Niet als het om een democratisch besluit gaat.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee. Staat en geloof dienen gescheiden te zijn.
Ah, dus elk democratisch besluit is goed?quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Niet als het om een democratisch besluit gaat.
Zou je in kunnen gaan op mijn post.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ah, dus elk democratisch besluit is goed?
[afbeelding]
Het CDA is niet echt christelijk te noemen zoals bv de ChristenUnie. Maar vrijwel elke partij in Nederland is (helaas) voorstander van artikel 23, anders was het al lang afgeschaft.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee maar het is wel een religieuze partij die de mogelijkheid heeft om het apparaat ook echt te overheersen. Art 23 GW bv.
Dat zei ik niet. Ik zei dat het democratisch is.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ah, dus elk democratisch besluit is goed?
[afbeelding]
Je zei dat kerk en staat niet gescheiden hoeven te zijn als het gaat om een democratisch besluit. Dan is het blijkbaar wel goed volgens jou.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zei ik niet. Ik zei dat het democratisch is.
Nee, maar dat betekent niet dat het niet Christelijk is. Scheiding tussen kerk en staat is immers als er totaal geen (religieuze) invloed is in het handelen/doen/nalaten van de staat.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het CDA is niet echt christelijk te noemen zoals bv de ChristenUnie. Maar vrijwel elke partij in Nederland is (helaas) voorstander van artikel 23, anders was het al lang afgeschaft.
Het kan goed of slecht zijn. Het is een democratisch proces.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Je zei dat kerk en staat niet gescheiden hoeven te zijn als het gaat om een democratisch besluit. Dan is het blijkbaar wel goed volgens jou.
Moeten kerk en staat nou gescheiden zijn of niet, volgens jou ?quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het kan goed of slecht zijn. Het is een democratisch proces.
Ik zeg niet dat het CDA niet christelijk is, als het aan mij lag zou het CDA vandaag nog verboden worden. Echter zou je het CDA eerder kunnen typeren als een partij die geinspireerd is door het christendom dan als een fundamentalistische partij die ons hele wetboek wil baseren op een achterlijk boekje.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar dat betekent niet dat het niet Christelijk is.
Nee klopt, maar het hoeft niet persee een "fundamtalistische" partij te zijn om de scheiding tussen kerk en staat te verminderen. Het gaat hier niet om fundamentalistisch of niet, het gaat om de vraag of er religieuze invloeden zijn of niet. Of deze fundamentalistisch zijn of niet moet je even buiten beschouwing laten. Zo kun je eigenlijk stellen dat de scheiding tussen kerk en staat niet volledig is.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het CDA niet christelijk is, als het aan mij lag zou het CDA vandaag nog verboden worden. Echter zou je het CDA eerder kunnen typeren als een partij die geinspireerd is door het christendom dan als een fundamentalistische partij die ons hele wetboek wil baseren op een achterlijk boekje.
Als het aan mij lag wel.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee klopt, maar het hoeft niet persee een "fundamtalistische" partij te zijn om de scheiding tussen kerk en staat te verminderen. Het gaat hier niet om fundamentalistisch of niet, het gaat om de vraag of er religieuze invloeden zijn of niet. Of deze fundamentalistisch zijn of niet moet je even buiten beschouwing laten. Zo kun je eigenlijk stellen dat de scheiding tussen kerk en staat niet volledig is.
Sluit je daar niet heel veel mensen mee uit?quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Als het aan mij lag wel.
Gevoel voor humor betekent niet dat je overal om lacht. En liever geen humor dan geen fatsoen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 15:51 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Jij hebt gewoon geen humor.
Nee hoor, geen mensen, alleen religieuze partijen. Een christen mag best lid worden vd SP en een moslim vd VVD, om maar een voorbeeld te noemen. Alleen moeten zij dan wel de beginselen van deze partijen onderschrijven. Religie hoort niet thuis in de politiek.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sluit je daar niet heel veel mensen mee uit?
Hoeft niet perse.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Moeten kerk en staat nou gescheiden zijn of niet, volgens jou ?
Ik geef antwoord op jou vraag of erken jij de Islamitische leiders niet als onder deel van de Islamitische gemeenschap? Zijn zei niet de vertegen woordigers van hun (Islamitische) land? Volgens mij hebben sommigen landen hun medewerking beloofd? Dus slaat echt nergens op. Geef jou een hele regio van de wereld en je neemt er je genoeg niet mee.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:59 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Je gooit het over een totaal andere boeg.
Van mij mogen er binnen de Islamitische gemeenschap best wat mensen opstaan die het debat eens flink aanwakkeren.
Dus de hele Islamitische gemeenschap moeten zich distancieren van een paar pubers die jij kent en hun eigen mening kenbaar maken voor boeten? Is dat niet alle koeien slachten omdat er eentje geen melk geeft? Dus over 1 kam scheren. Hebben ze groepen: Alle Moslims staan achter de aanslag van 9/11? Zijn dat Vertegenwoordigers van de Islamitische gemeenschap? Hebben ze een achterban? Is dat niet zo dan is hun persoonlijke mening en in dit land hebben we nog recht van menings uiting, hoe onsmakelijk het voor sommigen mensen kan zijn.quote:Mijn persoonlijke ervaring leert tevens dat veel Moslims zich wel kunnen vinden in de aanslagen. "een terechte tik voor Amerika" heb ik in mijn omgeving al diverse malen voorbij horen komen uit de monden van Moslims. Mischien zie ik het verkeerd en komt het wel omdat ik zo selectief luister, ik weet het niet ?
Ik heb nooit ontkend dat die niet bestaat. Ik ben me er zeer zeker van bewust dat die bestaat. De Islam staat en valt met de Ouma (gemeenschap). Dus jouw conclusie klopt in iedergeval niet. Openbaar? De Nederlandse regering heeft nog steeds geen officieel orgaan waar mee ze in gespreken zijn. Noem jij eens mensen die dat zouden doen. En spraken die mensen niet op eigen titel net zo als mevrouw Ali ook in haar intervieuw met de Trouw? Waarom moet de hele Islamitische elke keer opstaan als er wat in de kranten staat? Anders moeten ze nog subsidie aanvragen voor een persbureau met standaart antwoorden. Marokaan dit, Islamiet dat enzo. Dus om te eisen dat iedereen iets afkeurt als iemand toevallig een Islamitische achtergrond heeft dan blijven we aan de gang.quote:Er is nog en punt waarop de de Islamitische gemeenschap (die in tegenstelling tot wat jij beweerd weldegelijk bestaat) nauwelijks laat zien zelfkritiek te tonen. Waar bleven de openbare afkeuringen toun mijnheer El Mouni zijn haat tegen het westen uitsprak ? Waar bleven de vraagtekens toen mevrouw Hirsi Ali bedreigt werd ?
Jij hebt over plicht in een cultuur waar in iedereen boven de 70 word afgeserveerd en in een hok word gegooid en maar eens in de week word schoongemaakt? Heb jij daar in het openbaar afstand van genomen? En ook wat aangedaan? Nee? Maar is dat dan niet je plicht tegen over mensen die dit land hebben gemaakt waar in jij kunt zeiken over allochtonen die zich niet willen aanpassen en alles moeten veroordelen. Ik zeg niet dat de Islam perfect is, maar zorg eerst even dat je eigen achtertuin schoon is voor dat je bij de buren begint te wijzen. En eis niks van iemand wat je zelf niet kunt bieden.quote:Ja, ik vind dat je als kleine geloofsgemeenschap binnen een land zelfkritiek moet hebben, en moet uiten. Als er radicalisme gepredikt wordt vanuit jouw geloofsgemeenschap, wat sterk de indruk wekt voor jouw hele religie te gelden, dien je openbaar afstand te nemen. Dat is je plicht t.o.v je geloof en je cultuurgenoten.
Het gaat mij nu voornamelijk om de Nederlandse moslimgemeenschap. Waarom verschijnen er in het belang van die gemeenschap niet wat meer mensen ten tonele die op duidelijke toon en geheel volgens eigen initiatief afstand nemen van die radicale idioten ? Het zou de oplossing zijn om een flinke stap dichterbij een oplossing te komen. Je geeft dan namelijk als gemeenschap een duidelijk signaal af.quote:Op woensdag 31 maart 2004 19:25 schreef Snibi23 het volgende:
[..]
Ik geef antwoord op jou vraag of erken jij de Islamitische leiders niet als onder deel van de Islamitische gemeenschap? Zijn zei niet de vertegen woordigers van hun (Islamitische) land? Volgens mij hebben sommigen landen hun medewerking beloofd? Dus slaat echt nergens op. Geef jou een hele regio van de wereld en je neemt er je genoeg niet mee.
I.d.d, iedereen mag zeggen wat hij/zij wil maar sta er dan ook niet raar van te kijken dat dat in brede zin bepaalde gevolgen heeft. In dit geval is een deel van de Islamitische gemeenschap de dupe van wat een ander deel vind.quote:Dus de hele Islamitische gemeenschap moeten zich distancieren van een paar pubers die jij kent en hun eigen mening kenbaar maken voor boeten? Is dat niet alle koeien slachten omdat er eentje geen melk geeft? Dus over 1 kam scheren. Hebben ze groepen: Alle Moslims staan achter de aanslag van 9/11? Zijn dat Vertegenwoordigers van de Islamitische gemeenschap? Hebben ze een achterban? Is dat niet zo dan is hun persoonlijke mening en in dit land hebben we nog recht van menings uiting, hoe onsmakelijk het voor sommigen mensen kan zijn.
Klopt. Toch dien je dan iemand niet te bedreigen met de dood. In het geval van mijnheer de Imam was het ronduit strafbaar en dus werd hij aangepakt.quote:[quote]
En spraken die mensen niet op eigen titel net zo als mevrouw Ali ook in haar intervieuw met de Trouw?
Nogmaals: waarom staan er dan niet een aantal prominente Islamieten op om voor eens en voor altijd af te rekenen met dat imago ?. Altijd maar in die slachtofferrol kruipen vind ik iets te gemakkelijk.quote:Waarom moet de hele Islamitische elke keer opstaan als er wat in de kranten staat? Anders moeten ze nog subsidie aanvragen voor een persbureau met standaart antwoorden. Marokaan dit, Islamiet dat enzo. Dus om te eisen dat iedereen iets afkeurt als iemand toevallig een Islamitische achtergrond heeft dan blijven we aan de gang.
En jij maakt geen deel uit van die cultuur ?quote:Jij hebt over plicht in een cultuur waar in iedereen boven de 70 word afgeserveerd en in een hok word gegooid en maar eens in de week word schoongemaakt?
Ik heb er niks aan gedaan omdat ik me totaal niet herken in het ridicule beeld wat jij hier schetst. Daarbij vind ik het nogal onnozel om snel even een totaal niet terzake doent onderwerp aan te halen in een discussie die over iets totaal anders gaat.quote:Heb jij daar in het openbaar afstand van genomen? En ook wat aangedaan? Nee? Maar is dat dan niet je plicht tegen over mensen die dit land hebben gemaakt waar in jij kunt zeiken over allochtonen die zich niet willen aanpassen en alles moeten veroordelen.
Ik zeg ook niet dat de Islam van oorsprong kwaad is. Sterker nog: ik ben er ten stelligste van overtuigt dat dat helemaal niet zo is. Waar ik wel grote problemen mee heb is de manier waarop veel mensen de Islam als excuus gebruiken om allerlei mensonterende dingen te doen en zichzelf god in Frankrijk te wanen. Daarbij vind ik bovejndien dat een cultuur moet meegaan met de tijdsgeest, zeker in een Westers land. Hier gelden namelijk Westerse normen, waarden en opvattingen. Als ik kijk naar een land als Turkije denk ik dat er wat dat betreft ook in dit land mogelijkheden zijn.quote:Ik zeg niet dat de Islam perfect is, maar zorg eerst even dat je eigen achtertuin schoon is voor dat je bij de buren begint te wijzen. En eis niks van iemand wat je zelf niet kunt bieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |