Bron: de Metro van vanochtend, 30-03-2004quote:‘Theo van Gogh moet stoppen met columns’
Moslims in Nederland eisen dat Theo van Gogh stopt met het schrijven van columns in Metro waarin hij felle kritiek uit op de islam. Zij hebben daarvoor bijna duizend handtekeningen verzameld die binnenkort in een petitie aan onder meer de Tweede Kamer worden aangeboden.
Volgens de initiatiefnemers is dit hard nodig, omdat de columnist al jarenlang niets anders zou doen dan moslims uitschelden en vernederen.
De afgelopen dagen hebben voorstanders van de oproep via de website imaan.nl, dat zich dé islamitische informatieverzameling op internet noemt, een petitie ondertekend waarmee de actievoerders de oproep tot een gedeeltelijke schrijfverbod extra kracht bij willen zetten. Aangevoerd door de leus ‘Het geduld is op!’, moet het verzoekschrift binnen enkele weken aan zowel minister Remkes van Binnenlandse Zaken, leden van de Tweede Kamer en de AIVD zijn overhandigd.
Directe aanleiding voor de actie vormt de column van Van Gogh in Metro van afgelopen vrijdag. Daarin noemt hij de islamitische profeet Mohammed een ‘verkrachter’ en ‘vieze oom’. “Zoiets kweekt haat en leidt uiteindelijk tot geweld. Daarom moeten we hier snel een eind aan maken”, aldus A. Al H. namens de protestlieden. “De Rotterdamse imam El Moumni, die uitspraken deed over homo’s, is immers ook aangeklaagd.”
Van Gogh zelf reageert laconiek op de beschuldigingen. “Het bewijst alleen maar dat mijn gelijk groter is dan ik ooit geschreven heb. Dit schrijfverbod wat ze willen, is een geschenk van Allah voor mij. Ik heb nog veel ontwikkelingshulp te verrichten.” Van Gogh schrijft sinds vorig jaar oktober voor deze krant. Zijn column in de vrijdagkrant zorgt bijna wekelijks voor veel discussiestof in de brievenrubriek.
John van Schagen
En vrijgesproken, maar dat zijn ze even vergeten natuurlijk. De 10.000 steunbetuigingen die van islamitische jongeren voor El Moumni kwamen zeker ookquote:De Rotterdamse imam El Moumni, die uitspraken deed over homo’s, is immers ook aangeklaagd
Stoppen met zeiken? Waaruit denk je dat het 'gezeik' voortkomt?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:15 schreef Robert_Jensen het volgende:
Autochtonen in Nederland eisen dat moslims stoppen met zeiken. Zij hebben daarvoor bijna 10 miljoen handtekeningen verzameld die binnenkort in een petitie aan onder meer de Tweede Kamer worden aangeboden.
Een chronisch minderwaardigheidscomplexquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:18 schreef Youssef het volgende:
Stoppen met zeiken? Waaruit denk je dat het 'gezeik' voortkomt?
Nee, volkssport nummer 1. Moslimpje pestenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een chronisch minderwaardigheidscomplex
Van Gogh is inderdaad gewoon een geniale paljas, die aangetrokken wordt door een krant/tijdschrift om even wat 'furore' te maken. Na een paar maanden schrijven voor zo'n krant, gaat hij een keer tever (of er komt een andere hoofdredacteur) en mag hij het veld weer eens ruimen. Niet dat Van Gogh daar zelf mee zit overigens, dat levert hem alleen maar meer inspiratie op.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:21 schreef Pony-Lover het volgende:
Altijd leuke columns van van Gogh, meestal werd hij echter gewoon door de krant/tijdschrift waar hij voor schreef ontslagen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:24 schreef Cybart het volgende:
aan de ene kant vind ik dat theo af en toe wel eens iets te ver gaat
zoals de doodverwensing (het legitiem praten) van het vermoorden) aan het adres van Ayaan Hirshi Ali van een week geleden ofzo.
Ja, Shaman wees me er al op: jij was eerstquote:
dat klopt inderdaadquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:26 schreef wonko het volgende:
Die islamietjes weer. Willen weer censuur. Zelf kunnen ze wel van alles roepen maar dat mag dan omdat ze dat uit religieus standpunt doen. Maar tegen kritiek kunnen ze niet. Daarvoor hebben ze te weinig zelfvertrouwen. Dan moet er weer censuur uitgeoefend worden. Weet je ongeveer waar je aan toe bent als ze het meer voor het zeggen krijgen.
hmmm, ik zal de column nog eens opzoeken...ff kijken of ik het dan wel goed gelezen heb in de vlugheidquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]Van Gogh is beste maatjes met HA. Hij zal toch echt iets anders bedoeld hebben
...
Als ik het niet dacht...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:20 schreef Youssef het volgende:
Nee, volkssport nummer 1. Moslimpje pesten
Volkssport nummer 1.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:20 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, volkssport nummer 1. Moslimpje pesten
Als ik het niet dacht...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:36 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Volkssport nummer 1.
Ongelovige kaffers pesten
www.ertan.nl
www.maroc.nl
www.magrebonline.nl
etc etc etc
En? Of moet hij afgewogen schrijven. Dus de ene column over jode, de volgende over islamietjes, dan de christenen, de boedhisten en de rest volgen daarna en dan het rijtje weer af. Van Gogh ziet blijkbaar genoeg redenen om vaak om die islamietjes te schrijven en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Ze lopen altijd wel ergens over te mekkeren. Verklaren dat ze trots en intelligent zijn maar vallen over een haar.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:32 schreef Cybart het volgende:
[..]
dat klopt inderdaad
doch is het makkelijk van van gogh om alleen over moslims te schrijven
Ach, je zult ons niet bezig zien met het ophalen van handtekeningen. Wij respecteren zelfs jullie vrijheid van meningsuitingquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:37 schreef Youssef het volgende:
Als ik het niet dacht...
Huillie
ik teken!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:40 schreef ShaoliN het volgende:
Het wordt trouwens tijd voor een petitie om Abuh Jahjah te laten zwijgen.
Ik heb nog nooit een moslim zomaar horen mekkeren. Afgezien van dit bericht, maar dan krijg je een cirkelredenering dus dat is onzin. Dus de enigen die mekkeren zijn degenen die met geluidstapes onder hun trui trillend naar de moskee gaan en hopen dat de imam wat over homo's, jihad of vrouwen zegt. Wie mekkert er hier nu?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:39 schreef wonko het volgende:
[..]
En? Of moet hij afgewogen schrijven. Dus de ene column over jode, de volgende over islamietjes, dan de christenen, de boedhisten en de rest volgen daarna en dan het rijtje weer af. Van Gogh ziet blijkbaar genoeg redenen om vaak om die islamietjes te schrijven en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Ze lopen altijd wel ergens over te mekkeren. Verklaren dat ze trots en intelligent zijn maar vallen over een haar.
Nee natuurlijk krijgen ze hun zin nietquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:40 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken die ezels hier nou mee te bereiken. Mochten ze hun zin krijgen, wat me overigens zeer stug lijkt, dan staat de volgende te trappelen om Theo zijn plaats in te nemen. Het wordt trouwens tijd voor een petitie om Abuh Jahjah te laten zwijgen.
euhm waarschijnlijk dus wel jaquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:41 schreef Cybart het volgende:
[afbeelding]
of intrepeteer ik het dan gewoon weer verkeerd?
WTF is trouwens een 'X-Ray'?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:39 schreef Youssef het volgende:
Oh ja, voor jou X-Ray:
Ja, het is cynisch bedoeld. Hij pretendeert hier eigenlijk te weten wat anderen denken.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:41 schreef Cybart het volgende:
[afbeelding]
of intrepeteer ik het dan gewoon weer verkeerd?
Zie hier het aanbidden van een persoon alleen maar om te stoken. Kijk bijvoorbeeld naar Robbert_Jenssen (X-Ray dus Lemeb) Waarom zou die flapdrol toch zo een provocerend plaatje onder zijn naam hebben staan?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:47 schreef Strolie75 het volgende:Theo
Aan de rand van een groot bos woonde eens een houthakker met z'n vrouw en twee kinderen, Hans en Grietje. Ze waren erg arm. 's Nachts in bed konden de houthakker en zijn vrouw niet slapen van de zorgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:39 schreef Youssef het volgende:
Oh ja, voor jou X-Ray:
2:151. Zoals Wij een Boodschapper uit jullie midden zonden, die aan jullie Onze Verzen voorleest, die jullie reinigt, die jullie het Boek (de Koran) en de Wijsheid onderwijst en die jullie onderwijst wat jullie niet weten.
3:31. Zeg (O Moehammad): "Als jullie van Allah houden, volg mij dan: Allah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."
3:32. Zeg: "Gehoorzaamt Allah en de Boodschapper, maar als jullie je afwenden: voorwaar, Allah houdt niet van de ongelovigen."
Dat verhaaltje komt me ook wel bekend voor.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Aan de rand van een groot bos woonde eens een houthakker met z'n vrouw en twee kinderen, Hans en Grietje. Ze waren erg arm. 's Nachts in bed konden de houthakker en zijn vrouw niet slapen van de zorgen.
Hans en Grietje probeerden het spoor van de broodkruimels te vinden, maar het was er niet meer. De vogels hadden de kruimels opgegeten. Een paar dagen lang zwierven de kinderen door het bos. Soms vielen ze van de honger in slaap. En toen ze de moed al hadden verloren, zagen ze opeens een huisje staan, een huisje dat gemaakt was van brood en koek en suikergoed.
De heks deed het voor. En toen gaf Grietje haar een duw, zodat de heks in de oven viel. Snel deed ze de deur van de oven op slot. Zo verbrandde de heks. Ze was morsdood. Daarna bevrijdde ze Hans. In het huisje van de heks vonden Hans en Grietje parels en diamanten.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:00 schreef Youssef het volgende:
Dat verhaaltje komt me ook wel bekend voor.![]()
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef nietzman het volgende:
Aan de rand van een groot bos woonde eens een houthakker met z'n vrouw en twee kinderen, Maria en jesus. Ze waren erg arm. 's Nachts in bed konden de houthakker en zijn vrouw niet slapen van de zorgen.
Maria en jesus probeerden het spoor van de broodkruimels te vinden, maar het was er niet meer. De vogels hadden de kruimels opgegeten. Een paar dagen lang zwierven de kinderen door het bos. Soms vielen ze van de honger in slaap. En toen ze de moed al hadden verloren, zagen ze opeens een huisje staan, een huisje dat gemaakt was van brood en koek en suikergoed.
De heks deed het voor. En toen gaf Maria haar een duw, zodat de heks in de hel-oven viel. Snel deed ze de deur van de oven op slot. Zo verbrandde de heks. Ze was morsdood. Daarna bevrijdde ze jesus. In het huisje van de heks vonden Maria en jesus parels en diamanten.
Nee jij bent slim,quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef Youssef het volgende:
[..]
Waarom zou die flapdrol toch zo een provocerend plaatje onder zijn naam hebben staan?
Omdat hij een voorstander is van de Isrëli's, omdat hij zo houdt van de techniek die de Israëli's gebruikten? Doet X-Ray vaker aan dat soort plaatjes onder zijn naam wanneer er iemand wordt vermoord in de wereld?
Nee! Simpelweg om te provoceren! Moslimpje pesten weet je nog wel
Klopt, beide sprookjes. Behalve dat de hoofdpersoon in Hans & Grietje geen pedofiel is.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef nietzman het volgende:
sprookje
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
Klopt, beide sprookjes. Behalve dat de hoofdpersoon in Hans & Grietje geen pedofiel was.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Klopt, beide sprookjes. Behalve dat de hoofdpersoon in Hans & Grietje geen pedofiel is.
Sinds wanneer ben jij rechtsradicaal Nietz?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Aan de rand van een groot bos woonde eens een houthakker met z'n vrouw en twee kinderen, Hans en Grietje. Ze waren erg arm. 's Nachts in bed konden de houthakker en zijn vrouw niet slapen van de zorgen.
Hans en Grietje probeerden het spoor van de broodkruimels te vinden, maar het was er niet meer. De vogels hadden de kruimels opgegeten. Een paar dagen lang zwierven de kinderen door het bos. Soms vielen ze van de honger in slaap. En toen ze de moed al hadden verloren, zagen ze opeens een huisje staan, een huisje dat gemaakt was van brood en koek en suikergoed.
De heks deed het voor. En toen gaf Grietje haar een duw, zodat de heks in de oven viel. Snel deed ze de deur van de oven op slot. Zo verbrandde de heks. Ze was morsdood. Daarna bevrijdde ze Hans. In het huisje van de heks vonden Hans en Grietje parels en diamanten.
Wat had je dan verwacht? Een serieuze discussie over een handtekeningenactie die alleen maar op de lachspieren werkt?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:52 schreef Maerycke het volgende:
Overigens stroomt dit topic weer over van de domme opmerkingen natuurlijk.
Waarom meer woorden vuil maken aan deze belachelijke petitie? Theo schrijft goede columns die ik graag mag lezen. Hij neemt geen blad voor de mond en is niet bang om de waarheid te verkondigen. Toegegeven, hij valt vaak in herhalingen, maar aangezien linkse politici en columnisten dit al tientallen jaar doen (bijvoorbeeld met WW2-vergelijkingenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:03 schreef Loedertje het volgende:![]()
Rechts? Ik? Over mijn lijk. Ik heb niets tegen Moslims of gelovigen in het algemeen, zolang ze hun bekrompen geloofje maar lekker bij zich houden en niet gaan proberen om invloed uit te oefenen op de manier waarop er in dit land geregeerd word, of me er op een andere manier mee lastig vallen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Sinds wanneer ben jij rechtsradicaal Nietz?
Het enige wat ik die Theo al tijden zie doen is het uitkauwen van dingen waarvan hij weer dat er 2 groepen ontstaan, de *ik geloof zonder slag of stoot het pedo verhaal en plaats een verhaal uit de geschiedenis in deze tijd, anno 2004* en de groep *Theo heeft het vrijwel altijd over ons en nooit in positieve zin" .quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:11 schreef Strolie75 het volgende:
Theo schrijft goede columns die ik graag mag lezen.
Toegegeven, hij valt vaak in herhalingen,
zo sprak meneer Intifadaquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef Youssef het volgende:
[..]
Zie hier het aanbidden van een persoon alleen maar om te stoken. Kijk bijvoorbeeld naar Robbert_Jenssen (X-Ray dus Lemeb) Waarom zou die flapdrol toch zo een provocerend plaatje onder zijn naam hebben staan?
Omdat hij een voorstander is van de Isrëli's, omdat hij zo houdt van de techniek die de Israëli's gebruikten? Doet X-Ray vaker aan dat soort plaatjes onder zijn naam wanneer er iemand wordt vermoord in de wereld?
Nee! Simpelweg om te provoceren! Moslimpje pesten weet je nog wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |