quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:39 schreef Rio het volgende:
Als dit de wens is van de familie, wie zijn wij dan om aldoor maar door te gaan zagen over de kleur van de rouwstoet?
Ja, dat zal de reden wel zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:47 schreef Rio het volgende:
En Beatrix is nu eenmaal een control-freak, maar dat wisten we al.
ah je kent haar persoonlijk hoor ik? Anders kun je namelijk deze mening niet hebben.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:47 schreef Rio het volgende:
En Beatrix is nu eenmaal een control-freak, maar dat wisten we al.
Is subjectief denk ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:42 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het gaat toch om de wens van de overleden persoon?
Deze carnavalspraalwagen past absoluut niet bij een oude dame als Juliana.
Wat is dat nou weer? Ik dacht dat dat wel redelijk algemeen bekend was hoor.quote:ah je kent haar persoonlijk hoor ik? Anders kun je namelijk deze mening niet hebben.
HO!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:46 schreef Rio het volgende:
Ja, dat is jouw mening.
Als ze (jouw familie) jouw in een bruine nichtenkist in een broek met een open kruis willen opbaren en je naar je graf vervoeren op een kar getrokken door 15 leernichten zal ook niet iedereen dat geweldig vinden, maar ik neem aan dat iedereen het wel zal respecteren en niet aldoor gaat zeuren.
een mening vormen aan de hand van info versterkt door onze fijne media lijkt me niet echt hetzelfde als je mening vormen aan de hand van het echt kennen van iemand.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:52 schreef Rio het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer? Ik dacht dat dat wel redelijk algemeen bekend was hoor.
Sorry maar daar heb ik nix van gemerkt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:53 schreef Intxaurraga het volgende:
massahysterie![]()
Ja, een hele fijne nuance van je. Alsof een ongegronde mening vormen over onze media beter is. Wat maakt jou in dat opzicht beter dan? Of heb jij de beschikking over informatie die mijn aanname kan weerleggen?quote:een mening vormen aan de hand van info versterkt door onze fijne media lijkt me niet echt hetzelfde als je mening vormen aan de hand van het echt kennen van iemand.
Nee, maar wel dat mijn mening gebasseerd is op bronnen die jij niet zuiver vindt. Dan ben ik op mijn beurt weer benieuwd waar jij jouw mening over die media op basseert en/of dat jij misschien info hebt die mijn mening (of aanname, zo je wilt) weerlegd en daardoor zo ageert tegen mijn uitspraak.quote:zeg ik dat ik beter ben?
Juliana heeft diverse malen verklaard dat zij in het wit begraven wilde worden. Onder andere in een TV-interview.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:54 schreef DarkElf het volgende:
[..]
een mening vormen aan de hand van info versterkt door onze fijne media lijkt me niet echt hetzelfde als je mening vormen aan de hand van het echt kennen van iemand.
dat laatste ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Juliana heeft diverse malen verklaard dat zij in het wit begraven wilde worden. Onder andere in een TV-interview.
Of refereerde jij hier aan Beatrix als control-freak?
Dat mag hoor. Mag ik dan Beatrix een control-freak vinden, ook al is dat niet op persoonlijke ervaringen gebasseerd?quote:ik vind gewoon dat de media zich veel te veel bezig houd met stemmingmakerij, that's all.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:13 schreef Posdnous het volgende:
Interviewer tegen mensen op plein in Leiden: 'En..hoe is het tot nu toe?'
Mensen: 'Nou wel leuk, we vermaken ons wel hoor!'
Typisch![]()
Die koets zonder pluimen is ook lelijkquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:13 schreef Bluezz het volgende:
Ik mis nog het beertjes gooien bij deze mensen
En die koets is lelijk opgetuigd met die witten pluimen vind ik.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Uhhmm.... Leiden?![]()
Over een treintje struikelen en je enkel bezeren heeft toch ook nog een voordeelquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:16 schreef Rio het volgende:
Ik ben eigenlijk gewoon jaloers dat jullie TV kunnen kijken en ik niet.
De oude beelden van prins Claus en prinses Juliana komen strax misschien wel per ongeluk in een Brabants carnavalsarchiefquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:13 schreef Rewimo het volgende:
Toch had ik wel graag een geheel witte koets willen zien. Die oude beelden van Hendrik en Wilhelmina met al dat wit vond ik erg mooi en indrukwekkend.
Frutselen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:14 schreef shmoopy het volgende:
Loedertje!
Precies wat mij ook heel erg stoorde, haar laatste wens, en dan nog gaan zitten frutselen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De oude beelden van prins Claus en prinses Juliana komen strax misschien wel per ongeluk in een Brabants carnavalsarchief
Is het nu zo moeilijk om WIT ook WIT te laten zijn?quote:Prinses Juliana wilde graag een witte uitvaart. Net als haar ouders. Toch is de koets waarmee haar lichaam volgende week dinsdag van Den Haag naar Delft zal worden gebracht, paars met witte accenten. Volgens de RVD is de combinatie paars-wit echter geheel in overeenstemming met de wensen van de prinses.
Die Clauspluimen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:13 schreef Bluezz het volgende:
Ik mis nog het beertjes gooien bij deze mensen
En die koets is lelijk opgetuigd met die witten pluimen vind ik.
Je hebt gelijk, naar mijn idee was er meer grijs in de stoet van Claus, maar dat klopt zo te zien dus niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:37 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die Clauspluimen?
Ik zie alleen dat men nu witte gordijntjes heeft, meer aanpassingen zijn er niet geweest volgens mij..
Maar wel met prachtige witte accenten zoals die leibandenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:39 schreef shmoopy het volgende:
Ik blijf het stom vinden die paarse lijkwagen, kan er gewoon niet over uit.
De Belgen hebben altijd een soort van roddelrubriek.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik kijk trouwens naar BRT1, dan heb je dat geneuzel van Maartje tenminste niet. En je hoort nog eens wat anders, in plaats van 10 keer per uur hetzelfde verhaal
Zo'n TV-kaartje is best handig![]()
Ja handig, ik ben meteen weer helemaal op de hoogtequote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De Belgen hebben altijd een soort van roddelrubriek.
Ah, mag Margerita komen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:44 schreef Rewimo het volgende:
Ja handig, ik ben meteen weer helemaal op de hoogte
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:51 schreef Rewimo het volgende:
Als ik het goed begreep is ze erbij, maar meneer Margarita niet.
Heeft hij daar een reden voor?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:51 schreef Rewimo het volgende:
Als ik het goed begreep is ze erbij, maar meneer Margarita niet.
Hij mag niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Heeft hij daar een reden voor?
De accenten zitten bij hem waarschijnlijk in een oerdegelijke spierwitte onderbroek.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:56 schreef Rewimo het volgende:
En waarom is Kok niet in het wit?
Je hebt volkomen gelijk..quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:56 schreef NoXxa het volgende:
Pff wat een geld verkwisting. 2004 Stampen, Ragge en Beuken..Hardstyle verzamelen!!!
http://members.chello.nl/a.werfhorst/
Dat zal Juliana erg op prijs stellen denk ikquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:57 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De accenten zitten bij hem waarschijnlijk in een oerdegelijke spierwitte onderbroek.
Leuk gekwootquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:58 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk..
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:00 schreef ioko het volgende:
Ik vind het ook jammer dat er niet naar de wens van koningin juliana is geluisterd, wit is wit, en geen paars (klinkt logisch) Als je het dan toch over respect gaat hebben lijkt me dat een mooi begin. Ik weet alleen niet wat de reden is dat de koets niet wit is, kan alleen maar speculeren.
En al dat gezeur over massahysterie en vervanging van sociale binding door massaal rouwbeklag vind ik in mijn omgeving niet van toepassing op deze begrafenis (al kan het over het algemeen best waar zijn). Het is een koningin die begraven wordt, en als je geen historisch besef hebt, of wilt hebben, geen probleem maar ga dan niet lopen zeuren. En zet dan ook je tv uit![]()
Tot nu toe vind ik het ook helemaal niet 'verdrietig', het ademt een sfeer uit van berusting.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:41 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind het knap dat Christina kan zingen op dit moment. Ik weet zeker dat ik zelf geen woord uit zou kunnen brengen (niet dat ik kan zingen trouwens).
2 tot 3 seconden pauze na elke zin, en klemtonen verkeerd leggen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:54 schreef DJ_Fritz het volgende:
Lijkt wel het Nationaal Nederlands Dictee zoals zij het opleest....
Vind je dat gek? Gisteren al dat hele verhaal aangehoord tijdens de Generale, die zijn allang blij als ze nog wakker kunnen blijvenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:01 schreef shmoopy het volgende:
[..]
2 tot 3 seconden pauze na elke zin, en klemtonen verjeerd leggen.
Het rare is dat ik bij de familie helemaal geen kleine herkenningsglimlachjes zie als zij anekdotes staat te vertellen.
Volgens mij vinden zij het ook niet zo boeiend.
Ja, ze willen voorkomen dat ze van hun stokje gaan, dat staat zo slordigquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:09 schreef just me het volgende:
tijdens het wachten kregen de militairen een dextro in de mond geduwd
[afbeelding]
Heb je deze zelf gemaakt, just me, ik neem tenminste aan dat je er ook even langsgelopen bent?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:09 schreef just me het volgende:
tijdens het wachten kregen de militairen een dextro in de mond geduwd
[afbeelding]
Als ze uitgewauweld isquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
hety eindeloze gewauwel vind ik nu een beetje irritant worden, al zeg ik het zelf.
vraag me af wat de aanwezigen ervan vinden.
wanneer gaat nu de bijzetting plaatsvinden?
De aanwezigen zitten nota bene te knikkebollen, inclusief de familie.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
hety eindeloze gewauwel vind ik nu een beetje irritant worden, al zeg ik het zelf.
vraag me af wat de aanwezigen ervan vinden.
wanneer gaat nu de bijzetting plaatsvinden?
Sterker nog, ik zou het inspiratieloze bagger willen noemen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:16 schreef Cynix ® het volgende:
Ja, ietwat saaiig is het wel.
Ja, die heeft wat in te halen, vandaar dat ze zo lang van stof wasquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:23 schreef MUUS het volgende:
Dude, is dat Jomanda ofzo?
Dat was inderdaad een zegen ja. Maar ik vond het meer of ze naar huis stond te zwaaien: mam, ik ben in beeld!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
ze stond net een tijdje met dr armen omhoog
hoort dat zo?
het staat echt uberdom
alsof ze iedereen gaat inzegenen
Daarom vroeg ik ook of het Jomanda was, want die zwaait ook zo graag.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:26 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een zegen ja. Maar ik vond het meer of ze naar huis stond te zwaaien: mam, ik ben in beeld!
ik zag hetquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:32 schreef MUUS het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook of het Jomanda was, want die zwaait ook zo graag.
Ik vind de muziek zo mooi!
En die arme Bernhard.. Hij keek bovenaan die trap echt alsof hij niet naar beneden wilde.
ja idd!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
wtf
hoorde ik een mobiel net afgaan daar?
Mja.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:35 schreef Rewimo het volgende:
Hij zal zich gerealiseerd hebben dat hij vermoedelijk de volgende keer naar beneden gedragen wordt...
Ik had juist van de week gehoord dat hij ookniet mee zou gaan die grafkelder in.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik zag het
volgens mij was die trap ook niet makkelijk begaanbaar voor hem
arme man
kan ik dat nog erges terugzien? ik heb het gemistquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:38 schreef teig het volgende:
[..]
Ik had juist van de week gehoord dat hij ookniet mee zou gaan die grafkelder in.
Heb je trouwens die animaties gister gezien hoe het er darbinnen uit ziet.
Bizar gewoon!
weet niet,quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:40 schreef rickywilliams het volgende:
[..]
kan ik dat nog erges terugzien? ik heb het gemist
Don't mention the colours.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:36 schreef Lucille het volgende:
Of is het bespreken van kleuren zoals blauw en roze paars niet mogelijk meer?
Ze hebben ook geoefend van tevoren. Het is echt heel erg moeilijk om zo'n kist te dragen, alleen al door het gewicht.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:37 schreef MUUS het volgende:
[..]
Mja..
Ik heb trouwens altijd zo'n ontzettend respect voor die gasten die de kist moeten dragen. Lijkt me behoorlijk scary als je die taak op je hebt gekregen. Je zal maar struikelen. Brr.
Uitbouwen... Lijkt me wel een beetje een macaber idee, je gaat een grafkelder in waar ze jou later ook bijzetten; je bevindt je dus eigenlijk in je eigen graf.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:43 schreef teig het volgende:
[..]
weet niet,
Is in die kelder nog maar plek voor 4...
benieuwd wat er daarna gebeurd!
Ja, dat zal hij zich wel heel pijnlijk bewust zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:51 schreef just me het volgende:
respect voor Bernhard.. nu loopt hij nog volgende keer wordt hij gedragen
er zit een dienstingang in, daar kan je volgens mij altijd inquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:55 schreef Rewimo het volgende:
Ze zullen ook nog wel even bij Claus hebben gekeken. Best wel naar eigenlijk, dat je nooit zo even bij een graf langs kunt lopen, eigenlijk geen plekje hebt om naartoe te gaan![]()
Ik las ergens dat Emma elk jaar op de sterfdag van haar man naar beneden ging met bloemen. Nu met die zware steen erop is dat niet meer zo eenvoudig...
Kan met het protocol te maken hebben, maar ik vermoed dat hij nu rechtstreeks naar huis gaat, en dat zijn dochters nu een condoléance hebben met alle gasten.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:56 schreef MUUS het volgende:
Waarom ging Bernhard eigenlijk alleen weg in een auto? Stomme vraag waarschijnlijk, maar volgens mij vond hij het juist wel fijn om zijn dochters bij hem te hebben.
Er wordt een lunch gehouden voor 250 gasten.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Kan met het protocol te maken hebben, maar ik vermoed dat hij nu rechtstreeks naar huis gaat, en dat zijn dochters nu een condoléance hebben met alle gasten.
Claus ligt in dezelfde ruimte waar Juliana nu ligt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:55 schreef Rewimo het volgende:
Ze zullen ook nog wel even bij Claus hebben gekeken. Best wel naar eigenlijk, dat je nooit zo even bij een graf langs kunt lopen, eigenlijk geen plekje hebt om naartoe te gaan![]()
Ik las ergens dat Emma elk jaar op de sterfdag van haar man naar beneden ging met bloemen. Nu met die zware steen erop is dat niet meer zo eenvoudig...
Ik snap niet waarom ze de kist dan niet op een karretje hebben gezet waardoor het alleen een kwestie van rijden is. Hebben wij als kleinkinderen ook gedaan bij de begrafenis van mijn opa en oma. Is niet zwaar en op die manier kan je de wens van je oma doen uitkomen. Ook al krijgt ze daar zelf waarschijnlijk niets meer van meequote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:44 schreef DarkElf het volgende:
de kist zou oorspronkelijk gedragen worden door de 4 oudste kleinzoons, zoals Juliana wilde, maar hij is te zwaar....
maar ze hebben wel een rolletje hoor
Trixje heeft witte accenten laten aanbrengenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:06 schreef Kylee het volgende:
Het viel me dus ook vies tegen. Ze had nadrukkelijke wens om in het wit bijgezet te worden net als haar moeder en vader waarom doet Trixje dan niet wat ze wil..
Ja maar ze wilde de koets ook in het wit.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Trixje heeft witte accenten laten aanbrengen
De Belgen hadden het over (hoe bizar het ook moge klinken) het hart van Juliana wat normaliter teruggaat of bijgezet gaat worden maar, dit zou hier nooit het geval zijnquote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:26 schreef shmoopy het volgende:
Zei Maartje.
Jij hebt inderdaad veel respect kerelquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:47 schreef Baklap het volgende:
Is die ellende nou nogsteeds op de buis?
idd, vooral dat trapjequote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:22 schreef just me het volgende:
volgens mij valt die rol van kistdragers ontzettend tegen..
Je vergeet dat het een koperen/loden( ? ) kist is. Is dus wel wat zwaarder...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:18 schreef rickywilliams het volgende:
volges mij valt die rol van die kistdragers wel mee, in de zin dat het gewicht niet zo veel is... hoeveel zal juul hebben gewogen? killotje of 70 hooguit... dan het gewicht van die kist er bij ,laten we zeggen 25 kg, zit je op 95 kilo, voor de mooiheid 100 kilo zullen we zeggen, met ze 8en, dat is 12.5 kg per persoon, valt toch wel mee?
Zou dat misschien gecremeerd worden en een speciaal plekje in 1 of ander paleis krijgen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De Belgen hadden het over (hoe bizar het ook moge klinken) het hart van Juliana wat normaliter teruggaat of bijgezet gaat worden maar, dit zou hier nooit het geval zijn
Ja, dat is inderdaad niet zo, want ze wordt in een keldertje opgeslagen. Waarschijnlijk christelijke retoriek.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:24 schreef MUUS het volgende:
Er werd ook gesproken over het lichaam teruggeven aan de aarde (oid), maar dat is toch helemaal niet zo?
Of klets ik weer dom en moet ik het allemaal niet zo letterlijk nemen?
Dat ligt m ook beter dat las ik net op nu.nl.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:21 schreef Rewimo het volgende:
Juliana stond dichter bij de mensen dan Beatrix. En ik denk dat het voorbeeld van Juliana Alexander beter ligt dan het afstandelijke van zijn moeder.
Dat vond die voorganger zelf ook, want daarna zei ze zelf ook al zoiets van: nou ja, aan de kerkquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:24 schreef MUUS het volgende:
Er werd ook gesproken over het lichaam teruggeven aan de aarde (oid), maar dat is toch helemaal niet zo?
Of klets ik weer dom en moet ik het allemaal niet zo letterlijk nemen?
Oh, dat had ik niet meegekregen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat vond die voorganger zelf ook, want daarna zei ze zelf ook al zoiets van: nou ja, aan de kerk![]()
Daarom vond ik het ook een beetje raar dat het een aantal keren werd gezegd. Het zal er wel bij horen, maar ik vroeg me af hoe ik het dan moet interpreteren.quote:Het is ook geen begrafenis in feite, maar een bijzetting.
"Stof zijt gij, en tot stof zult gij wederkeren"quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:41 schreef MUUS het volgende:
Iemand figuurlijk teruggeven aan de aarde. Hm, ik moet er nog even over nadenken..
Sereen is het juiste woorde denk ikquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:46 schreef marchien het volgende:
mooi. die muziek... beginnen met U zij de glorie en dan ook nog Dvorak en nog de Morgenstimmung
Volgens mij heeft Juliana dat allemaal zelf uitgekozen. Er positief en erg mooi
Jaaaaaaaaa, tuurlijk ken ik dat wel!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
"Stof zijt gij, en tot stof zult gij wederkeren"
Ken je die uitspraak niet? Komt uit de bijbel en refereert aan het feit dat Adam geschapen werd uit aarde en als je begraven wordt, gaat je lichaam opnieuw deel uitmaken van diezelfde aarde.
Althans, dat is de redenering
Ik dacht meer aan: Als de tarwekorrel niet in de aarde valt en sterft, draagt zij geen vrucht, maar als zij sterft zal zij veel vrucht dragen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
"Stof zijt gij, en tot stof zult gij wederkeren"
Ken je die uitspraak niet? Komt uit de bijbel en refereert aan het feit dat Adam geschapen werd uit aarde en als je begraven wordt, gaat je lichaam opnieuw deel uitmaken van diezelfde aarde.
Althans, dat is de redenering
Me dunkt dat Juliana wel vrucht heeft gedragenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:05 schreef marchien het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan: Als de tarwekorrel niet in de aarde valt en sterft, draagt zij geen vrucht, maar als zij sterft zal zij veel vrucht dragen.Dat is mij altijd verteld.
Vergeet die paar liter balsem niet die ze hebben gebruikt om het lichaam te conserveren. Dat zal ook wel wat wegen neem ik aan.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:18 schreef rickywilliams het volgende:
volges mij valt die rol van die kistdragers wel mee, in de zin dat het gewicht niet zo veel is... hoeveel zal juul hebben gewogen? killotje of 70 hooguit... dan het gewicht van die kist er bij ,laten we zeggen 25 kg, zit je op 95 kilo, voor de mooiheid 100 kilo zullen we zeggen, met ze 8en, dat is 12.5 kg per persoon, valt toch wel mee?
Tijdens een televisie-interview een paar jaar geleden heeft Alexander zelf gezegd dat hij Juliana meer als zijn voorbeeld ziet dan zijn moeder.Ik ben 43 en heb Juliana als kind nog meegemaakt als koningin. En dat was hele andere koek dan Beatrix!! Juliana moest worden aangesproken met "mevrouw" in plaats van "majesteit" (dat weet ik omdat ik als toenmalig zesdeklassertje een prijs van haar in ontvangst mocht nemen), je mocht niet voor haar knikken en buigen en je mocht haar tegenspreken en zelf ook vragen stellen. Dat mag bij Beatrix allemaal niet.Vandaag stond ook in de Volkskrant een hoofdartikel met als kop: "Geest van Juliana leeft voort in Willem-Alexander." Hij heeft dat dus zelf gezegd, dat zijn oma zijn voorbeeld is.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:19 schreef Loedertje het volgende:
( Lubbers: Juliana bezorgd over Willem-Alexander )
Wat wel opmerkelijk is..
Dat tijdens de dienst de opmerking gemaakt is "Willem Alexander zal haar als voorbeeld zien (o.i.d.)"
En dat terwijl zijn moeder toch eigenlijk zijn voorbeeld zou moeten zijn..
was wel handiger geweest voor berhard, maar dan moest die hele generatie mee naar beneden mogen. En dat was (subtiel gezegd) van bepaalde mensen van die generatie niet gewenstquote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:25 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
.
Trouwens, wat een geklungel met Bernhard die naar beneden moest...! Hadden niet veel beter twee stevige kleinzoons hem kunnen begeleiden naar de grafkelder??
Er werd op tv ook gezegd dat Juliana eigenlijk had gewild dat haar kleinzoons de kist droegen, maar dit scheen te zwaar te zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:18 schreef Falcone het volgende:
[..]
Je vergeet dat het een koperen/loden( ? ) kist is. Is dus wel wat zwaarder...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |