hun Wushu team te vechten. Het Wushu team beat/kicked the crap out of them.
En omdat je waarschijnlijk niet weet hoe het eruit ziet, dit is dus Sanda :
[afbeelding]
Je had het volgens mij over de langzame bewegingen van Taijiquanquote:Op dinsdag 13 juli 2004 10:40 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik iets over Tai Chi gezegd heb.
Geen idee, maar zachtaardig schijnt het niet toegegaan te zijn:quote:Onder welke regels werd er gevochten tussen die thai's en die full contact Wushu beoefenaars?
Ik kan bijna niet geloven dat dat onder Thai regels is geweest.
Kata's zijn niet altijd langzaam.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:54 schreef pmponer het volgende:
hmmm nee dat kan je wel onder full-contact verstaan, maar ik vraag me dan af of er echt op Thai regels werd gevochten met ellebogen, knieen en worpen. Maar idd netjes gedaan van China om de meeste partijen te winnen.
Ik zei erbij dat dat niets voor MIJ was dat langzame bewegen of kata's, dit wil niet zeggen dat ik de beheersing die die mensen hebben niet respecteer.
Volgens mij staat er.... die langzame bewegingen OF kata'squote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kata's zijn niet altijd langzaam.
Check de wereldkampioenschappen, die gasten volg je niet.
quote:Geef je op voor nieuw programma!
Veronica is op zoek naar kandidaten voor een nieuw televisieprogramma. Heb jij minimaal twee jaar vechtsportervaring in bijvoorbeeld kickboxen, karate, kempo, taekwando of pentjak silat, ben je tussen de 18 en 34 jaar oud en weeg je tussen de 70 en 80 kilo (voor mannen) of 55 en 65 kilo (voor vrouwen) dan zijn wij op zoek naar jou!
Let op, je moet half augustus voor ongeveer vier weken full-time beschikbaar zijn.
Als je voldoet aan deze eisen, stuur dan voor 26 juli een brief met je naam, adres, leeftijd, gewicht, vechtsportervaring, naam van je sprotschool en een foto naar:
Veronica
T.a.v. A. Vuijsje
Postbus 686
1000 AR AMSTERDAM
Of mail je gegevens naar: fight@sbsonline.nl
Hmmz Big Brother is kicking you? Iemand die graag wil laten zien hoe goed die wel niet is kan zich daar lekker uitleven. Ik vraag me af wat voor programma het wordt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:10 schreef Hawk het volgende:
BTW. Wie heeft zich hier al voor opgegeven?
Zag het gisteren tijdens Rumble in the Bronx langskomen.
Leuk plaatje ook dat ze erbij geplaatst hebben, Tae Bo
[..]
Kata moeten de juite intentie en ritme hebben. D'r zitten dus langzame gedeeltes in en ook hele snelle.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kata's zijn niet altijd langzaam.
Check de wereldkampioenschappen, die gasten volg je niet.
Bij welke bond zit je dan?quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:05 schreef -Evert- het volgende:
Ik ben zojuist geslaagd voor mijn examen en heb nu 4e kyu (kyokushinkai)
was jouw ervaring in dat wereldje?quote:Op maandag 6 september 2004 00:11 schreef Cage333 het volgende:
Wie doet er aan kickboksen of freefight?
Wellicht kunnen we eens sparren?
2 jaar trainingervaring Muay Thai, geen officiele partijen gedaan.quote:Op maandag 6 september 2004 00:44 schreef gimgamgommetje het volgende:
[..]
was jouw ervaring in dat wereldje?
Ik doe zelf Wing Chun Kung Fu , maar vond het een totaal bagger programma (en ik keek er zo naar uit... :'( )quote:Op dinsdag 7 september 2004 23:10 schreef Chillmeister het volgende:
zit nu te kijken naar de top 10 ultimate martial arts op veronica. Leuk om te kijken
top 3 was:
1. Kungfu - Shoalin stijl
2. Karate
3. Muay Thai
Had gedacht dat Muay Thai hoger zou scoren dan karate
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |