Welk soort distortion pedaaltjes gebruik je om je geluid te vervormen, zelf speel ik in een Grunge/
punkrockband.. de gitaar die ik het meest gebruik is
mijn (lefty) Fender Mustang ! mijn pedaal collectie
bestaat uit:
* DOD "grunge" ( die klinkt echt!!! cool )
* Boss DS1 en DS2 ( de cleanere geluiden )
* Boss metalzone ( voor het zware werk )
* Boss chorus ( come as you are )
* Zoom 1010 (voor alle andere coole sounds)
nog eventuele sugesties voor andere pedaaltjes ?????
:0
Ik speel op een Customized Fender Telecaster Thinline '72 en een Gibson Les Paul. (Meestal de tele )
- TubeScreamer TS909DX (staat sinds de Carl Martin in de koelkast)
- VOX Wah Wah
- Carl Martin Hot Drive'n Boost
- Boss CE5 Super Chorus Ensemble (Voor Prince)
En uiteraard mijn Clean Channel op de Fender BluesDeville2x12
[Dit bericht is gewijzigd door FoggyFreek op 27-07-2001 10:47]
Ook lekker
Ik gebruik zelf een me-6b omdat ik ben begonnen met bass spelen. Kun je lekker met pressets spelen
GreeTY
Vampier
Prima voor cleane effecten en vette overdrive/distortion maar voor een lekker bluesy edge gebruik ik toch alleen mijn peavy deltablues buizenamp!
Er bestaat gewoon geen effectenbak die een mooie net-op-het-randje buizenvervorming kan simuleren, tenminste ik heb er nog nooit eentje gevonden.
slechte versterker ( )
marshall jackhammer (distortion)
Boss Flanger
goedkope chorus
metal screamer
ik speel ook veel punk/grunge/metal dus dr mogen dr nog wel meer bij
quote:Heb er zelf geen een maar ik heb al vaker gehoort dat de Sansamp van Tech 21 dit wel kan... maar hang me er niet aan op ik heb hem nog nooit gebruikt!
Op vrijdag 27 juli 2001 12:42 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb een Boss ME30 multieffect ding.Prima voor cleane effecten en vette overdrive/distortion maar voor een lekker bluesy edge gebruik ik toch alleen mijn peavy deltablues buizenamp!
Er bestaat gewoon geen effectenbak die een mooie net-op-het-randje buizenvervorming kan simuleren, tenminste ik heb er nog nooit eentje gevonden.
en ff verder terug te komen op versterkers...
Ik heb zelf een Marshall 8080 ( naar mijn mening de beste Marshall ) en die kan ook aardig rocke!!
heb nu pauze
quote:'k heb zelf een tech 21 combo. Klinkt echt te gek. Ik vind 'm zelfs mooier klinken dan een mesaboogie buizenversterker. Veel verschillende sounds: stevie ray(exact!), santana sound(heel dicht in de buurt), verder zit er een 'wheep' knop op waarmee je echt zo'n a-la eric johnson/satriani geluid kan maken.
Op vrijdag 27 juli 2001 12:50 schreef FooFighters het volgende:[..]
Heb er zelf geen een maar ik heb al vaker gehoort dat de Sansamp van Tech 21 dit wel kan... maar hang me er niet aan op ik heb hem nog nooit gebruikt!
Ik heb zelf een Marshall 8080 ( naar mijn mening de beste Marshall ) en die kan ook aardig rocke!!
![]()
heb nu pauze
Een vriend van me heeft een sansamp bakkie van tech 21, ik heb geen betere distortion tot nu toe gehoord dan uit dat ding, de geluiden zijn vrijwel hetzelfde als m'n combo maar het ligt er maar aan waar je 'm op aansluit.
quote:Ja als je de reclame destijds mag geloven wel... ik heb hem ook nog niet geprobeerd maar heb er niet zo enthousiaste verhalen over gehoord.
Op vrijdag 27 juli 2001 12:50 schreef FooFighters het volgende:[..]
Heb er zelf geen een maar ik heb al vaker gehoort dat de Sansamp van Tech 21 dit wel kan... maar hang me er niet aan op ik heb hem nog nooit gebruikt!
quote:Da's toch zo'n ValveState ding? Lekker voor metal en rock idd, maar voor blues ongeschikt. Geef mij maar volledig buizen, en dan geen Marshall, ben ik niet echt fan van.
Zoom 506 Bass
wel relaxed dingetje..kan je zelf effecten meemaken enzo...:)
5 jaar geleden heb ik gelukkig geld gespaard een een Digitech GSP 2101 gekocht (met dual processor) en Control One Midi Footcontroller. Ik wil nu nooit meer terug naar losse pedalen. Al m'n geluiden zijn nu opgeslagen en zijn ik kan met 1 druk op de knop een totaal verschillend geluid krijgen.
Wha Wha heb ik natuurlijk wel los (wha wha in FX processors zuigen nog echt), maar een paar jaar geleden is m'n Dunlop Wha gestorven, dus heb ik nu een Morley Bad Horsie gekocht en ben daar echt tevreden mee.
quote:Als ik jullie zo hoor ga ik hem ook maar eens proberen.. Kurt Cobain (Nirvana) gebruikte hem ook tijdens de In Utero tour, mischien kan ik er ook wat
Op vrijdag 27 juli 2001 13:10 schreef broodroosters het volgende:[..]
'k heb zelf een tech 21 combo. Klinkt echt te gek. Ik vind 'm zelfs mooier klinken dan een mesaboogie buizenversterker. Veel verschillende sounds: stevie ray(exact!), santana sound(heel dicht in de buurt), verder zit er een 'wheep' knop op waarmee je echt zo'n a-la eric johnson/satriani geluid kan maken.
Een vriend van me heeft een sansamp bakkie van tech 21, ik heb geen betere distortion tot nu toe gehoord dan uit dat ding, de geluiden zijn vrijwel hetzelfde als m'n combo maar het ligt er maar aan waar je 'm op aansluit.
THX...
Rocktron VooduValve Online pre-amp & fx processor 19"
Korg digital tuner 19"
Mesa/Boogie 50/50 Poweramp 19"
Roland midicontroller
Ibanez JEM zonder monkeygrip
Ibanez JS Custom
En binnenkort eigenaar van een Line 6 POD pro 19"
(Das pas hakke!)
Over het algemeen vind ik de distortion die uit (buizen)versterkers komt mooier dan distortion uit digitale effecten, maar een goede effect-processor is natuurlijk wél erg veelzijdig. Zit er misschien over te denken om een GT-3 of GT-5 aan te schaffen als die geldboom in mijn tuin weer eens gaat groeien
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 27-07-2001 17:50]
quote:Helemaal mee eens, heb zelf een fender gitaar, tech21 en een simpel boss chorus pedaaltje. Lekker funken met een clean 'oenk' geluid is geweldig!
Op vrijdag 27 juli 2001 17:44 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb een cheapo Zoom Player 2100 effectenbakje en verder nog een Fender-versterker met twee distortion-kanalen. Maar eigenlijk hou ik vooral van een mooi clean geluid, hoewel af en toe hakken ook niet mis is.
quote:Weet je wat het is met die effectpedalen? Op een gegeven moment ben je alleen nog maar geluidjes aan 't instellen ipv gitaar spelen (heb ik in ieder geval
Over het algemeen vind ik de distortion die uit (buizen)versterkers komt mooier dan distortion uit digitale effecten, maar een goede effect-processor is natuurlijk wél erg veelzijdig. Zit er misschien over te denken om een GT-3 of GT-5 aan te schaffen als die geldboom in mijn tuin weer eens gaat groeien
quote:Die Line6 is helemaal geweldig, alleen moet je hem gebruiken waar hij voor bedoeld is. Het is een amp-emulator/cabinet emulator met fx processor. Het is een soort pre-pre-amp. Meestal wordt hij ook gebruikt door gitaristen die hun pre-amp direct de mengtafel inpluggen (zoals ik). Ik gebruik de digital-out van de line6 om direct het mengpaneel in te gaan. Tevens laat ik het signaal door 2 4X12" London City speaker cabinets gaan en via microfoons laat ik alleen de "punch" registreren. Je hebt dus het heldere super-vette geluid digitaal en de vette punch uit je kasten. Dit klinkt ECHT vet! Zowel live als in de studio.
Op vrijdag 27 juli 2001 19:21 schreef broodroosters het volgende:Weet je wat het is met die effectpedalen? Op een gegeven moment ben je alleen nog maar geluidjes aan 't instellen ipv gitaar spelen (heb ik in ieder geval
).
Ik had ooit eens zo'n pod van line6, leuke soundjes maar clean was ie bagger, zodra je van een distortion naar een clean geluid ging moest je het volume bijstellen en het maakte niet uit of je nou hard aansloeg of zacht, hij trok alles recht op één volume. ik heb dat ding (en verschillende andere bakken) een paar maanden gehad en toen snel weer de deur uit gedaan.
Ikzelf denk dat je aan een combo met apart chorus pedaaltje en eventueel een wahpedaal erbij genoeg hebt, als ik extra geluidjes wil, koop ik een extra pedaaltje erbij.
En inderdaad moet je uitkijken met al die verschillende fx. Je kan beter een wat duurdere pre-amp kopen met 3 a 4 GOEDE effecten dan zo'n bakkie van 700 gulden met 30 effecten. Ik gebruik zelf alleen distortion, chorus, delay en reverb. das alles. En gebruik je fx met mate, anders sta je meer te tapdancen op je pedaaltjes dan te spelen
Squier Strat,
Fender Frontman 25R (Vreselijk veel geluid voor zo'n klein ding,mijn ruit is daar dus een keer (sereieus!) door gesprongen....)
Ennuh....dat was het wel zo'n beetje.Oja,en nog natuurlijk een Alhambra spaans tokkelding,en nit te vergeten mijn 0.8, 1, 2.5 en 3(!) mm plectrums...
GVDGVDGVD WAAR HALEN JULLIE HET GELD VANDAAN!!??
quote:Mijn ouders ( Fender Mustang )lekker makkelijk he!!! de rest heb ik zelf gekocht....
Op maandag 06 augustus 2001 16:24 schreef Scylla het volgende:
GVDGVDGVD WAAR HALEN JULLIE HET GELD VANDAAN!!??
quote:You need more!:P Mijn bescheiden mening is dat Marshall koud en kl%te geluid is, kijk eens verder dan Marshall!
Op vrijdag 27 juli 2001 11:47 schreef Tijn het volgende:
Marshall Amp + footswitchwho needs more?
quote:Koud klote geluid? Hmmm... I dont think so
Op maandag 06 augustus 2001 18:00 schreef Z het volgende:[..]
You need more!:P Mijn bescheiden mening is dat Marshall koud en kl%te geluid is, kijk eens verder dan Marshall!
quote:Helemaal mee eens niet anders dan Marshall voor mij!!!!
Op maandag 06 augustus 2001 18:22 schreef Tijn het volgende:[..]
Koud klote geluid? Hmmm... I dont think so
Contour hoog en scheuren met die handel
quote:Ik heb zelf ook een Marshall (8080 stereo eindversterker) en ik ben er wel tevreden mee, maar als ik eens het geld hem om een Mesa Boogie eindversterker dan ga ik gelijk overstappen.
Op maandag 06 augustus 2001 18:22 schreef Tijn het volgende:[..]
Koud klote geluid? Hmmm... I dont think so
Contour hoog en scheuren met die handel
quote:Dan heb je wel gelijk de meest coole Marshall (8080) is echt de best uit de valvestate serie!!
Op maandag 06 augustus 2001 19:57 schreef Los_Bastardos het volgende:[..]
Ik heb zelf ook een Marshall (8080 stereo eindversterker) en ik ben er wel tevreden mee, maar als ik eens het geld hem om een Mesa Boogie eindversterker dan ga ik gelijk overstappen.
Heb 'm ook
quote:geeft het nou veel extra sound die metalzone?
Op vrijdag 27 juli 2001 08:30 schreef FooFighters het volgende:
mijn pedaal collectie
bestaat uit:* blablabla
* blablabla
* Boss metalzone ( voor het zware werk )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |